گزارش: برای کاهش شرایط طاقتفرسای کاری، GTA VI در ابتدای عرضه عنوانی کوچکتر خواهد بود
اگرچه سال ۲۰۱۸ با بازخوردهای بسیار مثبت بازی Red Dead Redemption 2 لحظاتی رویایی را برای راکاستار گیمز (Rockstar Games) رقم زد اما همچنین با حواشی و انتقادات مربوط به فرهنگ کاری طاقتفرسای (Crunch) این شرکت همراه بود؛ طوری که یکی از کارمندان میگفت: “انگار اسلحه روی سرمان گذاشته بودند“.
اما خوشبختانه بهنظر میرسد سران راکاستار گیمز برای برطرف کردن این مشکل و بهبود شرایط، تغییرات پشتصحنهی زیادی اعمال کردهاند. اکنون به تعداد بیشتری از کارمندان اوقات فراغت داده میشود و آنها میتوانند متناسب با توان و سرعت خودشان کار کنند. بهعلاوه تعدادی از مدیران سختگیر و ناشایست این شرکت را ترک کردهاند و رؤسای دفاتر سن دیگو، کالیفرنیا، لینکلن و بریتانیا جایگزین شدهاند.
ظاهراً برخی افراد بهطرز محتاطانهای خوشبین هستند که جدایی اخیر دن هاوسر (Dan Houser)، همبنیانگذار راکاستار، احتمالاً منجر به کم شدن شرایط طاقتفرسای کاری شود زیرا باوجود اینکه او از ذهنی بسیار خلاق بهره میبرد اما سابقهی درخشانی در اعمال تغییرات دقیقهی نودی داشت که این موضوع همواره باعث ایجاد مقدار بسیار زیادی کار اضافی میشد. یکی از کارمندان راکاستار دربارهی شرایط اخیر این شرکت میگوید:
بهطور کلی بهنظر میرسد فرهنگ کاری سالمتری داشته باشیم. اگر خیلی بخواهم نگران باشم، این موضوع در یک یا دو سال آینده مشخص میشود اما بهنظر میرسد در حال حرکت در مسیر درستی برای تبدیل شدن به شرکتی که در شان ما است هستیم.
ولی این فرهنگ کاری جدید چگونه برروی بازیهای آیندهی راکاستار تاثیر خواهد گذاشت؟ بنابر صحبتهای جیسون شرایر (Jason Shreier)، نویسندهی وبسایت Kotaku، پروژهی بعدی این شرکت Grand Theft Auto VI خواهد بود (البته شرایط عناوینی مانند Bully 2 که قبلاً شایعه شده بودند مشخص نیست) و اینطور که بهنظر میرسد راکاستار قصد دارد این بازی را بهصورت عنوانی “با اندازهی متوسط” منتشر کرده و بعدا از طریق بستههای الحاقی و بهروزرسانیها آن را گسترش دهد. بنابراین شمارهی ششم سری GTA مانند دو بازی Red Dead Redemption 2 و GTA V نخواهد بود که از همان ابتدای عرضه، جهانی بهشدت بزرگ و همهچیز تمام را ارائه میدادند بلکه این بازی بهمرور زمان بزرگتر خواهد شد. ظاهراً GTA VI در مراحل آغازین توسعه قرار دارد و ممکن است شرایطش تغییر کند اما “شروع کوچکتر و سپس گسترش دادن” یکی از گزینههای روی میز است.
اما آیا این تغییرات نتیجهی مثبتی در پِی خواهند داشت و میتوانند انتظارات مربوط به هرکدام از عناوین راکاستار، شرکتی که به کمالگرایی در محصولاتش معروف است را برآورده کنند؟ نظر شما چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
راکستار هیچ وقت چنین کاری نمیکنه اگه بکنه خیلی به ضررش تموم میشه و اعتماد خیلیارو که اونو با بازی های کامل و شاهکار میشناسن از بین میبره. شایعه ای بیش نیست و اگه حقیقت داشته باشه راکستار هم به جمع یوبی و ای ای و بتسدا میپیونده. حاضرم تا چهار پنج سال دیگه هم اگه زنده موندم صبر کنم و یه بازی کامل مثل ساخته ها قبلیش تجربه کنم.
اتفاقا راکستار این کار را خواهد کرد .برادر من ملت دنباله اینن دوزار پول گیرشون بیاد تو این دوران اخرلزمانی .بعد تو میگی این شرکت به پول میگه پیف پیف بو میدی.میکنن خوبشن میکنن.میدونی توسعه بازیایaaaاونم در حد رددد چقدر فشار روی کارمندا میاره ناچارن رو به بازیای سبک تر برن ادمیزادن اهن نیستن که ادم یه روزی کم میاره
داداش اون پستی که ازت سوال کردم رو یادم نیست کدوم بود.اون دس کلایی که من میگم عکس یک هیولا پروفایلش بود سر یک هیولا سفید رنگ فکر کنم بود.تو همونی یا یکی دیگه؟
جوابتو دادم همونجا
“داداش اون پستی که ازت سوال کردم رو یادم نیست کدوم بود”
یادم نیست :pain: خوب اینجا بگو
https://gamefa.com/629220/gears-of-war-narrative-designer-talks-about-the-series-future-and-possibilities/
کاهش شرایط طاقت فرسا؟؟؟
کیا رو دارین احمق فرض میکنین؟گیمرایی که تا لب رود تشنه میبرنتون؟
خوبه خودشون گفتن ازین به بعد عناوینمون کوچیکتر ولی با دی ال سی های بیشتر
ینی سرکیسه کردن جماعت بیچاره گیمر
واقعا پشت پرده این شرکت های بازی سازیهای بزرگ چی میگزرد باید از زبان این کارکنان فهمید :shy:
این همه :shy: بودن عجیبه
فک کنم باید کم کم فاتحه راکستار رو هم بخونیم جوری که بوش میاد میخواد رویه شرکت یوبیسافت رو پیش بره،که از گیم پلی بازی میکند و درقالب dlc پولی بیرون میداد، خدا به خیر کنه
خدایی یوبیسافت سر اودیسی کم نذاشت -من فقط بخش داستانی و مراحل فرعی حدود ۱۰۰ ساعت طول کشید تموم کنم بدون سیزن پس هاش که به نظر من واقعا کامل بود ولی داستانی میتونست بهتر باشه
فکر کنم حالا حالاها نباید منتظر gta vi باشیم با این وسواس راکستار سر کیفیت بازیاش تو همین نسل هشت فقط یه بازی داد حالا نسل بعد باید رو جهان بزرگتر و هوش مصنوعی و گرافیک و… حسابی کار کنن پس به این زودیا نمیاد البته اگه واسشون قدرت Series X معیار باشه ولی اگه قدرت ps5 معیار باشه که با نسل ۸ تفاوت چندانی نداره :yes:
ملاک اونیه که کاربراش بیشترن 😎 😎 .
بله درسته 😀 :yes:
واقعا برای تو متاسفم :no: :no: :no:
سریز ایکسی که شبیه ساز دلفین اجرا می کنه……
نه اون سریز ایکسی که هلبلید ۲ و هیلو اینفینت و پروژه مارا رو اجرا میکنه :-Dجالبه گیر دادی به یه بازی مستقل که توسط یه نفر ساخته شده و هیچ ربطی به مایکروسافت نداره 😀
بازی که ریل تایم نیست
داداش اصن رده سنی بازیای راکستار شمارو شامل نمیشه :lashes:
ایشالا بزرگتر شدی بازیاشو بازی کن :heart:
فعلا حاوی خبر بدی هستم چون هیلو اینفینیت معیار اصلیش ایکس باکس وان هست نه سری ایکس پس نهایتا فرقش با هیلو ۵ در حد فرق گیرز ۵ با ۴ باشه نه یه جهش نسلی : ) روی سری ایکس نهایتا رزولوشن بالاتر و فریم ریت بهتره.
