سازندهی Dirt 5: مقیاسبندی گرافیکی برای اکسباکس سری اس بسیار آسان است
کارگردان تکنیکی Dirt 5، دیوید اسپرینگیت (David Springate)، پروسهی توسعهی بازی برای اکسباکس سری اس را تجربهای بسیار آسان توصیف و آن را ستایش میکند.
همانطور که ماه قبل اعلام شد، شرکت مایکروسافت قصد دارد کنسول ضعیفتر اما ارزان قیمت اکسباکس سری اس را در کنار اکسباکس سری اکس عرضه کند. اگرچه از نظر سختافزاری شاهد قدرت سری اکس نیستیم اما از نظر قیمتی بسیار مناسب خواهد بود مخصوصاََ کسانی که رزولوشن را در اولویت قرار نمیدهد. بحثهای گوناگون و متضادی پیرامون این کنسول شکل گرفته است برخی از توسعهدهندگان رم پایین آن را مشکلساز توصیف میکنند و عدهای دیگر نظر مثبتی نسبت به کنسول دارند و آن را دلیل بر عقب ماندگی نسل آینده نمیدانند. در این میان افرادی مانند ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter) نیز وجود دارند که نگران هستند که در بلند مدت کنسول توانایی همراهی با نسل نهم را ناشته باشد. امروز یکی از سازندگان Dirt 5 در مصاحبهای تازه در رابطه با این کنسول صحبتهایی ارائه کرده است.
دیوید اسپرینگیت، کارگردان تکنیکی استودیوی کُدمسترز (Codemasters)، در گفت و گویی با دیجیتال فاندری (Digital Foundry) اطلاعات بیشتری پیرامون بازی در دست ساخت خود یعنی Dirt 5 که در پاییز امسال برای تمامی پلتفرمهای نسل حاضری و نسل بعدی عرضه خواهد شد به اشتراک گذاشت. وی در مصاحبهی مذکور جزئیاتی در رابطه با کنسول اکسباکس سری اس نیز منتشر کرد و توضیح داد که چگونه تیم آنها توانسته برروی کنسول مقیاس پایین مایکروسافت به کیفیت بالا دست یابد.
به طور کلی اسپرینگیت توسعهی پروژه برروی اکسباکس وان اس را “بسیار آسان” توصیف کرد و اعلام کرد که مایکروسافت توانسته با این کنسول از نظر تکنیکی به سطح بالایی دست یابد و در حقیقت با عملکردی در سطح سری اکس طرف هستیم که البته به جای ۴K رزولوشن ۱۴۴۰p را هدف قرار داده است. وی توضیح داد که اگرچه سری اس رم پایینتری را در دسترس سازندگان قرار میدهد اما پروسهی کلی مقیاسبندی پروژه برای این کنسول و مناسب شدن تجربه بسیار راحت بوده و تا به این لحظه نظیری نداشته است. مواردی مانند پایین آوردن رزولوشن و بخشهای دیگر گرافیکی مانند کیفیت سایه، تعداد اشیاء محیطی و یا شدت افکتها و آب و هوا نیز به مناسبترین شکل ممکن دست بازیساز را باز میگذارد.
اسپرینگیت در ادامه اعلام کرد که در سطح تکنیکی، تیم آنها توانسته ساختهای (Builds) مختلفی را برای پلتفرمهای گوناگون ارائه دهد که البته هر کدام از آنها به بهترین شکل ممکن بهینه شدهاند. ساختهای گوناگون توسعه یافته برای هر پلتفرم به شکلی بهینه شدهاند که مخاطب انتظار دارد و فرقی ندارد برروی کدام یک از پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس، اکسباکس سری اس یا نسلهای حاضر عنوان Dirt 5 را تجربه کنید، تیم سازنده توانست به بهینهترین حالت ممکن را برای این پلتفرمها دست یابد. البته آنها برروی این موضوع تاکید دارند که سری اس تجربهای شبیه به سری اکس را به ارمغان خواهد آورد اما همچنان اوج کیفیت بصری را در سطحی مقیاسبندی شده به ارمغان میآورد.
مدتی پیش نیز یکی از معماران اکسباکس سری اس گفته بود اگرچه خبر عدم اجرای بازیها در حالت وان اکس حقیقت دارد و دلیل اصلی آن رم پایینتری است که در دسترس قرار میدهد اما باید بدانید که این کنسول میتواند بهبود اساسی برای بازیهای اکسباکس اورجینال و اکسباکس ۳۶۰ به ارمغان بیاورد.
بازی Dirt 5 در تاریخ ۱۶ آبان (۶ نوامبر) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. نسخهی نسل بعدی این اثر در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) برای اکسباکس سری اس/اکس در دسترس قرار خواهد گرفت. بازی بعدها برای پلیاستیشن ۵ و گوگل استیدیا نیز منتشر میشود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
دقیقا چیزی که از قبل گفته بودن. گرافیکش هیچ ضعفی نداره. فقط رزولوشن پایین تره
خب البته این که میگن از لحاظ گرافیکی دقیقا در سطح سری اکس هست که یکم بحث مارکتینگه و قطعا شاهد تفات هایی خواهیم بود(بیشتر رو عناوین نسل بعدی نه کراس جن) و طبیعتا بهترین تجربه نسل بعدی کنسولها روی سری اکس هست ولی این اصلا دلیل نمیشه که سری اس نتونه مخاطباش رو راضی کنه یا اینکه از لحاظ گرافیکی ضعیف باشه و به هیچ عنوان چیز بدی نیست که اینقدر دوستان دارن واسش جو درست میکنن!
واقعا قیمتش+گیم پس در کنار کاراییش یه ترکیب بینظیر و فوق العادس :yes:
خبر خوب پشت هم :inlove:
اسپنسر ناجی xbox
:yes:
این دو روز مایکرو بدجور ترکونده :yes:
نسل بعد خیلی خیلی جذاب میشه از هر دو طرف قضیه :inlove: ماهم تو کف ارزش ریالمون 😐
تنها کسایی که ضرر نکردن اونایی هستن که پی سی خریدن از قبل و کل نسل بعدم سیستمشون میکشه ! بقیه بدبخت شدن خدا رحم کنه
دو سال پیش میشد با بیست تومن یه کیس عالی جمع کرد اونقدر دست دست کردم که دیگه خواب و خیال شد .
ایول مایکروسافت.
نه قبول نیست نخبه های بازیسازی تو کشورمون دارن میگن سری اس باعث افت این نسل میشه
نسل ۹ مال ماست
اقا کسی از علی پاور و فالوت فن خبر داره کجان؟
همیشه تو هر پستی کامنت اول بودن.
پیداشون نیست.بگین بهشون ترول و اینچیزا ادامه دار نیست خوشحال میشیم بحث فنی و مفید در خور احترام بکنیم نه ترول.
اژدها هردوتاشونو خورد!
قبلا هم گفتم این کنسول برای اونایی که گرافیک براشون مهم نیست و فقط واسه فورتنایت ، پابجی یا نهایتا فیفا کنسول میخرن عالیه . ولی منی که سر یه ذره کیفیت بیشتر فلان بازی روی ps4 pro نسبت به Ps4 معمولی که داشتم حرص میخوردم نمیتونم به کنسول ضعیفتر فکر کنم .
ضمنا این قسمت از سخنان ایشون رو یادتون نره …. (( پایین آوردن رزولوشن و بخشهای دیگر گرافیکی مانند کیفیت سایه، تعداد اشیاء محیطی و یا شدت افکتها و آب و هوا ))…. قدرت گرافیکی کمتر فقط رزولوشن نیست و بقیه موارد گرافیکی رو هم شامل میشه.
کسی که گرافیک براش مهمه گیمر نیست
همش تو کفه
کدمسترز انجین بازیاش خیلی بهینه هست سر همین سری اس براشون مشکلی نداره….
ها اینا بازین
اگه کسی حرفش ارزش داشته باشه حرف کدمستر و یوبی هست که دارند با این سخت افزار کار می کنند
البته باید به این نکته هم توجه کنیم که این کنسول قرار نیست بازی ها را با همان گرافیکی اجرا کنه که سری X اجرا می کند ولی مسلما کسانی هم که این کنسول انتخاب میکنند ( مثل خودم ) چندان دنبال گرافیک نیستند
Drit نسل ۷ خیلی شاخ بود با انجین جدید کد مستر
.
الان این عنوان روی سخت افزار نسل ۸ هم قابل اجراست چه برسه به سری S :yes:
من خیلی برام مهم نیست رزولوشن پایین باشه یا نه، ولی دیگه حداقل تا آخر نسل دَووم بیاره چون واقعا دیگه وقتی این کنسول رو خریدیم نمیتونم وسط نسل عوضش کنیم
واقعن فوق العاده ست. شما داری به اندازه ی نینتندو سوییچ پول می دی واسه داشتن نسل ۹٫ واقعن بی سابقه ست در تاریخ گیم.
ضمن اینکه نمی دونم چرا بی خودی شلوغش کردن که باعث عقب موندگیه، همین سوییچ با اون مشخصات تونسته یکی از بهترین بازی های نسل ۸ از هر لحاظ رو (Witcher 3) با پایین اوردن رزولوشن اونو اجرا کنه، بعد حالا سریز اس با اون مشخصات عالی از پس بازی های نسل ۹ با رزولوشن پایینتر بر نیاد؟؟؟