بازی DOOM Eternal هماکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرمهای رایانههای شخصی و گوگل استیدیا در دسترس قرار دارد. البته قرار است در آینده شاهد انتشار نسخههای نینتندو سوییچ، پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس این عنوان نیز باشیم. برای آشنایی بیشتر با دست پخت جدید اید سافتور، پیشنهاد میکنیم نقد و بررسی آقای آریا مقدم با عنوان «کاتارسیس» را مطالعه کنید. علاوه بر این، پیشنهاد میکنیم به تحیل فنی بازی نیز نگاهی بیاندازید. در نهایت لازم به ذکر است که قسمت اول بسته The Ancient Gods به صورت جداگانه با قیمت ۱۹/۹۹ دلار ارائه خواهد شد. این بسته در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی) عرضه خواهد شد.
اید سافتور: زمان انتشار نسخهی نینتندو سوییچ DOOM Eternal نزدیک است
همانطور که میدانید، با اینکه شش ماه از عرضهی بازی تحسین شدهی DOOM Eternal برای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی میگذرد، اما هنوز بتسدا (Bethesda) تاریخ انتشار نسخهی نینتندو سوییچ را اعلام نکرده است. به تازگی آقای مارتی استراتون (Marty Stratton)، تهیه کنندهی بازی، در طی مصاحبهای با آقای جان لینمن (John Linneman) از دیجیتال فاندری (Digital Foundry) به صحبت در مورد این موضوع پرداخته است.
مارتی استراتون ابتدا اعلام کرد که از درخواستهای بسیار زیاد بازیبازان باخبر است و میداند که طرفداران نگران لغو شدن نسخهی نینتندو سوییچ هستند. سپس او توضیح داد که استودیوی پنیک باتن (Panic Button) به سختی در حال کار برروی بازی است و آنها به زودی در مورد آن صحبت خواهند کرد:
ای کاش میتوانستم جزئیات بیشتری را با شما در میان بگذارم؛ چراکه من میدانم… من تمام نظرات را میخوانم. هر بار که در مورد DOOM Eternal صحبت میکنیم، همیشه یک نفر از بین ۵ نظری که میخوانم، میگوید «بهتر نیست در مورد سوییچ با ما صحبت کنید». من میدانم مردم نگران هستند.
ما داریم تلاش میکنیم تا آن را به بهترین نسخهای از بازی که ممکن است تبدیل کنیم. پس ما با پنیک باتن در حال همکاری بودهایم و آنها نیز همانند تمام مردم از خانه کار میکنند، پس ساخت این نسخه کمی بیشتر طول کشیده است… ما میخواهیم همه چیز در بهترین حالت ممکن باشد. بازی نزدیک است و در حال تلاش هستیم تا برای تبدیل آن به چیزی که باید باشد، کیفیت آن را قربانی نکنیم؛ برای اینکه تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود دارد.
در آیندهی نه چندان دور دوباره در مورد آن صحبت خواهیم کرد. زمان آن نزدیک است، اما دقیقاً نمیتوانم بگویم چه قدر نزدیک است.
با توجه به صحبتهای استراتون، به نظر میرسد که به زودی شاهد نمایش نسخهی نینتندو سوییچ DOOM Eternal خواهیم بود. از آنجایی که نینتندو قصد دارد در سال جاری باز هم برروی بازیهای ساخته شده توسط شرکای خود تمرکز کند، احتمال دارد که در طی ماههای آینده شاهد حضور این بازی باشیم.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
مهندس انجینِ ایدی سافتوری که بازیش رو از پایه بر مبنایه ۸ گیگ رمِ کنسولای ps4 و xbx one میسازه ولی حالا خودش یا هر استودیو دیگه ای میتونه بازیش رو روی سوئیچی که ۴ گیگ رم داره پورت کنه ولی ۱۰ گیگ رم series s رو کافی نمیدونه 😐 و اونو برای نسل آینده مشکل ساز میدونه 😐
یا انجینت توانایی اینو داره که برای رم پایین بازی بسازه یا نداره، اگه داره که چرا از سری اس انتقاد میکنی، اگه نداره که پس چطوری روی سوئیچ سری doom دقیقا با همون گیم پلی و فقط با فریم و گرافیک کمتر اجرا میشه 😐
اگه راک استار میومد انتقاد میکرد همه چشم بسته از دم میگفتیم حق دارن بازیاشون خیلی سنگینه، ولی آخه id software ای که انقد انجینش بهینه است آخه؟
دوم اترنال رو کوبین نابودش کردن تا رو سوییچ اجرا بشه
شما حاضری بازی رو بترکونن تا روی ss اجرا بشه ؟
البته باید صبر کنیم بازی هارو ببینیم به نظر من تو نسل ۹ اختلاف فاحشی بین انحصاری های سونی و بازی های مولتی پلتفرم وجود داره
این اختلاف تو نسل ۸ هم وجود داشت ولی نسل ۹ بیشتر میشه
البته مولتی پلتفرم ها هم به جز cd project red و rock star چون این دو تا در حد ناتی داگ و سانتامونیکا و جدیدن اینسومنیاک استفاده از قدرتو بلدن
خود id software اومد به منُ شما گفت بازی رو ترکوندن و از اول ساختن که انقد مطمئم باشیم؟
در ثانی اصلا منفجر کرده باشن بازی رو! همون «گیم پلی» با همون «ساختار» داره با رزولوشن کمتر اجرا میشه، در نظر بگیر سوئچ کلا از نظر cpu(از معماری arm استفاده میکنن کنسولا x86) سیستم عامل، و API گرافیکی کلا تویه یه دنیایه دیگست اصلا از زمین تا آسمون فرق میکنه با xbox و ps4 بعد رم ۴ گیگیش رو اضافه کن تا ببینی چقدر فرق میکنه بعد ببین چطوری با همون گیم پلی بازی اجرا میشه، اونوقت سریز اسی که همه چیزش با سری ایکس یکیه خصوصا که نرم افزارش کلا همونه رو بیایم با این سوئچی مقایسه کنیم؟ بگیم قراره همه بهرکه که بازی روی سریز اس بیاد؟ قاعدتا براشون یکمی زحمت داره ولی ۱۰ نفر تو یه استودیو زحمت بیشتر بکشن بهتره یا میلیون ها نفر دستشون به یه بازی نرسه؟