استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 باعث افزایش حجم بازیها خواهد شد
به نقل از توسعهدهندگان موتور گرافیکی Unreal Engine 5، استفاده از این موتور در نسل بعدی بازیهای ویدیویی باعث خواهد شد تا حجم نهایی بازیها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. همچنین، در این مصاحبه برای توصیف این میزان از افزایش حجم از کلمهی “Skyrocket” استفاده شده است که نشان از افزایش چندین و چند برابری حجم بازیها در آیندهی نهچندان دور دارد.
اگر بخواهیم روند صعودی افزایش حجم بازیها از ابتدای نسل هشتم تا انتهای آن را بسنجیم، شاهد یک نمودار عجیب و غریب خواهیم بود که نشان از اوج گیری استاندارد حجم بازی ها از بازهی ۲۵ گیگابایت تا ۷۵ گیگابایت دارد. همچنین، آمار مربوط به حجم بازیها در دو سال گذشته نشان میدهد که حتی اگر بخواهیم بازیهایی نظیر Division 2، Destiny 2، Battlefront 2 و یا Red Dead Redemption 2 که حجمی بیش از ۱۰۰ گیگابایت را اشغال میکنند را فاکتور بگیریم، عنوان Call of Duty Modern Warfare به تنهایی و با دارا بودن حجمی بیش از ۲۰۰ گیگابایت (+۱۰۰ گیگابایت حجم مورد نیاز برای بروزرسانی در کنسولها)، به تنهایی میتواند کنسولهای بازی ۵۱۲ گیگابایتی که در ابتدای نسل ایدهآل بهنظر میرسیدند را به انحصار خود درآورد.
اما حالا مسئله به این موضوع ختم نمیشود و با به پایان رسیدن تدریجی نسل هشتم و ورود موتور گرافیکی جدید Unreal Engine 5، در کنار پیشرفتهای حیرتانگیز در زمینهی کیفیت بصری و افزایش وسعت نقشههای بازیها (به لطف استفاده از SSD)، باید منتظر افزایش چند برابری حجم عناوین مختلف باشیم.
از همین رو و در مصاحبهای که اخیراً از توسعهدهندگان این موتور گرافیکی منتشر شده است، آنها نیز موضوع افزایش حجم بازیهای آینده را غیرقابل اجتناب دانستند و آن را یکی از مشکلات اساسی توسعهدهندگان در نسل بعدی کنسولهای بازی خطاب کردند؛ حال آنکه حافظهی کنسولهای نسل بعدی نیز به دلیل استفاده از SSDها و تاثیر بسیار زیاد آنها در قیمت تمام شدهی کنسولها ناممکن بوده است و همچنان شاهد حافظههای حدود یکترابایتی در آنها خواهیم بود.
رایان شاه (Ryan Shah)، برنامهنویس ارشد این موتور گرافیکی و عضو شرکت Epic در این باره چنین اظهار کرد که:
استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 و بخصوص سیستم Nanite بسیار لذت بخش است و محصول نهایی آن نیز خارقالعاده خواهد بود. با اینکه این موتور گرافیکی اجازه میدهد تا خلاقیت بیشتری به خرج دهید و هرچه که در ذهنتان میگذرد را پیادهسازی کنید، اما در عین حال باعث ایجاد نگرانیهای مختلفی نیز خواهد شد. اگر بخواهم مثالی برایتان بزنم، میتوانم به بازی Call of Duty Warzone اشاره کنم که در عین ارایهی یک تجربهی سرگرم کننده و لذتبخش، همچنان شکایات بیشمار کاربرانش را روانهی شرکت سازندهی خود میکند. بههرترتیب، با توجه اینکه فناوریهای جدید Unreal Engine 5 امکان استفاده از منابع بیشتری را به توسعهدهندگان میدهد، اما این امکانات باعث خواهند شد تا حجم نهایی بازیها نیز به طرز چشمگیری افزایش یابد و این موضوع میتواند به یک چالش اساسی مبدل شود.
