توسعهدهندهی Chorus: ترافلاپسها به تنهایی کاربرد زیادی نخواهند داشت
یکی از عناوینی که به تازگی در رویداد Inside Xbox معرفی شد، بازی تیراندازی Chorus بود. این بازی در سال ۲۰۲۱ برروی کنسولهای نسل هشتم و نهم، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استدیا منتشر خواهد شد.
یوهانس کولمان (Johannes Kuhlmann) رئیس بخش توسعهی تکنولوژی استودیوی فیشلبز (FISHLABS)، علاوه بر ذکر اطلاعات در مورد بازی جدید در دست توسعهی آنها یعنی Chorus، نظر خود را در مورد ویژگیهای سختافزاری کنسولهای نسل نهمی نیز اعلام نمود. طبق گفتهی آقای کولمان، برتری از نظر مقدار عددی ترافلاپس پردازندهی گرافیکی که در حال حاضر کنسول اکسباکس سری اکس در این زمینه از کنسول پلیاستیشن ۵ برتری دارد، به تنهایی تفاوتی در زمینههای مختلف توسعهی بازی ایجاد نکرده و اگر توسعهدهندگان قصد نداشته باشند از نهایت قدرت سختافزاری کنسولها استفاده کنند (که اکثرا چنین خواهد بود)، این موضوع اهمیت زیادی پیدا نخواهد کرد.
آقای یوهانس کولمان در این باره افزود:
در مورد مقایسهی سختافزاری قطعا بحثهای زیادی وجود دارد و هماکنون من واقعا نمیتوانم به طور دقیق به مقایسهی عددی قدرت گرافیکی دو کنسول بپردازم. نکتهی مهم این است که ما در حال اجرای بازیها برروی این سیستمهای سختافزاری هستیم و این بسیار امیدوارکننده به نظر میرسد. آنچه که همواره در ابتدای نسل اهمیت دارد فراگیری نحوهی استفاده و کار کردن با سختافزار و نرمافزارهای کنسولهای جدید است. ما باید بدانیم که چگونه میتوان از این سختافزارها نهایت بهره را برد.
اگر شما مقدار ترافلاپس بیشتری داشته باشید اما سیستم عاملی که در اختیار دارید امکان استفاده از این مقدار را به شما ندهد، پس این مزیت آنچنان به کار شما نخواهد آمد. بنابراین در مورد استفاده از قدرت گرافیکی بحثهای بیشتر و پیچیدهتری نسبت به مقدار عددی ترافلاپس وجود خواهد داشت و همهی اینها به هماهنگی و پیادهسازی سختافزاری و نرمافزاری سیستم عامل به کار گرفته شده دارد.
البته باید در نظر داشت که این اظهارات مستقیما در مورد کنسول اکسباکس سری اکس نبوده است؛ زیرا آقای کولمان اعلام کرد که توسعهی عنوان Chorus برروی کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت بسیار راحت و روان انجام میگیرد. وی همچنین افزود که شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) و استودیوی فیشلبز بیشتر تمرکز خود را برروی اکسباکس سری اکس گذاشته است و او نمیتواند به صورت مستقیم به مقایسهی این دو کنسول بپردازد.
با این حال آقای کولمان اظهار داشت که انتظار دارد مسائل مربوط به pop-in در بازیهای نسل بعدی به دلیل فناوری SSD و همچنین سختافزارهای قدرتمندتر و سریعتر موجود در کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس به شدت کاهش یابد.
به تازگی در جریان رویداد Xbox 20/20، شرکت دیپ سیلور و استودیوی فیشلبز از بازی جدید خود به نام Chorus رونمایی کردند. شما میتوانید تریلر منتشر شده از این بازی را در این نشانی مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
:rotfl:
اگه به تتهایی معنا داشت با ۱.۷ ترافلافل گرافیکی مثل لست پارت ۲ نمیدیدم
استدیو باید کاربلد باشه تا شیره کنسول رو بکشه
گرافیکش همچین شاخ هم نیست بازی خطیه چیز
تو الان این بازی که عکس گرفتم ببین صد برابر بهتر از لست ۲ هست
http://uupload.ir/files/8wxk_37340838-e5a3-467a-bb1d-d5ec7c73594e.jpeg
حرفش درسته داره میگه در کنار قدرت باید فکر نرم افزار هم باشی که خب خدای نرم افزار کیه ?:-) مایکروسافت عزیز ما :-)) :heart: Series X هر دوتا رو باهم داره :yes: ایشون اینم گفته که series X واسه توسعه بازیها راحت تر از بقیه پلتفرماست :yes: :heart:
دیگه از این بحث بچگونه خسته شدم.
:reallypissed: :pissedoff: :reallypissed: :pissedoff:
راستی همین سازنده گفته کار روی سری ایکس راحت تره تا پلی ۵ تو n4g هست
باز خوبه بقیه استودیو ها همه گفتن پلی ۵
😐 😐
ساختن دلفین و بازی دو بعدی از ساختن god 2 راخت تره خیلی عجیبه ؟ یا مثلا اپشن به حساب میاد؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
خب اینم مهر اصلی که ۳ ترافلاپس اختلاف ارزشی نداره که به خوایم سرش بحث کنیم.
ولی هر کی هر کنسولی خرید مبارکش باشه و سعی کنه ازش لذت ببره ممنون
دقیقا :yes: سه ترافلاپس که اهمیت نداره :yes: زمانی مهم میشه که ps نیم ترافلاپس بیشتر باشه اون موقع ارزش داره 😯
تعداد ترافلاپس سونی دو برابر باکس بود
متین جان نسل هشتم پی اس ۱٫۸۴ ترافلاپس قدرت داشت و اکس باکس ۱٫۳۰ ترافلاپس ، یعنی نیم ترافلاپس اختلاف
۲ ترافلاپس
اون ۳ همچینم کم نیستا
ترا = ۱۰ به توان ۱۲ = ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
بستگی به قیمت داره باید ببینی بازده نسبت به قیمت کدوم بهتره
….
هزار بار واسه مشقت بنویسش… نسل هشت هم یه کنسول داشتین که تقریبا همین اندازه قویتر بود ولی سوییچ نابودش کرد! 😉 😉 😉
البته اول نسل هشت وان فت ۳۵ درصد از PS4 ضعیفتر بود!
و اوایل نسل هفتم پردازنده CELL کبیر رو یادت نمیاد!
مشکل سایت اینجاس!
آقا چرا این خبرو رفتین؟ 🙂
الآن دیگه فن بوی های اکس باکس دیگه از دکل ترافلاپس نمیتونن برن بالا باید برن سراغ یه چی دیگه
بابا بیخیال :-))
از اول هم همه میدونستن که ترافلاپس انقدرا هم تاثیر نداره
و تاثیر اصلی بازی سازها هستند که باید شاهکار بسازن نه ترافلاپسیا و ۱۰۰ گیگ حجم بیشتر کنسول
آقا inside xbox رو هم دیدیم همه سینماتیک به جز بازی شوتر اولی باریکلا 😕
ترافلاپس پَر
واقعا انقدر هیتر یه کنسول بودن خوبه؟ خدایی ترافلاپس بی تاثیره؟ نه وجدانا میخوام جوابم رو بدی! مگه این نسل بی تاثیر بود که نسل بعد هم بی تاثیر باشه؟در ضمن شاید بقول شما ما از دکل ترافلاپس بالا بریم اما این سونی فن ها هستن که یه سر کم میارن از دکل ssd بالا میرن.
ssd رو خوب اومدی
چند وقت پیش میگفتن ssd رو فریم ریت تاثیر میزاره بعد من بهشون گفتم نه تاثیری نداره! کلی بهم توهین کردن. اومدم براشون بنجمارک گذاشتم همگی در رفتن حالا هم یه داستان دیگه راه انداختن
یه ضرب المثل داریم میگه : لوتی نگه به اسب زورو دلش میسوزه – حالا اینا هم میگن قدرت گرافیکی مهم نیست
ps4 کلا ۱٫۸۴ ترافلاپس قدرت گرافیکی داره ps4 pro قدرتش ۴٫۲ترا هستش اون موقع ۲ ترا تفاوت مهم نیست
بله ترافلاپس مهمه اما بازی انحصاری مهم تره
بازی انحصاری هم مهمه ولی مهم ترینش نو اوریه
ممنون بابت خبر یا ترجمه نکنید یا کامل ترجمه کنید
” اگر شما مقدار ترافلاپس بیشتری داشته باشید اما سیستم عاملی که در اختیار دارید امکان استفاده از این مقدار را به شما ندهد، پس این مزیت آنچنان به کار شما نخواهد آمد ”
سیستم عامل که رو Xbox SX ویندوز ۱۰ نصب شده با پشتیانی از DirectX 12 Ultimate – پس از این بابت مشکلی نیست ولی احتمالا توسعه دهنده ها با سیستم عامل منسوخ و از رده خارج سایر کنسول ها به مشکل میخورن.
یا خدا
از کجا در میاری اینا رو
دوست عزیز سیستم عامل و رابط کاربری اکس باکس جدید همون رابط کاربری ایکس باکس وان هستش
تایید هم شده گیمفا خبرش رو گذاشته بود
خدایی این حرفاتون رو از کجا میارید ؟
باز خوبه استودیو ثرد پارتی مایکی این حرف زده
😕 😕
“نظر کارشناسانه یک ده هشتادی رو شاهد هستیم دوستان”
:rotfl: :rotfl:
“با سیستم عامل منسوخ و از رده خارج سایر کنسول ها”؟!!
این اطلاعات ارزشمندو از کجا آوردی؟!! اتفاقاً اگر سیستم عاملی منسوخ باشه، مال Xboxه که داره از سیستم عامل کنسول قبلی استفاده میکنه!
ویندوز ۱۰ رو از کجا اوردی؟
اگه به شایعه باشه منم میگم پی اس فایوrdna 3 داره و متال گیر و سایلنت هیل انحصاری اند
ایکس باکس ورژن کاستوم شده ویندوز روش نصبه.
:yes:
حرفشون صددرصد درسته بهینه سازی هم تاثیر داره. 😯 و خدا هم میدونه که من از روی تعصب چیزی نمیگم اما همین ۲ ترافلاپس رو که نه اگه این دفعه ۰٫۱ ترافلاپس همین کنسول مبارک ps5 قوی تر بود همین هایی که میگن تاثیری نداره به به و چه چه میکردن که بیا و ببین ۰٫۱ ترافلاپس خیلیه! اصلا فرقش از زمین تا آسمونه. بعد هم کارشناس های که زیر پست ها کامنت میزارن همون ۰٫۱ رو خاری میکردن تو چشم ما. من نه متخصصم نه هیچی فقط یه سری اطلاعات جزئی دارم اما همین قدر میدونم منی که s دارم زیاد اون ۰٫۴ تو چشمم نیومد و لذت این نسل رو بردم. اما میدونم ps4 این نسل قوی تر بود و عملکردش بهتر و نسل بعد هم series x قوی تره و عملکرد گرافیکیش بهتر چون تجربه اینو ثابت کرده. باز هم میگم به حساب عکس پروفایل قضاوت نکنین.
تایید لطفا 😀
نتیجه گیری من از بحثش : تا تعداد بسیار زیادی بازی روی دو کنسول اجرا نشن و عملکرد هرکدوم رو نبینیم نمیتونیم درست نظر بدیم کدوم بهتره…دقت هم کنید اوایل نسل ۸ بازی هایی بودن روی وان هم خیلی خوب و نزدیک پی اس ۴ اجرا شدن ولی با فاصله گرفتن از نسل ۷ شاهد قدرت بیشتر پی اس ۴ بودیم که رزولوشن همه بازی هاش بالاتر از اکس باکس بود. البته نسل بعد بحث بیشتر سر تعداد فریم در ثانیست که اونم خیلی از تلویزیون های ما توانایی بیشتر از ۶۰ رو ندارن و یه کنسول و یه تی وی باهم ۲۰ میلیون میشه که دیگه ……..
من به شخصه برای لذت بردن کامل از نسل بعد تصمیم گرفتم هر دو کنسول رو با هم داشته باشم
بنظر من بازیهای میان پلتفرمی کیفیت بهتری رو ایکس خواهد داشت از طرف دیگه نمیشه از انحصاریهای سونی گذشت…
بفرمایید
…
حالا میبینید سونی باقدرت کمتر بازم پیروز نسل نهم میشه
مثل همون کاری ک نینتندو کرد و باقدرت سخت افزاری کمتر تونست ۵۰میلیون بفروشه
عزیز تو چرا بهتر بودن رو در تعدد فروش میبینی؟سویچ چون طرفدارهاش از ده ساله شروع میشد واسه این فروشش بالا رفت اما آن و فور بالای ۱۵سال
این پست بوی خون می ده 😀
Postman ببینم چه می کنی 😎
داداش خدایی گفتنیا از قبل گفته شده باره.ا اساتید هم هستن داخل سایت ما اینجا دیگه تلمذ میکنیم : )
ولی مطمئنا در بازه زمانی همین ترافلاپس خودشو نشون میده
اخه مایکروسافت یه غول سخت افزار میدونه در اینده چه اتفاقاتی میوفته و بازیها در اینده قطعا گرافیک هایی چشم گیری خواهند داشت
هر ۲ کنسول میتونن ۴k رو ۶۰ فریم نمایش بدن اگه بخوایم بر اساس ترافلاپس بگیم احتمالا مایکروسافت یه مقدار فریم بیشتری بده یا تو جزئیات یه مقداری بهتر عمل کنه(۴k خیلی سنگینه و ۲ ترافلاپس بیشتر خیلی تفاوت فاحشی ایجاد نمیکنه)…خلاصه مطلب رو بگم که دست از این جنگ های بچگانه بر دارن یه عده ببینید سونی و مایکروسافت هر ۲ روی ۴k و ۶۰ فریم برنامه ریزی کردن حالا یه مقدار مایکروسافت حاشیه ی امنیتش رو بیشتر کرده که البته بحث قیمت هم مطرحه دیگه مثل این نسل نیست که چند دهم ترافلاپس باعث بشه یه کنسول ۷۲۰ اجرا کنه و دیگری ۱۰۸۰ نسل بعد هم مثل همه نسل ها فاکتور پیروزی محتواس فقط من به عنوان یه طرفدار سونی از خدامه مایکروسافت تو محتوا هم خوب عمل کنه چون با شناختی که از سونی دارم برعکس مایکروسافت بخش گیمینگش همه چیزشه و خیلی بهش اهمیت میده(کلا ژاپنی ها به گیم خیلی اهمیت میدن)و هر موقع احساس خطر کنه کم نمیذاره پس بیایم دعا کنیم نسل بعدی محتوای عالی ببینیم از همه ی استدیوها و شرکت ها فقط در این صورته که نسل بیادموندنی میشه مثل نسل ۷ و ۶
احتمالا اینم از سونی پول گرفته بیاد بگه ترافلافل مهم نیس با اینکه تریلر بازیش تو اینساید ایکس باکس پخش شد :rotfl: :rotfl:
:yes:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
هیولای ۱۲ ترافلاپس، آژدهای ۱۲ ،عقرب۱۲، ملخ اژدها وارد میشود ۱۲ به تنهایی کافی نیست : :rotfl: :rotfl:
اگر توسعهدهندگان قصد نداشته باشند از نهایت قدرت سختافزاری کنسولها استفاده کنند (که اکثرا چنین خواهد بود)
..
چقدر جالب، نویسنده مطلب توی پرانتز نظر خودش رو گفته (که اکثرا چنین نخواهد بود)!!!!
چرا همچین فکری کرده ؟
چطوری بود که توی PS4 که همش نیم ترافلاپس بیشتر داشت، ۴ تا علف بیشتر بود و یجوری فن های پلی استیشن این ۴ تا علف رو توی بوق و کرنا میکردن که نگو !!!!
حالا که کنسول ضعیف تری دارن، بنظر خودشون منطقی نیست که سازنده ها برای اونا بازی ضعیف تری تولید کنن !!!
عزیزم، با ps5 مطمئنا توی بازی های مشترک، تجربه ضعیف تری خواهد بود، اینکه دیگه مثل روز روشنه ..
وقتی حرص میخوری خیلی جذاب میشی هورایزن ۲ هم یکی از بنجمارک های نسل بعدمونه اینو گفتم جذاب تر بشی
به اینم که پول داد :rotfl: :rotfl:
بخشی از صحبت های جیسون رونالد
موضوع مهم از نظر من کارایی کلی کنسول است، نه بحث در مورد تکتک بخشهای آن بهصورت جداگانه. چیزی که در زمان طراحی سختافزار کنسول برای ما اهمیت بسیار زیادی داشت، ارائهی محصولی با چنان حد از کارایی بود که مشابه آنرا ندیده باشید. بههمین دلیل سیستمی را طراحی کردیم که تعادل خیلی خوبی بین بخشهای مختلف آن بهچشم میخورد و گلوگاه و محدودیتی در آن وجود ندارد، از پردازندهی کنسول تا واحد پردازش گرافیکی آن، همه و همه در بهترین حد از کارایی بهسر میبرند و بهجای استفاده از HDD با محدودیتهای خاص خود هم بهسراغ استفاده از SSD رفتیم تا سرعت بالا را با کارایی عالی ترکیب کنیم و درکنار معماری ولوسیتی ایکسباکس، محصولی درجهیک تحویل دهیم.
این معماری با کمک قابلیتهای بالای سختافزاری و نرمافزاری، NVMe SSD، قطعهی سختافزاری برای خارج کردن اطلاعات از حالت فشرده، سایهزنی با نرخ متغیر، استفاده از DirectStorage برای بهرهگیری کامل از SSD و کاهش گلوگاهها و همینطور نوآوری جالب دیگری بهنام Sampler Feedback Streaming که اجازهی بهرهوری بیشتر از حافظهی کنسول را میدهد و برای مثال باعث میشود تنها آن بخش از بافتهای بازی که واحد پردازش گرافیکی برای صحنهای خاص نیاز دارد، مورد استفاده قرار گیرند.
ما نهتنها سختافزاری با قدرت ۱۲ ترافلاپس را تولید کردهایم، بلکه آنرا بسیار کارآمد طراحی کردهایم تا بازیسازها به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند و به نتایجی فراتر از عدد خام ترافلاپس آن برسند. بنابراین از دیدگاه من ترکیب قابلیتهای ویژهی سختافزاری و نرمافزاری این کنسول است که باعث میشود منتظر چیزهای جالبی در نسل بعد باشیم.