بودجهی بازی The Medium در حدود ۷ میلیون دلار است
کنسولهای نسل نهمی اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ در تعطیلات سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد و همزمان نیز برخی از عناوین انحصاری برای این کنسولها منتشر میشود. بازی The Medium یکی از عناوینی است که در اواخر امسال برای اکسباکس سری اکس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. جدیدترین ساختهی استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) از سری بازیهای Silent Hill الهام گرفته شده است. بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، این عنوان بزرگترین ساختهی بلوبرتیم تا به امروز خواهد بود و بودجهی آن در حدود ۷ میلیون دلار است.
آقای پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، مدیر اجرایی استودیوی بلوبر تیم، در جدیدترین مصاحبهی خود در مورد ساخت بازی The Medium صحبت کرده است. وی در بخشی از صحبتهای خود اشاره کرد که بودجهی توسعهی این بازی در حدود ۷ میلیون دلار تخمین زده میشود. این در حالی است که بودجهی دیگر بازیهای نسل بعدی این استودیو مانند Observer: System Redux، تنها در حدود ۲ میلیون دلار بوده است. وی در ادامه صحبتهای خود گفت که آنها بازی The Medium را به عنوان شروعی برای ساخت بازیهای ترسناک دیگر با بودجههای بالاتر میدانند.
هزینهی ساخت و تولید بازیها از سال ۲۰۱۷ در حال افزایش است. ما از تولید بازیهای AA با قیمت ۲۰ الی ۳۰ دلار به ساخت همینها با قیمت بین ۵۰ الی ۶۰ دلار رسیدهایم. میخواهم به این نکته اشاره کنم که منظور من از بودجهی بالاتر در زمینه و سبک بازیهای ترسناک خودمان است و به هیچ وجه در سطح عناوینی مانند Cyberpunk 2077 مقایسه نمیکنیم. سبک وحشت همانند یک فیلم، یک تجربهی صمیمیتر است.
بودجهی بازی The Medium در حدود ۳۰ میلیون PLN (واحد پول کشور لهستان و این مقدار در حدود ۷ میلیون دلار محاسبه میشود) تخمین زده میشود. این در حالی است که بودجهی بازی نسل بعدی Observer: System Redux کمتر از ۱۰ میلیون PLN (کمتر از ۳ میلیون دلار) بوده است. اینها مقادیری هستند که شامل مجموعهی هزینهی ساخت و بازاریابی میشوند.
آقای بابینو در این مصاحبه اعلام کرد که تیم آنها در تلاش است تا این بازی را همزمان با عرضهی اکسباکس سری اکس منتشر نماید. بازی The Medium در تعطیلات سال ۲۰۲۰ برای کنسول اکسباکس سری اکس و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
بودجه معقولیه ولی سوال اصلی اینه که ایا یک بازی به این شکل که زیاد همه پسند نیست می تونه با فروش این بودجه رو به ناشر برگردونه یا نه
۱۴۰ میلیارد تومان… :-$
امیدوارم بازی موفقی بشه و طرفدارانش ازش لذت ببرن :heart:
داش ۲۰ تومنی حساب کردی برو بالاتر
ببین معمولا بازی ساز عنوانش ۱میلیون نسخه بفروشه درحدی میشه ک سازنده راضی میشه
به طور مثال این بازی بودحه اش۷میلیون دلاره
اگر به قیمت ۶۰دلار به فروش برسه میشه ۶۰میلیون دلار
اصلا گیریم ۱۰میلیون دلار خرج دررفته هزینه ساخت بازی بشه ک ۵۰میلیونش سوده و میشه عامل مشوق برای ساخت نسخه دومش
حالا ببین بازی هایی مثل رد دد و جی تی ای چ درامدی دارن از عناوینشون
البته رد دد ردمپشن ۲ هم بودجه خیلی خیلی بیشتری داشت نسبت به این ولی بازم بیشتر از ۳۰ میلیون نسخه فروخته
هرروز بیشتر متوجه سود راکستار میشم
یه چند مورد درباره افزایش قیمت بازیا میخواستم بگم…
یه زمانی که ۲۰ پیش قیمت بازیا ۶۰ دلار بود و قیمت کنسول ها هم به نسبت الآن بیشتر بوده ماله این بود که فناوری ساخت پیشرفت نکرده بود… موتورهای بازیسازی هنوز به تکامل نرسیده بودن و هزار دلیل دیگه!
ولی الآن که یه بازی رو ۶۰ دلار قیمت میزنن معمولا سودآوری فوق العاده ای رو داره… مثلا یه بازی مثه گاد آور یا رد دد چقدر هزینه شون شده که چند ده میلیون فروش داشتن یا بازی گمنامی مثه پلاگ تیل چقدر هزینه اش شده که بعد از یه مدت کوتاه یه میلیون نسخه فروخته…
در کل میخوام بگم که نسل بعد برخلاف ادعاهایی که میکنن روند ساخت بازیا به لطف SSD های سفارشی و سخت افزار قویتر و موتورهای بهتر راحت و کم هزینه تر میشه… و این افزایش قیمت ها بی دلیل و نا انصافانه اس!
اما خب این وسط هم یسری خرج های دیگه هم هست
مثلا افرادی که روی بازی کار میکنن حقوق بیشتری نسبت به اون موقع ها میگیرن
تعداد افرادی که روی یه بازی کار میکنن زیاده
ولی بازم نمیشه قیمت ۷۰ دلاری رو هضم کرد
:yes: :yes: احسنت به شما جناب دالتون
واقعا با این چند کامنت منطقی اخیرتون خیلی حال کردم :yes: :yes:
یه زمانی بازیی نبود که هزینه ساختش کمتر از ۳۰ یا ۴۰ میلیون باشه امیدوارم نسل بعد از این همه سود سوءاستفاده نکنن دیگه ماشالله این نسل هم خیلی استودیو تازه کار داشتیم که پول خوبی هم به جیب زدن و امیدوارم نسل بعد بازی های بهتری بسازن باز خوبه از بعضی شرکت ها خیالمون راحته 😉
مناسبه
واسه یک بازی وحشت ماجراجویی
اگه خریداری بشوند بودجه بیشتری هم بهشون تعلق میگیره
Gone Home رو نصب کن خیلی بازی باحالی ئه گیم پلی ش مبتنی بر حل پازله و اول شخصه جز ۱۰ بازی برترت میشه
من ک از بازی هایی ک کاری جز کشتن نداری خسته شدم
گان هوم، پورتال ۲ و… هم اول شخص هم گیم پلی خلاقانه ای دارن
باور کن همه ی بازی هایی که تو رویداد قبلی اکس باکس نشون دادن بازی های AA برای سرویس گیم پس هست
رویداد نبود
اینساید ایکس باکس بود
و اگه هم aa باشن بازم بازی های خوبی هستن
از مزیت های همکاری با microsoft اینه که دیگه نگران بودجه نیستی و کل تمرکز روی کیفیت قرار میگیره
😎 😎 😎
بازی اگه فروش هم نکنه باز هم شایسته تقدیره چرا؟چون عملا داره عنصر ترس روانی با استفاده از محیط و داستان رو پر رنگ تر میکنه و صرفا به جامپ اسکر تکیه نکرده…خیلی بازی ها و فیلم ها دیدین که عملا فقط جامپ اسکر هستن ولی این بازی چیز جالبی به نظر میاد..حتی اگه نمرش هم ضعیف بشه نمونه و الگوی خوبی برای بازی ساز های دیگه ای هست که میخوان بازی ترسناک بسازن
«جدیدترین ساختهی استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) از سری بازیهای Silent Hill الهام گرفته شده است.» :rotfl:
بابا بی خیال هیچ استودیویی نمیتونه بازی هارر درحد سایلنت هیل بسازه بعد از ۱۸ سال هنوزم دارن از SH2 ایستراگ پیدا می کنن
واقعا اعتماد بنفس بالایی دارن horror اسمشو باید بزارن low بهتر
فکر کنم این گوشیشو شریکی با یه نفر دیگه استفاده میکنه
ما ماکروفنا هروقت میایم فازشو بفهمیم ی رکب بهمون میزنه!
پلتفرم اصلی من pc ئه چون طرفدار بازی های fps ام و کیبورد و موس لازمه این سبکه ازبین کنسول فقط نیتندو سوئیچ رو قبول دارم الآنم ۵-۶ ماه ک جعبه وانمو حتی روشنش نکردم و میخوام ردش کنم شمام اگه واقعا Xbox one داری گیمرتگتو وقتی پیام خصوصی باز شد واسم بفرست
😮 😮 😮
فقط میتونم بگم پی سی و البته نینتندو سویچ جدید مبارک! :dazed:
:laugh: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اگه قیمت مناسب میدی xbox one رو میخرم
ولی تو خواب و رویا :dazed:
آره من رو موبایل م پین و پترن نمیزارم چون از هیستوری کرومم ترسی ندارم
چون از incognito tab استفاده میکنی ?:-) ?:-) 😀 😀
کافر همه را ب کیش خود پندارد
هیستوری کروم؟! از اطلاعات شخصی چطور؟!!! اگر کسی گوشی رو بدزده…
اصلش به خاطر اونه!
واقعا فازت چیه یک روز xbox ترول میکنی یک روز ps اخر سر یک کار میکنی همه کاربرا ( چه فن منطقی چه غیر منطقی) تو هر پست تو و خواننده مورد علاقه ت رو ترول کنن
اگه دلار ۴۰۰۰ تومن بود من از بودجه این بازی بیشتر پول داشتم 😎
سونی برای بازی ترسناکش Until Dawn سال ۲۰۱۵ ۳۸ میلیون هزینه کرد بعد مایکروسافت تو سال ۲۰۲۰ برای بازی ترسناکش ۷ میلیون هزینه میکنه
اگه PS5 و سری اس یه قیمت باشن واقعا کسی حاضر میشه ایکس باکس بگیره؟
اسپویل
.
.
.
until down خیلی خوب بود.اونجاش که باید بین دوتا دوستت یکیشون رو انتخاب کنی رو الان یادم اومد.من که اون دختر خوشگلرو انتخاب کردم و اون یکی دوستم با تیغه به خاک رفت :rotfl:
اگه سلنا توش بود
منم until down بازی میکردم
مادی چیزی نداره؟
اگر برای pc میومد که ماد من و تو هم براش ساخته میشد :laugh:
این اسپویل بود؟! :rotfl:
ولی انصافا انتیل دان از آنچارتد ۴ تکراری متفاوت تر بود
من اسپویل نزدم.بخش تایید نظرات نوشته اسپویل
در ضمن هیچکی کاری بهت نداره و کامنتاتو اصلا نمیخونن،ولی حق نداری uncharted 4 رو ترول کنی.بازی ای که برای همه عزیزه.
دمت گرم
بیا کانادا زیارتت کنم
Until Dawn بازیگرای خفنی هم داشت که ۱۰۰٪ بخاطر همین بودجه بازی زیاد شد
هرینه ساخت بازی ها کاهش پیدا کرده
ارزش دلار بالاتر رفته تو سطح جهانی
یعنی اگه بخوای الان یه GTA V بسازی خیلی کمتر از هزینه ای که راکستار سال ۲۰۱۳ کرد هرینه میکنی
با توجه به نسل بعد (۹) توقع بیشتری برای هزینه بازیها داشتم The Medium
سبک و سیاق تیم Silent Hill پیشه گرفته که واقعا کار سختی هست و استودیوهای قبلی سازنده سایلنت هیل هم از پس این سبک بر نیامدن و تنها تیم ژاپنی سایلنت هیل بود که شاهکار کرد
هنوز که هنوز silent hill 2 پر از راز و رمز هست
بودجه The Medium و بازیهای این سبک رو اطلاعی ندارم ولی به نظر باید بیشتر باشه ولی بازم با این بودجه عنوانی در حد و اندازه سایلنت هیل بسازن عالی هست :yes:
عزیز
بودجه توسط خود استودیو تایین میشه
خودشون صلاح دونستن که با این قیمت کار کنند
واسه یک بازی خطی ماجراجویی کافیه
۷ میلیون هم رقم مناسبیه
Ninja Theory@
دوست عزیز
بودجه توسط تیم تایین میشه درست هست من نظر خودم رو گفتم که به نظر کم میاد هر چی باشه نسل ۹ هست
و در جریان بودجه تیم های سازنده نیستم که کم و هست یا زیاد یا مناسب
شما از کجا اطمینان داری که رقم مناسبی هست
.
بازیهای خطی در نسل ۶ بودن که حدود ۶۰ میلیون دلار به بالا هزینه داشتن
حتی نسل ۸ بازی خطی بودن که ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشتن
و حتی بالاترین به میزان ۵۰۰ میلیون دلار
یه سرچ ساده بزنید متوجه هزینه ها خواهید شد
با عنوانی طرف هستم که قراره از عنوانی بزرگ مثل silent hill الهام بگیره یا راه اون رو طی کنه
تشکر
خیلی دوست دارم تحلیلی موشکافانه از سری Silent Hill بزارن کاری خیلی زمان بری هم هست و عنوانی هست که سنگینی روانشناسی بالایی داره و در خصوص ایین و مذهب ….
در مورد یه silent hill 2 یکم بگم
.
اولین بار که روبرو میشید با Pyramid Head و این صحنه برای این درست شده تا جیمز رو با گناهش روبرو بشه و مخصوصا با مجازات کننده اش دیدار کنه.
.Pyramid Head
بدون حرکت ایستاده و خیره به شما
برای دیدن اون باید که بدون حرکت بایستید
و این حالت دقیقا مانند آینه هست
جیمز رو داره نشون میده و در واقع داره شخصیت اصلی گناهکار اونو نشون میده و بین اونا یه چیز هست مثل میله زندان …
یه تکه گیم پلی کوتاه … این همه جزئیات
:yes:
بابا اینقدرها هم سخت نیست ساختش این بازیسازها خیلی منگل اند نمیتونن درست بازی بسازند
بازی باید تمرکز از روی اکشن برداره بزاری رو معما و آیتم و اینها
از این اتاق به اون اتاق
مثل کال بتلفیلد و اساسین و… مپ همینجوری الکی نسازه بعد بیاد بازیش کنه، باید هر لوکیشنی میسازه قبلش فکر کنه چرا داره میسازه چه شکلی بسازه
یه ذره خلاقیت هم تو ساخت همه چیز و تمام
مساله اینجاست که ژانر بازی وحشت هست میترسند اگه خوب بسازند بازم بازیشون فروش نکنه، واسه این اکشن و اپن ورد… اینها میسازند
حالا ربطی زیادی نداره ولی یه بازی هم هست به نام the room اگه تونستید حتما بازیش کنین ۴ شماره داره برای اندروید هم هست خیلی معماهاش عالی اند
تا حالا تو عمرم یه چنین بازی معمایی در این حد ندیده بودم
*با توجه به نسل بعد (۹) توقع بیشتری برای هزینه بازیها داشتم The Medium *
اتفاقا باید انتظار داشته باشی هزینه ها کاهش پیدا کنه
تکنولوژی ساخت بازی پیشرفت زیادی کرده
.
.
موافقم با بقیه نظرتون
مرسی بلوبر و ماکرو ..بشدت منتظرشم و دو عنوان ترسناک وحشت نینجا تئوری ..
مرسی که هستی ماکرو
یکی از انحصاری حذابو عالی ماکرو
احتمالات بالا حتما گیم پلی بازی رو نشون میدن تو مراسم
دوستان نوید خاوری کارگردان far cry 6 با یک عکس که با دست خط خودش زیرش فارسی نوشته
از ما تشکر کرده انگار واقعا ایرانیه
افتخاریه برای ما واقعا :yes: :yes: :yes: :yes:
از اهنگ ساز گیم اف ترونز
کاپیتان سابق تیم لیکویید و کاپیتان فعلی تیم نیگما در بازی dota 2 به نام کوروش صالحی
و نوید خاوری تو far cry 6 :yes: :yes:
بله ایرانیه فار کرای همیشه بازی خوبی بوده اما بخاظر ایرانی بودن این کار گردان و نویسنده هم که شده امیدوارم به همون شاهکار نسخه سوم برگرده که بتونه از این ب بعد روی بازی های بیشتری کار کنه
بودجش کم نیست ؟ بازی hellblade با بودجه ۱۳ میلیون و و ۲۰ نفر تونستن بازی اونطوری بسازن بعد پول کافی برا تبلیغاتشون نمونده بود طرفدارا تبلیغ میکردن براشون این بازی همه پسند نیست باید براش بیشتر تبلیغ کنن
۱۸۲ میلیارد تومن بودجه دارن
با دلار ۲۶ هزار تومنی:-|
وطنم پاره تنم
ادیت: رفتم قیمت دلار رو چک کردم اومد رو ۲۰ هزار دارم خواب میبینم؟ یه بار تو عمرم دیدم که دلار قیمتش اومد پایین
😥 😥 😥