بازی Amnesia: Rebirth شاخهای خاص از ژانر وحشت را احیا خواهد کرد
با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی مورد انتظار و ترسناک Amnesia: Rebirth، به نظر میرسد که برای بار دیگر سبکی خاص از ژانر وحشت با نام “Grow Over Time” احیا خواهد شد. در این سبک که پیشتر در مجموعهی Amnesia نیز شاهدش بودیم، بازی سعی در القای تاثیرات روانی در بازیبازانش خواهد داشت تا از ابتدا تا انتهای بازی هیچگاه احساس امنیت نکنند.
بدون شک، بازی Amnesia: The Dark Descent را میتوان یکی از بهترین عناوین ترسناک نامید که بیش از هر چیز، سعی در تحت تاثیر قرار دادن روان بازیبازانش داشته است. این شاخه از ژانر ترسناک، به صورت مداوم و در تمامی لحظات بازی، بازیبازان را غرق در استرس میکند و به آنها این اطمینان را میدهد که هیچگاه در امنیت نخواهند بود. بدینترتیب، بازیباز همیشه و حتی اگر هیچ گونه دلیلی برای ترس و وحشت وجود نداشته باشد، باز هم میتواند اضطراب و استرس را در خودش حس کند.
حال، بهنظر میرسد که علاقهمندان بازیهای ترسناک به زودی میتوانند شاهد یک بازی دیگر از مجموعهی Amnesia با نام Rebirth باشند که از سبک فوقالذکر بهره میبرد. چرا که توماس گریپ (Thomas Grip)، کارگردان این بازی در مصاحبهی اخیر خود، اظهار داشت که تمرکز استدیوی فریکشنال (Frictional) در بازیهای ترسناک آیندهی خود، همانند همان چیزی که در گذشته و در بازی The Dark Descent دیدهبودیم، برروی سبک Grow Over Time خواهد بود. وی افزود که این استدیو میخواهد بازی خلق کند که با پیشروی در آن، میزان استرس، ترس و اضطراب به تدریج بیشتر شود.
همچنین وی افزود:
هنگامی که ما پروژهی ساخت The Dark Descent را شروع کردیم، تصمیم داشتیم تا ترس و وحشت را به عنوان هستهی بازی درنظر گرفته و دیگر بخشهای بازی را روی آن پیاده کنیم. ما میخواستیم بازی بسازیم که هیولای آن یک انسان با خُلق شیطانی باشد و مدام بازیبازان را تعقیب کند. همچنین، سعی کردیم تا این حس را به بازیباز القا کنیم که هر لحظه ممکن است تا سروکلهی این هیولا پیدا شود تا بدینترتیب، تمامی لحظاتی که ممکن بود در آن احساس امنیت باشد را نیز تسخیر کنیم. به نظر من این شیوه که هر لحظه و به مرور زمان ترس و اضطراب بیشتر میشود، بسیار بهتر از استفاده از هیولاهای ترسناک عجیب است که هر از چند گاهی و تنها برای چند ثانیه بازیبازان را میترساند.
اما او در مورد بازی جدید استودیوی فریکشنال و عضو جدید خانوادهی Amnesia یعنی Rebirth چنین اظهار داشته است که:
در ساخت بازی Amnesia: Rebirth، نه تنها از بازی Amnesia: The Dark Descent، بلکه از عنوان SOMA نیز درسهای زیادی گرفته شده است. همچنین، ما فکر میکنیم که ارتباطی بسیار قوی بین Rebirth و SOMA برقرار خواهد بود. ما در این بازی سعی خواهیم کرد که بازیباز مجبور به پذیرفتن این حقیقت باشد که خودش درون محیط بازی قدم برمیدارد. سپس شرایط مختلفی را درون بازی خلق کرده و او را مدام دچار چالش میکنیم.
بدون تردید، استودیوی فریکشنال را میتوان استاد ساخت بازیهایی دانست که به وسیلهی گیمپلی، داستان و سبک خاصی که دارند، بازیبازان را به آرامی دچار یک چالش روانی میکنند. حال این ادعا که در ساخت بازی آیندهی این استدیو، از دو عنوان موفق SOMA و Amnesia: The Dark Descent درس گرفته شده است نیز میتواند برای علاقهمندان به بازیهای ترسناک بسیار جالب باشد.
بازی Amnesia: Rebirth، اواخر سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
آخرین بازی که تونست به بهترین نحو ترس رو به بازیکن القا کنه، امیدوارم نسخه جدید هم همینطور باشه
من سادیسمه ترس دارم . همیشه خودم ، خودم رو میترسونم بعد فرار میکنم .
فیتال فریم ۲ ترسناک ترین بازی عمرم بود . از فیلم های ترسناک هم جنگیر و دیگران رو خیلی قبول دارم .
زامبی و ترس های لحظه ای به درد من نمیخوره . من رو از روح و جن و ……… . فرار
نگران نباش سکته نمیکنی … یک بازی که دیگه این حرفارو نداره بشین بازی کن Outlast که نیست