استودیوی انیشیتیو چند توسعهدهندهی مطرح را استخدام کرده است
استودیوی انیشیتیو (The Initiative) از استودیوهای تازه تاسیس شرکت مایکروسافت محسوب میشود و افراد مهمی از صنعت بازیهای ویدئویی در آن مشغول به کار هستند. در همین حال، این استودیو اخیراً چند توسعهدهندهی مطرح را نیز جذب کرده است.
براساس اطلاعاتی که توسط رئیس این استودیو یعنی درل گالاگر (Darrel Gallagher) در سایت LinkedIn منتشر شده، استودیوی انیشیتیو تاکنون ۱۶ نفر از توسعهدهندگان مطرح را استخدام کرده است. این افراد سابقهی کار در استودیوهای بایوور (Bioware)، کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) و ناتی داگ را در کارنامهی خود دارند. در میان اسامی، نام آقای کریستین نامپسون (Christian Thompson)، طراح ارشد داستان Destiny 2 دیده میشود. هنوز اطلاعاتی در خصوص این پروژه منتشر نشده است. این استودیو تاکنون توسعهدهندگان طرحی را جذب کرده است و به نظر میرسد این روند ادامه داشته باشد.
استودیوی انیشیتیو در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط مایکروسافت و با هدف ساخت عناوین AAA و AAAA تاسیس شد. بر اساس برخی از شایعات و گزارشها، این استودیوی برروی ریبوت بازی Perfect Dark و یک عنوان معرفی نشدهی دیگر کار میکند. انتظار میرود در ماههای آینده اطلاعات بیشتری در خصوص پروژههای این استودیو منتشر گردد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
:yes: استودیوی انیشیتیو در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط مایکروسافت و با هدف ساخت عناوین AAA و AAAA تاسیس شد :yes:
.
:pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship:
میترکونه
آقای رضویفر منظور از aaaa چیه!!؟؟
از سال ۲۰۱۸ ماکروسافت برای این استدیو سنگ تموم گذاشته و منتخب ستارگانی رو جمع کرده…اما چیزی که بینهایت مهمه و به نظرم مبهمه اینه که مدیریت این استدیو هستش..
دومین موضوع مهمم اینه که خطفکری و سیاست درستیو ماکروسافت داخل استدیو به وجود بیاره…
سومین موضوع هم اینه که بهشون آزادیه عمل و بودجه خوبی بدن…
به شما قول میدم اگه این سه اتفاق عملی بشه…با فاصله بهترین استدیو ماکرو لقب میگیره…
اگه بخوام نظر خودمو راجب این استدیو بدم…
خیلی دوست دارم فارق از هر چیزی به دنبال یه ایدهی نو و خفن برن…دوست دارم یه اکشنادونچر ناب توسعه بدن…دوست دارم آیپیشون باعث بشه ماکروسافت از سه ضلع(فورزا هیلو گیرز) تبدیل به یه مربع بشه عناوینش…دوست دارم انجین مختص به خودشونو داشته باشن…دوست دارم اثرشون مخاطب بزرگسالو هدف قرار بده و بینهایت بازی جدی باشه…در انتها اینم اضافه کنم که از صمیم قلب دوست دارم ماکروسافت مسیر فکریشو تغییر بده و من فن پلیاستیشنو ترغیب به خرید کنسولش کنه..مثل نسل هفت که هیلوهای شاهکار و گیرزای فوقالعاده و فورزایی که میدرخشید و آلن ویکی که برای من خاصترین اثر ۳۶۰ بود و تایتانفال و…چیزی که الان نداره…میتونه داشته باشه…نمیگم ۱۰۰٪ اما انگار تکلیفشون کامل مشخص نیست و احساسی گاهی تصمیم میگیرن…
تو خود متن خبری که ترجمه شده از لفظ “AAAA” استفاده شده!
https://bit.ly/3jct4Bj
اینم ign کار کرده و از AAAA استفاده کرده
https://twitter.com/zhugeex/status/1298298691476955137?s=21
و توییت دنیل احمد…
لطفا لینکا رو تایید کنید
البته منظور از AAAA یه بازی بزرگ و سیستم سلر هست که بودجه و امکانات زیادی پشتشه
بنظرم عناوینی مثل rdr2، سایبرپانک و…هم بیشتر AAAA حساب میشن تا AAA
استودیویی که بتونه با ناتی داگ رقابت کنه وجود نداره پس تصمیم بر این شده که یکی تاسیس کنن…
رقیب ناتی داگ؟؟؟؟؟
هنوز واسه قضاوت خیلی زوده
ناتی داگ یه ساله ناتی داگ نشده بلکه بیش از ۲۰ ساله داره شاهکار میسازه.
