یک قدم عقب نشینی نمیکنیم | پیش نمایش Company of Heroes 2
سال ۱۹۴۱ ، هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد.نیروهای روس هیچگاه آمادگی کاملی در برابر ارتش نازی ها نداشتند و از این حمله شوکه شده بودند.نظامی ها ، کارگران ، زنان و کودکان ، همه و همه برای اینکه پشت خط دشمن گرفتار نشوند ناچار به عقب نشینی به سمت شرق شدند.در این هنگام استالین فرمان ۲۲۷ را صادر کرد که میگفتد :” یک قدم عقب نشینی نمیکنیم” و از اینجا بود که هر کدام از سربازهای شوروی که هوس عقب نشینی به سرش میزد به دست خودی ها کشته میشد.
Company of Heroes 2
سازنده: Relic Studios
ناشر: Sega
طراح ارشد: کوین دافی
سبک : RTS (استراتژی همزمان)
تاریخ عرضه : ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳ / ۴ تیرماه ۱۳۹۲
پلتفرم : PC
سال ۲۰۰۵ بود که استدیوی Relic بازی استراتژیک همزمان Company of Heroes را ساخت و انقلابی ترین حرکت را در تاریخ RTS انجام داد. مجله PC Gamer آن زمان به این بازی ۹۴% داد که تا آن زمان به هیچ بازی استراتژیکی اعطا نشده بود.تا مدتها موفقیتهای CoH برای Relic تمامی نداشت.روز به روز به طرفداران بازی افزوده میشد و قدم بعدی را برای Relic سخت تر و سخت تر میکرد.اما Relic مثل استالین نبود! این استدیو برای هرگونه چالشی خودش را آماده کرده بود و شش سال از بازی ای که بر اساس “نجات سرباز رایان” و در جبهه های غرب ساخته بود گذشت تا برنامه هایشان را کامل و عنوان بعدیشان را معرفی کنند.
حالا دیگر این استدیو میداند که چطور جبهه های شرق را با نبردهای خونینش به تصویر بکشد.خونین ترین نبردهای جنگ جهانی دوم در جبهه های شرق رخ داده است و اینبار این شمایید که باید کنترل سربازان شوروی را برعهده بگیرید و در دل تاریخ دل به جنگی بدهید که احتمال باختش خیلی خیلی کمتر از احتمال بردش است.
اما سوالی که اینجا پیش می آید اینست که سازنده ها میخواهند چه کنند تا ادامه ای بهترین بازی RTS تاریخ بازیهای رایانه ای بسازند؟ اولین نکته اینست که باید این محصول جدید ، تازه به نظر برسد. در سال ۲۰۰۶ وقتی دست همه به CoH رسید ، گیمرها خسته از بازیهای جنگ جهانی دوم بودند و آن موقع اول شخص های زیادی هم با این محوریت ساخته میشود.پس این بازی استراتژیک زاویه ی جدیدی بود که با نوآوری هایش همگان را شگفت زده کرد.
وقتی بیشتر بازیهای جنگ جهانی دوم به سمت مسکو و جنگهای اطراف کشیده میشدند (در راس آنها Men of War) رلیک به فکر زاویه ی دیگری برا روایت قصه و مقایسه ی خودش از این نبردها بود. سحل نورمندی را یادتان هست؟ با اینکه این صحنه ها از فیلم “نجات سرباز رایان” قرض گرفته شده بود و در بازی Medal of Honor : Allied Assault هم دیده شده بود اما جوری که این استدیو آنرا در آورد و به مان نشان داد نه تنها تکراری جلوه نمیکرد بلکه فوق العاده هم تر و تازه بود.حالا آن نبرد خونین ساحل نورمندی در رتبه ی ۲۳م نبردهای خونین جنگ جهانی دوم جای میگیرد و اگر هم از نظر مقایسه بخواهیم نگاه کنیم ، ۱۳ نبرد از ۱۵ نبرد خونین جنگ جهانی دوم در جبهه شرقی اتفاق افتاده است.این یعنی هنوز عمق فاجعه جنگ جهانی را در بازیها مشاهده نکرده اید!
company of Heroes 2 از سال ۱۹۴۱ آغاز میشود.جایی که ۶۰۰۰۰۰ سرباز ، ۳۰۰۰ تانک ، ۷۰۰۰ توپ و ۳۰۰۰ هواپیما بر سر اتحاد جماهیر شوروی خراب شدند.همان صبحی که استالین از خواب شده و صدای “جنگ آغاز شد” را میشنود …
“Relicتاکید زیادی رو جزییات جنگ دارد اما اینبار راوی قصه ، خبرنگاری است که جنگ را به چشم میبیند و از نبردها گزارش تهیه میکند و داستان ” شکست ایدئولوژی کمونیست ها” را روایت میکند”
این را کوین دافی ، طراح ارشد استدیو میگوید.
