کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا

کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید

پارسا اقتصادی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا

بعد از چندین سال انتظار، هفته‌ی گذشته بالاخره شاهد عرضه‌ی بازی Ghost of Tsushima بودیم. این بازی تقریباً با هر معیاری، عنوانی عالی است. بازی داستان جین (Jin)، یک سامورایی جوان را روایت می‌کند که در ژاپن قرن سیزدهمی در بحران بین حمایت‌کردن از آیینی که به آن قسم خورده و مبارزه با نیروهای مهاجم خشن قرار گرفته است. احتمالاً می‌دانید که ساکر پانچ یک استودیوی آمریکایی است و برای همین، خلق ژاپن فئودال برای آن‌ها چالش مهمی بوده. همراه ما باشید.

کارگردان هنری و مدیر نوآوری این بازی، جیسون کانل (Jason Connell) اخیراً توضیحاتی درباره‌ی این چالش‌ها داده است. به گفته‌ی او، یکی از اولین قدم‌های استودیو آوردن گروه بومی ژاپنی‌ای بوده است که با آن‌ها در ساخت عناوین قبلی هم همکاری کرده بوده‌اند. این گروه کمک بسیاری به ایجاد حس در فضای بازی کردند؛ نکته‌ای که تمرکز اصلی سازندگان این بازی بوده است چراکه از این بازه‌ی زمانی به‌نسبت دوران مدرن، شواهد و مدارک زیادی وجود ندارد. چالشی که سازندگان با آن روبه‌رو بودند، ایجاد تعادل بین ارائه‌ی درست آن دوره‌ی زمانی و ایجاد یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده بوده است:

به‌نظر من اگر تیم بومی ژاپنی‌ای که از همان اوایل در ساخت این پروژه به ما کمک بسیاری کرد وجود نداشت، کار ما بسیار دشوارتر می‌شد. مسلماً [بازی‌سازی] کاری چالش‌برانگیز است. حتی ساخت شهر سیاتل (Seattle)‌برای بازی inFamous هم برای ما که در نزدیکی سیاتل زندگی می‌کنیم چالش خودش را داشت. موقع خلق دوباره‌ی این منطقه، تصور آن خیلی راحت است اما حتی وقتی با این آشنایی شهر را خلق می‌کنیم، این مکالمه پیش می‌آید که «این خیابان باید این شکلی باشد، آن ساختمان باید سمت چپ باشد…». ما نمی‌خواستیم برای آن بازی این مکالمه شکل بگیرد. می‌خواستیم حس بودن در سیاتل را ایجاد کنیم و برای Ghost of Tsushima هم همین را می‌خواستیم.

در بازی جدید، این کار بسیار سخت‌تر بود چون از ژاپن فئودال و قرن ۱۳ شواهد چندان زیادی [به‌اندازه‌ی مثلاً سیاتل] وجود ندارد، و اگر بخواهید آن دوران را آجر به آجر دقیق خلق کنید، بسیار چالش‌برانگیز می‌شود. همچنین باید بین وجه سرگرمی بازی که هیجان تجربه‌کنندگان را حفظ می‌کند و نمایش وفادارانه از آن دوره‌ی زمانی تعادل ایجاد کرد. در آخر، هدف ما این بوده است که تجربه‌ای جذاب و خوشایند از یک نمایش وفادارانه ایجاد کنیم.

بازی Ghost of Tsushima به‌صورت انحصاری برروی پلی‌استیشن ۴ در دسترس است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا
کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PORTAL 2 گفت:

    اینقدر بدم میاد از این جور تم های ژاپنی
    مثل همین تم گوست آو سوشیما و nioh
    دهه ی ۱۹۷۰ آمریکا رو خیلی می‌پسندم

    • Soroosh0097 گفت:

      تو بازم رنگ عوض کردی.از xbox فن تبدیل شدی به pc فن 😛 😛 😛
      فردا هم سونی فن.پسفردا هم نینتندو فن.بعدش دوباره ایکس باکس فن.و این چرخه همینجوری ادامه داره.درضمن این که از چه چیزی خوشت میاد یا خوشت نمیاد اصلا اهمیتی نداره دخترم.گربه دستش به موش نمیرسه میگه بو میده.تو حداکثر کار خفنی که بتونی بکنی گوش دادن آهنگای جاستین بیبره(همون یارویی که واسه بچه های ۹ ساله آواز میخونه)

    • Wiki گفت:

      آرزو میکنم شماها هم یه چند تا انحصاری خوب گیرتون بیاد تا شاید با اونها خودتون رو مشغول کنین ما هم یه نفس راحت از دست شما بکشیم ولی فکر نکنم آرزوم به حقیقت بپیوندد :rotfl: :rotfl:

  • Clara گفت:

