به لطف درایو SSD کنسولهای نسل بعدی، زمان بارگذاری در بازی Observer: System Redux تا حد زیادی کاهش یافته است
استودیوای دیگر درایو SSD پلتفرمهای نسل بعدی را تحسین و در مورد کاهش زمان بارگذاری عناوین نسل بعدی صحبت میکند.
یک ویژگی مهم کنسولهای نسل بعدی که دائماََ در تیتر اخبار قرار دارد درایو SSD آنها است که طبق صحبتهای انجام شده از سوی هر دو شرکت این ویژگی اولین خواستهی اکثر توسعهدهندگان به حساب میآید. بیش از همه درایو SSD کنسول پلیاستیشن ۵ مورد تحسین بازیسازان مخلتف قرار گرفته اما از طرفی اکسباکس سری اکس نیز به اندازهی کافی نظر استودیوهای مختلف را به خود جلب کرده است. اولین تغییر قابل توجهای که این درایو ایجاد میکند کاهش زمان بارگذاری خواهد بود و به نظر میرسد یکی از اولین تیمهایی که برروی این موضوع کار کردهاند با این ایده موافق هستند.
بلوبر تیم (Bloober Team) در حال حاضر برروی بازسازی Observer: System Redux کار میکند که جزو اولین عناوین تایید شده برای نسل بعد است. اخیراََ اعضای این استودیوی با USGamer مصاحبهای داشتند که بخشی از آن به درایور SSD پلتفرمهای نسل بعدی اختصاص دارد. بر اساس صحبتهای آنها کاهش زمان بارگذاری چیزی است که باید انتظارش را داشته باشید. سیمون اردمانسکی (Szymon Erdmanski)، تهیهکنندهی بازی، در این مصاحبه گفت، زمان بارگذاری نسخهی نسل بعدی Observer آنقدر پایین آمده که احتمالاََ بیشتر بازیبازان متوجهی آن نخواهند شد. اردمانسکی توضیح داد:
در مورد زمان بارگذاری باید بگویم که تا حد زیادی کاهش یافته است به شکلی که بیشتر بازیبازان حتی متوجهی آنها نمیشوند. ما همچنان در مرحلهی بهینهسازی بازی قرار داریم و به همین دلیل من آمادهی این نیستم که بگویم هیچ صفحهی بارگذاری وجود ندارد اما این از اهداف ما است.
یکی دیگر از سازندگان، لوکاس هاکورا (Lukasz Hacura)، در ادامه گفت همیشه ترفندهایی برای مخفی کردن صفحهی بارگذاری وجود دارد مانند آرام باز کردن درها اما با وجود درایو SSD دیگر به این ترفندها نیازی نیست. او در این باره چنین توضیح میدهد:
وقتی در رابطه با Observer صحبت میکنیم همه چیز در مورد اجرا و استریم شدن است چرا که ما هیچ صفحههای بارگذاری نداریم. شاید شما فکر کنید Observer یک عنوان بسته و درون ساختمانی باشد اما در حقیقت بسته بودن محیط در یک ساختار دنیایباز قرار دارد چرا که شما به هر ترتیب که تمایل داشته باشید میتوانید در میان تمامی این ساختمانها حرکت کنید. به عنوان مثال در نسخهی نسخه هشتمی زمانی که دری را باز میکردید و این اتفاق آرام رخ میداد در حقیقت بازی محیط پشت در را پردازش میکرد.
چندی پیش بلوبر تیم در مورد محتوای داستانی نسخهی نسل بعدی بازی نیز صحبت کرده و طبق بیانیههای آنها نسخهی نسل نهمی این اثر تنها شامل بهبود کیفیت بصری نمیشود بلکه از نظر داستانی نیز گسترش خواهد یافت اما محتوای داستانی در نسخهی نسل بعدی تا چه میزان غنیتر است؟ سیمون اردمانسکی (Szymon Erdmanski)، مدیر پروژهی استودیوی بلوبر تیم، در این مورد توضیح بیشتری ارائه داد. اگرچه دادن آمار و عدد دقیق در این مورد که محتوای تازه، بازی را تا چه میزان طولانیتر خواهد کرد خیلی سخت است اما به طور عادی و برای یک بار تجربهی بازی با مهارت معمولی، محتوای جدید، این عنوان را ۲۰ درصد طولانیتر خواهد کرد. واضح است که این به رویکرد و شیوهی بازی شما نیز بستگی دارد.
بازی Observer: System Redux در تعطیلات سال نوی میلادی برای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
واقعا که نسل بعدی رو بیشترین چیزی که تاثیر میذاره تو ساخت بازی همین ssd و میشه گفت نسل نه و ssd 😉
و خوشحالم که ssd پلی استیشن پنج یه ذره هم نه یه سرو گردن بالاتر از جعبهست :-* 😉 :giggle: :giggle: :giggle: 😛 :silly: :cute:
من هم خوشحالم که معماری و ترافلاپس و gpu و cpu سری ایکس یه سر و گردن بالاتر از ایستگاه ست
(با منطق خودت)
:-* 😛 :giggle:
معماری ps5 طبق گفته توسعه دهندگان بهترین در تاریخ است
یه زمانی یه کنسولی داشتین که قدرتمند ترین کنسوله نسل بشر از عزل تا ابد بود
ولی ما گرافیک وحشتناکی ندیدیم ازش
ریسینگ رو همه شرکتا میتونن گرافیکی بسازن.مثال دیگه بزن اگه داری
اسپم
فیسبوک KOJIMA PRODUCTIONS چک کنید 😀
عجب جوابی سختی به طرف میده :rotfl: :rotfl:
(کسایی که طرفدار لست هستن جوابشونو اونجا میگیرن)
چرا این تأیید نمیشه
حتما پرند و چرند نوشتی :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: 😛 😛 :silly: :silly: :rotfl: :rotfl: 😉 😉 :giggle: :giggle:
چی گفت حالا فیسبوک ندارم 😐
RT LEFT THE GROUP(RT مخفف ری تریسینگ)
از پیشرفت سخت افزاری کنسول ها ، ما PC بازها هم خوشحال میشیم. چون محدودیت سخت افزاری کنسول ها ، بازی های مولتی پلتفرم رو هم سطح پایین نگه میداشت
نمونه اش همین SDD که برای کنسول بازها جدید ولی برای ما خاطره است 🙂
استاد عزیز ssd که میگی برای ما خاطره هست ، ssd کنسول ps5 اختصاصی هست که تا این موقع تیر امسال هنوز حتی روی بالاترین و قوی ترین pc ها هم فعلا موجود نیست ..
ای کاش سایت از لحاظ سنی غربال گری میشد ..
ps5 که هنوز نیومده! همین الان هم شرکتایی مثل سامسونگ قراره ssd هایی عرضه کنن که سرعتش از ps5 بیشتره. (pci gen 4)
همیشه همین بوده، تا یکی دو سال اینده سخت افزار اونقدی پیشرفت میکنه که اصلا مشخصات کنسول ها به چشم نیاد.
SSD هایی که افراد معمولی میتونن بخرن آره
اما یه SSD گیگابایت هم بود که ۱۵ گیگ بر ثانیه سرعت داشت(دقت کنید ۲۲ گیگ سرعت SSD ای که PS5 داره با فرمت kraken هست یعنی فقط فرست پارتی ها میتونن ازش استفاده کنن)
عسلم سونی کارخونه ssd سازی نداره که به احتمال زیاد از همین سامسونگ بخره
سامسونگ هم که خیلی وقته ssd برای pc میزنه
من ۳۶ سالمه. متولد ۶۳ هستم
شما رو نمیدونم
این که میگم خاطره ، واسه اینکه شما هنوز کنسول PS5 ات رو تحویل نگرفتی ولی من نزدیک دو سال هست که SSD سامسونگ دارم (سریع ترین مدلی که اون موقع تو بازار بود با ظرفیت ۵۱۲ گیگ)
وقتی تو کنسولت رو بتونی بگیری ، مطمئن باش که SSD سیستم من خیلی سریع تر از PS5 شما خواهد بود.
هنوز درکی از پیشرفت پیوسته PC نداری دوست خوبم !!
این حرفت رو قبولندارم برای ما خاطره هست همین الان برای پی سی یه هارد ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ که اصلا کسی نمیکنه این کارو و همه ۱۲۸میبندن برای لود ویندوز و سرعت بالا و هماهنگی و انتقال داده از ویندوز به رم و سی پی یو هست
شما که میگی خاطره خیلی اغراق کردید و اگر میخواید مثال بزنید باید کل هارد سیستم اس اس دی باشه نه دو هارده و باز هم دو هارده هم کم میاره چون بازی رو هارد معمولی بوت شده
مثال باید همسان باشن و یک اصل دیگه که باید دقت کنید معماری هارد های اس اس دی هست که معماری هارد کنسول متفاوت تر هست و من میکفتم اگر هارد اس اس دی معمولی بزنید رو کنسول ممکنه به خوبی جواب نده که بعد ها سونی و کنسول اومدنگفتن معماری فرق میکنه چون بسترش برای استفاده از رم و دی رم هم هست و یکی بخواد اس اس دی کنسول رو خیلی افزایش بده باید منتظر باشه خود ناشر لوازم جانبی که میسازن هارد با ظرفیت بالا براش بسازه با همون معماری
من قبلا حدس میزدم اگر هارد کامل اس اس دی باشه قیمت میره بالا و میگفتم شاید بیان ی هارد طراحی کنن که دو پارتیشن یکی یه فضای نه زیاد برای اس اس دی و پارت بعد معمولی اما خب ظاهرا رویه جدیدی رو گذاشتن برای هارد
ssd هارد نیست
با توجه به اینکه تو کنسول ها تبدیل به استاندارد شده احتمالا قیمتش مناسب تر بشه به مرور زمان. یعنی اس اس دی های خیلی سریع تر با قیمت معقول تر عرضه شن. استفاده از هارد همین الانشم فقط به درد کالکشن فیلم و … میخوره برای بازی اصلا مناسب نیست(برای سیستم های رده بالا)
به نظرم رو همین نسل فعلی ssd غوغا میکنه. بیخودی از گرافیکاشون میگن
سلام میرسونن.
۱۵ میلیون پلیر فعال هم دارند.
چه خبر از knack و prediator
داری به افراد منفور سایت اضاف میشی . پلی گراند . علی پاور . preityzinta و… (البته پلی گراند اون اخرا خوب شده بود) .
داداش باید جواب ترول ها رو داد
شما هم هر کی ترول بازی میکنه نفر اول جواب میدی
کنار یاریس و فایتر ویتن قلیون میزنه