کاری که بازیکن در این قصه به دست میگیرد رهبری نیروهای روس از دفاع استالینگراد تا پیروزی نهایی و فتح برلین است.در CoH ما عهده دار رهبری نیروها از ساحل نورمندی تا فتح برلین بودیم.چیزی که آن بازی را برای ما به یادماندنی کرد ، مهارتهایی بود که بازی در اختیارمان میگذاشت.مهارتهایی که در حد یک اول شخص مثل Medal of Honor لذت بخش اما با استراتژی عمیق تر مخلوط شده بود.استراتژی که از هر بازی RTS ای در آن زمان بکر و پخته تر بود.
موفقیت در CoH چیزی فراتر از راست کلیک و چپ کلیک کردن بود.خیلی ویژگی های تازه بود که آنرا بالا برد.استراتژی نازی ها در مقابل حملات ، سنگرگیری سربازان خودی و دشمن ،محاصره کردن جایگاه های دشمن ، نارنجک انداختن نیروهای خودی ،استفاده از منابع دشمن بخصوص توپخانه و… اینها چیزهای کوچکی بود که در جمع بندی به یک موفقیت بزرگ برای CoH تبدیل شد.
در Company of Heroes اگر سوار یک تانک بودید و دیواری بین شما و دشمنتان بود ، میشد دیوار را خراب کرد و دشمن را نقش زمین کرد.اگر نارنجکی که پرت میکردید بین نیروهای خودی میفتاد ، آنها تکه تکه میشدند و باید آنها را در آسمانها میجستید! company of Heroes چیزی بیشتر از گنده گویی های سازندگان استراتژیک بود ، یک عمل فوق العاده هوشمندانه از سازندگانی باهوش.
خونین ترین نبردهای جنگ جهانی دوم
. نبرد Smolenskوقتی آلمان ها به سمت غرب عقب نشینی کردند ، ارتش استالین به دنبال آنها رفت.در این جنگ با عقب کشیدن نیروهای نازی ، روس ها فشار بیشتری بر انها وارد آوردند.CoH 2 حتما مرحله ای هنگام پیشروی روس ها به سمت غرب داشته باشد.
.نبرد استالینگرادیکی از خونین تین جنگ های تاریخ ، قریب به نیم سال طول کشید.جنگی سخت ، خانه به خانه و در نبرد با اسنایپرهای بسیار ماهر.جنگ با اسنایپرهای دور برد میتواند ایده ی جالبی برای یکی از مراحل بازی باشد.
.نبرد مسکو
این جنگ هنگامی صورت گرفت که نیروهای آلمان تقریبا به مسکو رسیده بودند.پاتک روس ها به آلمانها یکی مراحل تایید شده ی بازی به نام Rzhev Meatgrinder است.
.نبرد کورسکنبرده کورسک ، بزرگترین نبرد زرهی تاریخ است.یکی از مراحل بازی حتما در این محل و جنگ تانکهای بیشمار دو طرف را به تصویر خواهد کشید.
.نبرد Rostovاولین شکست مفتضحانه آلمان در جبهه غرب ، در یکی از شهرها به نام Rostov شکل گرفت.این جنگ نیز بیشتر با تشکیلات زره پوش دوطرف انجام گرفت.
——————————————————————-
یک مرحله با Company of Heroes 2
Company of Heroes 2 در حال لودینگ است.بله ، بازی شروع میشود.نام این مرحله Rzhev Meatgrinder است. آنطور که سازنده میگوید این جنگ ، از نبردهای کمتر شناخته شده ی جنگ جهانی دوم است و جنگی است که در آن بیش از یک میلیون نفر روس کشته شدند.
وقتی مرحله شروع میشود ، دوربین روی گروه کوچکی از سربازان روس زوم کرده است. لباس های انها باد میخورد و پاهایشان در برف فرو رفته است.جزییات فوق العاده است ، هرچیزی که از یک بازی سوم شخص ، میخواهید حتی بیشتر در این بازی بیداد میکند. از لحاظ بصری ،در سطحی است که هیچ بازی دیگری را در این مرحله نخواهید یافت.
دوربین عقب تر میرود. نمای بزرگتری از منطقه در جلوی دیدگانمان قرار میگیرد.چند جوخه دیگر که خمپاره انداز هستند هم در این منطقه حضور دارند.چندین خمپاره شلیک میشود ، وقتی دود حاصل از برخورد گلوله از بین میرود میشود اثر گلوله را بر روی برف ها دید ،عالیست!
یکی از نوآوری های CoH 2 است.اصلا مگر میشود گیمی در مورد جبهه های شرق ساخت و برف در آن ندید؟ اما کار Relic در اینجا عمق بخشیدن به این برف است.برف در این بازی دیگر بافتهای سفید یکدست نیست ، این برف عمق دارد ، این برف از محیط اثر میگیرد ، از ردپای سربازان ، از شنی تانک ها و این برف است که استراتژی شما را برای نبرد تعیین میکند.به لطف برف پویای CoH 2 تانک ها ممکن است در برفهای عمیق گیر کنند و شما را با مشکلی جدی روبرو کنند.اما میشود از همین امکان نیز بعنوان نکته ی مثبت استفاده کرد و از برف برای سنگر گرفتن استفاده کرد.در این مورد همه چیز بستگی به شما دارد ، از بدترین شرایط ،بهترین استفاده را کنید!
خب ، نیروها به سمت جاده حرکت میکنند ، همینطور که لایه های خشن برف کمتر میشود ، سربازان نیز سریع تر میتوانند حرکت کنند.تا اینجا که همه چیز خوب است تا اینکه یکی از سربازان روی پا روی مین میگذارد و بوووم! سروکله ی مهمانان آلمانی روس ها پیدا میشود و اطراف مزرعه ای همه ی آنها سنگر میگیرند و آتش را به روی نیروهای شوروی میگشایند ، و حالا این روسها هستند که سعی میکنند با سرعت هرچه بیشتر از برف ها جان سالم به در ببرند. نه ، چیزی برای کاور گرفتن نیست و در راه فرار ، خون چند نفر از نیروهای روس برف سفید را رنگین میکند. حالا روس ها هستند که با از دست دادن چند نفر از یارانشان از طرف غرب در حال حمله به آلمان ها هستند.دیواری پیش روی نیروهای شوروی است که با انفجار سوراخی در آن ایجاد میگردد.
شعله پخش کن ها آماده میشود تا نازی ها را مغزپخت کند. اثر شعله های آتش بسیار عالیست و وقتی که این آتش به سمت خانه ی در مزعه گرفته میشود ، خیلی عالیتر جلوه میکند. چوب های خانه آتش را به خود میگیرند و برف روی سقف خانه کم کم آب میشود و دیوارهای کنار خانه بر سر نازی های بخت برگشته ای که داخل پناه گرفته بودند خراب میشود. حالا همه چیز بر وفق مراد روس هاست.
از برف دوری کردیم ، دشمن را دور زدیم ، از تجهیزات استفاده شد و ساختمانها با استفاده از تجهیزات به ویرانه تبدیل شد.یک نقشه عالی با استفاده از امکانات.این چیزی بود که از CoH اصلی یاد گرفتیم.اینکه نقشه هایمان را بر اساس داشته هایمان بکشیم.
خب ، بازی را ادامه میدهیم:
روس ها به سمت دیواری د پشت خانه ی ویرانه میروند.مثل هرچیز دیگری در دنیای CoH این دیوار هم خراب میشود اما حتی قبل از اینکه به ذهن نازی ها برسد ، آنها از روی دیوار پریده و به طرف دیگر دیوار میرسند.جایی که حالا گیر یک تیربار آلمانی میفتند.همه ی نیروها شوکه شده و در جا خشکشان میزند و این سکانس به کات-سن از پیش رندر شده ای کات میخورد.
سربازی دستور عقب نشینی میدهد و سربازان دیگر که میخواهند هرچه زودتر از این مهلکه بگریزند پا به فرار میگذارند اما تیربار دیگری انتظارشان را میکشد.اما این یکی را نه نازی ها ، بلکه روس های وفادار به شوروی در دست دارند تا هرکس که عقب نشینی کند ، امانش ندهند. آتش بار آنها شروع به تیراندازی میکند تا فرمان ۲۲۷ را اجرا کرده و یاران خودشان را بکشد.
