عنوان Ghostwire: Tokyo یک بازی اکشن-ماجراجویی خواهد بود
انتظار یک بازی ترسناک-بقاء را از پروژهی جدید آقای شینجی میکامی نداشته باشید چرا که آنها قصد دارند ژانرهای تازه را امتحان کنند.
طرفداران از همان زمانی که شاهد تریلر Ghostwire: Tokyo در مراسم “آیندهی گیمینگ” پلیاستیشن ۵ بودیم متوجه شدند که احتمالاََ این اثر یک تجربهی ترسناک را برای مخاطبین به ارمغان نمیآورد اما استودیوی تانگو گیموُرکس (Tango Gameworks) نه تنها طراحیهای ترسناکی را برای این بازی در نظر گرفته است بلکه شینجی میکامی (Shinji Mikami) افسانهای را نیز در نقش تولیدکنندهی ارشد قرار داده و این موارد باعث سردرگمی عدهای از طرفداران شده است.
در هر حال مصاحبهی جدید با یکی از سازندگان بازی مشخص میکند که بر خلاف حدسیات برخی طرفداران، این اثر یک بازی ترسناک بقاء نخواهد بود. آقای کنجی کیمورا (Kenji Kimura)، کارگردان Ghostwire: Tokyo، در مصاحبهی اخیر خود اعلام کرد که این بازی در ژانر اکشن-ماجراجویی قرار دارد. وی در گفت و گویی تازهی خود با IGN توضیحاتی را در رابطه با فضا، ژانر و حال و هوای کلی این اثر ارائه داد که درک عمیقتری به مخاطب میدهد. کیمورا در جریان این مصاحبه گفت:
Ghostwire: Tokyo یک بازی اکشن-ماجراجویی است. یک سری عناصر بقاء در این اثر قابل مشاهده خواهد بود اما شامل المانهایی که در یک بازی ترسناک انتظار آنها را دارید نمیشود. از آنجایی که بازی در ژاپن روایت میشود، امیدواریم که بتوانیم یک تجربهی مخوف و رمزآلود بر اساس افسانههای قومی، افسانههای فرهنگی و داستانهای ترسناک مرسوم این منطقه را به مخاطبین خود ارائه دهیم.
طبیعتاََ چنین خبری باید موجب تعجب بسیاری از طرفداران آقای شینجی میکامی شود چرا که او لقب پدر ژانر ترس بقاء را دارد اما باید یادآور شویم که او قبلاََ هم تجربهی ساخت بازیهای اکشن را داشته است و Vanquish یکی از آن عناوین به حساب میآید.
در ادامهی این مصاحبه نکات جالبی نه تنها در مورد کارگردانی Ghostwire: Tokyo فاش میشود بلکه به طور کلی برخی سیاستهای استودیوی تانگو گیموُرکس در مورد کارگردانی بازیها نیز مورد بحث قرار میگیرد. در بخشی از این مصاحبه وبسایت IGN از آقای میکامی میپرسد که آیا آنها قصد دارند از ژانر ترس بقاء فاصله بگیرند و موارد جدیدتر را امتحان کنند و یا این که تنها در مورد پروژهی Ghostwire شاهد چنین رویکردی هستیم. شینجی میکامی شخصاََ چنین پاسخ داد:
ما شوق خود نسبت به ژانر ترس بقاء را از دست ندادهایم اما در حال حاضر برروی پروژهی Ghostwire: Tokyo متمرکز شدهایم.
به نظر میرسد این عنوان نسبت به آثار قبلی استودیو تانگو گیموُرکس تا حد زیادی متفاوت باشد اما مطمئناََ چنین چیزی باعث پیشرفت آنها خواهد شد و ذهن سازندگان را برای پروژههای بعدی باز خواهد کرد چرا که امتحان کردن سبکهای گوناگون خلاقیتهای زیادی را برای اعضای استودیو به ارمغان میآورد.
بازی GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۱ برای کنسول پلیاستیشن ۵ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این عنوان برای دیگر پلتفرمهای نیز عرضه میشود یا خیر.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عجب ببینیم چی میشه فعلا نمیشه قضاوت کرد
ولی خیلی دوست داشتم یه عنوان وحشت بقای دیگه ببینم از استاد شینجی میکامی
میکامی که اومد وسط امیدوار شدم به بازی این ادم فقط شاهکار میسازه :inlove:
بازیش بده
شاید بتونه بازی رو نجات بده این میکامی وگرنه به اونا باشه که گند میزنن به بازی
اگه انحصاری کنسولی خودتون بود چی؟بازم بد بود؟
انحصاری کنسولیه
تا چند وقتم انحصاری کامل
منظورت از انحصاری کامل چیه متین جون ؟
موندم چرا میکامی دیگه کارگردانی نمیکنه؟ اویل ویزین یک چش بود مثلا که نسخه دومش رو بش ندادن؟ نسخه دوم خوب بود ولی وقتی با نسخه اول مقابسه میشد یه افتضاح کامل بود. یادمه تو نقد گیمفا هم نوشته بود《 اویل ویزین دو بازی خوبیست ولی شاید اگر اوپن ورلد نمیشد بهتر بود》.
این انگار سنش رفته بالا دیگه حوصله ش نمیکشه یا شایدم بثسدا نمیزاره. نمیدونم تانگو استدیو مستقله یا زیرنظر بثسداس؟!!!
میکامی تو بتسدا با اون موتور داغون گرافیکیشون تلف میشه و بازیاش به خاطر اون موتور گرافیکی داغون ازشون نمره کم میشه.
مثلا اویل ویتین.درسته شاهکار نبود و شخصیتای به یاد موندنی مث رزیدنت اویل نداشت ولی اونقدری خوب بود که اگه یه گرافیک درست حسابی داشت راحت متاش حداقل حداقل ۸۵ میشد.من که از نسخه اولش در کنار ریمیک رزیدنت اویل ۲ بیشتر از هر وحشت بقای دیگه تو ده سال اخیر لذت بردم(البته سری tlou رو وحشت بقا در نظر نگرفتم.اگه اونا رو وحشت بقا به شمار بیارم اینا بعد از دو تا tlou قرار میگیرن)
البته اون موتور داغغون رو فقط Bethesda Softwork استفاده میکنه استودیو سازنده این بازی و ولفنشتاین از موتور استودیوی Id Software استفاده میکنن
امیدوارم بازی موفقی بشه.استاد قبلا هم بازی های خارج سبک وحشت بقا رو روشون کار کرده و نتیجه بازی های ماندگاری بودن.
بازب خوبیه از هیلو که گرافیکش بیشتره
با اون تریلری که من دیدم از این بازی مفتشم گرونه