گزارش: پروژهی ساخت یک بازی قرون وسطایی توسط یوبیسافت لغو شده است
اخیرا اخباری مبنی بر لغو ساخت یک بازی نقشآفرینی توسط یوبیسافت (Ubisoft) منتشر شده است. بر اساس این گفتهها، مدیر نوآوری پیشین سری Dragon Age هم در این پروژه به عنوان یکی از افراد اصلی سهیم بوده است.
مایک لیدلا (Mike Laidlaw)، از اعضای بایوور (BioWare)، که چند سالی در حال کار روی سری Dragon Age بود، اواخر سال ۲۰۱۸ به یوبیسافت پیوست. برای مدتی او در حال کار روی یک بازی معرفی نشده بود؛ اما بعد از یک سال این شرکت را ترک کرد. این اتفاق چند سوال به وجود میآورد: اینکه روی چه پروژهای کار میکرده و چرا اینقدر زود یوبیسافت را ترک کرده است؟ حالا گزارشی از جیسون شرایر (Jason Schreier) کمی اوضاع را روشنتر کرده است.
بر اساس این گزارش، لیدلا در حال کار روی یک بازی نقشآفرینی قرون وسطایی بر اساس داستان شاه آرتور و شوالیههای میزگرد بوده است. جهان بازی پر از شمشیر زنی و جادوگری و عناصر فانتزی دیگر طراحی شده بود. این پروژه، با نام رمز آوالون (Avalon)، قرار بود به به صورت Co-op ساخته شود؛ چیزی شبیه به سری Monster Hunter ساختهی کپکام (Capcom). بعد از گذشت حدود یک سال، با دستور سرژ هسکت (Serge Hascoët) روند توسعهی این بازی متوقف شد. هسکت در آن زمان در سمت مدیر ارشد نوآوری یوبیسافت مشغول به کار بود.
هسکت که برای چند سال در واقع تصمیم گیرندهی اصلی در بخش خلاقیت و نوآوری یوبیسافت بود، چند وقت پیش به دلیل اتهامات جنسی از سمت خود استعفا داد. بر اساس گزارشات، کنار گذاشته شدن بازی لیدلا توسط هسکت یک دلیل ساده داشت: هسکت چندان طرفدار سبک فانتزی نبود! به علاوه سطح انتظارات او از تیم توسعه بسیار بالا بود. به نظر او اگر قرار است یوبیسافت یک بازی فانتزی بسازد، باید بهتر از ساختههای تالکین (Tolkien) باشد. به گفتهی شرایر، علاوهبر پروژهی آوالون چندین بازی دیگر هم با دستور مستقیم هسکت لغو شدهاند. بسیاری از این بازیها هم مانند آوالون در سبک فانتزی بودهاند.
بعد از عدم موفقیت بازیهای Ghost Recon Breakpoint و The Division 2 در سال ۲۰۱۹، یوبیسافت تغییراتی در بخش خلاقیت و نوآوری خود ایجاد کرد. با این تغییرات، به جای دادن اختیار تام به یک شخص، تیم بزرگتری برای تصمیمگیری در این بخش انتخاب شدند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
چند وقت پیش گفتم اساسین های جدید خوب نیستن و…
دی ال سی های odyssey نظرمو عوض کرد
مثل dlc های ویچر۳، مفصل و پر از محتواس و جذاب
از بازی اصلی زیباتره،باس ها ومحیط های جذابی داره که فقط تو ویچر۳، شبیهشو دیده بودم
خدایا این همه تاخیر زدن.تورو قران باگ نداشته باشه 😥
پیشنهاد :
لطفا ریپلی ها رو کشویی کنید
کامنت های قدیمی تر خیلی میرن پایین کسی دیگه نمیبینه
اینجوری مجبور نیستیم برای اینکه کامنتمون دیده بشه روی اولین نظر ریپلی بگیریم
#اصلاحات سایت
هر چه از یوبیسافت رسد نیکوست :inlove: :yes:
حتی رییس بزرگ(فیل اسپسنر)هم ازشون تعریف کرده
فقط این جمله رو هضم نمیکنم
“بعد از عدم موفقیت بازیهای Ghost Recon Breakpoint و The Division 2 در سال ۲۰۱۹، یوبیسافت تغییراتی در بخش خلاقیت و نوآوری خود ایجاد کرد.”
Division 2 کجاش شکست خورد؟
یکی از موفق ترین بازی های سال
Ghsot racon breakpoint هم با آپدیت ها بینظیر شده
دم یوبیسافت گرم :cowboy: :-*
باهات کاملا موافقم.
شما یوبیسافت اوایل نسل ۷ را نگاه کن بعد حالاشا نگاه کن
یه بازی ساز که قبلا توی اوج بوده بالا ۹۰ میداده و متا اصلا به کنار بازیاش کیفیت داشتن حالا داره کپی پیست میکنه …
انلاین میده بعدش میاد با ابدیت درستش میکنه عوض اینکه همون اول این کارو بکنه ….
Division 2 میده ۴ دلارملت میرن میگیرن همه خوشحال بعدش کاشف به عمل میاد که بله این DLC رو اگر نخری تقریبا بدرد نمیخوره بازی این کارهارو اسمشو چی میزاری ؟ هر بازی ساز رو با گذشتش مقایسه میکنن نه اینکه بیای کیفیت کارتو پایین بیاری در اخرم بگی چون خوبه ولی شاهکار نیست پولمون رو در میاریم پس درسته
Dante
متاسفانه خیلیا نسل ۷ و ۶ یوبی سافت رو یادشون نمیاد! وقتی ک تو اوج بود…
پرنس رو یادته میرفتی توی کشتی یه زنه بود همش از دستت فرار میکرد !!! چقدر اون قسمت از بازی برای من جذاب بود یادش بخیر کم کم باید مارو عتیقه کنن :laugh: سنمون میره بالا و دوران گیمری داره تموم میشه در صورتی که اصلا حالیمون نیست
خیلی از کاربرایی که اینجا بعنوان گیمر نظرهای کارشناسی آنچنانی میدن ، این صحنه ای که میگی رو اصلا ندیدن !!
دووم و ولفنشتاین های قدیمی رو بازی نکردن ، هیتمن و اسپلینترسل رو از شماره اول سری بازی نکردن ، نمی دونن مدال آو آنر و کال آف ۱ چی بودن و خیلی بازی های دیگه.
اشکال نداره مال کدوم نسل باشی هیچوقت دیر نیست برای تجربه همون بازیا !! برین بازی کنین
ببینین ایا این بازیای یوبیسافت با قبلیاش یکین !! همون کیفیت رو دارن یا ن
منظور از کیفیت گرافیک بازی نیست داستان . و گیم پلیه
Warrior within خداست
خیلی بازی خفنی بود
نه division 2 بازی کردی نه breakpoint که اینو می گی
متأسفم برات واقعا
برا خودت متاسف باش
خیلی هم خوب بودند
بشین لست ۲ بازی کن
حالشون خوش نیست توجه نکنید
یوبی سافت نمونه ی بارز یک اشتباه .. البته اینم جای بحث داره چون پول در میاره (و خب همین دلیل کافیه براش که به گیمر ها اهمیت نده)
چیزایی که کنسل میکنه بدرد میخورن مثل پرنسی که کنسل شد !!!
بازیایی که میسازه به هیچ دردی نمیخورن یا معمولین مثل اساسین های جدید یا واچ داگز
سازنده واچ توور حرف خیلی باخالی بعد کنسل یه بازی تو سبک واچ توور گفت : “مثل این میمونه بیای از اتاقی که قبلا ازش استفاده کردی اکسیژن بگیری (یه چیزی تو همین مایه ها)” یعنی دیگه وقتی از پتانسیل کامل یه گیم پلی و داستان استفاده کردی دیگه نمیشه بازی شیره از همون داستان و گیم پلی بکشی یه جورایی حس تکراری میده به ادم
پرنس هم دیگه جا واسه پیشرفت نداشت اگه پرنس اخری رو دیده باشی میدونی چی میگم همون بهتر که کنسل شد
اساسین هم از ۳ به بعد یه حس خیلی تکراری داشت حداقل برای من الان باز بهتر شده (داره کم کم اینم تکراری میشه)
پرنس خیلی قدیمی بود . جا برای روایت داستان . شخصیت پردازی مثل کریتوس !!! سه نسخه اول رو ببین اخری رو ببین !!
با این گرافیک و پیشرفتی که بازی های این دورو زمونه دارن داشت و هنوزم داره .. میتونن خیلی کارا باهاش بکنن بحث خواستنه دوست عزیز هنر باید داشت !! همون ای پی رو بده سی دی پراجکت یا سانتا ببین چی برات در میارن اینا از عمد نمیخوان !! دوست ندارن وقتی وضعشون همینجوری میگذره و سود میکنن چرا خودشون رو اذیت کنن اخه !!
حرکت ریسکیه دیگه
میگم یوبی سافت دنبال جذب نوابغه، خودتو معرفی کن شاید این یوبی سافت از اشتباهاتش در بیاد
okay if you say so !!!
