برخی توسعهدهندگان به جای تاخیر بازیها به تغییر محتوای آنها خواهند پرداخت
در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد پخش شایعاتی شوخیمانند در مورد تاخیر زمان انتشار بسیاری از بازیها در نیمهی ابتدایی سال بودیم. البته این شایعات همگی قبل از بروز بحران ویروس کرونا و زیر و رو کردن شرایط به خصوص برای صنعت بازیهای ویئویی منتشر شده بودند. بعد از مواجهه با این بحران، بسیاری از ناشران، توسعهدهندگان، انجمنهای روابط عمومی، اشخاص و شرکتهای مختف از طریق دورکاری و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی به مقابله با این بحران پرداختند.
به تازگی گزارشی از جیسون شرایر (Jason Schreier) در نشریهی نیویورک تایمز نشان میدهد که برخی از بازیسازان تصمیم دارند به جای به تاخیر انداختن زمان انتشار عناوین خود، مقیاس و گستردگی (و احتمالا برخی جزئیات) آنها را کاهش دهند تا موفق شوند بازی را در زمان مشخصشده به بازار عرضه کنند.
در این گزارش شرایر به توضیح روشهای مختلفی که توسعهدهندگان بازی در مقابل بحران در پیش گرفتهاند پرداخت و از فشارهای وارد شده بر شرکتهای بازیسازی به دلیل دورکاری اجباری کارکنان، عقب افتادن برخی برنامههای کلیدی و همچنین شرایط مبادلاتی و اقتصادی کنونی پرده برداشت. در این مورد میتوان به تصمیم شرکت سونی اشاره کرد که به دلیل شرایط بازار و خرید کنونی تصمیم به تاخیر زمان عرضهی دو بازی The Last of Us Part II و Iron Man VR تا زمانی نامشخص گرفت. همچنین برنامههای بازاریابی و جذب مخاطب نیز تا حد زیادی از لغو شدن رویدادهای امسال ضربه خوردند. توسعهدهندگان و ناشرانی که برای رویدادهای بزرگی مانند GDC و E3 برنامهریزی کرده بودند، اکنون باید به دنبال راهکار دیگری جهت معرفی بازیهای خود و بازاریابی باشند.
برخی از بازیسازان که در حال دورکاری هستند عنوان کردهاند که طی کردن پروسههای توسعهی بازی از راه دور به میزان قابل توجهی کند پیش میرود. از مشکلات دورکاری در خانه تا نگرانی برای درز اطلاعات بازیهای رونمایی نشده، همگی چالشهای جدیدی برای شرکتهای کوچک و بزرگ بازیسازی محسوب میشوند. براساس گزارش دو منبعی که شرایر با آنها صحبت کرده است، برخی از بازیسازان قصد دارند برای جلوگیری از تاخیر خوردن زمان انتشار بازی از برخی ویژگیهای بازی خود بکاهند؛ برای مثال آنها ممکن است گستردگی مراحل بازی یا کمیت و کیفیت ماموریتهای بازی را تغییر دهند.
شرایر در این باره میگوید:
دو توسعهدهندهی بازیهای ویدئویی که عرضهی عناوین خود را برای پاییز امسال برنامهریزی کردهاند به شرط ناشناس ماندن هویتهایشان (به دلیل نداشتن اجازهی مصاحبه با رسانهها) اظهار داشتند که هماکنون به دلیل تاخیر نخوردن زمان انتشار تصمیم دارند مقیاسهای این بازیها را کاهش دهند. به دلیل کاهش محسوس پیشروی در روند ساخت بازی ناشی از دورکاری از خانه مخصوصا در کشورهای چین و هند، آنها تصمیم دارند تا برخی ویژگیها را حذف کرده و گستردگی مراحل و ماموریتهای بازی را کمتر کنند تا به زمان انتشار بازی برسند.
به دلیل ناشناس بودن هویت این منابع، نمیتوانیم کم شدن ویژگیها یا کاهش وسعت مراحل و ماموریتهای عناوینی مانند Cyberpunk 2077 یا Marven’s Avengers را تشخیص دهیم. در این گزارش همچنین به شرکت یوبیسافت (Ubisoft) اشاره شد. این شرکت با اینکه قبل از بحران ویروس کرونا چند تاخیر برای بازیهای خود اعلام کرد، اما طبق گزارشی در حال حاضر روند بسیار خوبی را طی میکند و اکثر برنامههای این شرکت در زمان مشخص شده عملی خواهند شد. آنها همچنین برای هرگونه تاخیر در انتشار کنسولهای نسل نهمی آماده هستند، هرچند که دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت تمایلی به این تاخیر ندارند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اگه چیزی که جیسون شرایر گفته( که اغلب درست بوده) چند تا انتخاب جلوی توسعه دهندهها و ناشران هستش که با این توضیحات…این تصمیم بدترین انتخاب ممکن میتونه باشه…
سرو ته بازیو بزنن…که پولو به وقتش توی جیبشون بزارنو بعد با هزارتا دیالسیو کوفتو زهرمار یه جور دیگه دوباره گیمر بدبختو بچاپن…
موافقم :yes:
ناموسا dlc چیه دیگه ؟
مگه پول بابت گیم نمیدیم ؟ مگه گیمتون کامل نیست ؟
یادمه اسنایپر الیت ۲ یه اسلحه داشت ۵ دلار بود مثل مسلسل تیر میزد تو انلاین بخاطر اینکه ۵ دلار بیشتر ندادیم دهنمون رو سرویس میکردن
واقعا خدا کنه این حالت و اتفاق نیوفته چون عرصه برای اضافه کردن تعداد dlcها باز تر از اینی که هست میشه بر میدارن ی ۳ تا ماموریت اضافه میکنن میگن اینم کل بازی حالا برای تجربه ی بیشتر علاوه بر ۶۰ تا بازم پول بده البته خب هستن شرکتای خوبو ترتمیز که خدای خیلی خوب عمل میکنن ولی بعضای دیگه…
من که به شدت با این موضوع مخالفم ، بازی هر چقدر میخواد دیر عرضه بشه اما ” کامل و با تمام جزییات” باید منتشر بشه..
حالا امیدوارم این رویه شامل بازی های بزرگی مثل سایبرپانک ۲۰۷۷ و یا لست ۲ نباشه..
لست ۲ که تاخیر خود این اتفاق براش نمیوفته
Cyberpunk 2077 هم که کار ساختش قبل از کرونا تموم شد دارن بازی رو بهینه میکنن
اما به نظر من تاخیر انتخاب بهتری هست
احتمالآ این سازنده ها میخوان از بازاری که واسه اشون بوجود اومده بهربرداری کنن
چون با قرنطینه فروش بازی ها بیشتر شده
نمیخوان این موقعیت رو از دست بدن
خب پس خیالم راحت شد :yes:
سایبر که تمومشده مگه این کارا از ea و ubi بر بیاد
این موضوع برای حداقل بازیای بزرگی مثل سایبر پانک و لست ۲ صدق نمیکنه به دو دلیل
۱.توسعه دهندههایی دارن که با توجه به سوابقی که دارن اعتبار زیادی بدست آوردن و نمیان محتوای بازیاشون رو کم کنن و به اعتباری که با زحمت فراوان بدست اوردن صدمه بزنن.
۲.توسعه دو بازی به اتمام رسیده و فقط مراحل باگ گیری داره طی میشه.