تهیه کنندهی ارشد DOOM Eternal به حواشی مربوط به موسیقی بازی واکنش نشان داد
پس از حواشی عجیب پیرامون عرضهی موسیقی رسمی DOOM Eternal، نارضایتی میک گوردون (Mick Gordon) از نتیجهی کار و سرزنش کردن بتسدا (Bethesda) و اید سافتور (id Software)، تهیه کنندهی اجرایی DOOM Eternal یعنی آقای مارتی استراتون (Marty Stratton) با انتشار یک نامهی بلند و بالا در انجمن ردیت، رسماً این موضوع واکنش نشان داد و داستان را از دید خود روایت کرد. همچنین وی تائید کرد که میک گوردون در ساخت موسیقی بسته الحاقی بازی نقشی نخواهد داشت.
اگر اخبار مرتبط با این موضوع را دنبال کرده باشید، حتماً میدانید که تنها ۱۲ عدد از ۵۹ موسیقی OST منتشر شده برای DOOM Eternal توسط آقای میک گوردون میکس شدهاند. از طرف دیگر، طراح ارشد بخش صدای اید سافتور یعنی چد ماسهولدر (Chad Mossholder) اکثر این موسیقیها میکس کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به این نشانی مراجعه کنید. اما به طور خلاصه، میک گوردون از نتیجهی کار راضی نبود و طرفداران نیز در شبکههای اجتماعی به طراح اید سافتور حمله کردند و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. حالا مارتی استراتون تصمیم گرفته است تا برای دفاع از تیم خود، وقایع را به طور کامل شرح دهد.
داستان از آن جایی شروع شد که اید سافتور در E3 سال گذشته به طرفداران قول داد که نسخهی کالکتور DOOM Eternal دارای موسیقی رسمی بازی خواهد بود. لازم به ذکر است که در این زمان، میک گوردون هنوز قرارداد همکاری با اید سافتور برای ساخت OST را امضا نکرده بود. اول هر از چیز باید اشاره کنیم که OST با موسیقی که در بازی میشنوید، تفاوت دارد.
پس از صحبتهای بین اید سافتور و میک گوردون در ژانویهی امسال، هر دو به این نتیحه رسیدند که گوردون باید موسیقیها را تا اوایل ماه مارس آماده کند تا بتوانند آنها را به همراه نسخهی کالکتور عرضه کنند. گوردون باید حداقل ۱۲ موسیقی را ارائه میداد وی برای انتخاب این موسیقیها آزادی کامل داشت.
در ماه فوریه، گوردون اعلام کرد که برای آماده کردن کار نیاز به زمان بیشتری دارد. وی به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد و از اید سافتور چهار هفتهی دیگر زمان خواست. گوردون توضیح داد که زمان بیشتر به وی اجازه میدهد تا حداکثر ۳۰ موسیقی (شامل تمام موسیقیهای درون بازی) آماده کند. این یعنی ۲ ساعت موسیقی که توسط گوردون در فرمت مورد نظر تنظیم شدهاند.
اید سافتور به گوردون شش هفته زمان داد و تاریخ تحویل کار را اواسط آوریل اعلام کرد. به همین خاطر، اید سافتور در اوایل ماه مارس در توییتر اعلام کرد که موسیقیهای بازی تاخیر خوردهاند و دیگر همراه نسخهی کالکتور عرضه نخواهند شد. در نظر داشته باشید که با توجه به قوانین حقوق مشتریان در اکثر کشورها، در صورت عدم انتشار محصول در تاریخ اعلام شده یا بازهی زمانی مشخص شده، مشتری میتواند تمام پول خود را پس بگیرد. اما با این وجود، انتشار موسیقی رسمی بازی در اواسط آوریل به اید سافتور اجازه میداد تا علاوه بر پیروی از قانون گفته شده، به میک گوردون نیز زمان کافی را برای آماده کردن کار خود ارائه دهد.
اما با گذر زمان، اید سافتور نگران این بود که شاید گوردون نتواند موسیقی را به موقع برساند. به همین خاطر، استراتون از ماسهولدر خواست تا یک OST پشتیبان از موسیقیهایی که در اختیار دارند، آماده کند. لازم به ذکر است که بین یک موسیقی که برای اجرا در بازی میکس شده و موسیقی دیگری که برای OST در نظر گرفته شده است، تفاوتهایی وجود دارد و طرفداران نیز متوجه همین موضوع شدند. پس از اینکه اید سافتور این موضوع را به گوردون اطلاع داد، وی پیشنهاد داد که آنها هر دو نسخه (کارهای ماسهولدر و گوردن) را با یکدیگر ترکیب کرده تا آلبوم کاملتری را ارائه دهند. به گفتهی استراتون طرفداران DOOM به موسیقیهای سنگین بازی علاقهی بیشتری دارند.
در نهایت گوردون فقط ۹ موسیقی را ارائه داد که تنها یکی از آنها برای مبارزات استفاده شده بود. گوردون اعلام کرد که بقیهی موسیقیهایی که در حال کار برروی آنهاست، مربوط مبارزات هستند. وی توضیح داد که اگر به موسیقیهای سنگین نیاز دارند، میتوانند از کارهای ماسهولدر استفاده کنند. یک روز پس از پایان مهلت ارائهی کار، گوردون موسیقیهای دیگر را نیز به دست اید سافتور رساند.
همانطور که میدانید، گوردون از OST رسمی بازی DOOM Eternal فاصله گرفته و طراح اید سافتور را به خاطر نتیجهی کار سرزنش کرده است. این در حالی است که اگر گوردون کار را سر وقت تحویل میداد، نیازی نبود ماسهولدر درگیر این موضوع شود. به گفتهی استراتون:
از دید اید سافتور، ما اصلاً نمیخواستیم در ساخت محتوای OST نقشی داشته باشیم و همچنین کاری نکردیم که مانع ارائهی کار گوردون در زمان مشخص شده شود؛ زمانی که آن را چند بار هم عقب انداختیم.
در نهایت استراتون کار میک گوردون را تحسین کرد و گفت که وی باید به خاطر موسیقی خود جایزه ببرد. با اینحال، وی اعلام کرد که اید سافتور برای ساخت بسته الحاقی DOOM Eternal با گوردون همکاری نخواهد کرد.
حال باید دید که آیا میک گوردون به صحبتهای استراتون واکنش نشان خواهد داد یا خیر.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات