جزئیات جدیدی از بازی Project CARS 3 منتشر شد
اخیرا استودیوی اسلایتلی مد (Slightly Mad Studio) توسعهدهندهی عنوان مسابقهای Project CARS 3 و شرکت بندای نامکو (Bandai Namco) عرضهکنندهی این بازی اظهار داشتهاند که اهداف بزرگ و جاهطلبانهای را برای جدیدترین اثر خود در نظر دارند. آنها به تازگی به هواداران سری شبیهسازی مسابقات اتومبیلرانی Project CARS اعلام کردند که این بازی برروی پلتفرم رایانههای شخصی از رزولوشن ۱۲Kپشتیبانی خواهد کرد. همچنین برای داشتن بهترین تجربهی واقعیت-مجازی تیم توسعهدهنده برنامههای فنی زیادی در زمینهی گرافیکی برای این عنوان در نظر گرفته و قصد دارد این بازی را به بهترین بازی اتومبیلرانی برروی پلتفرمهای واقعیت-مجازی تبدیل نماید. با وجود این اهداف بلندپروازانه، به نظر میرسد که در بازی Project CARS 3 برخی دیگر از موارد فنی و گرافیکی پشتیبانی نمیشوند.
به عنوان مثال میتوان به عدم پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) در بازی Project CARS 3 اشاره داشت. به تازگی آقای جوزف بارون (Joseph Barron) مدیر بخش بازاریابی و ورزشهای الکترونیکی استودیوی اسلایتلی مد، در یک مصاحبهی رسمی اظهار داشت که اگرچه تیم توسعهدهندهی بازی Project CARS 3 در مورد قابلیتها و پتانسیل بالای بخش واقعیت-مجازی بسیار هیجانزده است اما باید در نظر داشت که آنها قصد دارند تا این بازی را برروی کنسولهای نسل کنونی هم عرضه کنند؛ به همین علت آنها قادر نبودند تا پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو را به بازی اضافه نمایند. همچنین استفاده از این قابلیت ممکن است رسیدن به برخی دیگر از اهداف فنی بازی Project CARS 3 را با مشکل مواجه سازد؛ از همین رو توسعهدهندگان این اثر ریسک نکرده و از قابلیت رهگیری پرتو در بازی استفاده نکردهاند.
همچنین آقای جوزف بارون در این باره افزود:
قابلیت رهگیری پرتو یک تکنولوژی جدید و منحصر به فرد است که برای توسعهی عناوین جدید بسیار شگفتانگیز به نظر میرسد. این که شما در یک بازی ویدئویی شاهد آن باشید که نورپردازی و رنگبندی محیط و اشیا به واقعیت نزدیک شده است، بسیار هیجانانگیز به شمار میآید. تیم توسعهدهندهی عنوان Project CARS 3 کنسولها و رایانههای شخصی نسل کنونی را هدف خود قرار دادهاند؛ پس بسیار واضح خواهد بود که برنامهای برای پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو در بازی خود نداشته باشیم. هدف ما رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برروی تمامی پلتفرمهای مقصد بازی Project CARS 3 خواهد بود؛ چرا که نرخ فریم یکی از کلیدیترین عناصر بازیهای مسابقهای و شبیهسازی به شمار میآیدو بر کیفیت ارائهی یک تجربهی واقعی کاملا اثرگذار خواهد بود؛ به همین دلیل ما تاکید ویژهای بر اجرای بینقص برنامههای فنی خود داشتهایم. با این که ممکن است در آینده پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو به بازی Project CARS 3 افزوده شود، اما باید در نظر داشت که این ویژگی تنها برای بازیبازان پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس است و دو کنسول اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ قادر به استفاده از آن نیستند.
در همین حال آقای بارون اعلام کرد که اگر چه استودیوی اسلایتلی مد ممکن است برای عناوین آیندهی خود قابلیت بازی میان پلتفرمی (Cross-Platform) را در نظر گیرد اما بازی Project CARS 3 در بخش چند نفرهی خود از این قابلیت پشتیبانی نخواهد کرد.
قابلیت بازی میان پلتفرمی یک ویژگی مهم و ایدهآل به شمار میآید که ما حتما برای عناوین آیندهی خود در نظر خواهیم گرفت اما در حال حاضر برای پروژهی Project CARS 3 چنین تصمیمی نداریم.
عنوان اتومبیلرانی و شبیهساز Project CARS 3 قرار است در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۹ (۲۸ آگست ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه خواهد شد. در پایان شما میتوانید سیستم مورد نیاز نسخهی رایانههای شخصی این بازی را از این نشانی مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
شبیه سازی فقط ماکروسافت …….
عالی بنظر میرسه
خوبه ک تو هر نسخه از Project Cars پیشرفت قابل توجهی رو شاهد هستیم!
شبیه ساز سولز بورن این چقدر رانندگی تو بازیش سخته