وقتی این میان پرده به اتمام میرسد ، داخل بازی حالا دو جوخه جدید از سربازان شوروی دیده میشود.این سربازان اینبار با پرتاب نارنجک دودزا خودشان کاورشان را ایجاد میکنند.به محض انفجار آن نارنجک افکت مه آلود خاکستری فضای دشمن را در برمیگیرد.Relic به این ” دید واقعی” میگوید و این هم یکی از ویژگی های جدید CoH 2 است.شما فقط میتوانید چیزهایی را ببینید که سربازانتان میبینند.این یعنی اینکه شما هیچوقت نخواهید فهمید پشت ساختمانی که شما دیدی نسبت به آن ندارید چه اتفاقی میفتد و یا مثلا پشت چند درخت یا حتی آنطرف دودی که حاصل از نارنجک دوزای خودتان است.حالا که این کاور خودساخته جور میشود ، نیروهای روس حرکت میکنند تا از برف های عمیق پیش رویشان عبور کنند اما جلوتر تیرباری است که آماده است تا هرگونه موجود روس را متلاشی کند.اینجاست که نقشه ی جدید یعنی تانک وار کار میشود.تانک کوچکی است اما کار راه انداز است ، میتواند از برف عبور کند و تیربار را خاموش.سوار شدن یک حلب غول پیکر در این بازی هم ریسک خودش را دارد.به هرحال ، سیستم ” مهِ جنگ” جدید CoH 2 وقتی از طرف دشمن استفاده شد میتواند یک مشکل جدی به حساب بیاید.
Essence 3.0
موتور Essence 3.0 اینجا خیلی به کار بازی می آید ، و باید یادی ازش بکنیم.قابلیت این موتور جدید در افکتهاست.افکتهای برف و باران و مه را بسیار عالی در می آورد و به گفته ی سازندگان برای این بازی کاملا بهینه سازی شده تا تجربه ی بصری خیلی بهتری از نسخه اول CoH تحویل طرفداران دهد.همچنین در این بازی پشتیبانی از direct X 11 به لطف همین موتور صورت گرفته است.
یکی از بخش های جالب بخش تک نفره Company of Heroes 2 کنترل دو ارتش جدا از هم و در حال جنگ باهم است.نیروهای آلمانی شما سربازانی حرفه ای و ماهر هستند که از تکنولوژی های روز نظامی بهره میبرند. در مقابل ، نیروهای شوروی کمتر تمرین کرده و آماده برای جنگ هستند و با تعداد انگشت شماری امکانات نظامی که در اختیار دارند.تانکهایی که در اختیار دارید ممکن است به خوبی دشمن نازی نباشد اما تعدادش خیلی زیاد است.مردانی که در اختیار دارید ممکن است مهارت آنچنانی نداشته باشند اما در عوض تعداد خیلی زیادی از آنها را در اختیار دارید و همیشه میتوانید روی کمک آنها حساب باز کنید.
این چیزی که با هم مرور کردیم ، فقط تکه ی بسیار کوچکی بود از Company of Heroes 2. این بازی پایه و اساسش در CoH اصلی ریخته شده و در نسخه دوم ما شاهده پیشرفت های فوق العاده ای هستیم که روی بدنه ی اصلی بازی سوار شده است.مثل برف ، نحوه ی دید (همان “دید واقعی”) ، سیستم کاور پیشرفته و خیلی چیزهای دیگر.اینها هم در بازی وجود دارد اما این عنوان را نسبت به قبل متفاوت که نه ، بلکه متعهد میکند.همانطور که کوین میگوید:
“Company of Heroes 2 درباره ی تغییر نیستاستدیو به یه جنگاوری رئالیستی بازگشته و این بازی درباره ی چیزهای جدید و البته چیزهای بیشتر است.”
و این آدم را خیلی هیجان زده میکند.در روزگاری که دنباله ها به قصد تخریب ریشه ها از دل بازی های قبلی بیرون میزنند ، تجربه ی چیزی جدید و متعهد به اصل میتواند هنوز امید را در ما زنده کند.Company of Heroes 2 در مورد تاکتیک های بیشتر ، واقعیت گرایی های بیشتر و یک قدرت تازه است ، و اگر نباشد چه میشود؟
اینرا خطاب به استدیوی Relic میگوییم :
اگر Company of Heroes 2 بازی بهتری نسبت به نسخه قبل نباشد ، ما طرفداران میتوانیم فرمان ۲۲۷ را اجرا کنیم …همین!
——————————————————
و اما چند نفره….
در مورد آب و هوا خیلی صحبت کردیم و در بخش چند نفره هم باید گفت که این افکتها تاثیر بسیار زیادی بر این بخش گذاشته اند.”دید واقعی” در این بخش نقش خودش را ایفا میکند تا جلوی دید شمارا هر چه بیشتر بگیرد.سربازان اینجا برای برف و بوران سرعت کمتری دارند و کسانی که به کمپ های آتش نرسند ، از سرمازدگی هلاک میشوند.
اما قبل از این نبردها چه تجهیزاتی در اختیار دارید تا به این روزگار گرفتار نشوید؟
سیستم آپگریدی که در این بخش تعبیه شده ، ارتقاهای جالب توجهی به ارمغان می آورد تا بنا به شرایط موجود ، برداشت از آنها صورت گیرد. قبل از شروع هر ماموریت در بخش چند نفره یک Loadout وجوددارد که مهم ترین بخشش ، فرماندهان را تشکیل میدهد.میتوانید هفت فرمانده از هر دسته انتخاب کرده و در نبرد استفاده کنید.این فرماندهان هر کدام ، دسته مخصوص به خود و تجهیزات مخصوص را دارند.در میدان جنگ حق ندارید پشتیبانی از نیروهای دیگر بگیرید و در این کنار ، اگر فرمانده ای را انتخاب کردید باید تا آخر راه با او سر کنید ، پس چه بهتر که همین اول کار ، هنگام انتخاب کردن چشم ها را باز کرده و ببینید که کدام فرمانده بیشتر به دردتان میخورد و آنرا انتخاب کنید تا در میانه ی راه دچار هیچ مشکلی نشوید.
سیستم ارتقا دادن Loadout شما ، با intel bulletin صورت میگیرد ، که البته این نام نقش همان پرک را در بازیهای دیگر ایفا میکند.این قابلتی است که مستقیما از اسناد به دست آمده از جنگ جهانی دوم درون بازی پیاده شده است. این اسناد ، به سربازان آموزش میداد تا در مواجهه با هر نوع از دشمن ، چگونه رزمی داشته باشند. Intel Bulletin قدرتهای جزئی بهتان پیشنهاد میکند.مثلا ، افزایش قدرت سلاح ها یا مثلا اینکه بتوانید سریعتر به فرماندهانتان دسترسی داشته باشید.البته اینکه این ارتقاها ناچیز است دلیل بر کم اثر بودنشان نیست.مثلا وقتی شما نیروی دشمن را بشناسید که دارای تانکهای سنگین است میتوانید به اضافه کردن ده شاخه “افزایش خسارت” قدرت خود را دو چندان کرده و از پس دشمن بر بیایید.
اما تمام این قابلیت ها را باید از طریق بازی کردن فعال کنید.بازی کنید و XP بگیرید و دسته های خود را شخصی سازی کنید.این قابلیت XP گرفتن در بخش تک نفره هم هست که بحث جدایی دارد ، ما در مورد مولتی پلیر حرف میزنیم !
Intel Bulletin با گرفتن Battle Honor قابل ارتقاست و این گزینه نیز با گرفتن Embelm در نقشه های جداگانه قابل دسترسی میشود ، خب برای بالا بردن ترازتان باید کمی هم سختی بکشید ، اینطور نیست؟
اما سوال آخر : چه بر سر company of Heroes : Online می آید؟
CoH : Online یک Free-to-Play انلاین بود که بر پایه ی بازی اصلی این مجموعه ساخته و پس از یک دوره Beta کاملا پرونده اش بسته شد.در صحبت با استدیو رلیک ، وقتی از آنها پرسیده شد که چه بر سر این بازی می آید ، فقط سکوت فضای اتاق را پر کرد.توضیح داده شده که تیم از این بازی خیلی چیزها فرا گرفته اند و در کل ایده ی جالب و چالش برانگیزی بوده اما اینکه در ادامه چه میشود ، هیچکس پاسخ درستی نمیدهد….و فقط سکوت….
——————————
هنوز خیلی چیزها از Company of Heroes 2 مانده است که Relic به ما نمیگوید.با این وقفه ای که دوباره بین عرضه ی بازی افتاد ، امیدواریم این بازی در حال هرچه بهتر شدن باشد ، و امیدواریم که عرضه ی بازی برای رلیک :
یک قدم عقب تر نباشد….
