موسیقیهای متن Death Stranding از فیلم It Follows الهام گرفتهاند
آخرین ساختهی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) اگرچه بازخوردهای متفاوت و متناقضی در زمینههای گیمپلی و داستانسرایی دریافت کرد اما کمتر کسی است که بتواند بهسادگی از موسیقیهای متن آن بگذرد.
بهتازگی وبسایت Gamereacter مصاحبهای با لودیوگ فورسل (Ludvig Forssell)، آهنگساز بازی Death Stranding، ترتیب داده است تا مخاطبان این عنوان را هرچه بیشتر با چگونگی طراحی موسیقیهای متن آن آشنا کند. در قسمتی از این مصاحبه، فورسل از منبع الهام این موسیقیها صحبت میکند و میگوید هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان Death Stranding، نسخهای از آلبوم موسیقیهای متن فیلم ترسناک It Follows را برای او فرستاده بود تا از روح و فضاسازی قطعات آن در کار خود استفاده کند.
اگر موسیقیهای متن فیلم It Follows را فراموش کردهاید یا با آنها آشنایی ندارید، باید بگوییم که مجموعاً شباهتهای بسیاری به موسیقیهای متن بازی Death Stranding دارند و فورسل برای توصیف آنها از جملهی “داستانی ترسناک که سازِبرقی (Synth) شیرازهی آن را شکل داده بود” استفاده میکند. فیلم نیز روایتگر داستان دانشآموزی است که موجود ناشناخته او را تعقیب میکند و قصد جانش را دارد. بههرصورت کوجیما همواره بهتماشای فیلمهای مختلف علاقه داشته است و این موضوع را بهوضوح میتوان در آثارش نیز مشاهده کرد.
Death Stranding هماکنون در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد و در روز سهشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۸ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) برای پلتفرم رایانههای شخصی نیز منتشر خواهد شد. اگر با مطالعهی این مطلب به آشنایی بیشتر با این عنوان ترغیب شدهاید، نقد و بررسی، ویدئوی تحلیل فنی و آلبوم موسیقیهای متن Death Stranding از طریق وبسایت گیمفا در دسترس شما قرار دارد.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
عجب موسیقی شاهکاری داشت این بازی
عاشق سینماست که کاتسین دو ساعته میزاره تو یه به اصطلاح گیم با کلی بازیگر هالیوودی …آمار فروش دادن یا نه؟ حالا میخواست سایلنت هیل هم بقاپه که کونامی و سونی گذاشتن تو کاسه ش…آدم باورش نمیشه این همونه که شاهکاری مثل mgs 1 ساخته
چرا به جای گفتن اینکه..من با این بازی ارتباط برقرار نکردم…کوجیما و دث استرندینگو ترول میکنی؟؟؟ شخصی که بیشتر از ۳۰ ساله توی این حوزه زحمت کشیده و ازش به اسم نابغه یاد میشه
شمایی که از متال گیر حرف میزنی…زمانی که کات سین همه گیر نبود…کوجیما ازش استفاده میکرد…مگه توی همون متالگیرا…کات سینای طولانی وجود نداشت؟؟؟
بخاطر حرفهای تر شدن اثر..از بازیگرای مطرح استفاده کرد…تا منو شمای گیمر…بیشتر لذت ببریم…این کجاش بده؟
شما که در این زمینه علمت زیاده بگو…
یه فرد عادی…میتونست نقش کلیف رو به شکلی که میکلسون اجرا کرد…اجرا کنه؟؟؟؟
کمترین کاری که در حقش میشد انجام داد…جایزه بهترین بازیگری بود…
سونی واسه چیزی که داره خلق میکنه…هزینه میکنه…این بده؟؟؟
الان کیانو ریورز توی سایبر پانک…شما بازم میگی بازیگر هالیوودی بده؟؟؟
راجب آمار فروش صحبت میکنی…
این همه بازی آمار فروش ندارن…اگه بد بود فروشش که تا پروژه تموم میشد..این همه پیشنهاد سمت کوجیما نمیومد…
میخواست سایلنت هیلو بقاپه!!!!!!
رفیق شما ترول نیستی…هیتری
توی سونی مشغولی یا کونامی که فهمیدی گذاشتن توی کاسش؟؟
این همه شایعه رو نمیبینی؟؟
نمیدونم وقتی که واست گذاشتم ارزش داره یا نه…اما سعی کن..بدیهارو در کنار خوبیها هضم کنی
Mgs 1 یه چیزی داشت که بازیهای بعدی ایشون کمرنگ و کمرنگ تر شد به اسم گیم پلی که خب واسه من خیلی مهمه ….خب دوست عزیز آدم حرصش میگیره آدمایی مثل دیوید جف یا کلیف بی میزارن کنار تمام سرمایشون میزارن پای استاد تا فیلم سینمایی تحویل مابده ….من خودم عشق فیلمم از اسم کاربریم معلومه ولی گیم نباید مثل فیلم باشه ..
بازیا بعدیش چی بود؟ همون ضعیف ترین متال گیری که میگن همونیه که برترین گیم پلی رو توی سری بازیا داشت اما چرا اونقدر مورد توجه قرار نگرفت؟ چون متال گیر به چیزای دیگه اش محبوبه
همه بازیا که قرار نیست یکار کنن واست..کسی که دنبال گیم پلی است قاعدتا نمیاد والکینگ دد تلتل رو بازی کنه
کسی از جیب دیوید جف پول برداشته داده کوجیما؟ دیوید جف هم یه بازی ساخت خوب فروش نکرد.کلا دنبال بازی سنگین ساختن نیست..کلیف بی هم باز یه بازی ساخت که سروراش بسته شد بازیش دیده نشد..الان چه ربطی داره؟
گیم نباید مثل فیلم باشه یا فیلم تحویلت میده مگه حق تو رو خورده؟ بازیشو نخر که فروش نکنه ورشکست بشه.بیشترین کاری که میتونی بکنی اینه که بازیشو نخری.دیگه مشکلت چیه؟ اصن رو چه حسابی باید و نباید تعیین میکنی واسه صنعت گیم؟ هر کی یه سری ایده ها داره تبدیل به بازیش میکنه.
شما حتی نمیدونی کیو با کی مقایسه کنی…
منم عاشق سینما و تئاتر هستم…چه ربطی داره…
منو شما نمیتونیم واسه یه توسعه دهنده(( اونم شخصی که وقتی ما تیله بازی میکردیم داشته درسای این کارو پس میداده)) مشخص کنیم چیکار کنه چیکار نکنه..
فقط میتونیم در کمال احترام…نظرمونو بگیم…
یکی مثل شما ازش بدت بیاد
یکی مثل من باهاش زندگی کنه
جوابشو نده..از طرز نگارشش مشخصه هدفش چیه
وگرنه بازیگرای سینما خیلی وقته تو بازیا به کار میره
کلا دث چون یه چیز متفاوته خار شده تو چشمش
طرف که یه کمپانی بزرگه جرات نمیکنه آمار فروش کنسولشو بده اونوقت واسه ما آمار فروش دث رو میخوان انگار حالا با آمار فروش میخوان چکار کنن
الان مثلا بازی inside آمار فروشش از بازی کالاف دیوتی کمتره پس بدرد نمیخوره؟
انگار اگه یه بازی کم یا زیاد بفروشه تاثیری توی تجربه ی شخص میذاره
میاد گیر میده به کات سین طولانی بعد از متال گیر به عنوان شاهکار یاد میکنه!!
کلا مشخصه هدفش چیه ولش کن
آخه سعید من جواب میدم…چون پیش خودم به این فکر میکنم شاید فقط شاید یک نفر با اینجور کامنتا نتیجه عجیبی بگیره…شاید بتونم کمکش کنم…وگرنه…آره….حق با تو هستش
مشکل اینه که ایده بازی از پایه پتانسیل این همه بگیر و ببند نداشت اصلا و سونی و کونامی هم بازی بعدی بهش ندادن.
شما بهتر از سونی و کونامی میفهمی حتما
کونامی اگه می فهمید که کارش به این جا نمی رسید که سالی یک بازی بیشتر بیرون نده که اونم فرق زیادی نکنه .
