توضیحات یکی از کارگردانهای Final Fantasy 7 Remake در مورد طراحی روند استفاده از Summonها
امسال آخرین سال نسل هشتم کنسولهای بازی است و علاوه بر انتشار عناوین بزرگ و مورد انتظار فعلی مانند Animal Crossing ،The Last of Us Part II و DOOM Eternal، تا انتهای سال نیز شاهد عرضهی بازیهای دیگری خواهیم بود. یکی از این بازیها، نسخهی بازسازی شدهی Final Fantasy VII بود که امکان تجربهی یکی از محبوبترین عناوین نقش آفرینی تاریخ را با تکنولوژیهای مدرن میسر کرد. البته این تنها یک بازسازی ساده نبود و در آن شاهد تغییرات متعددی بودیم؛ یکی از این موارد، نحوهی استفاده و کارکرد Summonها است.
آقای نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، یکی از کارگردانهای Final Fantasy VII Remake، اخیراً پست جدیدی را در وبلاگ رسمی پلیاستیشن منتشر کرده و از طریق آن، اطلاعات جالبی را از روند طراحی سیستم Summonها به اشتراک گذاشته است. در بازی اصلی که در سال ۱۹۹۷ میلادی عرضه شد، Summonها بیشتر حکم جادوی یک بار مصرف را داشتند که پس از اجرای حملهی خود، میدان نبرد را ترک میکردند. اما در نسخهی بازسازی شده، شاهد حضور و فعالیت بیشتر این موجودات قدرتمند هستیم.
به گفتهی هاماگوچی، ایدهی اصلی این بود که آنها میخواستند Summonها موجوداتی باشند که در کنار شما مبارزه میکنند. در ابتدا تیم توسعه دهنده در نظر داشت تا یک درجهی جداگانهی ATB را برای Summonها طراحی کند. اما در ادامه تصمیم بر این شد که حرکات این موجودات از نوار ATB شخصیت شما استفاده کنند تا واقعاً بتوانید حس کنید که Summonها در کنار شما به مبارزه مشغول هستند؛ نه اینکه تنها یک عنصر اتفاقی از نبردها باشند:
ابتدا ما مکانیکی را طراحی کردیم که یک نوار ATB را برای تمام Summonها در نظر میگرفت که با کامل شدن آن، میتوانستید دستورهای مختلفی را اجرا کنید؛ دقیقاً مانند دیگر شخصیتهای قابل کنترل بازی. اما این ایده مشکل داشت. اگرچه به این شکل شاهد پیاده سازی هدف اصلی «همکاری در نبرد» بودیم، اما این مکانیک سبب شد تا Summonها مانند دیگر اعضای گروه رفتار کنند. این حس مبارزات را به شکل معنا داری تغییر نداد و نمیتوانست حس خاص احضار چنین موجودات عجیب و قدرتمندی را به خوبی انتقال دهد.
پس ما آن سیستم را کنار گذاشتیم و رویکرد جدیدی را امتحان کردیم. این بار برای اجرای حملات قدرتمند Summonها، بازیبازان باید از نوار ATB خود استفاده میکردند. این تغییر علاوه بر ارائهی حس قوی مبارزه در کنار یکدیگر، نشان میداد که Summonها بخش متفاوت و خاصی هستند. در این مرحله بود که متوجه شدیم این همان چیزی است که میخواهیم.
بازی Final Fantasy VII Remake هماکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. اگر قصد تجربهی این عنوان را دارید، حتماً مطالعهی نقد و بررسی بازی و تماشای ویدئوهای هایلایت و تحلیل فنی آن را به شما پیشنهاد میکنیم.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
گیم پلی و سیستم مبارزاتش خیلی متنوع و عمیق هست..
مخصوصا بعد از شاهکار ffxv به یک پختگی در ساخت بازی با المان های غربی رسیدند..
امیدوارم ffxvi هم همین روند رو ادامه بده و البته یک جهان بازه فانتزی پر محتوا باشه برای ps5..