بازی Red Dead Redemption منبع اصلی الهام Ghost of Tsushima بوده است
کارگردان این بازی مورد انتظار در مصاحبهای از منابع الهام Ghost Of Tsushima گفته است. در ادامه همراه گیمفا باشید.
شاید هیچ بازی جهان بازی (Open World) وجود نداشته باشد که یکی از بازیهای ساخته شده توسط راکاستار (Rockstar)، منبع الهام آن نبوده باشد. شاید اولین بازی که در ذهن شما از راکاستار وجود دارد، سری GTA باشد، اما برای استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) اینگونه نیست. یکی از منابع اصلی الهام آنها، یک بازی از سری دیگر راکاستار، یعنی Red Dead بوده است.
نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان بازی Ghost of Tsushima، در یک مصاحبه اعلام کرده است که بازی Red Dead Redemption (نسخهی اول)، منبع اصلی الهام این بازی جهان باز بوده است. یکی از دلایل این کار، فضا و اتمسفر عالی و شیوهی انتقال حس و حال یک خلافکار در غرب وحشی عنوان شده است. در ادامه، صحبتهای فاکس در این مورد را مشاهده میکنید:
من میگویم منبع اصلی الهام ما برای این عنوان، بازی Red Dead Redemption بوده است؛ چراکه آنها کاری فوق العاده برای زنده کردن فانتزی خلافکار بودن در غرب وحشی انجام دادهاند. مناظر، طوری که مردم با شما صحبت میکنند و نحوهی حرکت شما، همگی شما را در آن نقش قرار میدهند. در مورد بازی ما، من هر موقع که میخواستم دیگران برای بازی هیجانزده شوند، میگفتم: بازی ما هم قالبی مشابه Red Dead Redemption خواهد داشت.
البته بازی دیگری هم در میان منابع الهام Ghost of Tsushima به چشم میخورد. یک بازی جهان باز که از زمان عرضه، توسعهدهندگان بسیاری از آن الهام گرفتهاند؛ The Legend of Zelda: Breath of the Wild، محصول ۲۰۱۷ نینتندو. فاکس این بازی را هم از منابع الهام Ghost of Tsushima دانسته است. البته این نکته قبلا توسط اعضای دیگر ساکر پانچ اعلام شده بود. توضیحات فاکس در این مورد به شرح زیر است:
وقتی که در حال ساخت بازی هستیم و عنوانی مثل Breath of the Wild منتشر میشود -که به این شکل شگفتانگیز نشان میدهد که چگونه قدرت کنجکاوی با روشهای مختلف برانگیخته میشود- قطعا از منابع الهام ما خواهد شد. ما هم قصد داریم که شما را به جزیرهی Tsushima ببریم و باید بگویم که آن بازی به ما انگیزه داد تا بیشتر تلاش کنیم، عمیقتر شویم و شرایط را طوری محیا کنیم تا شما به واقعیترین شکل ممکن تصور کنید که در Tsushima قرار دارید.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
بازم به این نتیجه رسیدیم که حتی بهترین بازی ها بازم از راک استار کبیر الهام میگیرن
راک استار :kissed: :kissed: :kissed: مثل سی دی پراجکت برای من محبوبه
البته درست الهام گرفتن هم مهمه….
خیلی به این بازی امیدوارم
به نظر من رد دد ۱ خیلی بهتر تا ۲ بود
بهتر نبود بیشتر کیف داد!! چون اون موقع خیلی شاهکار ها نیومده بودن تا معیار های شاهکار بودن یه اثر عوض بشه
اتفاقا نسل هفت شاهکار هایه بهتری داشتیم در مقایسه با نسل هشت
دقیقا درسته نسل هفت اینقدر شاهکار مولتی پلتفرم داشتیم که حتی انحصاری های سونی هم به چشم نمیومدن ولی این نسل مولتی پلتفرم ها همه پسرفت کردن (به جز یه تعداد اندک) و انحصاری های سونی کیفیت خودشونو حفظ کردند و حتی بهتر شدن واسه همینه خیلی بیشتر به چشم میان
اونوقت بعضی از عزیزان میگن راکستار بازیاش اورریته و هیچ خلاقیتی نداره :laugh: :laugh:
بدجوری حال الان این عزیزان رو خریدارم
تازه گفته نسخه اول منبع الهامه این بازی تو سال جدید بوده حالا حسابشو بکنید که نسخه دوم قراره منبع الهام چه عناوینی در نسل های بعد باشه، نسخه دوم که عملا بازی نسل ۹ بود شرط میبندم تو نسل بعدم هیچ بازی ای حتی نمیتونه تو بحث فیزیک واقع گرا و گرافیک خفن حتی نزدیک رد دد ۲ بشه مگر اینکه، خود راکستار بخواد و با نسخه بعدی رد دد یا جی تی ای سطح تازه ای از این استاندارد هارو تعریف کنه
