حداکثر نرخ فریم در بازی Doom Eternal برروی ۱۰۰۰ تنظیم شده است
یکی از اعضای ارشد تیم سازندهی بازی Doom Eternal در جدیدترین مصاحبهی خود به صحبت دربارهی پیشرفتهای صورت گرفته در این بازی پرداخته و بیان کرده است که اگر سختافزار لازم وجود داشته باشد، این عنوان میتوانید از نرخ فریمی معادل ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند.
بازی Doom Eternal به طور حتم یکی از مورد انتظار ترین عناوین اکشن و تیراندازی امسال است و با توجه به آنچه که تا به این لحظه از بازی دیدهایم، واضح است که تیم سازنده زمان و انرژی زیادی را صرف بهبود گیمپلی این عنوان در مقایسه با نسخهی پیشین کرده است. با این حال، به نظر میرسد موفقیتهای تیم سازنده به مسائل گرافیکی و گیمپلی محدود نشده و شامل مسائل تکنیکی نیز میشود. البته به گفتهی تیم سازنده، این موفقیت به لطف پیشرفت در موتور بازیسازی اید تک ۷ (Id Tech 7)، نسخهی جدید موتور بازیسازی داخلی استودیوی اید سافتور (Id Software)، حاصل شده است. این استودیو اخیرا اطلاعات جدیدی از میزان توانایی این موتور بازیسازی جدید را در اختیار ما قرار داده است.
در جریان جدیدترین مصاحبهی صورت گرفته با وبسایت IGN، آقای بیلی کان (Billy Kahn)، برنامهنویس ارشد استودیوی اید سافتور، دربارهی ظرفیت موتور بازیسازی اید تک ۷ صحبت کرده است. ایشان در صحبتهای خود به این موضوع پرداخته است که چگونه این موتور جدید به تیم سازنده اجازه داده به سطح جدید از کیفیت بصری در بازی Doom Eternal، از انفجارهای بزرگتر و بهتر گرفته تا افکتهای جذابتر، برسند. یکی دیگر از مزیتهای این موتور بازیسازی، نرخ فریم بالاتر آن در مقایسه با نسخهی قبلی میباشد. به گفتهی آقای کان، اگر شما سختافزاری بسیار قدرتمند داشته باشید، موتور بازیسازی به شما اجازه میدهد نرخ فریمی معادل ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را دریافت کنید که برای یک بازی اکشن و تیراندازی بسیار سری مانند سری Doom بسیار مهم خواهد بود.
برروی اید تک ۶، ما حداکثر نرخ فریم را برروی ۲۵۰ قرار دادیم. در این بازی، البته اگر سختافزار لازم را داشته باشید، شما میتوانید به نرخ فریم ۱۰۰۰ برسید. این سقفی است که ما در حال حاضر در نظر گرفتهایم.
در حقیقت در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. ما اینجا سختافزاری داریم که صرفا برای آزمایش آن را ساختهایم و برروی این سختافزار، صحنههایی از بازی وجود داشتند که با نرخ فریم ۴۰۰ اجرا شدند. برای کسانی که مانیتورهایی با نرخ تازهسازی ۱۴۴ هرتز دارند و یا حتی برای مانیتورهایی که در آینده عرضه خواهند شد، این بازی همچنان در آینده بسیار عالی خواهد بود و به شما فرصتی بسیار عالی را خواهد داد تا بتوانید به بهترین شکل از سختافزار خود استفاده کنید.
