سازندهی Quantum Error: مارک سرنی یک نابغه است
مدیر ارشد استودیوی تیمکیل مدیا در جدیدترین مصاحبهی خود، علاوه بر صحبت دربارهی بازی جدید این استودیو یعنی Quantum Error، به کنسول نسل بعدی شرکت سونی و معمار ارشد آن نیز پرداخته است.
با نزدیک شدن به زمان انتشار کنسولهای نسل بعد، شاهد رونمایی از عناوین مختلف برای این کنسولها هستیم. یکی از عناوینی که تا به امروز برای کنسول پلیاستیشن ۵ معرفی شد، بازی اکشن و ترسناک Quantum Error است. این بازی در سبک وحشت کیهانی توسط استودیوی تیمکیل مدیا (TeamKill Media) توسعه خواهد یافت.
تیم سازندهی بازی Quantum Error اخیرا با مجلهی رسمی پلیاستیشن مصاحبه کرده است. مدیر این استودیو در این مصاحبه به صحبت دربارهی معمار ارشد کنسول پلیاستیشن ۵ یعنی آقای مارک سرنی (Mark Cerny) پرداخته است.
ما باور داریم که این مرد به معنای واقعی کلمه یک نابغه است. اینگونه به نظر میرسد که این سیستم در تمامی مراحل با در نظر داشتن بازیسازان طراحی شده است. ما به شدت نسبت به پردازندهی Zen 2 هیجانزده هستیم؛ چراکه این پردازنده چیزهایی را در کنسول پلیاستیشن ۵ ممکن کرده است که در کنسول پلیاستیشن ۴ ممکن نبود. علاوه بر این، پردازندهی صدای تمپست (Tempest) کاری کرد که ما همانند کودکان از خوشحالی فریاد بکشیم. تجربهی صوتی و مدلهای HRTF قابل توسعه برای بازیبازان در کنسول پلیاستیشن ۵ بسیار نوآورانه و مهم هستند.
اگرچه استودیوی تیمکیل مدیا در تلاش است تا بازی Quantum Error را به یکی از عناوین هنگام عرضهی کنسول پلیاستیشن ۵ تبدیل کند ولی به گفتهی مدیر استودیو، تضمینی برای دستیابی به این هدف وجود ندارد.
ما به این موضوع ایمان داریم که میتوانیم بازی Quantum Error را در اسرع وقت برروی کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه کنیم. با این حال، ما امیدوار هستیم و دعا میکنیم که بتوانیم بازی را به عنوان یکی از بازیهای زمان عرضهی کنسول منتشر کنیم و باور داریم که اگر شما تمام تمرکز خود را برروی یک هدف متمرکز کنید، به طور حتم به آن هدف دست پیدا خواهید کرد.
در زمان معرفی بازی Quantum Error اعلام شد که اگرچه این بازی با هدف عرضه برروی کنسول پلیاستیشن ۵ توسعه یافته است ولی تیم سازنده قصد دارد بازی را در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ نیز قرار دهد. اگرچه این بازی برای کنسول پلیاستیشن ۵ بهینه میشود ولی تیم سازنده تلاش دارد برروی پلیاستیشن ۴ نیز به نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کند. البته طبیعی است که رزولوشن بازی برروی کنسول نسل فعلی ۴K نخواهد بود.
هدف ما در ساخت Quantum Error رسیدن به نرخ فریم ۶۰ برروی پلیاستیشن ۴ است و با توجه به سختافزار پلیاستیشن ۵، ما باور داریم که میتوانیم با همین نرخ فریم به رزولوشن ۴K نیز برروی این کنسول دست پیدا کنیم. اولویت اول ما توسعهی بازی برای پلیاستیشن ۵ و سپس بهینهسازی آن برای کنسول پلیاستیشن ۴ است. در حال حاضر، ما با تبدیل شدن بازی به یک انحصاری زمانی یا انحصاری کامل مشکلی نداریم.
بازی Quantum Error در زمانی نامشخص برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
:yes: :yes: :yes:
میبینیم وقتی هم پلی ۵ اومد هم سری ایکس کدوم قویتره و کدوم نابغه هست :lashes: :kissed: 😉 😉 😉 😉 😉 :-*
پیشبینی من اینه که قیمتشونم تقریبا مساوی باشه چون قابلیت های پلی ۵ گرونه از دسته تا هارد سریع تر
دیجیتال فاندری مشخص میکنه رفیق
ب همون اندازه ک سخت افزار مهمه، بازی های انحصاری تاپ هم مهم هستش ✌️
دقیقا
شاید فرجی حاصل شد اکس نسل بعد قابل مقایسه با نینتندو شد حالا سونی پیشکش
نیتندو از سونی جلو تره
عرض کردم قابل مقایسه
نیتندو از چه نظر جلوتره؟
هیچی
نظر ایشون کاملا قابل احترامه.
منم نظرم اینه فیل اسپنسر نابغه است
باید به نظرات و انتقادات یکدیگر احترام بذاریم.
مارک سرنی از نظر سواد نابغس و قطعا تو این زمینه فیل اسپنسر به گرد پاشم نمیرسه
ولی از باقیه جهات شاید
صد در صد
جالبه از zen 2 میگن از tempest میگن از SSD میگن ولی از RDNA 1.5 چیزی نمیگن:heh:
والا
ادعایی هم دارند ٫ تو ps4 pro سرنی خودشو نشون داد کرش بازی کارتونی فرست پارتی سونی رو۱۴۴۰ پی اجرا کرد بعد وعده فورکی داده بود
گلدبرگ جان شما با سخت افزار ایکس، کدوم انحصاری ساخت رو بازی کردین؟!
تاپ
اپتیمایز کردن یه بازی کاره دوبوپره نه کاره مارک سرنی استاددددددِ همه چیز دان
دولوپر اگ وقت و هزینه و استعدادشو بذاره میتونه یه بازی رو روی یخچالم بهینه کنه حتی(یخچالو شوخی گفتم)
منبع حرفت برای rdna 1.5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا شایعاتی هست که میگن ps5 علاوه بر اینکه تمام ویژگی های rdna2 رو داره یه سری فیچرهایی داره که سونی با همکاری با amd ساخته و به صورت انحصاری فقط روی ps5 و کارت های آینده amd با معماری rdna 3 بکار برده شده
فقط دعا کن RDNA 3 شوخی احمقانه باشه
…
از جمله پیش بینی های اینسایدری که خبر RDNA3 رو کار کرده :rotfl:
تو رو خدا اینو جایی نگید…دو معماری روی یه GPU!؟ :laugh:
هنوز RDNA2 عرضه نشده :-/
بعد بنظرت اگه همچین چیزی واقعیت داشت الان که سونی از نظر سخت افزار نسبت به رقیبش تو جو بدی قرار گرفته اینو بُلد نمیکرد؟!؟!؟!؟!
لینک توییتر پاک شد 😐
و یک مورد دیگه
سرنی گفته بود AMD و سونی یک مورد کاملا انحصاری در PS5 ایجاد کردن
خود AMD هم گفت از همکاری با سونی فوق العاده راضیه
پس به احتمال زیاد بین ۲ GPU پی اس و ایکس باکس یک تفاوتی هست
یه چیزی که برای فهمیدنش باید صبر کنیم
یعنی جونمون در میره تا این قابلیته رونمایی بشه….
تو با این قضیه مشکلت چیه؟! اذیت شدین نسل ۸ مث اینکه
به نظرت الان بلد کنه بهتره یا موقع رونمایی از ظاهر ps5 ? مهندس سابق سونی : ps5 ویژگی هایی داره که بخوبی پنهان مانده و هنوز ازش رونمایی نشده . جیسون شرایر هم بعد از کنفرانس سرنی داشت خودشو میکشت که به ملت بفهمونه که توسعه دهنده ها بهش گفتند ps5 از بعضی جهات از سری ایکس برتره و توسعه دهنده ها خودشون میگن سونی چرا اینا رو معرفی نمیکنه . در کل شایعات اینو میگن این فیچرها حاصل همکاری سونی با amd هست و فقط به صورت انحصاری روی ps5 و کارت های نسل بعد amd بکار برده شدن . چیزی که شما فکر میکنید اشتباهه قرار نیست cu های ps5 دارای معماری rdna3 باشند بلکه یه سری فیچری که ساخته ی مشترک سونی و amd هستند روی ps5 و کارت های نسل بعد amd که معماری rdna3 هستند پیاده سازی میشه
Vega
معماری ps4 طبق vega بود
در صورتی که ۱ سال بعد عرضه ps4 تازه متوجه شدیم vega دقیقا چیه!
