مصاحبه با تهیه کنندهی Spellbreak | صحبت در مورد سبک بتل رویال، نوآوریهای بازی و مکانیکهای نقشآفرینی
در حال حاضر با ازدیاد بازیهای بتل رویال در بازار طرف هستیم. اگر بخواهیم صادق باشیم، باید گفت که تعداد کمی از این بازیها، واقعا به دنبال نوآوری در ژانر بتل رویال هستند. اما Spellbreak قصد دارد که این طلسم را بشکند. این بازی در دنیایی فانتزی جریان دارد و سبک بتل رویال را با مکانیکهای نقشآفرینی گره میزند. Spellbreak با بتل رویال معمولی تفاوف دارد و به نظر میرسد که توسعهدهندگان آن قصد دارند که در سالهای آتی از این بازی پشتیبانی و تجربهی بازیباز را بهبود ببخشند. برای فهمیدن پیچ و خم این بازی، میتوانید مصاحبهای را با کاردل کر (Cardell Kerr)، تهیه کنندهی بازی، در ادامه مطالعه کنید.
چطور ایدهی ساخت یک بتل رویال با حال و هوای فانتزی به ذهن شما رسید؟
یکی از چیزهایی که در استودیو به آن باور داریم، ساختن بازیهایی است که خودمان مانند آن را ندیدهایم. ما تحت تاثیر محبوبیت بازیهای بتل رویال هستیم، اما معتقدیم که جا برای پیشرفت و رشد وجود دارد. متوجه شدیم که سایر بازیهای این سبک، برروی گانپلی تمرکز میکنند و ما تصمیم گرفتیم که متفاوت از این باشیم. هدف ما ارائهی مبارزاتی با تمرکز برروی شمشیر و جادوگری بود. سپس فهمیدیم که بازیبازان باید بتوانند که جادوگر شخصی خودشان را بسازند و به این ترتیب المانهای نقشآفرینی به بازی اضافه شدند.
ایدهی اصلی Spellbreak، بدون شک آن را از سایر بتل رویالها جدا میکند. میتوانید به ما بگویید که این مهم از دیدگاه گیمپلی چطور است؟
از نظر گیمپلی خام، Spellbreak خیلی شبیه به Unreal Tournament است. اشیا در دنیای ما فیزیک خاص خود را دارند که باعث خلق سبک بازیهای متفاوتی میشود. همچنین ما از فضای سه بعدی بهره بردیم و بازیبازان میتوانند برای حرکت در نقشه پرواز یا تلهپورت کنند. تمام اینها باعث میشود که مکانیکهای Spellbreak، با سایر بازیها متفاوت باشد.
در مورد دستکشها چه میتوانید بگویید؟ اینها چطور برروی مبارزات بازی تاثیر میگذارند؟
ما شش نوع دستکش متفاوت داریم که هر کدام به شما اجازهی استفاده از یک نوع جادوی خاص را میدهد. هر دستکش به شما تواناییهایی در حوزههایی مانند دفاع، کنترل منطقه یا حرکت میدهد. از آن جایی که هر شخصیت میتواند به صورت همزمان دو دستکش به دست داشته باشد، بازیبازان میتوانند که مبارزات را برای خود شخصیسازی کنند و هر طور که میخواهند وارد آنها شوند.
یکی از ویژگیهای جالب Spellbreak، این است که حین هر دست بازی میتوانید شخصیت خود را ارتقا دهید و قابلیتهای جدید به دست آورید. این ایده چطور هنگام توسعه به ذهن شما رسید؟
فکر میکنیم که یکی از مهمترین جوانب بازیهای بتل رویال، این است که به مادامی که زنده باشید، حس میکنید که میتوانید ببرید. در Spellbreak میخواهیم که حس واقعی نبرد جادوگرها را منتقل کنیم. میخواهیم که بازیبازان حس کنند ابرقهرمانهایی جادویی هستند و برای همین هم سیستم ارتقا داریم. تنها با بازی کردن میتوانید که پیشرفت کنید و وقتی به پایان هر دست میرسید، شخصیت شما در بالاترین سطح قرار دارد.
از آن جایی که دستهای Spellbreak بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول میکشند، چطور این مکانیکهای ارتقا را متعادل کردید تا حتی در مدت کوتاه هم ارزشمند به نظر برسند؟
یکی از راهکارهای اساسی برای به یادماندنی کردن پیشرفت بازیباز، این است که این پیشرفت را غیرخطی کنید. وقتی با ارتقای شخصیت به توانایی جالب و جذابی دست پیدا میکنید، بسیار بهتر از زمانی است که تنها به عدد قدرت شما افزوده میشود. ترکیب سیستم ارتقای بازی با لوت که در دنیای بازی موجود است، باعث به وجود آمدن اهداف مشخص برای مهارتها میشود.
بزرگترین بهبودهایی که به Spellbreak در فاز آلفا و بتا اعمال کردهاید چه بودهاند؟
ما بسیار برای تمام بهبودهای مربوط به عملکرد هیجانزده هستیم. همچنین توانستیم که به دنیای بازی شخصیت بیشتری ببخشیم و هر منطقه را به دنیای فانتزی خاصی تبدیل کنیم. همچنین به دنبال متعادلسازی کلاسهای بازی بودهایم.
آیا تغییری بوده است که تنها به واسطهی بازخورد بازیبازان، آن را در بازی اعمال کرده باشید؟
ما همیشه به بازخورد بازیبازان گوش میدهیم. در سرور دیسکورد خود بیش از ۲۷۰ هزار بازیباز داشتیم که بازخورد آنها باعث تغییرات بسیاری در بازی شد. اخیرا به دنبال راههای بهتری برای آموزش بازی به بازیبازان جدید و حتی قدیمی بودهایم. نتیجهی کار سیستم آموزشی جدیدی بود که به همراه بهروزرسان ۲٫۱ عرضه شد. Spellbreak ویژگیهایی زیادی دارد که حتی بازیبازان ماهر هم باید آنها را یاد بگیرند.
در مورد حالتها و ویژگیهای دیگری که برای Spellbreak در نظر دارید چه میتوانید به ما بگویید؟
نمیتوانیم چیز به خصوصی را لو بدهیم، اما استودیوی ما با بازیهای سرویسمحور ناآشنا نیست. بسیاری از ما بیش از ۱۰ سال است که مشغول ساخت بازی بودهایم و بخش زیادی از این زمان، صرف ارائهی محتوای پس از عرضه شده است. هواداران میتوانند انتظار بهروزرسانیهای بزرگی را داشته باشند که علاوه بر تغییر نقشه و داستان بازی، سورپرایزهایی را هم به همراه دارد.
با توجه به طبیعت بازی، به نظر میرسد که میتوانید Spellbreak را برای مدتی طولانی زنده نگه دارید. با توجه به این مهم، هدفهای بزرگ شما برای پشتیبانی از بازی پس از عرضهی آن چه هستند؟
ما میخواهیم که Spellbreak تجربهای باشد که در آن بازیباز دائم به خود بگوید “باورم نمیشود که چنین اتفاقی افتاد!”. تمام بهروزرسانیهای بازی برای این هستند که مطمئن شویم بازی حس تازگی خود را حفظ خواهد کرد. ما همچنین دنیای غنی از داستان داریم که میخواهیم با بهروزرسانیهای مختلف به آن بپردازیم.
آیا برنامهای برای عرضهی Spellbreak برروی سوئیچ و اکسباکس وان دارید؟
در حال حاضر نمیتوانیم اطلاعاتی در این مورد منتشر کنیم. اما این رویای ما است که بازیبازان سرتاسر جهان بتوانند با همدیگر بازی کنند.
آیا بازی برروی پلیاستیشن ۴ پرو بهبود خواهد یافت؟ آیا وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه ممکن است؟
ما دائما به دنبال راههایی برای استفاده از قدرت پلتفرمها هستیم. در حال حاضر شدیدا برروی عملکرد نسخهی استاندارد تمرکز داریم. اما پس از عرضهی بازی، قطعا به دنبال ارتقای نسخهی پرو خواهیم بود.
بازی در زمینهی نرخ فریم و وضوح تصویر برروی پلیاستیشن ۴ معمولی چطور است؟
بازی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود.
از آن جایی که به عرضهی کنسولهای نسل بعد نزدیک شدهایم، آیا برنامهای برای پورت بازی برروی کنسولهای نسل بعد دارید؟
در مورد سایر پلتفرمها همان طور که قبلا گفتم، نمیتوانیم اطلاعاتی منتشر کنیم. اما دوست داریم که Spellbreak برای سالیان متوالی تجربه شود و هیجان را به هواداران منتقل کنیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات