اپیک گیمز: کنسولهای نسل نهم رویای رسیدن به سطح گرافیکی در حد دنیای واقعی را به حقیقت تبدیل خواهند کرد
به تازگی رئیس بخش تکنولوژی شرکت اپیک گیمز (Epic Games) در رابطه با میزان توانایی کنسولهای نسل نهم در اجرای بازیها اطلاعات جالبی را ارائه کرده است که نشان دهندهی پتانسیل بسیار بالای کنسولهای نسل نهم در اجرای آثار گوناگون است. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به صحبتهای ایشان داشته باشیم.
طبق مصاحبهی جدیدی که مجلهی رسمی پلیاستیشن کشور انگلستان (PlayStation Official Magazine – UK) با آقای کیم لیبرری (Kim Libreri)، رئیس بخش تکنولوژی شرکت اپیک گیمز داشتهاند، ایشان در رابطه با سطح گرافیکی بازیهای ویدئویی در نسل بعدی کنسولها نظر خود را به اشتراک گذاشتهاند. طبق این صحبتها موتور بازی سازی Unreal Engine 5 با استفاده از تکنولوژی Nanite خواهد توانست تا به سطح غیر قابل تشخیصی از واقعیت دست پیدا کند که تا قبل از این تنها در رویای وی و دیگر بازیبازان دست یافتنی بوده است. در ادامه شما میتوانید بخشی از صحبتهای ایشان را مشاهده کنید:
این یکی از رویاهای تمام زندگی من بود که سختافزارها توانایی پردازش real-time (پردازشی که بتواند در لحظه اتفاق بیفتد، دقیقاً برعکس فیلمهای سینمایی که به ازای هر یک ثانیه از جلوههای ویژهی فیلم نیاز است که چندین ابر کامپیوتر برای دقایق و یا حتی ساعتها کار کنند) گرافیکی در حد جلوههای واقعگرایانهی فیلمهای سینمایی امروزی را به دست آورند.
اما مطمئناً کنسولهای نسل نهمی تنها در زمینهی گرافیک بصری باعث پیشرفت بازیهای ویدئویی نخواهند شد. با قدرتی که کنسولهای نسل نهمی در اختیار سازندگان قرار خواهند داد، ما میتوانیم در این نسل شاهد محیطها و نورپردازی کاملاً پویا، فیزیک بسیار واقعگرایانهتر، هوش مصنوعی طبیعیتر و تجربهی چندنفرهی عمیقتری نسب به گذشته باشیم.
همچنین طبق صحبتهای شرکت اپیک گیمز، سازندگان با Unreal Engine 5 قادر خواهند بود تا محتوای گرافیکی خود که متشکل از هزاران، میلیونها و یا میلیاردها چند ضلعی (polygon و یا درواقع همان مثلثهایی که تکسچرهای بازی به وسیلهی آن ایجاد شدهاند) به صورت مستقیم از محیطهای خارجی وارد این موتور بازیسازی کنند.
همچنین آقای کیم لیبرری سریال Mandalorian را مثال میزنند که جلوههای ویژهاش توسط موتور گرافیکی Unreal Engine و به صورت کاملاً real-time برروی یک ابر کامپیوتر پردازش شده است و همانطور که میبینید اکثر جلوههای ویژهی این فیلم به قدری خوب کار شدهاند که تشخیص آنها از دنیای واقعی کاملاً غیر ممکن میشود. در ادامه بخشی از صحبتهای ایشان در رابطه با این موضوع را مشاهده میکنید:
سالهاست که صنعت فیلم از موتورهای بازی سازی برای تجسمهای اولیهی یک جلوهی ویژهی پرخرج گرافیکی و یا طراحی تصاویر سهبعدی استفاده میکند. اما سال گذشته شاهد یک جهش بزرگ در راستای استفاده از موتورهای بازیسازی بودیم و آن هم ساخته شدن کامل جلوههای ویژهی سریال Mandalorian با استفاده از Unreal Engine بود.