خودتان را برای جنگ واقعی در جبهه های خونین شرق آماده کنید…
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
خیلی خوب بود.
شدیدا منتظر این بازیم.
ممنون خیلی خوب بود. :yes:
به جرات میشه گفت پادشاه سبک RTS عنوان COH هست! قسمت دوم هم بدون شک و تردید افتخارآمیز خواهد بود.
مرسی از مقاله ی خوبت قاسم جان
وقتی می گم relic فوق العادست واسه همینه دیگه …امیدوارم dawn of war 3 هم به زودی ساخته بشه
مرسی آقا قاسم برای پیش نمایش عالیت. :yes: :yes:
خیلی خوب بود امسال سال استراتژی بازهاست
باز ما pc باز ها شکایت میکنیم انحصاری خوب نداریم
از تحریریه ی خوب سایت خواهشمندم یه پیشنمایش از rome 2:total war هم بزنید
ممنون ، فقط خدا کنه این یکی DRM نداشته باشه …
یکی از حرفه ای ترین پیش نمایش هایی که در طول حیات گیمفا نوشته شده رو امروز خوندم … :yes: دست آقای نجاری درد نکنه
بازی های انحصاری که برای pc میاد معتاد کننده هستند ! مثلcoh,dota, total ,war
یا مثلا بتلفیلد۳ ..اصلا نصخه ی pcبا کنسول قابله مقایسه نیست !اگه مپاش پر باشه ۶۴ نفر .. واقعا حس میکنی وسطه جهنمی ..از زمینو هوا گلوله و میریزه سرت …. :inlove:
فک نکنم بعد ۴ یا ۵ سال هم تکراری بشه !!
همین طور coh…
ممنون پیش نمایشه زیبایی بود 🙂
عمرا کنترل نیروهای روس رو بر عهده بگیرم.
اینو خوب اومدی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
به نظر که خیلی جالب میاد-امیدوارم زیاد سنگین نباشه واس سیستمم..
سپاس :yes: 😀
من هم Dawn of War رو دوست دارم هم COH!کسایی که سیستم LOW دارن مثل من قید این بازی رو بزنن داره میاد که روی هرچی کارت گرافیکی رو کم کنه!
haji damet garm namooosan aliii boooddddddddddd
vayyy che hali bede in game: :chic: :chic:
حرفه ای ترین بازی استراتژیکی که تا حالا تو عمرم بازی کردم ! :yes:
بی شک شماره دومش هم خارق العاده است !! :yes:
ممنون برای پیش نمایش…
قاسم چه کردی..منو بردی شوروی ۱۹۴۱
همیشه عاشق بازیای استراتژی بودم CoH هم که سرور بود, بااین پیش نمایش هم دیگه نمیشه تا انتشارش صبر کردم!
دمت درست قاسم و relic
اینم بگم که SEGA با Total War و CoH حاکم بلامنازع این سبک شده! 😀
احسنت به بهزاد شعبانی
و تشکر از قاسم نجاری
این مقاله ارزش چاپ شدن رو داره
راستی اگه بخوام مطلب توی سایت بنویسم باید چکار کنم؟ راهی هست یا خیر
مطلب رو داخل ورد پرس بنویسین. برای بازبینی ارسال کنین. اگه خوب باشه منتشر می کنیم.
تشکر :yes:
ببخشید آقای خردمندی – قسمت افزودن نوشته درسته
بعدش برای عکسای مطلب باید چکار کرد؟
ممنون قاسم جان.عیدت هم مبارک.
به ما هم افتخار بدین:
http://www.techfars.com/4712/%d8%b1%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b7%d8%b9%d9%85-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-real-racing-3/
سپاس بابت پیش نمایش عالی شما آقا قاسم.خسته نباشی :yes: 🙂
ممنون.فقط امیدوارو relicرو که به سگا فروختن به بازی گند نخوره راستی یکی یه پیش نمایش واسه بازی ایتاگاکی یعنی devils thirdبزنه دیگه.مردیم از بی خبری این بازی
بازی باحالی هستش…ممنون قاسم جان.
(((فقط جنرال ))):yes: :yes: :yes: ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) :beauty: :beauty: :beauty: :laugh: :laugh:
دمشون گرم ،این قد ژرنال بازی کردیم خسته شدیم