اگر تو بگی حتما استاد !! حتما یه چیزی میدونی 🙂
نه گفتم با نبوغت همه مشکلات یوبی سافتو حل کنی.
Pc هم که داری تمامه
بالاخره هرچی باشیم بازم جای استادی مثل تو هیچی نیستیم :laugh:
اخی عزیزم یکی پیدا شد زد به نقطه ضعفت همون یک برتری رو داشتی دیگه نمیتونی ازش استفاده کنی کسی رو مسخره کنی
نقطه ضعف چیه، بازم با نبوغت ما رو متحیر کردی!
نقطه ضعفت همینه که مثلا ( به حساب خودت یه چیزی حالیته ) که بشه بهانت بقیه رو به تمسخر بگیری باش یا جایی که کم اوردی ازش استفاده کنی حالا یکی پیدا شده زده تو برجکت صبح تا شب کامنتاشو ریپلای میکنی
نابغه تو اینو نقطه ضعف در نظر بگیر.
هر چی باشه نوابغ همیشه نقطه ضعف ها رو پیدا میکنن.
احتمالا دید داره یه بازی خوب میسازه پشیمون شد
:rotfl:
همه قبول داریم که یوبی اشتباه کرده،ولی بیاین برگردیم به عقب.اگه یوبی نبود ……دیگه خودتون تا تهش برید.
بابا بی خیال،یوبی بهترین بازی ها رو داره.دنیا بدون یوبی…اصلا نمیشه.
به قول آقای سعید آقا بابایی این استودیو،یک نعمت برای دنیا بازی هاست.
ولی یوبی جون هرکی دوست داری پرنس رو بساز. 😀 😕 😀 😀 😀 😀
راستی برین یوتیوب،prince of persia redemption رو سرچ کنین.خیلی باحاله.
اگه یوبیسافت نبود دقیقا چیچی؟
یوبیسافت خلاق یه دوره زمانی بسیار کوتاه بود بعدشم تموم شد رفت. الان بازیاش فقط نقش یه سرگرمی را داره.(خودمم برا سرگرمی گیم میزنم)
یوبیسافت هرجا پول باشه میره اون سمت. یه زمانی میگفتن برا اساسین ۳۳ تا داستان چیدن . ما میگفتیم دروغه حالا فهمیدم با پول پرستی همه چیز ممکنه.
حتی بازی های مهم اون ها هم الان و اواخر نسل ۷ فاقد نوآوری بودن.
شپا استدیویی مثل سی دی پراجکت را ببین بیخیال ویچر ۳.۵ شد تا بره سمت خلاقیت و سایبرپانک را بسازه(به گفته خودشون). با سه چهارتا بازی شده بهترین بازی ساز اروپا در حالی یوبی سافت کلی استدیو داره. خداوکیلی اگه یوبیسافت جای سی دی بود پدر گرالت را در میاورد و تامیتونست شیرشا میدوشید.
نکته جالبش اینجاست اکثر بازی هایی که میدن براین اساسه که کوجا پوله بریم همون سمت. اون موقع که متال گیر روی دور بود اسپلینتل سل ساختن. حالا ویچر روی دوره اودسی میسازن. ما اصلا هیچ مشکلی نداریم با اینکه بازی مثل اون ساخته بشه اما خداییش یک دهم اونا هم نبودن. واقعا خندم میگیره بعضیا سم فیشر را در حد اسنیک و بیگ باس میدونن. یا حتی الکسیوس را با گرالت 😐 (یه سر به اینستا خارجیا بزنین).
من نمی گم یوبیسافت بده اتفاقا برای این صنعت مفیده. یوبی کلا باید بره سمت نو آوری چیزی که کلا باش مشکل داره. فقط پول. همیشه همینجور بوده خیلی از استدیو های بزرگ که الان محبوبا دارن اینکار را میکنن در گذر زمان گندش درمیاد.(مثل دیزنی) یوبیسافت جوری به اساسین همه کرد که همه علیهش شدن. بد نیست یکمم بره سمت نوآوری.برای بازی های داستان محورم یا باید کلا بیخیال بازی های داستان محور بشه یا یه داستان سرایی درست و حسابی بده بیرون.
متاسفانه کلا توی صنعت گیم نقد داستان و داستان سرایی نتونسته ملاک های درستی بگیره. الان توی بازیا یا کلا داستان نمیزارن یا کلا دوتا صحنه مثلا غم انگیز میزارن توش بعد چندتا منتقد میان نقدش میکنن میگن داستانش خوبه چرا؟ چون هنوز که هنوزه داستان سرایی ملاک هاش را پیدا نکرده. اون وقت چهار تا بچه میان بازی های کوجیما را مسخره میکنن و بازی ها یوبیسافت را تحسین میکنن(منظورم شما نیستید).