همچنین، وی در مورد نمایشی که اخیراً از قدرت این موتور گرافیکی ارایه شد نیز چنین توضیح داد:
به نظر من برای ارایهی نمایشی از قدرت این موتور گرافیکی کار جالبی صورت گرفت، اما باید توجه داشته باشید که این دمو تنها بخش کوچکی از قدرت Unreal Engine 5 را به نمایش کشید. در واقع، پیادهسازی بخشهای زیادی از این دمو همچنان به وسیلهی موتور Unreal Engine 4 نیز میسر است. علاوه براین، پیشرفت تدریجی این موتور گرافیکی به ما این امکان را میدهد که یک موتور کاملاً یکپارچه و با تواناییهای مختلف داشته باشیم و پیاده سازی بازیهای نسل پیش و ارتقای آنها نیز بسیار ساده باشد. در واقع، ما به جای ساخت یک بازی از پایهی خود میتوانیم آن را به این موتور گرافیکی منتقل کنیم و بدینترتیب دست توسعهدهندگان (برای ارتقای بازیهای بین نسلی) بسیار بازتر خواهد بود.
در مجموع، بهنظر میرسد که در آیندهی نهچندان دور، مسئلهی افزایش حجم بازیها تبدیل به یک چالش پیچیده شود. همانطور که اشاره شد، متاسفانه سریعتر چند صدبرابری حافظههای کنسولهای نسل بعدی (به لطف حافظههای SSD) علاوه براینکه هیچ تاثیری بر حجم نهایی بازیها نخواهد داشت، بلکه باعث میشود تا ارتقای حافظهی آنها نیز به سادگی کنسولهای نسل هشتمی نباشد؛ چرا که قیمت حافظههای SSD و بهخصوص حافظهی استفاده شده در کنسول پلیاستیشن ۵، بسیار بالاتر حافظههای رایج فعلی است. همچنین، با به تحقق پیوستن موضوع افزایش چند برابری حجم بازیها، بهنظر نمیرسد که ۸۲۵ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظهی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سریاکس عددی معقول باشد؛ حال آنکه این عدد در ابتدای نسل نهم بسیار کم بهنظر میرسد و راهی طولانی تا آخر نسل یاد شده در پیش خواهد بود و ممکن است تا روند افزایش حجم بازیها در نسل هشتم، در نسل نهم نیز تکرار شود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
نظرات
اره دیگه گرافیک بالا حجم بالا میطلبه :shy:
داستان که فکر نکنم بیشتر به یه رمان چند جلدی شبیه است. 😀 😀 😀
دیگه کم کم داریم به نسل ترابایت نزدیک میشیم ( اگه اینترنت کشور به روز نشه قطعا مشکل زمانی شدیدی پیدا میکنیم ) امیدوارم به روز شه 🙂
همین کالاف دانلودش انقدر طول میکشه که براش چند سری آپدیت جدید میاد
فقط به خاطر همین حجمش سمتش نرفتم چون برام از چندین جهت مشکل ایجاد می کرد
خب دیگه سونی از همین الان به فکر یه ssd دیگه باشه برای پلی۵ یا کلا سخت افزارشو تغییر بده
چون فکر کنم دوتا بازی بیشتر نگیره با اون حافظش یا شایدم وسط بازی تموم بشه
سونی فنها به جز هزینه خرید دستگاه یه هزینه ای هم برای خرید یه ssd بزارید کنار
حالا جالب اینه هر ssd هم به پلی۵ نمیخوره
اما سری ایکس که یه ssd اختصاصی جداگانه براش طراحی کردن و اگر کم اورد خیلی خوشگل بهش وصل میکنی
الان اپیک میگه این پلی۵ دیگه چی بود
فقط خاطر نشان کنم در سری ایکس امکان فشرده شدن حجم بازیها وجود داره
Ps5 هم قابلیت فشرده سازی داره(اون فرمت کرکن چیه پس؟) حتی بازی ها در نسل فعلی هم فشرده سازی میشن رو کنسول ها،چیز جدیدی نیست و اینکه سونی اجازه داده افراد از ssd های سازنده های ترد پارتی استفاده کنن مزیته نه ایراد! بر خلاف سری ایکس که فقط یه نوع ssd با محدودیت حجم یک ترابایت میشه خرید با قیمت مشخص تو میتونی ssd های متفاوت با قیمت ها و حجم های مختلف روی ps5 استفاده کنی که آزادی عمل بیشتری میده بهت البته باید سرعتشون بالا باشه و ابعادشون استاندارد همچنین اختلاف حجم حافظه series x و ps5 حدود دویست و پنجاه گیگه که با توجه به حجم بالاتر بازی ها در نسل بعد نهایت دو یا سه تا بازی بیشتر میشه روی series x ریخت پس اونقدر این مسئله رو بزرگ جلوه نده
اون ssd که میتونی اضاف کنی برای سری ایکس که قرار نیست فقط تو یه حجم مشخص باشه احتمال زیاد حجمای بیشتری هم واسش میاد….دوم اینکه فک نکن میتونی هر ssd با هر سرعتی بخری ….ssd که از بازار بخوای بخری باید سرعتش ۷ گیگ باشه تا رویه پلی ۵ جواب بده و این یعنی گرونترین نمونه ها و البته اینم دلیل داره به خاطر سیستم اولویت بندی ssd پلی ۵ اینجوریه پس بازم زیاد صابون به دلتون نزنید….
Ssd های pcie 4.0 با سرعت بالا به زودی وارد بازار میشن و نگرانی از اون جهت نیست و درسته احتمالا گرون خواهند بود ولی قیمتشون پایین میاد و همچنان آزادی عمل بیشتره تو میتونی ssd 512 بندازه یا مثلا دو ترابایت یا حتی بیشتر ولی در series x باید منتظر مایکرو باشی ببینی کی میخواد حجم های مختلف عرضه کنه که بعید میدونم در هر صورت تنوعش در اون حد باشه
۵۱۲ اخه؟یعنی مگر بخوای ۲ تا بازی بیشتر نداشته باشی ….دوما قیمتشون پایین میاد یه چیزه ولی گرونترین مدل رو استفاده کنی یه چیزه….بعدا قرار نیست ثلا چن سال صبر کنی که سری ایکس ۲ ترا بیاد اونا خودشون میدونن که لازمه….
آپشن آپشنه یکی شاید دلش بخواد یا نتونه بیشتر از ۵۱۲ بندازه همینکه امکانش هست خوبه همچنین قیمت ssd رو اکثرا تخمین زدن که خیلی پایین تر میاد هر چند پیشبینیه و قیمتی الان در دست نیست همونطور که قیمت ssd کنسول series x در دست نیست این مقایسه ایه که در کل الان نمیشه نتیجه گیری کرد تا زمانی که هر دو عرضه بشن من فقط طبق تجربه احتمال زیادی میدم راه حل سونی برای ارتقا دادن حافظه کنسولش کارآمد تره
دوستان من قبلا هم این مسئله رو مطرح کرده بودم. شما اگه بخوای یه SSD برای PS5 بخری و بازی رو روی اون بریزی و اجرا کنی یعنی دیگه نمیشه از سرعت و قابلیت های SSD داخلی دستگاه بهره مند شد. آیا این یک ایراد نیست؟ تمام تبلیغات سونی برای سخت افزار PS5 در سرعت همین SSD خلاصه میشه و بزرگترین مزیتش همینه اما خب با چندتا بازی پر خواهد شد و باید از حافظه جانبی استفاده کنی و عملا اون حافظه هم که قابلیت های SSD خود کنسول رو نداره!! نتیجه؟!!!!
چنین چیزی صحت نداره
تنها در SSD برای افزایش سرعت انتقال این اتفاق میفته
نه حجم بازی
سخنان ناب زیادی از شما شنیدیم
ماکرو گلد رو حذف میکنه و سونی هم میشینه نگاه میکنه
تکنیک های نرم افزاری میتوانند سرعت سری ایکس را ۳ برابر کنند و ۴۰ برابر وان برسانند اگرچه ps5 صد برابر سریعتر است اما باز هم سری ایکس سریعتر است
این رو هم میذاریم روی تعصب
ادرسشو برات رد کردم میتونی بری بخونیش
اونموقع میفهمی چی به چیه
۴۰برابر وان فقط ssd انجام میده و فقط یه بخشه کاره
SFS خودش مجزاست و یه تقویت کنندس و سرعت رو ۲٫۵ برابر میکنه
خوبه اینها رو جیسون رونالد گفت
بلاخره حقیقت تلخه ما هم این حرفها رو از خودمون درنمیاریم
من نمیفهمم چیش دقیقا تلخه؟ :rotfl:
ماکرو دشمن من نیست
من فقط نظر خودم رو بر اساس اطلاعات ناچیزم میگم
مثلا چندین بار چندین نفر گفتن اختلاف
۲ ترافلاپس سری ایکس و ps5 تاثیری چندین نداره
بر اساس چیزی که میدونم تاثیر داره و خیلی هم داره
حقیقت اینه که قدرت خام ps5 هیچ شانسی در برابر سری ایکس نداره البته ناتی داگ رو بذار کنار که مهارت اون فراتر از محدودیت هاست
سرعت هم همینه
Ps5 از اون چیزی که فکر میکنی سریعتر از سری ایکسه
ما ssd هایی داریم که همین الانم سرعتشون بالاتر از ssd پی اس ۵ هستش اما چیزی که ps5 رو منحصر به فرد میکنه تعداد کانال هاش هستن
هر کانال مختص ارسال اطلاعات مشخصی به رم هستش
تعداد کانال های ssd پی اس ۵ ۲ تا ۳ برابر ssd سری ایکس هستش
این کاملا صحیح هستش که ولوسیتی میتونه سرعت سری ایکس رو بالاببره اما ایا توسعه دهنده میتونه به اون سرعت نهایی برسه با توجه یه محدودیت های کانال؟
اون طوری که شما میگین میرسه و این نظر خودم هستش
شاید نظر شما درست باشه اما چیزی که مشخص میکنه فقط بازی های انحصاری هستن تاریخ به هممون ثابت کرده شرکت های سازنده و افراد و توسعه دهنده ها حرف هایی میزنن که حقیقت اصلا شبیه اونا نیست
تعصب رو کنار بزار
سری ایکس یه برتری داره
Ps5 برتری دیگه
مسئله اینه که گیمر چی میخواد
بازم که شروع کردی :yawn:
برادر من اونی که پلی ۵ میگیره فکر این چیزاشم میکنه شما چکار داری اخه؟
.
.
نندازیم اینطور تیکه ها بهم ،،، چی بشه اخه به نظرم این دوستانی که کل کل زیاد دارن با هم واتس اپ یه گروه درست کنن برن اونجا یه حالی با هم بکنن ،،،، اینجا محیط سایت هست فقط قبل از هر کامنت به حرف اسپنسر گوش کنین چی گفت واقعا …فقط لذت ببرین ، نه که لذت هم رو خراب کنیم
خیلی عالی گفتی :heart: :heart: .
یاد بگیرین لطفا
یاد بگیرین
یه ذره از این دوستمون یاد بگیرین
وای خداااا
دمت گرم
عجب.
این کامنت، یعنی تصمیم من برای یک صدم کردن حضور و فعالیتم توی گیمفا کاملا صحیح بوده. مرسی :yes:
Postman جان،انصافا از کنار همچین نظر هایی با یک لبخند رد شو و کاریشون نداشته باش
باز هم نظر بده،سایت به کاربر هایی مثل شما واقعا احتیاج داره :yes:
داداش وقتی از یه فضای تاکزیک بیرون میای دیگه سخته برگشتن بهش واقعا. پیشنهاد میکنم تو هم تست کنی. هم نظر میشی باهام.
عه تو همونی نبودی که بدجور از ssd حرف میزدی
خبر بد اینه که دیگه تمام تئوریهات برعکس از اب درومد
لول.
X.series
دوست عزیز چرا چرت و پرت میگی!
مگه ب شما مربوطه ک کی چ کنسولی رو واسه نسل ۹ انتخاب میکنه؟! الان فقط حجم SSD پلی استیشن ۵ ب فکرت رسید؟ شما نگران این قضیه نباشید
همه ی بازی هام از موتور بازیسازی انریل انجین استفاده نمیکنن ک
خسته نباشی فعلا ۴ استدیوی مایکرو قراره روی انریل ۵ کار کنن
یه حرف حق ادم میزنه فقط مقاومت میکنین و مدام بهانه میارین
مگه اونروز اینهمه زور نمیزدین از کیفیت بازیهاتون از نسل نهم پس چی شد
ایا سونی نمیتونست یه ssdیه ترا بزاره
هرچند یه عده ای از شما کم بودن حافظه رو یه مزیت میدونن واقعا ادم نمیدونه چی بگه
پس قراره سونی چی بهتون نشون بده فعلا که انریل ۵هستش داره یه کیفیت نسل نهمی نشون میده
قبول کن این یه ضعفه برای پلی ۵
حالا هی بهانه بیارین
تو که دلیل اون ۸۲۵ گیگابایت رو نمیدونی اخه مگه مجبورت کردن حرف مفت بزنی؟
برو یکی دوتا مقاله بخون
X.series
نسل ۶ هم اکس باکس از ps2 قوی تر بود ولی دیدی که چی شد 😀
سخنی با اکس باکس فن ها
واقعیت رو قبول کنید بجز halo و gears و فورزا که اونم نسخه های قدیمیش فقط خوب بودن ( نسخه های جدید متوسط رو به پایین بودن) دیگه هیچی برای گفتن ندارید.
یک نسل کامل ps4 کابوس اکس باکس بود.
هشت سال هیچ انحصاری درست و حسابی نداشتید.
یک نسل فیل گفت کنفرانس بعدی.
هشت سال از عمرتون الکی برای حمایت از ایکس باکس نابود کردید درحالی که ps4 هر سال ۴ تا انحصاری بی همتا داشت.
حتی نمیتونید تجربه vr داشته باشید در حالی که psvr انحصاری شاهکار و متای بالای ۹۰ داشت.
این نسل هم مثل ۴ نسل قبل ps5 اکس باکس رو نابود میکنه بهتره زودتر بری برای خرید ps5 و psvr جدید پول جمع کنی.
ماهی رو هر وقت از اب بگیری تازست به سمت ps بیایید تا رستگار شوید.
