بازی Ghost of Tsushima به ۵۰ گیگ فضای خالی احتیاج خواهد داشت
بازیهای جدید به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند و متأسفانه، راهی جز عادت کردن به این مسئله نداریم. خوشبختانه، با اینکه بهنظر میآید Ghost of Tsushima بازی بسیار عظیمی باشد، روی پلیاستیشن ۴ شما چندان فضای خالی نیاز ندارد.
لیست اطلاعات بازی در فروشگاه آنلاین پلیاستیشن (PlayStation Store) به تازگی بهروزرسانی شده و با اینکه حجم دقیق بازی را مشخص نیست، این نکته تأیید شده است که بازی حداقل به ۵۰ گیگ فضای خالی برروی کنسول پلیاستیشن ۴ نیاز دارد. ۵۰ گیگ اصلاً کم نیست اما به حجم برخی بازیهای این روزها که نگاه میکنیم (مثلاً بازی انحصاری پلیاستیشن ۴، The Last of Us Part 2 که ۱۰۰ گیگ فضای خالی احتیاج دارد)، ۵۰ گیگ برای یک بازی پیشرفتهی جهانباز، حجم نسبتاً مناسبی است.
بازی Ghost of Tsushima دو ماه دیگر در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ (۱۷ جولای ۲۰۲۰) بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشود. استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) و شرکت سونی (Sony) اخیراً ویدیویی از گیمپلی بازی منتشر کردند که میتوانید آن را در اینجا تماشا کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عالیه معلومه حسابی غنی و پر محتواست به خصوص که مولتیم نداره
با توجه به جزئیات فوق بالای بازی و گرافیک بی نظیرش انتظار حجم بالاتری رو داشتم و با اطمینان میتونم بگم حجمش واقعا منطقی و مناسبه :yes:
ایولا به ساکرپانچ :heart:
اینکه دوست عزیز بازی بسیار عالی هست درش شکی نیست ،من خودم از دیدن گیم پلی بازی لذت بردم ،ولی در مورد گرافیک بعضی تکسچرها کیفیت جالبی نداره مثلا موقعی که با روباه روی سنگ واقع شده ،ولی سعی شده با یک نور پردازی خوب دیده نشه ،در مورد مبارزات هم کشتن با یک ضربه کاملا واقع گرایانه هست ،کسانی که ورزش آیکیدو و کندو کار کرده باشن می دونند که در نبردها سعی میشه با یک ضرب کار رو تمام کنند چون اونقدر فرصت ندارن که حرکت اضافی کنند
اون قسمت روباه و صخره کاملا درسته. توی گیمپلی ۲۰۱۸ هم که نشون دادن صخرهها خیلی خفن نبود. حتی حتی همون تریلر ۲۰۱۷ رو هم که نگاه کنی وضعیت سنگ و صخره چندان تعریفی نیست. نمیدونم مشکل اون آرتیستشونه یا انجین مشکل داره. ولی یه نکتهای که نمیدونم چرا هیچکس بهش توجه نمیکنه و باعث میشه بازی دانگرید شده به نظر بیاد اینه که بیت ریت تریلر ۱۸ دقیقهای به شدت کمه نسبت به تریلرهای قبلی. نمیدونم چرا این کار رو کردن. ممکنه به خاطر روانتر بودن پخش لایو این کار رو کرده باشن. برید به تریلرای قبلی سر بزنید وضعیت بیت ریتشون خیلی بهتره. خیلی.
اره عزیز اول فکر کردم ایراد از گوشیه منه نمیدونم چرا اینجوری بود من کیفیت ۴k و ۶۰ فریمش رو با فرمت vp9 دانلود کردم بعد روش صدا انداختم بعد پخش که میشد ؛پخش با گیر کردن و لگ همراه بود در حالی که من با همین کیفیت به اضافه hdr به روانی تو گوشیم تحلیل دیجیتال فاندری رو پلی کردم و لگ نداشت.بعدش مجبور شدم ۴k و ۳۰ فریمش رو دان کنم که خیلی بهتر شد ولی انگار باز هم روانِ روان پخش نمیشد .این کیفیت ۴k که گیمفا قرار دادن هم بیت ریتش پایین بود؟ یه مسئله دیگه هم بود ۴k و ۶۰ فریم رو استریم که میکردم خیلی روان پخش میشد بعد همونو که دانلود میکردم پخشش با لگ همراه بود.عزیز شما میدونی چرا اینطوریه؟
ناموسا یکاری کنید حجم بازیا رو ps5 حداکثر ۵۰-۶۰ گیگ باشه.
حاجی نسل بعد باید به طور متوسط ۱۰۰ گیگ رو واسه هر بازی در نظر بگیریم
همینجوری کم میاریم FFVII و reddead حدود ۹۰ گیگ گرفته بدون آپدیت باز این پنجاه گیگ خوبه لست مینیمومش ۱۰۰ گیگه :laugh:
امیدارم بالای ۳۰ ساعت داستان اصلی طول بکشه
هرچند جهان باز بودن بازی، گیم پلی وشخصی سازی های متنوع، ماموریت های فرعی و کاوش ها و اسب سواری تو دنیای پویای سوشیما میتونه ده ها ساعت گیمر رو سرگرم و راضی نگه داره
والا با توجه به حجم جزیره سوشیما در ژاپن نقشه بازی از انتظارات کوچیکتره ولی حجم مناسبی داره و پرمحتواست
یعنی نیاز نیست بازی پاک کنیم؟
این که خیلی خوبه :inlove:
با این نت داغون ۵۰ گیگ خوبه!
پیش به سوی
دو.لت الکتر.ونیک
به به حجمشم عالیه ، بیا ۲۷ تیر که بدجور خرابتم :inlove: :inlove:
نسبت بهگرافیک محشرش حجمش عالیه :yes: ولی سوالی که پیش میاد اینه که این بازی جهان بازه و این مقدار فضا میخواد ولی تلو ۲ جهان باز نیست و ۱۰۰ گیگ فضا میخواد 😐 why؟
آراد خدایی با اون تکسچرای لست به نظرت حجمش عجیبه؟open world بودن به تنهایی که دلیل حجم خیلی زیاد نیست(تو بازیای یوبی باگ هست) مثلا رد دد یا gta یه محتوای وحشتناک زیاد و طولانی دارن واس همین حجمشون زیاده.یا مثلا وارزون حجمش زیاده چون اکتی ساختش.ولی این بازی با توجه به گرافیک و اندازه مپ و میزان محتوای احتمالیش بنظر حجم معقولی داره.(البته ممکنه با وجود مپ بزرگ یه محتوای خیلی طولانی داشته باشه.مثل ویچر)
سوروش داداش من به گرافیک لست ایمان دارم فقط واسم سوال بود علت حجم بالاش چیه که دوستان لطف کردن گفتن بهم 🙂 :rose:
اتفاقاً بازی اگه خطی باشه امکان اینکه حجمش بیشتر باشه بیشتره چون هم کاتسین های بیشتری داره ( کاتسین ها خیلی حجم میبرن) هم اینکه همش محیط های جدید باید ساخته بشه مثلا لست ۲۰ ساعت باشه و گوست هم ۳۰ ساعت اون ۳۰ ساعت ممکنه خیلی از کویست ها ش تو محیط تکراری باشن
از همه مهمتر ناتی داگ ه ها!!
خیلی طولانیه احتمالا
در کنار ردد تنها بازی دو دیسکی این نسله
دوست عزیز خیر اگر یادتون باشه ff remake هم ۲ دیسک داشت
فاینال یادت رفت
به احتمال زیاد مثل HZD از procedural placement/generation استفاده میکنه.
از اونور هم بازی های ناتی داگ جزییات زیادی دارن. خودشون هم گفتن Part 2 بزرگترین بازی هست که ناتی داگ ساخته.
عزیز فکر کنم یکی از دلایلش مکانیزمِ motion matching باشه.
ممنون از همتون :heart:
:rose: :heart: :rose: :heart:
:yes: :yes: :yes:
خب نظرم نسبت به بازی بعد از گیم پلی :
گرافیک هنری بی نظیر که جای صحبت نداره ( شنل جین خیلی خوبه ) … موسیقی به شدت دلنشین … استفاده از باد و حیوانات برای جهت یابی ایده جذابی بود … فضا سازی سوشیما خیلی گیرا و دلچسب طراحی شده .. گیمپلی بازی رو من خودم دوست داشتم چه در حالت سامورایی ( مبارزه رو در رو ) چه در حالت روح ( مخفی کاری ) .. یکی از دلایل علاقه من احتمالاً الهام گیریش از سری اساسین بود که به نظرم خوب پیاده سازی شده بود و اساساً هیچ مشکلی هم با الهام گیری اون ندارم …این که دوستانی می گن ساده هست گیم پلیش و بدون نوآوری خاص و منحصر به فرد به نظرم باید این موضوع رو بعد از عرضه بررسی کنیم ولی من هم نسبت به عدم نوآوری نسبتاً موافقم ولی چون طرفدار این سبک هستم خیلی اعتراضی ندارم ..
خون به طرز اغراق آمیزی در بازی وجود داره که من اون رو می گذارم به حساب فرهنگ و پیامی که پشت بازی هست ( فرهنگ ژاپنی ) که احتمالاً دوستانی هستن که اطلاعاتی دارن نسبت به این موضوع .. نحوه واکنش دشمن به ضربه ای که می خوره خیلی خوب هست به استثناء تیر خوردنش … و بر خلاف هوش مصنوعیشون که خیلی چنگی به دل نمی زنه ( مقایسه بشه با تلو۲٫٫ شایدم نباید بشه :دی ) .. فوتو مود و حالت سینماییش حرف نداره .. فقط مسئله ای که به نظرم می شه منفی حسابش کرد گرافیک فنی بود که از چیزی که قبلاً حس می کردیم پایین تر بود .. خب انیمیشن برداشتن اشیاء هم نداشت که اتفاقاً بهتر راحت تر هست هم برای ما و هم برای سازنده..
و در آخر به نظر من .. بهتر بگم این بازی برای من شخص خودم به همون اندازه قبل هایپ داره و به همون اندازه دوستش دارم .. لاکن مطمئنم در حد و اندازه انتظارات بعضی از سونی فنا ظاهر نمی شه .. چون این عنوان به هیچ عنوان قرار نیست یک بازی انقلابی باشه و در نهایت یک بازی عالی هست .. به هیچ عنوان هم با رد دد ۲ مقایسه نمی شه چون در حد و اندازه اون نیست و اصلاً نباید هم مقایسه بشه ..شرایط ساکر پانچ و راکستار خیلی متفاوت هست و انتظارات هم متفاوت باید باشه …
پیش بینی متا : بین ۸۶ تا ۸۹ در بهترین حالت ۹۰
شرمنده اگه طولانی شد معمولاً اینقدر طولانی نمی شه
این بازی عالیه
پیش بینی متاش از نظر من ۸۶ تا ۹۳
امید موفقیت پلی استیشن و ایکس باکس
با این خبر عظمت لست ۲ بیشتر از قبل هویدا شد ..
واقعا خداروشکر…. جا برا لست ۲ هم هست :inlove:
هولی مولی :inlove: :inlove: :inlove:
فدا سرت تو فقط بیا ( با اینکه PS4 ندارم ولی برا این و تلو ۲ بشدددددددددت هایپم )
همش ۵۰ گیگ؟
sea of thieves با اون گرافیک ۴۱ گیگ فقط دانلودش عه
فک کنم بازم دانگرید بشه
منطقتو…
خدا…. شما نباشین ما از بیکاری چکار کنیم :rotfl:
اون به خاطر بهینه نبودن sea of thieves ه. ربطی به گرافیکش نداره.
۲۷ تیر . اصلاح کنید .
بسیار عالی . این کال آف آخر که ۱۸۰ گیگ از کنسول ما رو گرفته . دیگه باید رو هارد عرضه بشه تا دیسک .
اونجوریکه که خود سازندش گفته هاردکوره.
میخوای یه چند ساعت از گیم لذت ببری باید ۲۰۰۰ بار بمیری.
خدا نگذره از اونی که این سبک مسخره Hardcore یا همون Reality رو مد کرد و گند زد به Entertainment رفت.
آدم باید خودش کلاه خودشو قاضی کنه…..چند ساعت تو روز فرصت بازی داری اون چند ساعت هم باید ۲۰۰۰ بار بمیری.