کلا اوضاع یوبیسافت خیلی خرابه شما داستان اودسی را ببین چقدر کشکی بود. یعنی فقط میخواستن بسازه کاری نداشتن. یوبیسافت ۴تا بازیه خوب داره که باعث نشده صنعت گیم یش مدیون بشه بلکه دینیه که به خاطر این چرتاپرتا به صنعت گیم پرداخت کرده که بازم کمه
بابا پدر نوآوری و خلاقیت ، بابا منتقد ، بابا کار درست
بابا بزرگ 😀
منی که با اودیسی عشق کردم بچه م (سن: ۳۰)
سعید آقا بابایی توی نقدش از بازی تعریف کرد بچه س
شما بزرگ صنعت گیم اصلا
بابا گیمر
بابا همه چی دون
بابا نمکدون 😀
هیچکس نمیگه اودیسی بد بود … اون بالاهم داریم میگیم بازی های خوبین ! اگر طرفدار باشی لذت میبری
ولی بحث ما اینجاست که چرا مثل نسخه های اتزیو یا ۱و۲و۳ نمیدن بیرون !! به نظرت بهتر نمیبود مخفی کاری باشه تا نقش افرینی ؟ ایا کیفیت این نسخه ها با اونا یکیه ؟ و ایا نو اوری هایی که توی نسخه اول دیدیم که مغز همه سوت کشید رو بازم از یوبی سافت میبینیم !! ازیناست که ملت ناراحتن واقعا حیفه از یوبی سافت
کسی نگفت اودسی بد بود. اودسی یه بازی متوسط نسبتا رو به بالا بود. ضعف توی گیم پلی ویچر ۳(بهترین بازی نسل هشت بدون شک) را به اون شدت نداشت و این یک نقطه قوت عالی براش بود. اما از لحاظ داستان سرایی ضعیف بود.
باگ های بازی هم واقعا آزار دهنده بودن به طوری که کلا باید همه چی را ریست میکردیم. برخلاف باگ هایی مثل ویچر ۳ که به تجربه ضربه نمی زد(حداقل برای من). ماموریت های فرعی بازیم پیشرفت کرده بود و این نوید را میده که توی والهالا بتونه به کیفیت هایی مثل ویچر و گست اف سوشیما برسه.
من نمیخوام یوبیسافت را زیرسوال ببرم و الکی بش چیز بگم. من طرف بازیه خوبم. هرجا که بازیه خوبی باشه باید ازش دفاع کرد. وقتی یه استدیویی داره باشیوه داستان سراییش سرمردم را کلاه میزاره باید ازش نقد کرد.
یادش بخیر یه زمانی ارم یوبیسافت که اول اساسین میومد اینقدر که دوسش داشتیم ذوق میکردیم
الان دیگه اون حس رو نداریم چون هیچ نو اوری ای رو represent نمیکنه اینم برای تو نوشتم تازه ازت یاد گرفتم GLN استاد استاد ها … هرچی داریم و نداریم از توست ما ایرانیا
اول کامنت خودم دیدم چقدر سطحی و کوتاه نظری دیگه بقیش نخوندنم.اگه یوبیساقت نبود بازی های اپن ورلد اینقدر تا حالا پیشرفت نمیکرد. قشنگ معلومه سنت زیر ۱۳ساله 😕 😕
میشه چندتا از لطف هایی که بازی های اپن ورلد کرد را بگی
یادم اومد میتونیم سنگ بزاریم روی هم :laugh:
فار کرای ۲
اساسین کرید
اینا همراه جی تی ای حق پدری برای سبک اپن وورلد دارن
در این که یوبی سافت افت کرده شکی نیست ولی جدیداً دوباره داره تلاششو میکنه
شاید نتونست مثل فارکرای۳ دیگه بسازه ولی تلاششو کرد و انصافاً انتاگونیست فارکرای۵ عالی شد و بازی خوبی بود
در مورد نوآوری گفتی که ac odyssey خودش حرفت رو نقض میکنه
تنها چیزی که شبیه اساسین های قدیمیه فقط اسمشه
بقیش تازه هست و البته جذاب
من نسخه ultimate ادیسی رو گرفتم و تقریباً تا الان ۱۴۰-۱۵۰ ساعت پلی دادم
مبارزه خفن و طولانی با باس های بازی که تا حالا تو این سری نبوده
تنوع محیط از یونان گرفته تا دنیای مردگان و آتلانتیس و بهشت و.. که تو تمام نسخه های قبلی فقط یک نقشه و محیط داشت
شخصی سازی سلاح که تو اوریجینز بود ولی گسترده تر و بزرگ تر و بهتر شده
پر از داستان های کوتاه و بلنده بازی
تو یکی از dlc ها فقط تو ۲۰ درصد انتهاییش، کاراکتر ازدواج میکنه بچه دار میشه و بچش رو ازش میدزدن و همسرشو میکشن و اونم انتقام میگیره
یه داستان که شاید پتانسیل یک گیم مجزا داره رو فقط تو ۲۰-۳۰ درصد یک dlc گذاشتن
یکی دوساله یوبی سافت و کپکام دارن تبدیل میشن به همون قبلی
البته هنوز کونامی داره دست و پا میزنه
داستان اودیسه کشکی بود
سم فیشر کپی متال گیر
لابد میخوای بگی پرینسم کپی گاده
اساسین هم کپی انچارتد
ادیسه هم کپی ویچر
لابد رینبو هم کپی کالافه!!!!!!)))))))((((
گوست ریکون هم کپی گیرز
یا بیاند هم کپی tomb raider
Valiant hearts کپی چیه
یا sky children of light
فار کرایم کپی کرایسیسه با این اوصاف
سی دی پراجک فرنچایز ویچر مال خودش نیست و تا همین اواخر هم با صاحب اثر برای قراردادی که نوشته بودن دعوای حقوقی داشتن (ظهرا قیمت قرارداد جوری بوده که فکرشو نمیکردن بازی اینقدر موفق بشه و اینقدر سودآور باشه) و به تازگی یه قرار داد جدید نوشتن و بعدش هم سی دی پراجکت به نحوی تایید کرد ویچر بعدی خیلی مختصر تر و با محوریت سیری ساخته میشه
و اینم بگم سی دی پراجک کلا در بزرگترین حالت خودش ۵۰۰ نفر کارمند داره ولی خوب همشون کاربلدن
ولی یوبی سافت روی هر بازی جهان باز AAA که میسازه ۲۰۰۰-۴۰۰۰ نفر کار میکنن و بازیو ۳ ساله میسازن میدن بیرون
کوری بارلوگ کارگردان God of War وقتی ازش پرسیدن چرا گاد جهان باز نیست گفت ساختن بازیای جهان باز خوب اونم تو مدت کوتاه فقط از دست راک استار و یوبی سافت برمیاد و این دوتا کمپانی طراحایی دارن که خیلی کارکشته ان
Peince of Persia
Splinter cell
Dead space
Lost odyssey
Silent Hill
Onimusha
Black
Syphon filter
IGI
و….
هییییی آخ آخ آخ
چه بازیهایی رو دیگه ادامه شون رو نساختند
چی بگه آخه آدم به اینها
الان دیوید کیج گفته بود امسال خبرهای خوبی داریم براتون چرا پس خبریش نیست؟ :struggle:
گیم یه قسمت زیادیش به انتظار های بی نتیجه ختم شد…
دیوید کیج و استودیوش تو رویداد آگوست شرکت میکنند و خبر خریداری شدنشون اعلام میشه
اونیموشا ۳
سایفون فیلتر ۳
پارازیت ایو ۲
داینوکرایسیس ۲
سه گانه سایلنت هیل
جز بهترین ای پی های زندگیم و البته هنوز منتظر ادامشونم
همین دیوید کیجی که گفتی من هنوز منتظر بیاند هستم که یه زمانی شایعه شده بود قسمت بعدیش داره ساخته میشه
پرنس آف پرشیا جدید نبوده باشه، صلوات دومو بلندتر ختم کن! :laugh: :laugh:
واقعا در ساختن باگ یوبیسافت رو دست نداره :yes:
از ساکر پانچ و راکستار و راکستدی بهتر نیست
من انتظار همچین کاری رو از شرکت ها و استودیو هایی مثل سی دی پراجکت و راکستار داشتم ولی از یوبیسافت که خداییش چیز خاصی هم نداره انتظار نداشتم که انقدر بازیگرا با یک “اهم” واکنش نشون بدن بابا پ اینا مرتال کمبت بساختن چی میشدن
به نظر من که هیچ شرکتی مثه کاپ کام پرچمش بالا نیس
دلم واسه یوبی سافته نسل ۷ تنگ شده خیلیییی زیاد.اخ که دلم لک زده واسه اساسین های قدیمی و پرنس
#ترول_نکنیم
نمی دونم قضیه چیه ولی به روز یه اساسین درباره قرون وسطی احتمالا درباره رابین هود می سازن ببینید کی گفتم
:weep: