پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا

پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد

امیرحسین نصرتی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا

باتوجه به پتنت جدید سونی به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال کار کردن برروی رباتی همراه است که بتواند احساسات بازی‌بازان را تشخیص داده و با آنان همدلی کند.

این پتنت که اوایل هفته‌ی جاری در وب‌سایت دفتر ثبت اختراع و نام‌ِتجاری ایالات متحده ظاهر شده است، ابتدا در سال ۲۰۱۸ به‌ثبت رسیده بود و حدوداً دو سال از زمان شروع به‌توسعه‌ی آن می‌گذرد. طبق جزئیات درج شده، این پتنت رباتی خانگی و انسان‌نما یا نوعی همراه مجازی است که می‌تواند احساسات کاربر را در دامنه‌های شادی و عصبانیت تا عشق و غافلگیری، تشخیص دهد. وی برای تشخیص دادن عواطف مخاطب از داده‌های تصویری و صوتی استفاده می‌کند و سپس متناسب با آن‌ها از طریق حرکات، ایجاد صدا و حتی صحبت کردن، واکنش نشان می‌دهد.

از آن‌جا که هدف این طراحی ایجاد رابطه‌ای خوب با سایر افراد است، به آن “تجربه‌ی مشاهده‌ی مشترک” گفته می‌شود که یعنی اگر یک چیز واحد وجود داشته باشد و بخواهد روی افراد مختلفی تاثیر بگذارد، برروی تمام‌شان دقیقاً همان تاثیر یک‌سان را خواهد گذاشت و این جایگزینی برای روابط چهره به چهره است. این مفهوم را بیشتر به معنی دیدن یک چیز یک‌سان در یک مکان یک‌سان و ابراز همدلی کردن با سایر افراد می‌شناسند که در نتیجه فاصله‌ی بین آن‌ها را کاهش و نزدیکی‌شان را افزایش می‌دهد.

پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا

انتظار می‌رود این ربات با تماشای بازی‌کردنِ بازی‌باز و خوشحال یا ناراحت شدنِ متناسب با اتفاقاتی که در بازی میافتد، نزدیکی میان خود و کاربر را افزایش داده و موجب انگیزه گرفتن وی شود.

سونی همچنین پیش‌بینی می‌کند که این ربات در آینده بتواند به‌عنوان یک بازی‌باز مجازی، کاربر خود را سرگرم کند. “همراهی و هم‌کاری در بازی به‌عنوان یک بازی‌باز مجازی و یا هدایت مجازی تیم دشمن” نیز از دیگر ویژگی‌های این پتنت خواهند بود که اگر تیمِ ربات بازنده شود، احتمالاً به کاربر ابراز ناراحتی خواهد کرد.

همچنین این ربات می‌تواند در کنار کاربر به‌تماشای فیلم سینمایی یا تلویزیون نیز بنشیند تا وی نسبت به تنهایی نگاه کردن آن‌ها، لذت بیشتری ببرد.پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا

به‌علاوه اگر ارتباط مثبتی میان کاربر و ربات شکل بگیرد، عملکرد آن نیز گسترش پیدا خواهد کرد. به‌عنوان مثال:

اگر کاربر زندگی نامنظمی داشته باشد، ربات ممکن است با پیشنهاداتی مانند “بیا امشب زود بخوابیم” راهکارهایی جهت بهبود نظم در زندگی وی مطرح کند.

اطلاعات فنی و نظری بسیار بیشتری در سند ثبت این پتنت درج شده است که مشاهده و مطالعه‌ی آن‌ها چشم‌اندازی جالب و هیجان‌انگیز از آینده‌ای نه‌چندان دور به ما می‌دهد اما نباید فراموش کرد که ثبت یک پتنت به‌معنی قطعی بودن توسعه‌ی آن نیست و ممکن است هرگز شاهد چنین محصولی از شرکت سونی نباشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا
پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پتنت جدید سونی رباتی است که می‌تواند احساسات بازی‌باز را تشخیص دهد - گیمفا