تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا

تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید

محسن رضوی فر
۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا

بدون شک بازی Dying Light 2 یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. این بازی پیش‌تر قرار بود در بهار سال جاری منتشر گردد، اما عرضه‌ی آن به تاریخ دیگری موکول شد. موتور گرافیکی این بازی که C-Engine نام دارد، از ویژگی‌هایی مانند فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) بهره می‌برد. اخیراً مجله‌ی OPM مصاحبه‌ای را با آقای توماس ژاکوفسکی (Tomasz Szakowski)، مدیر بخش رندرینگ استودیوی تکلند (Techland)، ترتیب داده است . وی در رابطه با ویژگی‌های رهگیری پرتو در Dying Light 2 توضیحاتی را ارائه داد.

وی در این خصوص اظهار داشت:

Dying Light 2 بزرگ‌ترین عنوانی است که ما با استفاده از موتور داخلی خودمان ساخته‌ایم. این برای ما بسیار مهم است که از نظر گرافیکی به اهداف و جاه‌طلبی‌های خود برسیم؛ به همین دلیل، این بازی اولین محصول تکلند است که از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند. ما با همکاری شرکت انویدیا (Nvidia) در تلاش هستیم تا  این فناوری و آخرین دستاوردهای آن را در این زمینه پیاده‌سازی کنیم.

به گفته‌ی این توسعه‌دهنده، استودیوی تکلند از رهگیری پرتو برای سایه‌های بازی و افکت‌های Global Illumination استفاده خواهد کرد. همچنین استفاده از این فناوری افکت‌های Ambient Occlusion را نیز بهبود و گسترش می‌دهد.

توماس ژاکوفسکی در این رابطه گفت:

به لطف این تکنولوژی، سایه‌های بازی در هنگام هوای آفتابی واقعی به نظر می‌رسند. افکت‌های Ambient occlusion به یک ثبات فضایی دست یافته‌اند و دیگر از مشکلات  مربوط به ویژگی‌های افکت‌های تاثیرگذار برروی فضای صفحه رنج نمی‌برند. (آن‌ها فقط برروی آنچه که در صفحه قابل مشاهده است، عمل می‌کنند. به طور مثال، هنگامی که یک بالای یک میز نگاه می‌کنیم، کف زیر آن میز در تصویر نمایش داده شده تأثیری نمی‌گذارد)

مناطق تاریک (Dark Zones) عنصر مهمی در بازی ما محسوب می‌شود. به همین دلیل، ما در حال آزمایش نورپردازی ثانویه (سطوح منعکس شده) از منابع نوری مصنوعی (مانند چراغ قوه بازیکن) هستیم که تجربه‌ی کاوش در این مناطق را جدی‌تر و قوی‌تر می‌کند.

بازی Dying Light 2 در تاریخی نامعلوم برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین تکلند عرضه‌ی این عنوان را برای کنسول‌های نسل بعدی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ تایید کرده است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا
تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تکلند از ویژگی‌های تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Dying Light 2 می‌گوید - گیمفا