کارگردان Doom Eternal از علاقهی خود به اضافه کاریهای زیاد میگوید
تنها سه روز تا انتشار بازی مورد انتظار Doom Eternal باقی مانده و بسیاری از علاقهمندان به سبک تیراندازی اول شخص منتظر تجربهی جدیدترین اثر استودیوی اید سافتور (id Software) هستند. در طول سالهای اخیر، مسئلهی شرایط سخت کاری و اضافه کاریهای زیاد (Crunch) در استودیوهای مختلف بسیار مورد بحث قرار گرفته است. توسعهدهندگان Doom Eternal نیز برای ساخت این عنوان با ساعات کاری زیاد مواجه شدند. با این حال، کارگردان و مدیر نوآوری این بازی دیدگاه جالب و متفاوتی نسبت به مسئلهی Crunch دارد.
آقای هیوگو مارتین (Hugo Martin)، کارگردان عنوان Doom Eternal، در گفتگو با پادکست Joe Rogan Experience توضیح داد که اضافه کاریهای زیاد را دوست دارد و به این مسئله به صورت سنتی نگاه نمیکند. وی توسعهی بازیها را به عنوان بخشی از سبک زندگی تشبیه میکند و اشتیاقش به ساخت عناوینی مانند Doom موجب میشود تا بیشتر برروی آنها کار کند.
وی در این خصوص گفت:
این مسئله واقعاً اضافه کاری زیاد و شرایط سخت نیست. این همانند یک سبک زندگی است. من به این طریق زندگی میکنم و نفس میکشم. هیچکس مرا وادار به ماندن در استودیو نمیکند. حتی هنگامی که به خانه میروم، بچههایم را میبینم، کارهایم را انجام میدهم و سپس فقط به تحقیق کردن میپردازم.
وی ادامه داد:
شما باید کارهای زیادی را در طول زمان کاری ۷ ساعت از ۲۴ ساعت انجام دهید. من صبح زود از خواب بیدار میشوم. سعی میکنم کمی تمرینهای ورزشی را انجام دهم. سپس به خانه میآیم و بچهها را به مدرسه میفرستم. پس از آن من حدود دو ساعت فرصت دارم تا در خانه به بازی کردن بپردازم.
همانطور که گفته شد، مسئله Crunch در طول سالهای اخیر یه یک موضوع داغ تبدیل شده است. با این حال طبق صحبتهای مارتین، به نظر میرسد که ساعات کاری زیاد برای وی یک چالش بزرگ و خستهکننده نیست. آقای مارتین در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که وی ایدههایی را برای دنبالهی Doom Eternal در نظر دارد.
بازی Doom Eternal در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرمهای گوگل استیدیا و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. نسخهی نینتندو سوییچ این اثر قرار است در تاریخ دیگری عرضه شود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مصاحبهی کارگردان بازی را مطالعه بفرمایید. همچنین پیشنهاد میکنیم تریلر هنگام عرضهی این بازی را از طریق لینک قرار داده شده مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
واقعا کرانچ یه چیز ادیه وبرای بیشتر سازنده ها اتفاق می افته کسی فرد رو مجبور به اضافه کاری نمیکنه
این کارگردانه باید جوری حرف بزنه انگار اشتیاق داره و یه جوری تشویق کنه باید یه کارمند دون پایه رو در نظر بگیری با مشکلات خودشون اونوقت مشخص میشه کسی دوست داره اینجوری کار کنه یا نه…./
خیلی سادست مساله، کسانی که میرن بازی ساز میشن که شغل داشته باشن و نون در بیارن بخورن، از کرانچ مینالن و معمولا هم موفقیت عظیمی کسب نمیکنن. کسایی که بازی ساختن رو اول به نیت بازی ساختن انجام میدن و بعد به نیت شغل و در آمد، امثال ایشونن و بازیاشونم اکثر مواقع عالی از آب در میاد. چیزی که نه فقط تو بازیسازی که توی اکثر عرصهها هست و درسته. زحمت و علاقه بیشتر = موفقیت بزرگتر
دمش گرم انصافا، با جون و دل بازی رو میسازن، با عشق و علاقه و همینم باعث میشه که یه بازی بی نظیر رو به گیمرا تحویل بدن، عاشق اید سافتورم اصلا فکر اینکه یه دنباله دیگه برای دووم ایترنال تو نسل بعدی و یا حتی آیپی جدید اول شخص دیگه رو برای نسل بعد در نظر گرفته باشن واقعا جای خوشحالی داره :yes: :yes:
فقط ۲ روز دیگه :inlove: :inlove:
نمرات بازی منتشر شده لطفا پوشش بدید بازی با بیشترین نقد بر روی pc متاش ۹۰ شده :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
چه شاهکاری شده انصافا دارم بال در میارم :inlove: :inlove:
این عشق به کار هستش
خیلی عالیه کاری رو که بیشتر از همه چیز دوست داری گیرت بیاد