میدونی ساختا یه آی پی جدید که یه چیز متفاوت بجز اومدن فضاییا و خون آشاما و اساطیر و جنگ باشه چقد سخته؟ میدونی دنیا سازیه از پایه با وجود کاراکتر های خاص و کلا یه ستینگ یونیک و چیزی که تا قبل از این هزاران بازی قبلا نداشتن چقد مشکله؟ چرا بگیر و ببند نداشته باشه؟ نابغه ای که سال ها روی متال گیر کار کرده خیلیا دلشون میخواد بدونن دیگه تو ذهنش چی میگذره
من یه گیمرم که اتفاقا پول و تجارتش واسم مهم نیست پس به صورت خالص به خود گیم فکر میکنم نه مثل سونی و کونامی به فکر این باشم که یه ایده میفروشه یا نه..پس از جهتی منه گیمر بهتر میفهمم
البته من در جریان نیستم تو این مورد خاص سونی چه کار کرده . ولی در کل با نظرتون موافقهم . دت استرندینگ بازیه که همه سلیقه پسند نیست . ایراداتی که هم بهش وارده صرفا سلیقه است .
اشتباهی که درباره این بازی شده اینه که خیلی ها تحت تاثیر تمجیدی که گیمر های قدیمی از کوجیما داشتن انتظارشون از بازی طوری رفت بالا که فکر کردن این بازی قراره هر سلیقه ای رو جذب خودش بکنه و بعدا خورد تو ذوقشون . اما بدون شک این بازی یکی از بازی های خاص و به یاد ماندنی و ارزشمند صنعت گیمینگه . امیدوارم به زودی با عرضه روی کامپیوتر مخاطب های بیشتری جذبش بشن و بهتر دیده بشه .
باریکلا از کامنتات خوشم میاد
مشکلو تو تشخیص دادی!
من شرط میبندم با حالو احوالی که تو داری…بازم بیشتر از کونامی میفهمی…
شاهکار Death stranding هم ساخته
فعلا که یه دمو ساخت از سایلنت هیل بعد پنج سال هنوز همه تو کفن
نتیجه کار خودش صحبت میکنه نیازی به ادعاهای شماها نیست
عجب
اولین موزیکی که توی بازی پلی میشه و سم شروع به حرکت میکنه و اون سراشیبی اون منظره و اون رودخونه و طبیعت…همه و همه به گیمر این حسو القا میکنه که این اثر….اثر استاد کوجیما….خالق فرانچایز افسانهای متال گیر و عنوان نصفه نیمهی پی تی….عنوانی که کامل نشدنش حسرت خیلی از گیمرا شد….
اسپویل
موزیکی که لحظهی نبرد سم و هیگز((مشتایی که رد و بدل میشه)) و لحظهای که آملیا به سم میگه…((سم…میخوام تا غرب با هم بدویم))
به جرات این موزیک بی کلام…خارج از وصف هستش…در کنار کارگردانی حیرتانگیز کوجیما…
:yes:
اگر اون سایت فن بوی باکس Steiviver که به بازی شاهکار باگ آف زامبی متای زرد۲ state of decay هشتاد داده
به این بازی ۳۰ نمیداد الان نمرش راحت دور ور ۸۶ ۸۷ فکر کنم میشد ولی امان از سوزش و بی استعدادی و پولدار بودن و داشتن دسته چک
:yes:
انگار معنای کلمه سلیقه رو نمیفهمی.
سلیقه تا زمانی سلیقه است که به نفع شما باشه؟؟؟
بخوام مفهوم سلیقه رو واست شرح بدم ده خط باید کارای ضد و نقیض شماها رو بنویسم
سلیقه!
گرافیک و داستان و موسیقی و دنیا سازی و همه ی اینا میشه ۳۰؟
همین SOD 2 گرافیک و داستان و موسیقی و گیم پلی اش چقد برتر بود مگه از این؟
خود بازی که فوق العاده بود(نظر شخصی). موسیقی عالی، گرافیک عالی، فقط یه مشکل برا من داشت این بود که دیر کاربرد برخی آیتمها رو یاد گرفته بودم که اونم مربوط به اینه که کل بازی را بنا به توصیه آنلاین بازی کردم و با بعضی آیتمها زودتر روبه رو میشدم
بازی به کنار ، فیلم It follows به جرات می تونم بگم یکی از بهترین آثار دلهره آور و ترسناک این دهه هست . پر از تعلیق و ترس و استرس ! پیشنهاد میشه حتما ببینید اگه تا الان ندیدین ….