بازی DOOM Eternal در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرمهای گوگل استیدیا و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. اگرچه هنوز تاریخ انتشار نسخهی نینتندو سوییچ بازی هنوز مشخص نشده ولی تیم سازنده بیان کرده است که این نسخه هواداران را شگفتزده خواهد کرد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از این عنوان، مصاحبهی صورت گرفته با کارگردان بازی را از طریق این لینک مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
یا خدا هیچ سخت افزاری نمی تونه این بازی رو در حال حاضر روی این نرخ فریم اجرا کنه از اینا که بگذریم فکر نمیکنم چشم انسان تفاوت زیادی بین نرخ فریم ۱۰۰بانرخ فریم۱۰۰۰ رو احساس کنه
اتفاقا سخت افزار رو داریم و می تونه ۱۰۰۰ رو رد کنه
با قسمت دوم حرفتون موافقم.البته همه انسانها باهم برابر نیستن و شاید باشن کسانی مثل بروسلی که چشم ها عملکردشون سریعتر از ادمهای عادیه
البته آدم داریم که بتونه ۱۰۰۰ فریم و تشخیص بده The Flash :rotfl: :rotfl:
😯
این ها همه چرته جیب انسان فقط ۶۰ فریم در ثانیه میتونه تشخیص بده :laugh: :laugh: :laugh:
یه آدم معمولی با چشم غیر مسلح فرق بین ۳۰ فریم و ۶۰ فریم هم نمی فهمه
پی سی گیمر نیستی خیلی فرق داره ۳۰ با ۶۰ حالا فریم بالای ۱۰۰ ندیدی تا بفهمی رون بودن یعنی چی
اتفاقا من فرق ۶۰ و ۱۲۰ رو هم میفهمچون هم کنسول داشتم و هم پی سی دارم و اکثر بازیای نسل ۷ رو ۶۰ به بالا تجربه میکنم
مستقلارو که بالای ۸۰ ۹۰ و بازم تفاوت رو متوجه میشم
مانیتور ۱۴۴ یا ۲۴۴ هرتز بگیری تا همون فریم مفید میگیری با چشم هم قابل تشخیصه
این نرخ بازسازی بیشتر برای گیمر های حرفه ای و کسایی که میرن مسابقات esport ارزش خرید داره
میدونم فکر کنم خوب نخوندی من گفتم جیب انسان نمیتونه وگرنه اگه تاثیر نداشت که انودیا نمیرفت مانیتور ۳۶۰ هرتز بسازه
من دوم قبلی رو با فریم ۲۰۰ ۲۴۰ بازی میکردم.تغییر خاصی بعد از ۶۰ فریم متوجه نمیشید.این ها همش وجه تبلیغاتی داره.در ضمن اگر مانیتورتون ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز باشه تا همون هرتز مانیتور فریم فایده داره چون اگر فریم بیشتر از این هرتز مانیتورتون باشه تصویر میکشنه و جالب نیست. به نظرم خیلی خواستید برای مانیتور هزینه کنید ۱۲۰ هرتز کافیه در اصل ۶۰ هرتز کافیه اگر ۶۰ فریم کافیتون هستش که هست
جدی ک نمیگی؟!!!
یعنی میگی مثلا ۷۰ با ۱۰۰ هیچ تفاوتی رو حس نمیکنه ادم؟؟
حتما رو صفحه نمایش ۶۰ هرتزی اومدی تست کردی بعد میگی تفاوتی نداره.
اصلا ۱۰۰۰ با ۶۰ فرقی نمیکنه
برادر شما با مانیتور ۶۰ هرتز بشینی بازی رو با ۲۰۰ فریم بازی کنی بله از ۶۰ فریم به بعد تفاوتی نمیبینی چون مانیتورت اجازه نمیده ولی مانیتور ۱۴۴ یا بالاتر داشته باش قشنگ تفاوتش محسوس میشه خیلیم محسوسه ولی عموم فک میکنن چشم انسان بیتر از ۶۰ فریم متوجه نمیشه باید بگم اونا مانیتور بالای ۶۰ هرتز به پستشون نخورده تا متوجه بشن
بالاتر هم گفتم ادمها با هم متفاوت هستن و برای ادمهایی که عکسالعمل سریعی دارن می تونه کاملا قابل تشخیص باشه
بنظرم معمولا کسی ک با دسته بازی میکنه ۶۰ فریم ب بالاتر بکارش نمیاد و میشه گفت حس نمیکنه ولی کسی ک موس و کیبرد استفاده میکنه راحت متوجه تفاوت بین فریم ها میشه.
اصلا سیستمی هست رو ۱۰۰۰ بره ؟ ذ :idk: :idk: :idk:
به کتفم 😐
بهترین بازی شوتر سال میشه به راحتی.
😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯
تا اونجایی که یادم میاد همیشه داشتم زور میزدم همه تنظیماتو تا ته میاوردم پایین تا فریم ریت بیاد بالای ۳۰ …
جااااااااااااااااانم؟!!!!! 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