سازندگان Deathloop و GhostWire: Tokyo در رابطه با دوالسنس و تاثیرش بر گیمپلی صحبت میکنند
بیرون آوردن سلاحها از حالت گیرکرده در Deathloop و روانه کردن انرژی به سمت دشمن در GhostWire: Tokyo تنها بخشی از استفادههای دوالسنس در این بازیها به حساب میآید.
شرکت سونی هنوز قیمت کنسول نسل بعدی خود، پلیاستیشن ۵، را مشخص نکرده است اما ما در وبلاگ پلیاستیشن شاهد مقالهای هستیم که در آن قابلیتها و جزئیات دوالسنس، کنترلر پلیاستیشن ۵، مرکز توجه قرار دارد. هر دو بازی Deathloop و GhostWire: Tokyo که به ترتیب توسط آرکین لیون (Arkane Lyon) و تانگو گیمورکس (Tango Gameworks) توسعه مییابند در مقالهی مذکور شرکت کرده و استفادهی قابلیتهای دوالسنس در این بازیها مورد بحث قرار گرفته است.
هر دوی این سازندگان رویکرد به خصوصی در رابطه با سلاحها، مبارزات و القای احساسی واقعگرایانه به بازیباز داشتهاند. کارگردان Deathloop، دینگا باکابا (Dinga Bakaba)، در این باره گفت:
من واقعاََ در رابطه با تریگرهای انطباقی و بازخورد هاپتیک هیجانزده هستم چرا که هر دوی آنها یک احساس فیزیکی را به تجربهی بازیها اضافه میکنند و بازخوردی بسیار مهم را به وجود میآورند. از آنجایی که بازی Deathloop یک شوتر اولشخص است ما از قابلیتهای جدید کنترلر پلیاستیشن استفاده کردیم تا حس استفاده از سلاحها نسبت به یکدیگر متفاوت باشد. وقتی گلولههای شما به پایان میرسد و سلاح قفل میشود دیگر کشیدن ماشه تاثیری ندارد و ما توانستهایم در بازی بازخورد چنین مکانیکی را به وجود بیاوریم. حتی قبل از به نمایش در آمدن انیمیشن شما حس خواهید کرد که سلاح قفل شده است و این یک حس فیزیکی مهم را القاء میکند.
بازی GhostWire: Tokyo نیز از تریگرهای انطباقی استفاده میکند تا حس ترسیدن و جا خوردن ناگهانی به بازیباز القاء شود و همچنین روانه کردن انرژیهای مختلف به سمت دشمنان نیز به خوبی شبیهسازی شدهاند. کارگردان این عنوان، آقای کنجی کیمورا (Kenji Kimura)، در این باره گفت:
همانطور که نام ‘تریگر’ را برروی این فناوری گذاشتهاند، استفادهی اصلی تریگرهای انطباقی کنترلر بیسیم دوالسنس در عنوان GhostWire: Tokyo این است که شلیک کردن و کشیدن ماشه یا فعال کردن یک شیء به خوبی القاء شود. به دنبال این موارد یک حس ‘پس زدن’ برای بازیباز به وجود میآید که اگر در شرایط مناسب شکل گیرد حسی واقعگرایانه را به وی منتقل میکند. ما همچنین به دنبال راههایی هستیم که از تریگر انطباقی برای به وجود آوردن نوعی حس انرژی مداوم بهره ببریم و یا این که در ایجاد تعادل نیرو، شارژ کرن انرژی برای حمله و نوعی حس ذخیرهی قدرت نیز استفاده کنیم. از طرفی بازخورد هاپتیک به سازندگان اجازه میدهد گسترهای از لرزش را برای مخاطب به وجو آورد از لرزش بسیار خفیف گرفته تا لرزشهای شدید اما تکنولوژی Rumble کنترلرهای نسل قبلی فقط یک نوع لرزش را در خود جای داده بود. این تکولوژی میتواند تکستچرهای مختلف را برای بازیباز شبیهسازی کند. ما دیگر با یک لرزش ثابت و مداوم رو به رو نیستیم بلکه حالا میتوانیم آن را طوری تنظیم کنیم که حس واقعی به مخاطب منتقل شود.
اگرچه هر دوی این عناوین به صورت انحصاری زمانی برای پلیاستیشن ۵ عرضه خواهند شد اما هیچکدام از آنها در زمان عرضهی کنسولهای نسل بعدی در دسترس قرار نخواهند گرفت. بازی Deathloop تا سه ماههی دوم سال ۲۰۲۱ تاخیر خورده است و GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. همچنین کنسول پلیاستیشن ۵ به طور خودکار عنوان Astro’s Playroom را برروی خود خواهد داشت که در آن میتوانید تمامی قابلیتهای جدید کنترلر دوالسنس را امتحان کنید.
پلیاستیشن ۵ در تعطیلات سال جاری عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
سونی به بهترین نحو داره تغییر نسل رو نشون میده
گفتم که.خود دوال سنز یه ملاک برای خرید پلی ۵ هستش.
دقیقا
:yes:
قابل توجه اون دسته از افرادی که میگفتن فقط استودیو های فرست پارتیه سونی ازین قابلیت استفاده میکنن
امشب خبریه ?:-)
اول یک ویدئو
بعد تعریف bluepoint
بعد تعریف این
عجب برنامه ریزی ای
چرا من نمیفهمم که چه برنامه ای دارند :struggle: :pain:
امشب شبیه که تو ۹کیلو وزن کم میکنی و تمام ناخوناتو میخوری :rotfl:
خخخخخخ
هر نسل نو آوری پشت نو آوری
واقعا چقدر ما گیمر ها مدیون سونی هستیم
اگر سونی نبود الان هممون داشتیم بازیای آنلاین و سرویس محور درب و داغون بازی میکردیم
سونی و نینتندو هستن که واقعا گیم و گیمینگ رو زنده نگه داشتن
اگه سونی نبود گیم به خاک میرفت
نمیدونم یادتون هست یانه
ولی تو e3 که قیمت پلی استیشن ۱ مشخص شد اول سگا اومد گفت کنسولمون ۶۰۰ دلاره
همه دپرس بودن
یهو سونی اومد گفت کنسولمون ۲۹۹ دلاره
تو همه جای همه عروسی بود
دمت گرم سونی
ینی میشه یه همچین قیمتی برای ps5 بده که بازم همه جا عروسی شه؟ 😥
ps5 واقعا کنسول گرونی به نظر میاد
اما سونی همیشه حاضر بوده کنسولاشو با ضرر بفروشه
به شخصه فکر میکنم(بخونید امیدوارم) ۵۰۰ دلار باشه
و نسخه دیجیتال هم ۴۰۰ دلار
خدا کنه بشه مثل ps4 اکانتی و هکی باهاش بازی کرد
PLAY HAS NO LIMIT
حال یکی از نابغه های سایت همسایه ( بخاطر خراب کردن آرامش سایت اومدن ) میاید می گه پول داده واقعا 😐 چقدر دوستان عزیز زحمت کشیدن هشتگ ترول نکنید زدن سایت گیمفا عالی شده بود ولی حال یک عده میاید از سایت همسایه سایت رو به هم می زنه :pain: