کوجیماپروداکشنز به شایعات پیرامون اخراج کوجیما از کونامی واکنش نشان داد
هماکنون، چندین سال از جدایی بحث برانگیز کارگردان مطرح بازیهای ویدیویی یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از شرکت کونامی (Konami) میگذرد و در این بین، شاهد شایعات، گزارشها و اخبار بسیاری در این باره بودهایم. با این وجود، غالب کارشناسان این موضوع را به بودجهی مالی پروژهی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain ربط میدادند؛ اما با توجه به واکنش استودیوی کوجیماپروداکشنز (Kojima Productions) گویا این نظریه نیز بهکلی نقض شده است.
همچنین، با توجه به گزارش منتشر شده از وبسایت GameBlog فرانسه، دلیل اخراج کوجیما، خالق مجموعهی Metal Gear از کونامی، استفاده از درآمدهای مالی حاصل از بازی Metal Gear Solid 5: Phantom Pain برای ساخت عنوان Silent Hills: P.T، بدون مشورت و تایید مسئولین بالاردهی شرکت کونامی است.
از طرفی دیگر، پس از انتشار این گزارش، مدیر بازاریابی و ارتباطات استودیوی کوجیماپروداکشنز، با حساب کاربری رسمی این شرکت به این توییت چنین پاسخ داد که:
او (هیدئو کوجیما) معمولاً نسبت به شایعات و گمانهزنیها توجه یا اظهار نظری نمیکند. اما در غلط بودن این گزارش شکی نیست. اگر منبع موثق یا مدرکی در مورد صحت این موضوع وجود دارد، از من سوال کنید تا با کمال میل پاسخ دهم.
آخرین ساختهی استودیوی کوجیماپروداکشنز یعنی بازی Death Stranding، در سال ۲۰۱۹ برای کنسول PS4 منتشر شد که به جرات ضد و نقیضترین بازخوردها را نهتنها بین منتقدین، بلکه بین بازیبازان داشت. بههرترتیب، طبق گفتههای هیدئو کوجیما، این بازی از نظر سودآوری عملکرد مثبتی داشته و پروژهی بعدی این استودیو نیز در مرحلهی برنامهریزی است. همچنین، این استودیو بهزودی این عنوان را راهی پلتفرم رایانههای شخصی میکند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
من عاشق کوجیما هستم و عاشق نبوغ و هوش این بازی ساز..
اما ی موضوعی وجود داره اونم اینکه خیلی وقت بود کوجیما دلش میخواست از کونامی جداشه اونم به چندین دلیل
اول اینکه میخواست یک استودیو بنام خودش داشته باشه
دوم اینکه یک کمپانی بزرگتر مثل سونی ازش حمایت کنه
سوم اینکه کونامی به برخی اصول پایبند بود و خط قرمز هایی داشت که کوجیما همرو نقض میکرد و به چالش میکشید
و جوری از کونامی جدا شد که همه مدیران کونامی رو مقصر میدونن
و این هوش بسیار استاد گیم آقای هیدئو کوجیما رو نشون میده..
من میخوام کوجیما رو بخرم بعد یه بازی AAAAAAAAAبرا باکس میزنم :silly:
اگه واقعا مدیران مایکروسافت هم مث شما انقدر بزرگ فکر میکردن الان از سونی جلوتر بودن!..
وقتی P.t رو تموم میکنی یه تریلر پخش میشه که تو پس زمینه یکی داره یه پیغام میده:
”
Dad was such a drag. Every day he’d eat the same kind of food, dress the same, sit in front of the same kind of games… Yeah, he was just that kind of guy. But then one day, he goes and kills us all! He couldn’t even be original about the way he did it. I’m not complaining… I was dying of boredom anyway, But guess what? I will be coming back, and I’m bringing my new toys with me
”
“پدر آدم خُشک و بیروحی بود. هر روز همون غذا رو میخورد، یکنواخت لباس میپوشید، همون بازی ها رو نگاه میکرد… آره، اون این چنین آدمی بود. ولی بعد یه روز، اون همه ما رو میکشه! حتی تو روش انجام دادنش نتونست ابتکار بخرج بده. من که شکایتی ندارم… داشتم از بی حوصلگی میمردم. ولی گمون میکنی چی؟ من برمیگردم، و اسباب بازی های جدیدم رو هم با خودم میارم.”
.
خب حالا این یعنی چی؟ یه تئوری وجود داره که میگه کوجیما میدونسته این بازی داره لغو میشه و قراره از کونامی جدا بشه و این یه پیغام برای کونامیه.
.
“پدر آدم خُشک و بیروحی بود. هر روز همون غذا رو میخورد، یکنواخت لباس میپوشید، همون بازی ها رو نگاه میکرد”
این یا به این اشاره داره که کونامی دیگه علاقه ای به ساخت بازی های جدید نداره یا اینکه نمیخواد برای سایلنت هیل خرج کنه تا یه بازی سطح بالا که نوآوری داره ساخته بشه.
.
“ولی بعد یه روز، اون همه ما رو میکشه! حتی تو روش انجام دادنش نتونست ابتکار بخرج بده. من که شکایتی ندارم… داشتم از بی حوصلگی میمردم.”
.
این یا به این اشاره داره که کوجیما میدونسته قراره از کونامی جدا بشه یا منظورش اینه که سایلنت هیل جدید قرار کنسل بشه.
.
“ولی گمون میکنی چی؟ من برمیگردم، و اسباب بازی های جدیدم رو هم با خودم میارم.”
.
اینم احتمالا به این اشاره داره که کوجیما میخواد یه استودیو تاسیس کنه که از یه موتور بازیسازی جدید استفاده میکنه.
چی میشه یه متال گیر دیگه بسازی استاد
دنیای گیم بدون متال گیر ناقصه…
اصن بیگ باس و کاز میلر و رایدن جزعی از ژنتیک ما گیمرا محسوب میشن…
خداوکیلی کوجیما و کونامی مثل زن و شوهری هستن که از هم جدا شدن و این وسط بچه خارق العادشون به نام متال گیر داره ضربه میخوره
چ تعبیر جالبی!
متال گیر فقط با پیوند کونامی و کوجیما میتونه ب روزهای اوجش برگرده..
کفالتشو باید بدن کوجیما
:rotfl: :yes:
و سایلنت هیلز
کوجیما آینده درخشانی داره :yes: :yes:
ای کاش کوجیما از کونامی خارج نمی شد … شما رو نمی دونم ولی من به شخصه PT و یک نسخه ی جدید از متال گیر رو به صد تا Death Stranding ترجیح میدم…
مگه Death stranding چش بود؟خیلی هم بازیه عالی بود
همون طور که شما گفتی بازی عالی بود (( که البته من چندان قبول ندارم )) ولی متال گیر و سایلنت هیل دو مجموعه ی شاهکار بودند !! و PT هم یک دموی ترسناک فراشاهکار ! حیف واقعا چه پتانسیلی از دست رفت…
داداش نگفت دث استرندینگ بد بود
دث خیلی هم عالی بود ولی اون ابهت و عظمتی که بیگ باس و PT دارن دث نداره