اما موضوعی که همچنان وجود دارد آن است که اگر یک فیلم بخواهد به طور کامل داخل یک موتور بازیسازی ساخته شود شامل بافتهایی به شدت سنگین و با پردازش real-time تقریباً ناممکن خواهد شد که این مشکل با استفاده از تکنولوژی Nanite موتور گرافیکی Unreal Engine 5 تا حد بسیار زیادی پشت سر گذاشته خواهد شد و عملاً امکان پردازش گرافیکی در حد دنیای واقعی را برای کنسولهای بازی و دیگر سختافزارهای قدرتمند ممکن خواهد کرد.
همانطور که مشاهده کردیم با توجه به صحبتهای آقای کیم لیبرری، موتور بازی سازی Unreal Engine 5 توانایی آن را خواهد داشت تا با تلاش نه چندان بسیار از سوی سازندگان، جلوههای ویژهای در حد فیلمهای پرخرج هالیوودی را به بازیبازان ارائه دهد. مطمئناً نیز وقتی ما در نسل هشتم کنسولها، شاهد ساخت آثاری همچون Red Dead Redemption 2 و The Last of Us Part II بودیم، اصلا عجیب نیست که بتوانیم از اواسط نسل نهم کنسولها به بعد شاهد بازیهایی باشیم که تشخیص آنها از فیلمهای سینمایی نه تنها برای افراد عادی بلکه برای بازیبازان سخت و گاها ناممکن شود.
Unreal Engine 5 در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس بازیسازان قرار خواهد گرفت. این موتور گرافیکی برای ساخت بازی برروی PlayStation 5 ،Xbox Series X ،PC ،Mac ،iOS ،Android و همینطور کنسولهای نسل هشتم به طور کامل بهینهسازی شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خب این که از تریلر لجندری بازی شاهکار هلبلید۲ هم معلوم بود.
من دیگه دارم شک میکنم یا از طرف خود سایت هستی یا وقتی حموم هم میری زیر دوش چتر میگیری و گوشی دستته ببینی گیمفا پست گذاشته یا نه :laugh: خلاصه که موفق باشی جوان 🙂
آقا! خب شانسه دیگه. صبح سر زدم دیدم پست تازست. منم نظر گذاشتم.
از خود خبر زودتر پیام جعبه دوستا منتشر میشه عموفیل چه سربازای جان برکفی داره 😛
این روزاهم فعالیت سونی فنها تو سایتهای ایکس باکس بیشتر شده هر چند بهتون حق مدیدم شما بیشتر از ما منتظرین
سایتهای ایکس باکس؟
خوبه سایتم صاحاب شدین :idk:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
چی کار داری.
سونی فن ها که همیشه نفر اول اند تو پست های xbox
بذار حالا ایشون هم نظرشو بده.
که نه توهینی کرد و نه حرفی زد
کی سونی فن اول بوده
ما که هر وقت پستای سونی رو باز کردیم اولین نفر الکتروپاپ، اِیجنت، مثلث عشقی، خودم، طوفان و… (احتمالا همه یک نفرن) کامنت گذاشته بودن.
حاجی دهنت سرویس خیلی عالی بود :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
نیازی به تعریف اپیک نداریم چون سری ایکس اثبات شدس برای ما
نسل نهم این قدرت پردازشه که حرف اخر رو میزنه
بیچاره اپیک بلاخره زبونش باز شده
چه اتفاقی افتاده که نام سری ایکس رو اورده
طبیعیه دیگه داریم به کنفرانس نزدیک میشیم
جالبتر اینه فقط مجله پلی استیشن میره باهاش صحبت میکنه
مگه نسل ۸ وان ایکس با اختلاف قوی تر نبود؟
پس چیشد xbox یک چهارم سونی فروخت
پس چیشد که xbox از انحصتری سونی که تسپایدرمن بود کمتر فروخت؟
داداش چی میگی واس خودت
خوش به حالتون که سونی بیشتر کنسول فروخته اوج افتخارات سونی همین پلی استیشنه
اون نسل هشتم بود که به خاطر مدیریت ضعیفش بود
نسل هفتم که برای مایکرو یه برد بود این شمایید که مدام دارین اختلاف دومیلیونی رو یه شکست تلقی میکنین
اگه به شکست باشه نیتندو از همه بیشتر فروخت
نسل نهم که که مایکرو داره بهتر عمل میکنه و در عمل هم داریم میبینیم
سخت افزار قویتر
سرویس های بهتر
قیمت پایین تر به احتمال زیاد
تو بازیهاشم که داری میبینی دو کنفرانس فقط در ماه جولای داره یه کنفرانس هم ماه بعدش داره
تو توهم خوش باش
تو هم که از بس فشار بهت اومده فقط این یه جمله رو میگی
توهم هل بلید لذت بخشه
توهم هیلو و فورتزا که بماند
خوبه تو صفحه ای داری پیام مینویسی که مایکرو از تمام قدرت موتور گرافیکیش استفاده کرده
نسل بعد هم گیرز ۵ با این حجم گرافیک بازم هضمش سخته
ولی تو سعی کن از این توهم بیای بیرون میبینی فعلا مایکرو پیشتازتره
فعلا که شما مرزهای توهمو رد کردین
اهوم باشه
فعلا هم که شما خیلی داری حرص میخوری
پات تو تمام صفحات ایکس باکسم که بازه ببینی چه خبره
یه دو هفته دیگه
دوم بیار
بالاخره موفق شدی عکس پروفایل بزاری :rotfl: یه ده سالی پیر شد واسه آپلود عکس تو گیمفا :laugh: :rotfl:
به عشقت دوباره برش میدارم
راستی شنیدم داری خودتو برای بازی های ایکس باکس اماده میکنی و یه لبتاپ گرون گرفتی
اخ که اون روز رو میبینم که سونی فنها هجوم بردن به پی سی برای تجربه هل بلید و فورتزا و هیلو
به قول رفیقتون توهم سختیه
ولی باید قبولش کرد
یک حرفی بزن که بگنجه.من سونی فنم و عاشقِ pc هستم.با این قیمتهای تخیلی یک سونی فن چطوری میتونه هجوم بیاره به pc؟
وگرنه من از خدامه یه pc خوب داشتم بازیهای ماکرو هم پلی میدادم.اصلا چرا راهِ دور بریم(pc) ؟مگه تو همین نسلِ هشت فقط با pc میشد بازیهای ماکرو رو پلی داد؟یعنی با one s
نمیشد که فقط میگی pc؟ خودِ من درست و حسابی پول نداشتم در کنارِ ps4 یه one s تهیه کنم حالا هجوم به pc پیشکش.به گنجشک گفتن این ساختمونِ ۲۰ طبقه تو حَلقت.بعدش گنجشکه گفت بابا یه چیزی بگید که بگنجه.اینم دقیقا حکایتِ نظرِ شما نسبت به سونیفنها بود.
خیلیها هستن که میگیرن
عزیز دل شماهاکه خیالتون راحته از بابت بازیهای ایکس باکس چون روی پی سی هم میاد حالا چه با گرافیک بالا اجراش کنی چه با گرافیک پایین
الانم که پی سی از گیم پس جدید پشتیبانی هم میکنه
پس میگنجه
باور کن که خیلیا مثل من، حداقل pc مورد نیاز رو ندارن مخصوصا تو ایران.مشکل اصلی دقیقا همینه.وگرنه من الان داشتم به جای این حرفا ؛ در مورد داستانِ gears of war با شما صحبت میکردم.
از تریلر نات ریل تایم ۲۴ فریم و دلفین قدرت طوفانی سریز ایکس ثابت شده بود :laugh:
جوابهای خوشگلی برات مینویسم ولی انقدر سنگینن که سایت حذفشون میکنه
عمرا جواب نداری
آخ که چقدر زخمی داشت اون تریلر
بگو چقدر کشته داد
یه عده ای هم که میگفتن سینماتیکه
یه عده ای هم از شدت فشار چقدر گفتن ۲۴ فریمه
حاضرم با ده فریم باشه ولی کاملا با همون گرافیک
متاسفانه گرافیکش همون نیست
چون نات ریل تایم بود 🙂
باشه فقط اپیک گیمزت داره میگه سری ایکس قدرت اینو داره که واقعیت رو نشون بده
اخ که هل بلید شده نقطه ضعفت
ممنون که بهمون نشون دادی نقطه ضعفت رو
اون تریلر کوفتی IN GAME بوده خودشون گفتن (لینکشو ندارم چون نیازی ندارم گوگل هست)
و نگران نباش قراره حداقل ۶۰ فریم بازی کنیم هلبلید ۲ رو :chic: (از اونجایی که فرست پارتی عه میتونه بهینه کنه در این حد)
اون تریلر cgi بود مرد حسابی
گفتن با موتور خود بازی و این گیم بود ولی real time نبود
اگه اینگیم هم باشه باز به لست دو و آنچارتد نمی رسید چی فکر میکنین شماها
واقعا فکر میکنین اون تریلر دو دیقه ای اثری روی سونی فنا گذاشته؟واقعا اینقدر جای خالی هستین؟
اینجوریه الان یوبیسافت باید حماسی ای بنام ۲۰ سال دفاع مقدس ایجاد کرده بود :rotfl:
زخمیا خودی بودن
نات ریل تایم
۲۴ فریم
لامصب ترکش هاش بدجوری گرفتت
خخخ
من مایکرو فن نیستم ترکش های نات ریل تایم ۲۴ فریم بگیرتم
خخخخخخخ
حرف از گرافیک نزن که اگه حاج خانوم الوی بدونه پوست هممون قلفتی میکنه
نات ریل تایم
۲۴ فریم
خخخححخ
نات رییل تایم ( زمان واقعی نیست ) یعنی چی ؟؟؟
۲۴ فریم فریمی که معمولا برای ضبط ویدیو به کار می رود و احتمالا فریم خروجی متفاوت خواهد بود
با سابقه ای که نینجا داره چنین سطح از گرافیک بعید نیست ، امیدوارم در نمایش جولای یه نمایش جدید ازش ببنیم
نمایش قبلی هم طوری که خود اعضای نینجا گفتن این انجیل بوده و روی انریل انجیل ۴ گرفتن و قرار شده که از موتور انریل انجیل ۵ برای ساخت بازی استفاده شه که مسلماً سطح کیفیت از این هم که هست قرار بالا تر برود
با ترول کردن چی بهتون میدند ، اگه چیز خوبیه بگی ماهم بیام بگیریم :laugh:
متین داداش فکر می کردم ادم منتقی باشی ، از تو بعید بود 😐
منطقی
در حد واقعیت نسل دهم..
ولی گرافیک الانم عالی برن رو گیم پلی کار کنن نتیجش بسیار بهتره
حالا اونو ولش همین الان هم آنچارتد ۴ و لست دو و فورتزا هست تصور آثار نسل بعدی این استدیوها یه چیز دیگس
چرا خود به خود که کامنتت رو میبینم بهت منفی میدم؟ لامصب عادت کردم بهت منفی بدم حتی اگه حرفت درست باشه 😐
:yes:
فقط ps5 با u5 . تصور لست ۳ فکرکن چی بشه 😎 :chic:
هیچی نمیشه چون ممکن نیست دیگه پارت ۳ وجود داشته باشه بلکه یه DLC بدن برای بازی
شاید بعضی جاهای بازی گرافیک به شدت طبیعی داشته باشه مثال یکی دو ساعت اول بازی یا کاراکتر بازی ولی بعید میدونم تمام چشم انداز بازی ها گرافیکی در حد اندازه تریلر hellblade داشته باشند چون واقعا هزینه ی گزافی برای سازنده دارد منظورم فقط انحصاری های Xbox نیست و سونی هم از این قاعده مستثنا نیست
برای مثال توی این نسل بازی spiderman یکی دو ساعت اولش گرافیک واقعا فک بر اندازی داشت ولی از قسمتی که بازی مارو به شب میبره گرافیک بازی به شدت افت میکنه بعد که دوباره روز میشه بازی با یه گرافیک دنگرید ظاهر میشه یا توی horizon قسمت آخر (اسپویل) زمانی که ربات ها به اون قلعه ی بزرگ حمله میکنند گرافیک بازی در حد یه بازی اوایل نسل ۷ بود برای مثال دور دست کلا گیاهان حذف شده بودند و انگار بار رنگ تا واضح پوشانده بودند در حالی که گرافیک اوایل بازی یکی از فک بر اندازی ترین گرافیک ها بود ولی از انحصاری ها تنها یه بازی به نظرم گرافیکش از اول تا آخر ثابت ماند اونهم uncharted 4 بود
نمی دونم شاید مشکل از دستگاه من بود چون PS4 fat هست ولی در کل تجربه به من ثابت کرده هیچ بازیی چه مولتی و یا چه انحصاری (به جز ناتی داگ) گرافیک متوازنی ندارند موضوعی که حتی کارگردان God of war کوری با لوگ هم به آن اشاره کرده است
سختافزار سری اکس و پیاسفایو فرق چندانی باهم دیگه ندارند و برای این که بشه واقعگرایانه ترین شکل ممکن از گرافیک رو ارائه داد بسته به مهارت اعضای اون استودیو و موتوری که ازش برای توسعه اون اثر استفاده میکنند داره که بنظرم از این نظر استدیو های سونی در نسل نهم پیشرو خواهند بود، به این علت که سونی چه در پایان نسل هفت با عرضه God of war ascension و چه در پایان نسل هشت با عرضه tloup2 از این نظر خودش رو به خوبی ثابت کرده و نشون داده که به راحتی میتونه در پایان هر نسل انقلاب گرافیکی به پا کنه… البته استودیو های سونی از موتور اختصاصی بهره مند هستند و قرار نیست که با آنریلانجین ۵ عناوینشون رو توسعه بدند…
جناب نابغه
استودیو های مایکرو هم از انجین اختصاصی استفاده میکنند.
اره اسمشم فیل اسپنسر انجینه حتما خخخخ
نینجا تئوری که از انریل استفاده می کنه
کوالیشن هم همینطور
استدیوها مایکرو بیشتر روی انریل تجربه دارن
اون دمویی که اپیک بهت نشون داد رو فرض کن و تصور کن گیرز بعدی میخواد چی بشه
هل بلید هم که کابوسه شبه
نات ریل تایم ۲۴ فریم کابوس نیست
جکه
فعلا که نقطه ضعف شده
اره وقتی حرفش میشه از خنده کیبوردو گاز میگیرم
باهات موافقم
اواخر نسل ۷ بجز بازی God of War ascension، عنوان Tlou هم گرافیک فک براندازی داشت واقعا
ٱستاد “علی رستگار” اول باید بگم که من بی طرفم توی کنسولا و از هردو خوشم میاد ولی سریز ایکس خیلی قویتر از پلی استیشنه حالا چرا. فرکانس سریز ایکس متغیر نیست و یکی هست و همین باعث میشه قدرتش بالا پایین نشه ولی پلی متغیره و قدرتش پایدار نیست حالا یه مثال برات میزنم که بفهمی دارم راست میگم.برو مقایسه کارت گرافیکای ۲۰۸۰ti با ۲۰۸۰S رو ببین و میفهمی همون ۲ ترافلاپس چقدر فرق ایجاد میکنه توی فریم و چیزهای دیگه.حالا بعضیا میان به من منفی میدن چون دوست دارن خودشونو قانع کنن که یا قدرتشون یکیه یا پلی قویتره.قویترین کنسول ماله مایکروسافته چون از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هزار برابر سونیه اینو همه میدونن.
عزیزم دیگه این بحث ها فایده ای نداره الان میان جواب منفی بهت میدن
کسی که نمیخواد قبول کنه رو نمیتونی به زور متقاعد کنی
یعنی اگه این قضیه برعکس بود و پلی برتری بیشتری داشت الان سایت به جز ترول سونی فنها رو به خودش نمیدید
ما که به سری ایکس شکی نداریم و اصلا هم دوس نداریم کسی بیاد ازش تعریف کنه چون قدرتمنده و شکی درش نیست و مونده یه چندتا بازی ناب که اونم میبینیم
بعضیها نمیخوان قبول کنن که مایکرو با قدرت اومده جلو و همش ارزو دارن نسل ۸ دوباره تکرار بشه و با این حرفا دارن خودسونو تسکین میدن و ارزوی موفقیت میکنن ولی یه ترول هم پشتشه قشنگ از پستهایی که در صفحات ایکس باکس میزارن مشخصه
سلام خدمت همه
از کی وضع اینقدر خراب شد که باید نصف درآمد ماهیانمونو بدیم یه بازی بخریم؟
و از کی اینقدر اوضاع اینقدر خراب شد که یه کنسول ps4 از یک و نیم میلیون رسید به ده میلیون؟
#دلار_۳_تومانی_آرزوست
PS4 فقط ۸۰۰ هزار تومن بود
#Hellblade 2 رو با unreal engine 5 فرض کن :inlove: :inlove: :inlove:
Gears 6 رو با unreal engine 5 فرض کن :inlove: :inlove: :inlove:
البته من همچنان فکر میکنم که slipspace یک گرافیک فضایی بهمون میده؛باید منتظر بود.
آره منتظر باش.
قرار تو مراسم آینده از باندل جدید سری اکس کاپهد ۲ رو نمایی بشه که یه نسخه کالکتور ادیشنم رونمایی میکنن از کاپهد ۲ که یه سرویس فنجون و قوری هم (مثلا اکشن فیگوره :rotfl: )داره.
خخخخخ
احساس میکنم سونی فنها تعصب خاصی روی انریل ۵ دارن
وقتی اسم سری ایکس در کنار انریل میاد یهو رگ گردنشون باد میکنه
ولی خو این استدیوهای مایکرو هستن که انریل رو به چالش میکشونن نمونشو در گیرز ۵ دیدیم که نهایت قدرت موتور بود
محض اطلاعت همه استدیوهای سونی انجین اختصاصی دادن
حتی بند استدیو هم آنریل ۴ واسه دیزگان شخصی سازی کرده بود
درضمن بهتر نیس بجای اینکارا طبق هشت سال گذشته منتظر #کنفرانس بعدی باشین و به قول خودتون سونی رو با مایکرو مقایسه نکنین؟
آخه فن یکیش هر ماه منتظر بازینو و فنای اون یکی هشت ساله منتظر #کنفرانس بعدی هستن زشته نکنین این کارارو
بازم میگم یه عده ای تحت فشارن رفیق میگی نه
از یه طرف ارزوی موفقیت دارین ولی خو این حرف کاملا دروغه و کاملا در تضاده از دیسلایهایی که میدین و ترولهایی که میکنین
همش منتظرین یه خبری ضد مایکرو بیاد یا بازیش متاش پایین باشه بهش بخندین
عزیزم خودتون گول نزنین با این حرفا
وقتی مدام میای این حرف رو میزنی یعنی اینکه یه چیزی اذیتتون میکنه و دوس ندارین مایکرو خودشو نشون بده
هر چند مایکرو این نسل داره قوی ظاهر میشه
عزیزم برو با پلی ۵ و لستت حال کن من انقدر با پلی حال نکردم و فروختمش
در ضمن هر بازی هم بیاد یه راست میاد پی سی و بازیش میکنین
فعلا که قدرت سخت افزار مال ماست
بهترین سرویسها هم مال ماست
قیمت هم میدونم مایکرو گل میکاره
یه چندتا بازی ناب بده وسلام
تو توهم خوش باش
تریلر in-engine هلبلید ۲ این موضوع رو نشون داد.
همین الان هم گرافیک هلبلید فوق العاده ست.
OMG مراسم جولای قدرت واقعی سری ایکس و آنریل پنج رو بهتون نشون میده
تریلر اسکریپت شده و کپچر شده داخل موتور بازیسازی و ریل تایم نیس و البته که در کیفیت هل بلید ۲ شکی نیست با توجه به سابقه سازندگانش
مثل مراسم قبلی بهمون نشون میده :laugh: :rotfl: باور کن از مراسم قبلی تا الان ۱۰ تا فیلم کمدی گرفتم ولی به اندازه اون مراسم خوب نبودن :laugh: :rotfl: فقط call of sea
نات ریل تایم
۲۴ فریم
از اینجا تا امریکا پرانتز : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
نات رییل تایم ( زمان واقعی نیست ) یعنی چی ؟؟؟ ?:-)
۲۴ فریم فریمی که معمولا برای ضبط ویدیو به کار می رود و احتمالا فریم خروجی متفاوت خواهد بود
با سابقه ای که نینجا داره چنین سطح از گرافیک بعید نیست ، امیدوارم در نمایش جولای یه نمایش جدید ازش ببنیم :inlove:
نمایش قبلی هم طوری که خود اعضای نینجا گفتن این انجیل بوده و روی انریل انجیل ۴ گرفتن و قرار شده که از موتور انریل انجیل ۵ برای ساخت بازی استفاده شه که مسلماً سطح کیفیت از این هم که هست قرار بالا تر برود :inlove:
با ترول کردن چی بهتون میدند ، اگه چیز خوبیه بگی ماهم بیام بگیریم :laugh:
حرف دل منو زدی :yes: واقعا گیمفا مثل شما اعضای می خواهد که به جای هیتر بازی و ترول کردن حرف منطقی بزنن واقعا کامنت های شما رو باید با طلا نوشت :rose: :heart:
دیگه گذشت اون زمانی که گرافیک بازی حرف اول رو می زد،چون قدیما واقعا اکثر بازی های معروف از نظر گیم پلی،شخصیت پردازی و…… در حد نامشون بودن و کم تر شاهد بازی های چرت و پرت بودیم، برا همین تمرکز بر روی افزایش گرافیک بود اما الان بازی های شدیدا گرافیکی وجود داره که چرت خالصه (اساسین کرید های جدید) و بازی های حتی میشه بگم بچه گانه وجود داره که واقعا در حد یک شاهکارهستن (سری Ori) پس مشخصه از بس بازی های مزخرف تحویل دادن اولین چیزی که توی چشم میاد گیم پلی و بقیه ی خصوصیات بازی هست تا گرافیکش
مطمعنی
البته اواخر نسل خیلی پیشرفت میکنن و اگه نسل ۱۰ درکار باشه اونموقعه میشه
البته بازم نمیشه گفت که همجین چیزی رو در نسل ۹ نخوایم دید
باور نکن
ایول.
بله داریم رسما وارد آینده گیم میشیم
اونوقت اینجا کاربرا دارن زور میزنن که بگن کدوم کنسول بهتره
لطفاً از خواب بیدار شین…
PC از همه سرتره
تمام.
خب اینطوری هزینه ساخت بازی ها هم بالا میره و در نهایت منجر ب افزایش قیمت بازی ها خواهیم بود!
اما ساخت بازی ها به دلیل تکنولوژی و معماری جدید تر آسون تر میشه پس بازم باید روی همون ۶۰ دلار بمونن اما انگار این طوری نیست یا نمیخوان این طور باشه
خیلی خیلی گرافیک بالاتر میره ولی من که میگم رسیدن گرافیک به سطح واقعیت تو نسل نهم فقط در حد یه شعار تبلیغاتیه.شاید توی نسل دهم به این حد برسیم.ولی توی نسل نهم نه.چون ری تریسینگ که برای رسوندن سطح نورپردازی به واقعیت لازمه اونقدر سنگینه که اگه بخوان توی نسل نهم اعمالش کنن نمیتونن لول جزئیات بازیا رو به اندازه ی یه نسل از نسل هشتم بیشتر کنن.
به شخصه برای من هوش مصنوعی تو نسل نهم از همه چی هیجان انگیز تره.دیگه اون محدودیت cpu وجود نداره و میشه هوش مصنوعی های خیلی خفنی ساخت.همینطور سازنده هایی مث cdpr و راکستار میتونن تعداد npc ها رو مثلا توی بازیای open world شدیدا بیشتر کنن بدون اینکه نگران هوش مصنوعی باشن.
هرچه قدر هم گرافیک و بخوان واقعی تر نشون بدن در آخر باز هم از دنیای واقعی کمتره و در این شکی نیست بنظرم گرافیک بازی ها به تهش داره میرسه
Hey gordon freeman همین فکر تورو مردم موقعی که ژیان داشتن،داشتن. فکر میکردن از این ماشین تر قویتر نمیاد. الان بنزو ببین. قدرت تکنولوژی داره هرروز میره بالاتر و هیچوقتم ته نداره این چه حرفیه میزنی
اسم از هوش مصنوعی میاد ناخودآگاه یاد بات های فور هانر می افتم دامینیوم می زدم باته تنهایی دل رو می زد به دریا می رفت وسط دل دشمن :rotfl: :rotfl: :rotfl:
توی AC3 دوتا NPC دشمن داشتن با هم حرف میزدن یکی رو خفه کردم بردمش توی چمن ها اون یکی هیچی نفهمید راهشو کشید رفت 😐
توی AC3 دوتا NPC دشمن داشتن با هم حرف میزدن یکی رو خفه کردم بردمش توی چمن ها اون یکی هیچی نفهمید راهشو کشید رفت 😐
نفهمیدم این هوش مصنوعی مال ۱۹۸۰ عه یا مال قرن ۲۱ ام هست
اکس باکسیا بیاید چنلمون تو تلگرام : XboxGamer
گروه هم داریم
امیدوارم پلی استیشن یک بازی در حد هلبلید ۲ معرفی کنه که تا الان نکرده
طفلیا فکر کردن هلبلید هم بازیه
میشه اون -حد- هلبلید واسمون بگی چیه؟
چیه هلبلید تا حالا دیدین و فکر کردین سونی نداره؟
واقعا فکر میکنین هلبلید در حد لست و آنچارتد و هورایزون و دیزگانو اسپایدرمن و گوست میشه؟
تو کدوم دنیای موازی هستین؟؟
فعلا منتظر #کنفرانس بعدیتون باشین
نات ریل تایم ۲۴ فریم :heh:
کنسولهای جدید در حد پی سی چند سال قبل هم نیستن . اونوقت با چه قدرتی میخوان گرافیک واقعی ارائه بدن ؟ هنوز تو ساخت یه فایتینگ باکیفیت موندین و هر نسل همونا رو فقط پالیش میکنن . یه ذره نمیتونه دوربین حین بازی جابجا بشه یا تاریکی مطلق و نور طبیعی آفتاب و مهتاب و برف و بارون درست حسابی داشته باشه . همین موتور آنریل چهارتون تو مدلسازی موی کاراکترا مونده بود و در حد نسل پنج هم قدرت نداشت تو طراحی مو . به خاطر قدرت ضعیف این کنسولها بازیهای ریسینگو یا به اسم آرکید سی فریم میذارن و یا اگه بخوان شصت فریم بذارن همش تو پیسته و فقط چند برگ شوید میذارن کنار جاده . کدوم قدرت مرد مومن ؟ اگه قرار بود واقع گرایی رو تجربه کنین با پی سی های چند سال پیش تجربه کرده بودین نه با دو تا کنسول ضعیف که ما فقط به خاطر قیمت کمتر و انحصاریاش میخریم .
هنوز به کیفیت سی جی آی بیست سال پیش نتونستین برسین بعد دم از واقع گرایی میزنین . به خدا ما به همونم راضی هستیم .