حالا هر کی میخواد ناراحت بشه ام بشه اصلااااا مهم نیست با ناراحتی کسی حقیقت عوض نمیشه
حالا که میدونم منبع الهام گوست رد دد بوده بیشتر از هر موقع دیگه ای به شاهکار شدنش ایمان دارم :yes: 😉
هیتر راکستار بودن عاقبت خوشی نداره :heh: :heh:
شما هم دیگه داری زیاده روی میکنی، مگه میشه تو نسل بعد گرافیک بازیا از رد دد دو بیشتر نباشه ؟؟!یه حرفی بزن که با منطق جور در بیاد همین الان هم عناوینی مثل control و metro exodus و battlefield 5 و cod mw و doom eternal وgears 5 و همین استار سیتیزن دست کمی از رد دد ندارن از لحاظ گرافیکی نسل بعد که دیگه گرافیک بازیا خیلی پیشرفت میکنه و نکته دیگه اینه که درسته منبع خوبیه رد دد برای گوست ولی تضمینی برای موفقیت این بازی نیست چون اگه نتونه درست پیاده کنه ایده ها رو فایده ای نداره
اره بازی خطی با گرافیک بهتر از rdr2 داریم مسئله اون بزرگ بودن نقشه و درکنارش گرافیک بالاست که شاهکارش میکنه و مقایسش با bfv یا control مثل مقایسه یه ساختمون دو طبقه با یه برجه
پس شما اصلا منظور منو متوجه نشدی رفتی واسه من عناوین خطی رو لیست کردی با رد دد مقایسه میکنی، اگه منطقی در کار باشه باید تمام این فاکتور هارو در کنار هم بسنجیم تا کیفیت واقعی یک بازی رو بفهمیم، فیزیک واقع گرا در کنار گرافیک خیلی بالا در کنار وسعت بالای نقشه بازی و جزئیات پراکنده در محیط وقتی باهم ادغام میشن یک استاندارد عظیمی رو به وجود میارن که فقط تا به امروز بازی های راکستار بودن که ازین قواعد در کنار هم پیروی میکردن، اگر شما تو نسل بعد تونستی یه بازی از سازنده دیگه ای ببینی که تمام این موارد رو در کنار هم تو یک بازی به کار برده اونوقت حرف شما در قبال گرافیک و این مسائل درسته، اما بازیای راکستار بازم میگم از تمامی استاندارد ها در بالاترین سطح ممکن بهره میبرن و همینه که میگم بازی ای مثل رد دد ۲ یک بازی نسل ۹
بود شاید نسل بعدی عناوینی خطی یا حتی اپن ورد عرضه بشه که گرافیک بالاتری از رد دد ۲ داشته باشه ولی، فیزیک و جزئیات و بزرگی محیط در کنار گرافیک بالا رو در کنار هم نخواهد داشت و فقط و فقط خود راکستار میتونه دوباره یک بازی فراتر از استاندارد های رد دد ۲ رو خلق کنه، تو تمام بازی هایی که گفتی فقط یه استار سیتیزن جهان بازه که اونم… 🙂
و اینطور که به نظر میاد شما هم درک درستی از بازی ای مثل رد دد ۲ نداشتی، وگرنه میتونستی متوجه عظمت این بازی بشی هیچوقت بازی خطی رو با اپن ورد مقایسه نکن حتی اگر اون بازی خطی بالاترین گرافیک ممکن رو داشته باشه، کامنت منو صرفا در جواب اون فن بوی های بی منطقی بود که راهو بی راه این ابرشاهکار رو میکوبن، در واقع اونا باید این حقیقت رو بدونن نه اونایی که مثل من با این بازی زندگی کردن و از ریز و جزء بازی خبر دارن، اینو اونا خوب میدونن نیازی نیست من چیزیو متذکر بشم :yes:
واقعا راکستار و سی دی پراکجت دو استودیو بی نظیر خلاقن و رو دستشون نیست…
هرکی استودیو های محبوب خودشو داره
من تو مولتی سی دی پراجکت و بلوبر تیم و اسبوبو این دو استودیو که ماکرو قراره خریدش رسمی کنه و کراتیک و کوانتوم دریم و رمدی
و حالا استودیو های خود ماکرو
نینجا تئوری
د اینشینتی
پلی گرند گیمز
و ابسیدین
کوالیشن
اینا استودیو های مورد علاقمن
در حالی که استودیو های ماکرو همشون معرکن خدایی…فقط از علاقم گفتم
نگو
چقدر خوب که از علاقه هاتون گفتین فقط یه سوال احیانا تو حیطه علاقه هاتون استودیی از استودیو های سونی نیست؟یعنی شما به ناتی داگ یا سانتا مونیکا و بازیاشون احیانا علاقه ای ندارین؟یا کمتر از این استودیو هایی که نام بردین علاقه دارین؟
ببخشید فضولی میکنم دوست عزیز فقط یک مقدار کنجکاو شدم وگرنه من هم از موفقیت های ماکرو خوشحال میشم
مرسی
داداش اینشینتی که میگی هنوز اولین بازیشم نساخته…طرح هنری یا حتی اسمشم مشخص نیست….میگی استدیو مورد علاقمه!
نظر شخصی خودم
مولتی:: راکستار..کپکام
مستقل::سیدی پراجکت..پلی دد
مایکروسافت:: پلیگروند..نینجا تئوری
سونی:: ناتیداگ..سانتامونیکا
سونی
مایکرو خودش بهت گفت قراره رسمی کنه؟؟؟من که به اسپنسر زنگ زدم گفت داش پول مول تو دستو بالت نداری یکی دوماه قرض بدی بم؟
بعد بعضی ها بیان بگن RED DEAD شبیه ساز اسب سواری هست ! حتی بزرگ ترین انحصاری های سونی هم از راکستار الهام می گیرند و این خیلی خوبه که شرکت ها از ایده های همدیگه استفاده کنند و آثار شاهکاری رو برای گیمر ها بسازند. Breath of the Wild هم که یک ابر شاهکار فوق العاده هست !!! پیشنهاد می کنم حتما حتما تجربه اش کنید ، حتی شده با شبیه ساز روی PC !
والا من هیچ بازی ای ندیدم که به اندازه رد دد ۲ بتونه اونقدر خوب اسب سواری رو طراحی کنه حتی به نظرم بیشتر بازیایی که شاهکار حساب میشنم از همین رد دد ۲ الهام گرفتن اولین بارم بود چنین چیزهایی میدیدم راستش هر زمان که من میام یکی از بازی های راک استار رو تجربه میکنم شوکه و متحیر میشم همیش فکر میکنم اینا چندین سال از صنعت گیم جلوترن نمیدونم این همه نو اوری و داستان های درجه یک رو از کجاشون در میارن میدونیم که ساختن بازی های اوپن ورلد همراه با داستان و گیم پلی طولانی که تکراری نشه به مراتب خیلی سخت تر از بازی هایی هستن که داستان خطی دارن و جهان باز نیستن و توی ۲۰ ساعت تموم میشن کاری که راک استار انجام میده واقعا تحسین برانگیزه .توی سبک ار پی جی هم که ویچر سنگ تموم گذاشت بیشتر این گیم ها توجه منو جلب میکنن علارغم سختی کار بازم پیروز شدن
دیدیم که پورتش رو پی سی زیاد خوب نبود منظور از لحاظ بهینه سازی ولی بازم متاش یذره کم شد
و مهمتر ازون من خیلی گیم دیدم پلی دادم بازم میتونم بگم رد دد ۲ بهترین گرافیک رو تا الان توی کارنامه ی خودش داره
ولی خدایی پارادوکس به این زیبایی ندیدم
منبع الهامشون دوتا بازیه که ۳۶۰ درجه باهم در تضادن
یکی فوکوسش رئال و سینماتیک بودن
یکی سل شید و گیم پلی محور تر
از بزرگی زلدا واستون اینجوری بگم که وقتی مرد دست نیافتنی مث میازاکی تو استدیوش به کارمنداش میگه نفری یه سوییچ بگیرین و یه Botw
این الهام گرفتن ها میتونه باعث پیشرفت جهشی صنعت گیم بشه.دم ساکر پانچ گرم که خیلی راحت میگن از این بازی ها الهام گرفتیم و هم راکستار که بازی هاش همه منبع الهامن.امیدوارم این الهام گرفتن ها بیشتر بشه چراکه اینجوری بازی های آینده کامل تر و کم نقص تر تولید میشن.
ابر شاهکار
من که بیشتر ویچر و اسسین اودیسه رو دیدم تا رد دد
overrated
بذا بیاد بازی بعد خودتو خالی کن
منبع کپی پیست این بازی، Assassins و Red dead بوده اند.
طرف توی این لول میاد میگه منابع الهاممون دو تا از بهترینهای نسل هشت هستن…
بعد یکی مثل تو میاد میگه کپی پیست اساسین…
البته…منم اگه کنسولیو میخریدم که ۴-۵ سال فقط سرانش منو ارجاع بدن به آینده و توی کل ۲۰۲۰ منتظر هیلو میان نسلی بزارنم…همینجوری میشم
استودیو سازنده میاد سالها تلاش میکنه عرق میریزه یه بازی زیبا رو تحویل میده، بعد یه آدمی که تو کل زندگیش دوتا کتاب مطالعه نکرده میاد تو گیمفا زحمات این افرادو زیر سوال میبره، حقیقت من میخونم نظراتشونو جاشون خجالت میکشم
نظرت در مورد اون کنسولی که هفت سال همه رو برای یه بازیه کذایی منتظر گذاشت بعد دوماه مونده به عرضه اش کل داستانش لو رفت چیه ؟ 🙂
با اون فیزیکی که ما تو بازی دیدیم بنظرم اینکار تضمین موفقیت هر بازیی رو بالا میبره