صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا

صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند

حسن اکرامی
۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا

شرکت سونی تاکنون اطلاعات زیادی را در مورد موتور صدای سه بعدی Tempest کنسول پلی‌استیشن ۵ ارائه کرده است. به نظر می‌رسد که این قابلیت عالی در کنار بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر می‌توانند به فضاسازی بهتر و غرق شدن بیشتر بازی‌بازان در حین تجربه‌ی عناوین مختلف کمک بسیاری نمایند. تاکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان به تمجید از این قابلیت پرداخته و قول استفاده از آن را در عناوین مختلف داده‌اند. حال به نظر می‌رسد که افراد بیشتری از این قابلیت کنسول پلی‌استیشن ۵ هیجان‌زده هستند.

به تازگی آقای کریستوف گاندون (Christophe Gandon) کارگردان و مدیر استودیوی بازی‌سازی Virtuos در یک مصاحبه‌ی رسمی به بیان مطالبی در مورد موتور Tempest کنسول پلی‌استیشن ۵ پرداخت. وی درباره‌ی صدای سه بعدی ابراز خوش‌بینی کرده و اظهار داشت که توسعه‌دهندگان مختلف می‌توانند از موتور Tempest برای عمق بخشیدن به گیم‌پلی و غوطه‌وری هرچه بیشتر بازی‌بازان استفاده کرده و با این حال سازندگان بیشتر بر جنبه‌ی تناسب آن با گیم‌پلی تا واقع‌گرایانه‌ بودن صداهای درون بازی تمرکز دارند.

آقای گاندون در این باره افزود:

به طور کلی می‌توانم بگویم که موتور صدای سه بعدی Tempest باعث می‌شود غوطه‌وری صوتی بازی‌بازان در محیط و گیم‌پلی بازی افزایش پیدا کند. این موتور راه‌های جدید برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌های مختلف مهیا خواهد کرد؛ به ویژه برای بازی‌های تیراندازی اول شخص و عناوین سبک مخفی‌کاری. برای توسعه‌دهندگان بازی هدف از استفاده‌ی موتور صدای سه بعدی Tempest تنها واقع‌گرایی صوت بازی نخواهد بود بلکه باید با آن به طراحی‌ها صداهای مختلفی پرداخت تا عمق و درک بازی و گیم‌پلی آن را افزایش دهند. بازی‌هایی که صداهای واقعی‌تری دارند لزوما جذاب‌تر نخواهند بود و این همان تفاوتی است که موتور Tempest از آن برخوردار است.

شرکت سونی به تازگی به صورت رسمی اعلام کرد که موتور صدای سه بعدی Tempest در زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ از سیستم صوتی تلویزیون‌های معمولی پشتیبانی نخواهد کرد و تنها با هدفون‌های مخصوص تجربه می‌شود. با این حال پس از مدتی این قابلیت به کنسول پلی‌استیشن ۵ افزوده خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا
صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ راه‌های جدیدی برای طراحی و تجربه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کند - گیمفا