حالا مقایسه شما نشون از قدرت ناتی داگ داره که اونو واسه دیگر استودیو ها الگو میدونید.
ناتی داگ ناتی داگ شد فقط بخاطر سونی
۳۴۳i 343i موند فقط بخاطر مایکرو
حالا جوگیر شدن اشکالی نداره بزار بازی بیاد
اون AAAA فقط جنبه تبلیغاتی و هایپ داره
وگرنه تریپلA تر از رد دد و سایبرپانک و لست اف اس نداشتیم ما تابحال
حالا یه تیم تقریبا ۵۰ ۶۰ نفره چطور میخواد از رد دد که ۸هزارنفر روش کار کردن جلو بزنه؟
میشه همون حرف خودم: هایپ
که امیدوارم کاذب نباشه و واقعا یه چیز درخور کارمندای نابغشون ببینیم
من فکرنمیکنم ۶۰ نفر باشه . تقریبا فکر میکنم تکمیل شده استودیوشون و تو سایتشون که برید رزومه کاریشون حدود ۸ نفر دیگرو رو میخوان
دوست عزیز ی ذره مودبانه حرف میزدی چیزی ازتون کم نمیشد . منم که فکرکنم نگفتم ۱۰۰ درصد اینه ی ذره احترام داشته باشید
بیش تر از ۵۰_۶۰ نفر هستند اما همه طراح ارشد هستند و وظیفشون هدایت دلوپر های معمولی هست که بیش تر از حد معمول هست به طور مثال برای یک پروژه ی AAA بین بیست تا سی نفر طراح ارشد نیاز داره
احتمالا برای ساخت بازی هاشون با استودیو های دیگه مثل کوالیشن که قبلا هم شایعاتی امده بود همکاری می کنن و اونا رو هدایت می کنن
چون بازیشون معرفی نشد احتمالا میره برای بعد از fable و Awoved که میشه بعد از۲۰۲۲
منتظر باش fable سال ۲۰۲۲ بیاد.
این بازی ۴ سال دیگه حداقل میاد، چون اگه ساخته شده بود و میتونستن نشونش بدن بیشتر از یه cgi انیمیشن ۴۰ ثانیه ای نشون میدادن یا حداقل تاریخ میدادن.
خود فیل اسپنسر تایید کرد بیشتر بازی هایی که معرفی میکنن تا قبل از اواخر ۲۰۲۲ میاد . خوبه من مثل شما همینجوری که شما حرف زدین حرف بزنم ؟
سلام
به نظرم این اصطلاح AAAA یه خرده جنبه تبلیغاتی داره. احتمالاً بازیهایی هستند که از نظر ساخت و هزینهی تولید خیلی بزرگ و گسترده هستن. باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم
بازیهایی مثل Red Dead با اون جزئیات و گستردگی AAA محسوب میشن.
فعلاً اطلاعات موثقی در مورد پروژه های انیشیتیو منتشر نشده. طبق یه سری از شایعات دارن روی ریبوت Perfect Dark و یک بازی اکشن ادونچر کار میکنن
AAAA یه حرف تبلیغاتیه
بشنو و باور نکن
رد دد و گاد آو وار و لست ۲ و سایبرپانکبا اون همه عزمتشون به خودشون میگن AAA اونوقت استودیو تازه تاسیس با تا حالا ۶۰ نفر کارمند میخواد بازی AAAA بسازه؟؟؟ بشنو و باور نکن.
بدون اگه بازی AAAA ساخته بشه حتی خود مایکروسافت هم راضی نمیشه که این همه پول خرج کنه و با اشتراک ۱۰ دلاری بفروشدش،ضرر میکنه هیچ سودی نداره،همین بازی های متوسط خودشون(به جز فوتزا هورایزن ۴) که تو گیم پسه هزینه و سود برابر داره واسشون.
با ۱۰ دلار که هزینه بازی ۲۰۰ میلیونی مثلا AAAA در نمیاد که بسازن و سود کنن.
اینا دنبال سود بیشترن نه هزینه بیشتر.
ناموسا چرا بازی مثل لست۲ رو بین شاهکار هایی مثل گاد اف وار و سایبرپانک و رد دد میاری
یکی دیگر از ترفند های تبلیغاتی اکس باکس.
مثلا بازی aaaa د اینیشیتیو اونم با کمتر از ۱۰۰ تا کارمند
بازی با کلماته مثل console launch exclusive که تو مراسم گذاشتن تا مردم گیج بشن.
از این حرف optimized on Series x که حتی روی بازی های خود کنسول سریز اکس هم خورده بود.
از شعار ۱۲۰ فریم که دیدیم ۳۰ فریم هستن خیلیاشون.
از شعار کنسول ۱۲ ترافلاپسی و نمایش هیلو نسل ۶.
از شعار نشون دادن گیم پلی و فقط تریلر و cgi نشون دادن
از شعار لانچ قوی که الآن فقط دارن تاخیر میخورن.
از شعار پشتیبانی از نسل قبل ولی کم کردن کیفیت.
از هایپ همیشگی قبل مراسم ها و نا امید کردن بعدش
از شعار نسل بعد با تریلر سینماتیک
از شعار گیمپس ۱۰ دلاری ولی بازی کم خرج انحصاری
دکل نوردی از استخدام اعضای سابق استودیو های سونی برای مطرح کردن استودیو initiative
و……
اینا همشون ترفند های شکست خورده تبلیغاتیه اکس باکسه که الآن همه(غیر فن بوی ها) میدونن که مایکروسافت داره با ذهن مخاطب عام بازی میکنه
شما ها که منفی میدید به من قبلش برید معنی کلمه console launch exclusive رو ببینین بعد بیاین بگین که دروغ میگیم.. به جای اینکه بزنن انحصاری زمانی، این حرف رو میزنن تا مخاطب عام که تحقیق نمیکنه که بازی واسه چی میاد فک کنه این ها انحصاری کامل و لانچ اکس باکسن.
دروغ میگم دلیل نقض حرفمو بیارین
خب ایا اینکه سونی هم توی نمایش خودش بازی های انحصار زمانی و مولتی پلتفرم بدون هیچ اطلاعی قاطی انحصاری ها نمایش میده همچین چیزی نیست؟!البته اگه اینجا منطقتون دوگانه نشه…
با console launch exclusive حداقل انحصار زمانی ها از انحصاری ها جدا شد
در موردinitiative هرچی جذب شده طراح ارشد هستند شما هنوز فرق طراح ارشد با دلوپر و کارمند معمولی رو نمی دونی؟!
استاندارد ۱۲۰ fps توی سایت پلی استیشن هم امده ولی کدام بازی ۱۲۰ فریم بود؟
Console Launch Exclusive فکر میکنم یعنی که موقع لانچ بازی روی کنسول فقط برا اکس باکس میاد
۸۴ 😐 😀
ایکس باکس گفته تا ۱۲۰ فریم پشتیبانی میکنه نگفته همه بازی ها ۱۲۰ فریم هستن که(هیلو مولتی پلیر دیدین که گفتن ۱۲۰ فریمه) تازه خود پلی استیشن هم بری تو سایتش همچنین چیزی رو نوشته و درمورد سونی هم همچین چیزی صدق میکنه. ی میدوم ۳۰ فریم هست اونم بخاطر اینکه دوتا دنیا رو داره با هم پردازش میکنه. لطفا جانب دارانه حرفی رو نزنین
کنسول ۱۲ ترافلاپسی که هم دیدی بازی های بزرگ و با کیفیت مثل فیبل و اوود رو معرفی کرد با هل بلید ۲ که همشون هم با کیفیت به نظر میان. درسته که هنوز بازی هاشون آماده نشده ولی اینکه همشون به نظر با کیفیت میان و صبر لازمه . و خیلی بازی هاب دیگه که از بقیه استودیو هاش معرفی نکرده
پشتیبانی از نسل قبل هم که حرفی پشتش نیست و داره ۳ قبلش رو پشتیبانی میکنه اونم بازی هارو از ۳۰ فرین به ۶۰ میکنه و از ۶۰ فریم به ۱۲۰
گیمس هم حرفی پشتش نیست چون همه بازی های با کیفیت هستن به عنوان مثال گرز اف وار و رد دد و مترو جدید و فلایت سیمیلیتور(این فعلا تو گیمپس کامپیوتره ولی نشون میده که ایکس باکس بازی های با کفیتشو میزاره تو گیمپس) هر وقت دیدی بازی بی کیفیت گزاشت اونوقت همچینحرفی بزنید
اینشتیو هم که همه آدمای با استعداد هستن و مطمئننا بازی های خیلی با کیفیتی میدن هم طراز سانتا مونیکا و ناتی داگ چون همشون سابقه دارن تو ساخت بازی های بزرگ(از استودیو راکستار بگیر تا ناتی داگ و ریسپان و کریستال داینامیک و بانجی )
وقتی از ایکس باکس خوشت نمیاد با حرفایی که هیچیش درست نیست اطلاعات غلط ندین
بنظرتون رزومه بفرستم؟ 😎
بفرستیمم قبول نمیکنن اوژان جان چون که ما تو ایران متولد شدیم وگرنه اگه نویسنده بخوان صدبار براشون میفرستم نه تنها برای اینها بلکه برای کلی استودیو دیگه ناتی داگ ، ساکرپانچ ، کوجیما پروداکشنز ، انیشیتیو و … (یاد جمله ی اول خود می افتد و در افق محو میشود )
اگه قبلا تو استودیو های سونی کار کردی حتی اگه فقط کامپیوتر ها رو خاموش و روشن میکردی حتما بفرست، چون مایکروسافت فقط از کارمندای سونی استخدا میکنه.
خودشون فهمیدن که باید از بازی ساز های خلاق سونی استفاده کنن، ولی هنوز خیلی ها نفهمیدن.
سونی ژاپنیه
استدیو هاش اکثرا اهل ملیت های دیگه هستن 😐
بیشتر آمریکایی
اشتباه متوجه شدم منظورتو 😐
از بازی های راکستار یا از فیلم اونجرز بزرگ تر داریم که AAA هستن؟
اگه مایکرو اومده گفته AAAA این یه تبلیغاته و جنبه عوام فریبی داره
۱۰۰ درصد
۱۲۰ فریم استاندارد همه بازی ها هم جزئی از تبلیغاتشون بود(در سایت xbox زده) که فهمیدیم ترفند تبلیغاتیه برای جذب کژوال گیمر ها که فریبی بیش نبود.
دقیقا برچسب optimized for xbox series x رو بزنی تو گوگل بری توی سایت اکس باکس می نویسه یعنی ۴k 120 fps بعد هیچی از بازی ها ۱۲۰ نمی خواد اجرا بشه
توضیحاتش نوشته واسه اپیتنایز فور ایکس باکس سریز ایکس تا ۱۲۰ فریم نگفته که ۱۲۰ فریم ( به تا توجه کنید ) این شرکت های امثال ایکس باکس و پلی استیشن نمیتونن از جملات عوام فریب به راحتی استفاده کنن چون اونجا راحت قانون شکایت هست و مردم راحت میتونن سر عوام فریبی شکایت کنن و این بسیار واسه اون شرکت ها بده و واسه حرفایی که میزنن توجه زیادی قائل هستن واسه همین نمیتونن به راحتی هر چیزی رو بنوبسن
از نظر من اکس باکس خیلی دو پهلو صحبت می کنه یه جوری با ذهن مردم بازی میشه و اگر شکایتی بشه می گه: نگاه کنین دقیقا به متن چی نوشتم چی ننوشتم!!
حالا چرا میسوزی ?:-) :rotfl: :silly:
خدایی اونجر رو فیلم حساب میکنی؟نه نواوری و نه ابتکار.داستانم که…….داستان؟ مگه داره؟ نه والا همشم که تو استودیو ظبط شده یه زمانی بود که جورج لوکاس برا sw دوربین ساخت به اون میگن AAA نه یک فیلم پشمکی که جز بازیگرای خوشکلو نبردای کامپیوتری چیز دیگه نداره
کرک داون ۳ aaaبود 😀 😀
افتخار کنید یه نفر از ناتی داگ تو این استدیو هست 😉
یه نفر که چه عرض کنم
نصف استدیوشون ناتی داگ و سانتا مونیکان
امیدوارم یک روزی از این بازی AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ایشون رونمایی کنن بخدا داریم میریم نسل بعد این از اول نسل تا الان داره هی استختدام میکنه
پیر شدیم سر بازی این بخدا :rotfl:
خدایی به عنوان سونی فن فقط به این استودیو حسودیم میشه چون نوابغ زیادی رو آوردن …. البته اگه اسپنسر جون دخالت تو کارشون نکنه و مثل سونی ازش حمایت شه پتانسیل ساخت بازی خوب در حد یه استودیو ۶۰ نفره رو دارن
والا پیر شدیم قشنگ حداقلش یه تیزر ای CGI ای چیزی نشون بدن
(۶۰ نفر فقط طراح ارشد هستن با کارمند های معمولی فرق میکنن)
امیدوارم اینکه میگن دارن روی بازسازی پرفکت دارک کار میکنن صحت نداشته باشه چون حقیقتا حیف این همه نیرو و پتانسیل و افراد باسابقه هست که در بهترین بازیها و پستهای استودیوها بودن و بیان یک بازی قدیمی رو ریبوت کنن. اینا با این افراد باتجربه باید یک بازی در حد رد دد، لست آف آس، گاد اف وار، جی تی ای یا سایبرپانک بسازن در غیر اینصورت کاری جز فرصت سوزی و سرمایه سوزی و از بین بردن زحمات همه استودیوها در تربیت افراد باتجربه نکردن!
پرفکت دارک مگه چشه
عالی بوده
ریبوتش بکنن از خدامه
متاش ۹۷ عه
یکی از بهترین ip ها