کمرم شکست با این خبر بد :weep: فکر میکنی قابلیت smart delivery رو واسه چی گذاشتن؟هیلو اینفینت رو که بخری واسه one و series X نسخه های متفاوتی رو دریافت میکنی گرافیک بالاتر و ری تریسینگ و رزولوشن و فریم رو هم که خودت گفتی :yes:بعد یه سوال الان یه بازی واسه پی سی تفاوتشون روی پایینترین تنضیمات و بالاترین تنضیمات فقط به روزلوشن و فریم خلاصه میشه؟این اولین بار نیست که مایکروسافت بازی میان نسلی میده مثلا forza horizon 2 واسه ۳۶۰ هم منتشر شد ولی در مقایسه با نسخه one انگار یه بازی دیگست :yes: منم اول همین فکر شمارو داشتم و نگران بودم که از تمام قدرت series X استفاده نشه ولی رفتم چهارتا مطلب خوندم دیدم روند توسعه بازی اونجوری نیست که فکر میکردم :yes:
تنها راهی که چیزی که میگی ممکن باشه اینه که نسخهی این نسل رو یه استودیوی دیگه بسازه و اساس گیم دیزاین بازی رو هم فرق بذاره بین سری ایکس و وان. دلیل اختلاف گرافیکی شدید فورتزا هورایزن ۲ هم همین مساله بود که نسخه ۳۶۰ رو اصلا پلی گراند نساخت و دادن سومو دیجیتال ساختش. یه استودیو اونقدر وقت نداره که بتونه همزمان دوتا ورژن کاملا متفاوت از یه بازی رو با دوتا سخت افزار زمین تا آسمون بسازه. مثل اینه که دو بار هیلو اینفینیت رو بسازن. من امیدوارم i343 به طور خاص روی سری ایکس کار کنه و ورژن وان رو داده باشن یه استودیوی دیگه بسازه. البته تفاوت فورتزا با هیلو اینه که داستان نداره و ممکنه برای انیمیشنهای کاراکترا و مدل سازی شخصیتها مجبور باشن از بازیگرا دوبار کار بکشن. یه بار واسه ورژن وان، یه بار هم واسه ورژن سری ایکس. پس دو راه بیشتر ندارن.
یا با صرف منابع بسیار زیاد عملا هیلو اینفینیت رو دوبار بسازن.
یا اینکه یک بار بر اساس همون وان بسازن و نسخه سری ایکس رو ۴k 120fps بکنن با افزایش جزیی کیفیت تکسچر با لودینگ سریعتر.
تو حالت اول یه تفاوت مضحک بین نسخهی وان و سری ایکس به وجود میاد که ممکنه باعث ناراحتی خیلی از دارندههای وان بشه.
تو حالت دوم هم به شدت شبیه همون مدل ارائه تجربه یکپارچهای هست که دوست عزیزمون فیل اسپنسر همیشه شعارش رو میده. شدیدا هم ارزونتر تموم میشه برای ساخت بازی. حالا اینو بذاریم کنار این مساله که تا دو سال بعد از لانچ سری ایکس قراره تمام فرست پارتیهای بزرگ مایکروسافت واسه وان هم بیان. یعنی تا دو سال بعد از لانچ سری ایکس اینا میخوان همه فرست پارتیها رو دوبار بسازن؟ یکم عجیبه ولی اگر انجامش بدن که دمشون گرم.
جدای از تمام اینها. اصل تفاوت سخت افزاری توی گیم دیزاین تاثیرشو باید بذاره. نه گرافیک. آیا شاهد گیم دیزاین کاملا متفاوتی توی سری ایکس نسبت به وان خواهیم بود واسه هیلو؟ زمان مشخص میکنه. چیزی که قطعیه اینه که تلاش و زحمت چند برابری لازم داره این کار.
ولی ایشالا کارو کلا شل نکرده باشن چون کیفیت کار میاد پایین.
حالا یه دفعه معرفیش بکن بعد واسمون خط و نشون بکش gta خونمون افتاده میفهمی؟!!
اگه میخوای بازی بدی که تا ۲ نسل سردمدار هر چی بازی جهان باز باشه و هر ماه بین پر فروش ترین ها رتبه ۱ تا ۳ رو داشته باشه…..
اینبار باید لوله تانک بذاری رو کلشون…..
یوبیسافت-اکتیویژن با EA
این سه تا شرکت یعنی به معنای واقعی کلمه فرهنگ بازیباز مداری رو محو کردن……
رد دد ۲ رو که الان همه میگن شاهکار غرب وحشی هست رو ۸ سال شبانه روز براش کار کردن که اینجوری شد
باید برای هنر کارت درد بکشی
این یه قانونه
نمیخوای؟!….. سیفون و توالت بغل دستته…. برو به درک.!!!
به همین غلیظی
شت تو هم داری مث یوبی و ea و اکتیویژن میشی ؟ |: 😮
سال ۲۰۰۰:
فکرشو بکن با نت چیکار ها که نمیتونیم بکنیم…فکر کن ما الان یه half life ساختیم انقد شاخ شده و انقد کامله بعد با معجزه نت میتونیم حتی از اینم بازی رو کاملتر کنیم
سال ۲۰۲۰: بازی رو ناقص میدیم بیرون بعدا کاملش میکنیم
بهتر نبود برای کاهش شرایط طاقتفرسای کاری تعداد کارمندا رو ۲ برابر میکردن؟ که البته سرعت ساخت بازی بیشتر میشه.
همین الان ۸۰۰۰ هزار تا کارمند داره
فکر حقوق و مدیریت هم باید کرد
البته درسته راکستار میتونه حقوقشون رو سر وقت بده ولی مدیریت این همه کارمند سخته
GTA بعدی رو زودتر بسازن دیگه.
خب گفته اول راهن که یعنی تو طول مسیر کلی فکر و ایده های مختلف خواهند داشت
همینطور که خودشم اشاره کرده هنوز در مراحل آغازین توسعه قرار دارن و ممکنه شرایطش تغییر کنه
از حالا زوده که بخوایم در مورد راک استار قضاوت کنیم
از همون زمان که گفته بودن زمان تولیدمون رو باید کاهش بدیم ونسل بعد بازیای بیشتر عرضه میکنیم فهمیدم دیگه دوران اون اثار فاخر تموم شد
مگه تو معدن کار میکنن انقدر ناز دارن اینا
پشت میز نشستی قهوتم کوفت میکنی دیگه ، تازه برای اون تایم اضافه هم داری دلار میگیری
خداوکیلی جی تی ای بعدی باید مثل سن اندریاس ۳ تا شهر داشته باشه و بیابون و کوهستان (سناندریاس ۳ تت شهر داشت که پوشش مردم و ماشین و معماریش کاملا متفاوت بود)
کم مونده جی تی ای رو تمامآنلاین کنن 😐
شمایی که تو ایران زندگی کردی متوجه میشی این موضوع رو. کسی که چشم باز کرده تو شرایط رفاهی اروپا و آمریکا بزرگ شده و با روزی ۸ ساعت کار زندگیش به شکل خیلی خوبی پیش میره، برای شرایط کاری روزی ۱۲ ساعت یه کله پشت کامپیوتر و سر و کله زدن طاقت فرساست. جدای از اینم هست که به اون سادگی که میگی نشسته پشت میز قوهشو کوفت میکنه هم اصلا نیست. ۱۲ ساعت در روز بازی ساختن با ۱۲ ساعت در روز بازی کردن فرق داره.
همهی این نکات البته این رو نقض نمیکنن که اینا همهشون میدونستن شرایط کاری چطوریه و باید به شدت سخت کار کنن و خودشون انتخاب کردن که برن راکستار کار کنن. الانم هم حقوق راکستاری و داشتن رزومهی کار کردن تو راکستار رو میخوان هم شرایط کاری یوبیسافت. هم خدا رو میخوان هم خرما.
نهایت دو شهر iberty city و vice city رو داخل بازی قرار میدن با مراحل جالب و غیر تکراری
همه ی فنای راکستار دارن میگن یه gta خوش ساخت از لحاظ گیم پلی و فیزیک و مپ میخوان اینام یه کار دیگه میکنن 😐 کلا رد دد بینظیر بود ولی واقعا gta 6 اگه کم بزاره فاتحه راکستار خوندس 😥 :no:
مقصر خودشونن .انقدر کارای خوب تحویل ما دادن هر نسل ما بیشتر میخوایم.دله دیگه میخواد.بعد رددد من همش تو ذهنم این بود جی تی ای چی میخواد بشه دیگه اونم نسل بعد.الان با این حرفا قشنگ حالمو بد کردن.حسه خوبی ندارم به هر حال خدا بخیر کنه
خب قبلا هم گفتن الانم که میخوان اجراش کنن نتیجه هم بخوای بگیری به نفعشونه…..جدا سر جی تی ای ۵ که عملا هیچی ندادن فقط انلاینشو اپدیت کردن خود افلاینش فقط یه مپ بزرگ داشت دیگه چیز خاصی نداشت….یا همون انلاینش انقدر چیتره که نمیش هرفت سمتش….یه حرکتایی باید بزنن…
اگه اینطور باشه راک استار ضربه شدیدی به خودش میزنه و طبق گفته یکی دیگه از دوستان میره به جمع یوبیسافت و بتسدا و EA