    Act 1 رو تموم کردم امروز (تصویر بالا)
    میتونم بگم روایت بازی داره بهتر میشه از اون حالت کند ش خارج شده و حالت جدی تری به خودش گرفته
    تازه دارم به کمان بازی عادت میکنم خصوصا وقتی Long Bow رو گرفتم از راه دور خیلی خوب شد
    مپ بازی واقعا زیباست عین یه تابلو نقاشی ه و یکی از بهترین های نسل ه
    شخصیت های بازی دارن خودشونو پیدا میکنن (تا اینجا از Yuna و Masako خیلی خوشم اومده به نظرم یه سر و گردن از بقیه بهترن)
    کلا خیلی داره بهتر میشه احساس میکنم ( اشتباهی که آدم میکنه فقط مقایسه این بازی با شاهکار های ناتی داگ و راکستار ه وگرنه به خودی خود عالی ه)
    این بازی در کنار ویچر ۳ و AC Odyssey یکی از زیباترین و بهترین بازی های این نسل ه
    ولی هنوز تو بخش Side Quest ها نسبت به ویچر ۳ چندان قوی نیست و شخصیت های فرعی اون جذابیت ویچر رو ندارن
    دوستان یه سوال قطع عضو نداره بازی؟؟ چرا برای من اصلا هیچ وقت اتفاق نمیفته تو setting ش هم رفتم چیزی نبود تو تریلر e3 2018 که داشت!

  • این یک نظر شخصی هست.
    کات سین های سینمایی بازی چیزی از یک فیلم سینمایی سامورایی محور کم نداره.
    نکته ای که شاید یکم توی ذوق انگلیسی و یا حتی فارسی زبانان بزنه دیالوگ های بازی هست.
    جین: اومدم انتقام افتخارش رو بگیرم.
    مشخصا چنین دیالوگی در زبان ژاپنی بسیار پر هیبت و زیبا است ولی وقتی به فرهنگ های دیگه وارد میشه یکم ارزشش رو از دست میده و بسیاری از این موارد رو مشاهده کردم که احساس میکنم زیاد نمیتونیم با بعضی دیالوگ ها ارتباط سلیس و روانی برقرار کنیم.
    سینک نبودن لب و صدا در دوبله ژاپنی گاهی مشاهده میشه که یکم اذیت کننده است.
    دیالوگ ها در ژاپنی و انگلیسی خیلی طول کلماتشون فرق داره و واقعا دوبله بازی سخت بوده و درکشون می کنم.
    محیط بازی بی نظیره دقیقا طبیعت ژاپن و دنیای قرن سیزدهم و عصر سامورایی ها رو نشون میده و هیچ ایرادی ازش نمیشه گرفت.
    توی گیمپلی،گاهی بیش از حد راحت بودن توی ذوق میزنه و خب شاید بهتر از این هم نمیشد پیاده سازیش کرد.
    چون که بحث ما سامورایی هستند که با یه حرکت شمشیر دشمن رو از پا در می آوردند.در هر حال سادگی گیمپلی رو میشه نادیده گرفت ولی هوش مصنوعی بازی به شدت ازار دهنده است و نمیشه ازش بگذریم چون خیلی دشمنا خنگ طراحی شدن و وقتی بازی سیستم مخفی کاری طراحی کرده باید حتما فکر اینجارو هم می کردند.
    در کل بازی لذت بخشه و ارزش تکرار خوبی هم داره.
    نمره شخصی من ۸ از ۱۰
    به عنوان اولین تجربه ساکرپانچ از این سبک بازی، بسیار عالی و رضایت بخش هست.
    پ.ن:مقایسه متای این بازی با هیلو ۵ یا گیرز توهین به این بازی نیست، بلکه افتخار هست برای این بازی و لکه ننگ و شرمی است برای عناوین اشاره شده. یکم فکر کنید لطفا.

  • همونطور که گفتم خرید این بازی دور ریختن پوله
    چون توش نمیشه بامبو قطع کرد :reallypissed:

  • Whatever گفت:

    سلام دوستان
    کسی هست که با رضایت خودش گوست او تسوشیما رو با بنده شیر کنه متاسفانه اکانت بازی با قیمت ناقابلی خریدم و بعد چند روز وسط بازی قفل شد قفل شد لامصب پولی هم برام نزاشت
    اگه کسی میتونه و راضیه شیر کنه به این ایدی @DBSaeid پیام بده ممنون میشم

  • Neil_druckman گفت:

    من فکر میکردم رنگ بندی بازی و محیطاش یکم تخیلیه و این زیبایی وجود خارجیدنداره تا رفتم چند تا عکس و ویدیو از ژاپن دیدم

    لامصب زیبا ترین طبیعته جهان رو داره :chic: :chic: :chic: :chic: :chic: :chic:

کارگردان بازی Ghost of Tsushima از چالش خلق ژاپن فئودال می‌گوید - گیمفا