احتمال اینکه بخشی از توانایی های RDNA 3 در PS5 باشه هست
به هر حال باید قبول کنی هرچی تا الان گفته شده ۱۰۰ درصد درست نیست
فقط باید صبر کرد
و تاریخ ثابت کرده
بزرگترین کامبک ها در اخرین دقیقه هر بازی اتفاق میفتن
الان من گوگل کردم فهمیدم پلی۴ معمولی بر اساس وگا نبود…پلی۴ پرو وگا بود….که البته طبیعیه اونموقع وگا معرفی شده بود…از قبلش البته….ولیپلی۴ وگا نبود….
نابغه اورکلاکی خخخ
کاش نابغه یه توضیحی درباره بکوارد ps3 و ps2 و…هم میداد :-((
.
باز خوبه نوشته مجله رسمی پلی استیشن وگرنه میخوردنمون :laugh:
:yes: دقیقااا
نه بکوارد بلده پیاده کنه نه کنسول قوی میسازه که تو پلی ۴ پرو خودشو کامل نشون داد هم گنده بود هم داغ میکرد هم ضعیف هم پشتبانیش از پلی ۴ ضعیف بود اصلا سنگین تر بود نمیساختش
سونی انحصاریاش حالا میگیم خوبه ولی مهندساش بدرده ایران بیشتر میخوره
Ps3 هم دیدیم چی ساختند که تا آخر نسل نتوانستند مشکل سخت افزارش رو حل کنند با اون cell من دراوردی
اساتید ۹ ساله
کارش درسته ولی خداییش نابغه فک کنم یه کم مبالغه کرده
(من بی طرف هستم به خدا)
😀
نه ولی جدا میگم تو بهترین دانشگاها شاگرد اول بوده
جناب شما شک داری امثال مارک سرنی جزو نوابغ های دوره ی ما باشن؟ اگه میگی بی طرفی لابد اطلاعی نداری از ایشون اما اگه بدونی و این حرفو بزنی واقعا درست نیست
اینا مخن و مغز متفکرن.قدرشونو بدونیم..حالا برا هر کمپانی ای کار میکنن به خودشون مربوطه
منظورم اینه دیگه با این شدتی که اینا ازش تعریف میکنن هم نیست
اتفاقاً هست
مارک سرنی ریسک کرد
کلیشه افزایش قدرت گرافیکی رو شکوند و به سخت افزار ها از یه دید دیگه نگاه کرد
قطعا کارش قابل تحسینه و در موفقیت PS5 هیچ شکی نیست
دقیقا
منم قبول دارم این حرفتو امیر جان.البته من به شخصه فرم ۶۰ برام از همه چیز مهمتره.واقعا برام مهم نیست که رزولیشن یکم پایینتر باشه چون متوجه نمیشم.فقط در صورتی متوجه میشیم که کنسول رقیب رو کنارش بذاریم و مقایسه کنیم که خوب اینم کار بیهوده ایه.
آدم باید از گیم لذت ببره.مهم نیست رو چه پلتفرمی.من اگه پول داشتم همه ی کنسولای روی کره ی زمین رو میخریدم و خودمو از لذت تجربه عناوین دیگه محروم نمیکردم.
جذاب ترین ویژگی Ps5 تا الان برای من صدای سه بعدیِ… اینکه Ps5 میتونه صدای ۳D رو با هر سیستمِ صدایی مثل هدفون، TV و… شبیه سازی کنه، خیلی خفن و پیشرو بنظر میرسه.
_
در مورد این بازی هم… این استودیو بازی سازی رو نمیشناسم و وقتی خبرش اومد که دارن برای PS بازی انحصاری توسعه میدن تعجب کردم… شاید سونی باهاشون قرار داد بسته؟
جناب عاشق چشم و ابرو همدیگه که نیستن..معلومه قرارداد بستن
سعید جان فک نمیکنم قرارداد بسته باشن چون سازنده راحت در خصوص پورت بازی روی پلتفرم های دیگه صحبت میکنه و رد نمیکنه این قضیه رو.احتمالا انتخاب خودشون بوده باشه.
اینگونه به نظر میرسد که این سیستم در تمامی مراحل با در نظر داشتن بازیسازان طراحی شده است.
اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم و مارک سرنی پادشاه قلمرو سلطان صنعت گیم است و بس
سونی ثابت شدست! اینو تاریخ صنعت گیم میگه
چیز واضحتری نبود بگی؟ 😀
اگه به خاطر مارک سرنی نبود نسل نهم هم نسبت به نسل هشتم صرفا افزایش گرافیک داشتیم.ولی الان چیزای جدید مثل صدای سه بعدی و ….. داریم.شاید کسی اینارو تا نسل ده هم به کنسولای بازی نمیاوورد.
اصلا شاید بگید اینا مهم نیستن.ولی تو نسلهای بعد اینا یه جایگاه خوب تو دنیای بازی ها پیدا میکنن و به هر حال ورود تکنولوژی های جدید به دنیای بازی ها باید از یه جایی شروع بشه.اونایی هم که از سرنی بد میگن بدونن اگه تو نسل دهم شرکت محبوبتون این تکنولوژی ها رو تو کنسولش استفاده کرد واس خاطر اینه که سرنی تو نسل نهم جا انداختن این تکنولوژی ها رو تو دنیای بازی ها شروع کرد.اونایی هم که میگن قدرت گرافیکی ps5 کمه والا نمیدونم شما میخواید شاتل بفرستید هوا؟این قدرت یه جهش گرافیکی خفنو به همراه داره.الان شما توقع دارید گرافیک بازیا تو نسل نهم خدایی چقد از tlou 2 طبیعی تر باشه؟
:sweat: 😥 😥 😥 😥
خدایااااا
صدای سه بعدی تو سری ایکس هم هست حتی تو وان ایکس هم هست
پردازش گر جدا صدا هم تو سری ایکس هست
سونی حتی از rdna 2 ای ام دی ساپورت نمیکنه
خواهشا نگاه به گذشتش کن که پرو رو چجوری ساختههه
ایکس باکس وان ایکس کنسول فوق العاده ای بود (هر چند به دلیل پشتیبانی ضعیف مایکرو تبدیل به یه کنسول شکست خورده شد) اگه یادت باشه قبل از ریلیزش توسعه دهنده ها کلی ازش تعریف کردند الانم همون توسعه دهنده ها دارن از ps5 تعریف میکنند
وان اکس اتفاقا نسبت به قیمتش کنسول موفقی بود – نمی دونم شما از چه جهتی میگی
از اون جهت میگم که مایکرو روش نمیشه امار فروششو بگه . وان ایکس از لحاظ کیفیت ساخت و سخت افزاری کنسول عالی بود اما خب فلسفه کنسول یه چیز دیگه ست باید بازیهای انحصاری با کیفیت براش بسازی وگرنه محکوم به شکستی
خوب البته ماکروسافت هدفش از تولید وان ایکس چیز دیگه بود.وقتی دید که از نظر فروش از رقیبش عقب هست و فرصت کافی برای تولید بازی های AAA با کیفیت توی این نسل نداره استراتژیشو گذاشت بر پایه تولید بازی های AA نسبتا خوب و تولید وان اکس برای کشوندن پلیر های کژوال(کسایی که فقط بازی های مولتی پلتفرم مثل کال اوف دیوتی ، فیفا ، بتل رویال ها و ……رو بازی میکنن و زیاد درگیر بازی های داستان محور نمیشن) به سمت خودش به بهانه ی بهترین کیفیت که استراتژی نسبتا خوبی بود برای خارج نشدن از دور رقابت.
این نسل ماکرو کلا تغییر رویه داده و با خرید استدیو های فرست پارتی سعی در جبران نسل هشتم داره و علاوه بر تولید سخت افزار قوی تر برای جذب پلیر های کژوال شروع به تولید بازی های AAA با کیفیت کرده که دوتا بازار رو بگیره دست خودش.البته رقیبش هم تجربه زیادی داره و در نسل های متوالی همیشه با کیفیت ظاهر شده.امیدوارم نسل نهم نسلی باشه که تا سالها راجبش صحبت کنیم.
طرف فرصت تولید سخت افزار جدیدو داره، ولی فرصت تولید بازی AAA نداره؟!!
بعد اون سخت افزار پرچمدار بدون بازی AAA چجوری میخواد پرچمداریشو به رخ بکشه؟!
اینا همش بهانه ست. من فکر نمیکنم مایکروسافت اهمیت بازی های AAA انحصاری رو به خوبی درک کرده باشه!
بازی های AA میتونن بازی های درجه یکی باشن. ولی حتی بهترین هاشونم معمولا system seller نیستند.
بله هست
وای سونی از چیپ سخت افزاری واسه تولید صدای یه بعدی استفاده کرده عزیز
بله هست
ولی سونی از چیپ سخت افزاری واسه تولید صدای سه بعدی استفاده کرده عزیز
صدای سه بعدی پلی استیشنو با ایکس باکس مقایسه میکنه
ای خدا
حضرت صدای سه بعدی رو تو وان ایکسم اوردن….حالا نه به قدرتمندی این نسل ولی اوردنش…ssd هم به هر حال میومد تو این نسل پس کار شاخی انجام نشده ….همیشه افزایش قدرت گرافیکی مطرح نیست….خیلی چیزای دیگه مطرحه….
احسنت :yes:
اون صدای ۳ بعدی که فکر میکنید انقلابه، از سال ۲۰۱۳ تو کارت های amd بوده فقط سرچ کنید amd true audio
متنفرم وقتی میخوان قدرت رو فدای کیفیت اجرایی ۴k کنن در حالی که همون ۱۰۸۰ هم عالی به نظر میرسه…نمیفهمم چه فایده ای داره وقتی میشه تعداد پولیگان ها و مدل سازی ها رو بهتر کرد..زورکی بیایم کیفیت پیکسلا رو بیشتر کنیم
اما به شدت هم نظر با ۶۰ فریم هستم..خیلی تاثیر گذاره توی تجربه ی بازی
چون بالا بردن تعداد پالیگان ها = نیازمند پردازش سنگین تر و بالا رفتن مدت زمان ساخت بازی ولی رزولوشن فقط بحث رندر هستش نه مدل سازی و تکسچر و …
گرافیک بازی ها به ی جایی رسیده که نیاز ب رزولوشن بیشتر داره برای اینکه بهتر خودشو نشون بده. فقط یک بار رد دد رو fhd و ۴k تست کنید زمین تا اسمون فرق دارن.
البته ب نظرم رزولوشن مناسب ۲k هست
داداش خودمون میدونیم نابغست نیازی به اثباتش نیست
سونی درس خودشو گرفت از ps3 فهمید که قدرت همه چیز نیست ps3 زمان خودش یه ابر کنسول بود اما جهنم بازیسازها بود بازی ساختن براش واقعا سخت و طاقت فرسا بود اما الان کنسولی ساخته که باب دل توسعه دهنده هاست بازی ساختن براش خیلی راحته طبق گفته بازی سازها رسیدن به پیک قدرت ps5 خیلی راحته کنسولی ساخته که نوآوری های زیادی داره مطمعنم که سونی قراره با این ssd کارهای عجیب و غریبی بکنه در غیر اینصورت … که ssd با این سرعت فضایی توش بزاره
پی اس فور پرو یکی از بدترین کنسول های زندگیم بود که داشتم
واقعا اونجا به نبوغ سرنی در فریب پی بردم
خود سازنده های سخت افزار هم اینقد ادعاشون نمیشه!!
نابغه اونیه که اون قطعات رو تولید و معماری کرده داده دست سرنی