سازندهی Journey to he Savage Planet: تاثیر تکنولوژی استریم در صنعت بازیهای ویدئویی بسیار بیشتر از کنسولهای نسل بعدی خواهد بود
کارگردان نوآوری استودیوی تایفون در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت Gamingbolt بیان کرده است که تاثیر تکنولوژی استریم در طراحی و ساخت بازیها بسیار بیشتر از سختافزارهای کنسولهای نسل بعدی خواهد بود.
اگرچه هر دو شرکت مایکروسافت و سونی اطلاعات مختلفی از کنسول نسل بعدی خود را منتشر کردهاند ولی هنوز چیزهای زیادی دربارهی دو کنسول اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ وجود دارند که از آنها بیاطلاع هستیم. با این وجود، همین اطلاعات مختصر منتشر شده نیز بسیاری از هواداران و فعالان صنعت بازیهای ویدئویی را به وجد آورده است. براساس اطلاعات منتشر شده، هر دو کنسول قرار است از یک درایو حالت جامد (SSD) و نسخههای مختلف و اختصاصی پردازندههای Zen 2 شرکت AMD استفاده کنند. علاوه بر این، میدانیم که کنسول اکسباکس سری اکس از حافظههای GDDR 6 بهره برده و احتمالا از حافظههای جانبی نسل جدید CFexpress پشتیبانی میکند.
با این حال، یکی از اعضای باسابقه در صنعت بازیهای ویدئویی باور دارد که تاثیر این سختافزارهای قدرتمند برروی طراحی و ساخت بازیهای مختلف کمتر از تکنولوژی استریم بازیها خواهد بود. آقای الکس هاچینسن (Alex Hutchinson)، از موسسین استودیوی تایفون (Typhoon Studios) و کارگردان نوآوری بازی Journey to he Savage Planet، باور دارد که پتانسیل اصلی صنعت بازیهای ویدئویی در توان پردازشی در فضای ابری و آن چه که بازیسازان میتوانند به وسیلهی این تکنولوژی خلق کنند، نهفته شده است.
آقای هاچینسن در جدیدترین مصاحبهی خود بیان کرده است که تاثیر استفاده از درایوهای حالت جامد در کنسولهای نسل بعدی برروی روند توسعهی بازیها «تقریبا ناچیز است». علاوه بر این، ایشان باور دارند که «از دیدگاه طراحی»، حافظههای GDDR6 استفاده شده در کنسول اکسباکس سری اکس نیز تاثیر زیادی در ساخت بازیهای جدید نخواهد داشت. به باور آقای هاچینسن، این خود سختافزارها نیستند که اهمیت دارند و مهم آن چیزی است که شما از طریق این سختافزار به آن متصل میشوید.
زمانی که از موسس استودیوی تایفون دربارهی پردازندههای Zen 2 استفاده شده در کنسولهای نسل بعدی و تاثیر آنها در ساخت و طراحی بازیهای پرسیده شد، ایشان در پاسخ گفتند:
این پردازندهها قدرت بیشتری را در اختیار ما قرار میدهد ولی من باور دارم که فضای ابری و توانایی دسترسی به یک شبیهساز پایدار با ابعاد بسیار بزرگ، مهمترین موضوع در این نسل خواهد بود. از این رو، چیزی که در طراحی بازیها موثر خواهد بود، خود سختافزار نبوده و بیشتر به آن چیزی بستگی دارد که شما را به آن متصل میکند.
شکی وجود ندارد که تکنولوژی استریم بازیها و فضای ابری پتانسیل بسیار بالایی در تغییر ساختار صنعت بازیهای ویدئویی دارند. این موضوع که شرکت بزرگی مانند مایکروسافت دو شرکت آمازون (Amazon) و گوگل (Google) را رقیب اصلی خود میداند نیز این مسئله را به خوبی نشان میدهد. با این حال، این سوال مطرح است که تکنولوژی استریم بازیها دقیقا چه زمانی فراگیر شده و به استاندارد اصلی در این صنعت تبدیل خواهد شد؟ آیا این اتفاق آن قدر سریع رخ خواهد داد که بتوانیم تاثیر آن را در آیندهی نزدیک و بازیهای ساخته شده در این نسل شاهد باشیم؟ البته پیش از قضاوت، باید منتظر انتشار کنسولها و سختافزارهای نسل جدید نیز باشیم تا بتوانیم تاثیر آنها در بازیهای طراحی شده را از نزدیک ببینیم. فارغ از تمامی این موارد، به نظر میرسد آیندهای هیجانانگیز انتظار صنعت بازیهای ویدئویی و هواداران آن را میکشد.
بازی Journey to he Savage Planet، جدیدترین ساختهی استودیوی تایفون و آقای هاچینسن، مدتی پیش در دسترس کاربران پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ قرار گرفت. شما میتوانید نقد و بررسی این بازی تحت عنوان «سفر به سیارهی سرگرمی! | نقد و بررسی بازی Journey to the Savage Planet» به قلم سعید آقابابایی را از طریق لینک درج شده مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یه چیزی که خواه یا ناخواه باید قبول کنیم همین موضوع ه که بیشتر مث یه کابوس برای ما ایرانیا میمونه ولی کاریش نمیشه کرد
حرفی که اسپنسر همین چند وقت پیش در رابطه با گوگل و آمازون هست ( حالا ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه ولی در حالت کلی…) یه دلیلی پشتش خوابیده. به نظر من نسل بعد پیچیده ترین نسل گیمینگ برای ناشرا خصوصا سونی و نینتندو میشه چون همزمان باید هم حواسشون به کنسول فیزیکی شون باشه هم به شبکه ی ps now
من به نظرم یکی از دلایلی که شایعات مختلف راجع به انحصاری های سونی رو دیگه پلتفرم ها میاد و به احتمال زیاد هم چندتاشون به واقعیت تبدیل میشه دو دلیل داره: ۱ _ هزینه ساخت بازی ها برخلاف چیزی که من تصور میکردم مدام داره بیشتر و بیشتر میشه خصوصا بازی های داستان محور و آفلاین و حتی فروش ۱۰ میلیونی از یه بازی رو کنسول ناشر رو قانع نمیکنه و اما دلیل مهمتر ۲ _ همین موضوع شبکه های استریم استیدیا و ps now و….
من بعید میدونم دیگه چیزی به اسم ps6 یا در بهترین حالت دیگه ps7 داشته باشیم و قضیه عرضه عناوین انحصاری همش محدود به این میشه که شما از اشتراک کدوم شبکه استفاده میکنید نه از کدوم پلتفرم. یکی از دلایلی که فک میکنم این شایعات به وجود اومده همینه یعنی دیگه سونی میدونه اخرای راهه و باید به زودی صرفا به یه ناشر تبدیل شه مث امثال ea و ubisoft و…. ولی اگه وابسته به امثال استیم و…. وابسته شه ضرر زیادی میبینه
من احساس میکنم دلیل اخراج شاون لیدن همین موضوع بوده که اون اعتقاد به عمل سنتی و کنسول فیزیکی داشته ولی سران سونی چیز دیگه ای فکر میکردن
داداش نگرا نباش کنسول هیچ وقت از بین نمیره شاید کمتر شه ولی از بین نمیرههمونطور که عرضه بلوری فیلم و سریال ها بعد همه گیر شدن استریم هنوز از بین نرفته
الان که دیزنی پلاس و نتفلیکس ما دیگه نمیتونیم فیلم ببینیم؟
کنسول فیزیکی سرجاش هست – قرار نیست تولیدس متوقف بشه – اسپنسر هم گفت آمازون و گوگل را رقبای اصلی ما هستن و هدف اصلیمون ولی همچنان تو بازار کنسولی سنتی هم حضور داریم.
پس xbox sx برا چی معرفی شد.
نریم به سمتی که بازی کردن فقط خرجی باشه که بخاطر فرار از سختی ها و مشکلات زندگی میپردازیم که در این صورت بازیای پوچ و بدردنخور و «بکش امتیاز بگیر» میاد بالای لیست.تازه استادیا و ۵g بیاد بدتر هم میشه.
سونی و خیلی دیگه از شرکت های بازیسازی تو ۲۵ سال گذشته تلاش عالی ای کردن که از صنعت گیم هم بیزینس بسازن و هم هنر ولی این سیاست گذاری های جدید گوگل و مایکروسافت فقط در جهت تحقق پول بیشتر بازی ساخته میشه.
هرچی خاطره و تلخی و شیرینی عه برای بازیای داستان محور افلاینن.
این پارتی ها و ارتقا ها و رنک بندی های داخل بازی های انلاین هیچ زیبایی داخلش نداره.
سونی مثل نوکیا نشه فقط
نمیگم سرویس استریم اهمیت نداره قطعا در آینده نقش خیلی مهمی خواهد داشت اما اوایل نسل ۸ هم همش صحبت این بود که کنسول ها دیگه فروش نمیکنن و فروششون نصف خواهد شد اما آخر نسل دقیقا بر عکسش ثابت شد.
نمیدونم کلا مشکل یه سریا چیه با کنسول ها
فعلا برای گفتن این حرف زوده استادیا هنوز نمیتونه ردد رو۴kرانکنه در حالی که کنسول های بین نسلی این توانایی رو دارن حالا اواخر نسل بعد شاید یچی بشه
خدا عاقبت ما گیمرا ایرانی به خیر کنه با این استریم الان همین جوری محدود هستیم باز محدودتر هم میشم و هزینه بازی همین جور بالاتر میره سرعت اینترنت کجای دلمو بزاریم
اینم مطمن دیر یا زود بازی ها میرن سمت انلاین شدن چون برای شرکت بازی سازی خیلی به صرفه تر هم هستم از هک نشدن بازی هاشون و به خصوص فروش واقعی میشه سودشون اونا میبرن ولی برای ما ایرانی خیلی بد میشه چون راهی برای دورزدن داشته باشیم که این هزینه زیاد روی دست ما میزاره
winner is microsoft :rotfl: