بنیانگذار سابق ریسپاون: قدرت پردازندههای نسل بعدی فرصتهای تازهای را برای سازندگان به وجود میآورد
چندی پیش درو مککُی (DREW McCoy)، بنیانگذار سابق استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment)، در کنار یکی از برنامه نویسان سابق ریسپاون، آقای جان شیرینگ (Jon Shiring)، استودیوی تازهای با نام گرویتی ول (Gravity Well) را تاسیس کردند که برروی ساخت بازیهای AAA تمرکز خواهد کرد و جالب است بدانید این استودیو بر اساس کار از راه دور طراحی شده است.
بنیانگذار سابق ریسپاون در مصاحبهی اخیر خود از هیجان شکل گرفته پیرامون سختافزارهای نسل بعدی صحبت کرد. قدرت افزایش یافتهی پردازنده و سرعت ورودی و خروجی اطلاعات در کنسولهای اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ که میتواند فرصتهای جدید زیادی را در رابطه با گیمپلی به وجود آورند، به طور خاص موضوعاتی بودند که توسط او مطرح شد. او در بخشی از این مصاحبه گفت:
ما چیزی به غیر از بازیهای AAA توسعه ندادهایم و قصد توقف نداریم. انتقال به نسل آینده و کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس واقعاََ هیجانانگیز است چرا که با خواستهی ما مبنی بر اکتشاف فضاهای جدیدی که کشف نشدهاند همراستا خواهد بود. اگرچه به نظر میرسد این نسل جدید یک تکرار از چیزی است که قبلاََ دیدهایم، من فکر میکنم مقدار قدرت پردازنده و سرعت ورودی و خروجی اطلاعات در حقیقت فرصتهایی را ایجاد میکند که قبلاََ از آنها محروم بودهایم. حتی در زمان توسعهی اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴، خواستهی ما توسعه دهندگان از پلتفرمها ورودی و خروجی سریعتر بود. من بسیار هیجانزده هستم تا ببینم با این پیشرفتها به کجا خواهیم رسید.
مککُی در جای دیگری از مصاحبه اشاره کرد که بازیهای AAA به شدت فاقد نوآوری هستند و این چیزی است که گرویتی ول (Gravity Well) قصد ساخت آن را دارد. او در این باره توضیح داد:
فضای عناوین AAA به صورت افزایشی توسط سری بازیهایی فرا گرفته شده است که توانایی ارائهی ایدههای تازه را ندارند. ارزش تولید بسیار بالا است، پول زیادی خرج میشود و افراد زیادی وقت خود را صرف ساخت این آثار میکنند و تنها هدف آنها بهتر کردن چیزی است که قبلاََ توسعه دادهاند. ما احساس میکنیم فضای بازیهای AAA از لحاظ یافتن موارد جدید، در حال از دست دادن جذابیت خود است. وقتی به قبل نگاه میکنید، رشد انفجاری در یک ژانر از طریق بهبود مواردی که قبلا وجود داشته شکل نمیگرفت بلکه از طریق ایدهای تازه که قبلاََ مثل آن را ندیده بودیم پدیدار میشد. این بدان معناست که احتمالاََ ما برخی اوقات در پیدا کردن المانهای بزرگ شکست خواهیم خورد و این اشکالی ندارد؛ چرا که قرار نیست شما همیشه بدون نقص به هدف برسید اما اگر هیچ وقت از شانس خود استفاده نکنید، هرگز به هدف بزرگتر و نهایی نخواهید رسید.
بنیانگذار سابق ریسپاون همچنین به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی استودیو جدید آنها سرعت و چابکی است، به همین دلیل تعداد اعضای آن پیرامون ۸۰ نفر باقی خواهد ماند. همانطور که میدانید تایتانفال (Titanfall)توسط ۷۰ نفر و تایتانفال ۲ (Titanfall 2) نیز توسط ۸۵ ساخته شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
شایعه شده ps5 توی مهر یا ابان عرضه میشه
تکذیب شده
من میگم باید تیتر رو عوض کرد … باید بنویسید ( قدرت پردازنده بسیار قدرتمند Xbox series X فرصت های بیشتری را به سازندگان ارائه می دهد )
سونی یه اگهی استخدامی منتشر کرده
به عرضه ps5 در اوایل پاییز اشاره میکنه!
هر چی نسل میره جلوتر قدرت ریسک پذیری برای سازنده ها مسلما سخت تر میشه ،چون هزینه تولید بازی بالاتر میره ،پس سعی می کنند به المان هایی تکیه کنند که از قبل ثابت شدست این اتفاق فقط تو بازی سازی اتفاق نمیفته ،تو خیلی از حوزه هایی مربوط هنر هست همینطوره ،مشکل دیگه ای که تو نسل بعد هست افزایش حجم بازی هاست با توجه به دیسک های صد گیگی ،احتمال داره بازی های حول و حوش دویست تا دویست و پنجاه گیگ هم داشته باشیم که واسه این فضای کم ذخیره مشکل درست میکنه
فرصت تنبلی بیشتر یوبیسافتو فراهم کردن.گرافیک بازیشون در حد اوایل نسل هشته.به مولا باید بازیشون ۴k 120fps اجرا بشه حتی با ری تریسینگ. فک کنم یوبی مشخصات کنسولای نسل نهو دیده گفته آخ جون دیگه نیاز نیست بازیمونو بهینه سازی کنیم چون بدون بهینه سازی هم مثل سابق بین ۲۰ تا ۳۰ فریم اجرا میشه بازیمون.
ایشالا ببینیم بقیه سازنده ها هم تنبلی میکنن یا یه بازی بهینه منتشر میکنن.
اینشالا که بازی های ددیگر شرکت ها رو رویه ۸k اولترا ری ترسینگ ۱۲۰fps میزنی به بدن رفیق :rotfl: :rotfl:
برای تایتان فال احترام زیادی قائلم و بازی بسیار خوش ساختی بود که خیلی مظلوم واقع شد…
خیلی حیف شد titan fall یکی از بهترین محیط ها رو برای سبک شوتر سرعتی داشت، :-(( هنوز هم نمیدونم چرا اینجوری شد 🙁 apex فقط داره گوشه ای از جهان titan fall استفاده میکنه اینقدر پرطرفدار شد
فقط ۴k و ۶۰فریم قفل بده من یکی چیزه دیگه ای نمیخوام
اگه بازی یه مکعب باشه که حرکت میکنه اونم فقط ۴K و ۶۰ فریم
تو واقعا فقط اینو میخوای؟
بنظر من بازی های انحصاری از هر چیزی مهمتر هستن
قیمت کنسول ها بالاست
باید کنسولی رو خرید که از بازی کردن باهاش ادم لذت ببره
باور کنین خرید کنسولی که بازی درست حسابی نداشته باشه یعنی ضرر خالص
بستگی داره چه سبکی بازی کنی، اگه طرفدار شوتری xbox بهتره اما اگر بازی داستانی خطی دوس داری ps خوب تره
همه جوره ps سره
اکیس باکس فقط در ریسینگ خوبه همین
قدرت بالای cpu های کنسول های نسل نه توی دو مورد خیلی بدرد میخورن یکی فیزیک و تخریب پذیری و یکی هم هوش مصنوعی . واقعا یه بازی هر چقدر هم گرافیک خفنی داشته باشه اما فیزیک خوب و انیمیشن خوب نداشته باشه بدرد نمیخوره برای مثال من بازی a plague tale رو بازی کردم و اتفاقا بازی قشنگی بود و گرافیک خیلی بالایی داشت اما فیزیک و انیمیشن داغونی داشت و اصلا اون گرافیک بهم نچسبید ولی بعد چهار سال دوباره اومدم انچارتد چهار رو بازی کردم و دوباره فک م افتاد گرافیک بالا در کنار فیزیک فوق العاده و انیمیشن بینظیرش واقعا لذت بردم
AC Valhalla = 30 fps
قدرت بالا زمانی خوبه که استودیوی خوبی پشت این قدرت باشه نه استودیو کارتون ساز