واقعا اینقدر جای خالی هستی که تا حالا فکر میکردی ps5 فقط با یک حجم منتشر خواهد شد؟
هم پی اس فایو هم اکس نسخه های متفاوتی از نظر حجم کنسول خواهند داشت درست مثل این نسل
واسه این کامنتاست که میگیم #اکس_فنا_نمیگیرن
البته از کسی که گفته شبیه ساز پرواز بهتر از رد دد و لسته بیشتر از این امیدی نیس
یخ یادت نره
مگه شما تو این سه نسل گذاشتین یخ بمونه؟
همه مون الان میدونیم دقیقا به چی فکر می کنیم
ssd پلی۵
قیمت SSD های جداگونه
گرافیک بیشتر گیگ بیشتر ،،، خب این مشخصه کاملا ، پول از کجا بیاریم ?:-)
از تو جیب اپیک گیمز
وقتی میگم cloud به درد این مواقع میخوره
یعنی نه حافظه میخواد و نه سخت افزار
راحت کارتو بکن فقط به اینتنرت وصل باش
و به درد هممون میخوره چون دیگه از این آپدیت ها و ارتقای سخت افزار خسته شدیم
خود سلنا همچین حرفی زد ?:-) :giggle:
داداش شرایط ایرانم در نظر بگیر فعلا تا ۱۰۰ سال دیگه هم همون روش سنتی واسه ما میصرفه
چرندیاتو ببین خداعنایت کن :hugright:
چرندیات نیست،حقیقته
چون سونی پاشو تو کلود های ابری نذاشته و هیچ کاری نمیتونه بکنه این حرف رو میزنی
نسل ده = خداحافظی با کنسول های خانگی
ببین اگه یکی تو یه کشور اروپایی این حرف رو میزد قبول میکردم اما تو دیگه چی میگی؟؟ :-))
مثلا خیلی بامزه ای
مردم از خنده
حرف زدن با شما ها وقت تلف کردنه
احتمالا تو این نسل بازی های معمولی مثل فوتبال هشتاد تا صد گیگ برسند ،انحصاری ها تا دویست الی دویست و پنجاه ،راک استار فکر کنم احتمال داشته باشه حجم بازیش رو به سیصد گیگ هم برسونه
راکستار از موتور بازی سازی خودش استفاده میکنه امیدوارم یه فکری به حال حجم بازی بکنه
در حد رد دد ردمپشن ۲ گرافیک GTA VI باشه بسه بالاتر نمیخوایم
به نظرم بد نبود یه هارد معمولی حداقل ۲ ترا برای ارشیو بازی ها به کنسول ها اضافه می کردن
اخه بعضی از بازی ها رو ادم دلش نمیاد حذف کنه
اون دموی انریل ۵ هم اگه بخواد با همون کیفیت ساخته بشه به نظرم حجم بازیش کمتر از ۵۰۰ گیگابایت نمیشه!
اتفاقا زمانی یه جا دیدم شخصی در ردیت به فیل اسپنسر پیام داد و توصیه کرد که یک حافظه ی آرشیو جداگانه HDD متصل شه به دستگاه که دیتای بازی ها رو استور کنه و زمانی که بخوایم بازی رو استارت کنیم انتقال بدیم به حافظه ی اصلی که سریعاً مورد پاسخ قرار دادن و گفتن این موضوع از قبل تحت بررسی قرار داره.
احتمالاً همین هم بشه در نسل بعد، SSD برای آرشیو واقعاً عقلانی نیست، چه اینجا چه هرجای دیگه ی دنیا
اگه هم نشد نهایتش
یه هارد اکسترنال ۲ ترابایت جدا میگیریم باز از گرفتن یه SSD ارزون تره
ولی به دولوپر هم بستگی داره، اگه آدمای تنبلی نباشن و دل به کار بدن می تون با بهینه کردن حجم رو کاهش بدن، یه نگاهی به حجم بازی های فرام ساقتور بندازید، در حالی که از لحاظ بصری فوق العاده اند و جهان بازی بزرگی دارن ولی حجم به شدت پایینه. اونم به خاطر موتور جمع و جور Physics و ساپورت نرم افزاری Havok که پشتش برنامه نویس های قهار مایکروسافت رو داره. منظورم برنامه نویس های گیم نیست، شلوغش نکنید بابت کلمه ی مایکروسافت! ولی Unreal Engine به دلیل اینکه خیلی User Friendly تره و اینکه خیلی متعلقات از پیش نوشته شده داره و همینطور نوعه کد نویسیش حجم های بیشتری دارن.
خیلی راغبم که انجین فیزیکس هم نسخه ی Free مثل آنریل بده بیرون. ولی بعید می دونم. کار کردن با فیزیکس بسیار پیچیده تره
وااااات؟فرام سافتور و گرافیک؟والا چیزی که دقیقا فرام سافتور نداره همین گرافیکه چون چیزی نداره که بخواد بهینه باشه…..
درسته بنچمارک نیستن بازیاش ولی در حد خودش واقعا عالین
کی فکرشو میکنه سکیرو ۱۲ گیگ باشه!!!!!!!!!
خب فقط فرامسافتور نیست الان دک استدیو که سرج رو میسازه هم همین وضعیته اون بازی مثل دارک سولز با اون مپ بزرگ ۱۳ گیگه سیکرو خطیه و ۱۳ گیگه تفاوت دارن…..
فیزیک و برنامه نویس قهار کجا بود ؟
اگر به برنامه نویس قهار بودن باشه مطما باش اپیک گیمز بهترین هاش رو داره که یکی هم همون مدیرعاملش هست.
بالا رفتن حجم بازی بیشتر به خاطر مدل ها و مخصوصا تکسچر های زیاد و با کیفیت بازی هست.اینجا هم دقیقا گفته که منظور از بالا رفتن حجم بازی چه چیزی هست و آنریل انجین ۵ امکان استفاده از مدل هایی رو میده که تا الان فقط برای فیلم و انیمیشن های از قبل رندر شده استفاده میشدن که باعث بالا رفتن حجم بازی هم میشه.
که این قضیه ربطی به کامل بودن موتور و زیاد بودن امکانات و نوع کد نویسیش نداره ! وگرنه تمام موتور های بازی سازی متعلقات از پیش نوشته شده رو دارن ! وگرنه دیگه موتور بازی سازی نبودن.
سر چیا بحث میکنید خداوکیلی شما با این قیمت دلار ما باید فقط سرمون بگیرم و حرص بخوریم
استفاده نکنن سنگین ترن 😐
آخه با ۱ ترابایت چی میشه رو اون کنسول بازی کرد
مخصوصا وقتی که باز یهاتو دیجیتالی بخری
ای کاش میشد هارد های معمولی رو هم به عنوان ذخیرهی آرشیو بازی ها به کنسول وصل کرد، که اگر خواستی دوباره نصبش کنی، به جای دانلود مجدد، فقط منتقلش کنی رو SSD.
هر چی بیشتر میگذره، بیشتر به این نتیجه میرسم که بازی های این نسلو با آرامش بیشتری بازی کنم، و بعدشم برم سراغ اون بازی هایی که بیخیالشون شده بودم!
Ok کالاف بعدی ۵۰۰گیگ
خوب همه میتونستن حدس بزنن حجم بازیها بیشتر میشه اما تا زمان انتشار بعضی از عناوین معلوم نیست چقدر حجمشون بیشتر میشه، الان دلالها هم کبکشون خروس میخونه چونکه با این سرعت اینترنت فکر کنم خیلی سخت بشه دیجیتال دانلود کرد.
باید ببینم حجم بازی هایی مثل هیلو یا هورایزن چقدر میشه.
مسخره بازی ها چیه؟ نکتولوژیتون واقعا انقدر هنوز پیشرفت نکرده که بخواید تکنیک های جدید فشرده سازی بداع کنید؟ یا سعی کنید موتور هاتون رو بهینه کنید؟
یا نکنه خدایی نکرده دنبال بهانه اید بازی ها رو بکنید دو تا دیسک که نسل بعد گرون تر بفروشید ؟ یا میخواید حجیم تر بشن بازی ها کاربر ها حافظه بخرن؟
یه سری ها اومدن میگن گرافیک بره بالا حجم میره بالا خوب بله کاملا درسته ! ولی واقعا نباید روش های جدید و بهتر برای فشرده سازی پیدا کنن؟
یه مثال میزنم که شاید یه کم بی ربط باشه ولی صرفا دارم مثال می زنم
تو بحث فیلم و سریال و …
اول کدک H264 اومد بعد کدک H265 بعد H266 قراره بیاد چند وقت پیش اعلام شد
دارم میگم چطور تو بحث فشرده سازی و انکود فایل های ویدیویی این همه حرکت خفن زده میشه اما تو بحث فایل های گرافیکی نمیشه؟!
من نمیدونم شاید سوادم نمیکشه :))