استودیوی QLOC از دشواریهای پورت بازی برای نینتندو سوییچ میگوید
سال گذشته، برخی از عناوین بزرگ موجود برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی برای کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ نیز عرضه شدند که مسئولیت پورت برخی از بهترین این بازیها مانند Dark Souls Remastered و یا Hellblade: Senua’s Sacrifice به عهدهی استودیوی QLOC بود. در جدیدترین مصاحبهی این استودیو، مسئول بخش روابط عمومی استودیوی QLOC به صحبت دربارهی تاریخچهی استودیو، فرایند پورت کردن بازیها و همچنین محدودیتهای کنسول نینتندو سوییچ در زمان پورت بازیهای بزرگ پرداخته است.
به طور حتم، بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice یکی از بهترین عناوین پورت شده برروی نینتندو سوییچ توسط استودیوی QLOC است. در حالت دستی کنسول، تیم توسعه دهندهی استودیوی QLOC رزولوشن تصویر و جزییات آن را به شکلی کاهش دادهاند که تقریبا هیچ کاهش کیفیتی توسط کاربر احساس نمیشود. استودیوی QLOC در زمان پورت این بازی با مشکل کمتر بودن قدرت سختافزاری این کنسول هیبریدی در مقایسه با دیگر پلتفرمها نیز روبهرو بود. آقای بیالاس (Bialas) در جریان این مصاحبه بیش از هر چیز به میانپردههای بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice اشاره کرده است. به گفتهی ایشان، کنسول نینتندو سوییچ در زمان اجرای میانپردههای بازی به صورت Real Time با مشکلات زیادی روبهرو میشد و حتی نرخ فریم بازی در زمان اجرای میانپردهها و در حالی که تنها صورت شخصیت اصلی بازی نمایش داده میشد، به کمتر از ۱۰ فریم در ثانیه میرسید. به همین دلیل، تیم استودیوی QLOC تصمیم گرفت تمامی میانپردههای بازی را از قبل پردازش کرده و سپس برروی کنسول نمایش دهد.
در زمان صحبت از محدودیتهای سختافزاری کنسول نینتندو سوییچ، آقای بیالاس بیان کردند که کمبود حافظهی Ram، سرعت پردازشی پایین کارت گرافیک و سرعت پایین حافظهی دستگاه در جابهجایی اطلاعات مهمترین محدودیتهای سختافزاری این کنسول هیبریدی هستند. برای مقابله با این مشکلات، معمولا بسیاری از سازندگان ترجیح میدهند از Textureهایی با ابعاد کوچکتر استفاده کنند. با این حال، زمانی که شما برروی یک بازی جهانباز یا نیمه جهانباز مانند Hellblade: Senua’s Sacrifice کار میکنید، حل مشکلات مربوط به سرعت پایین کارت گرافیک و حافظه بسیار دشوار است. البته این مشکلات زمانی درد و سر ساز میشوند که شما بخواهید یک بازی را از پلتفرمهای دیگر برروی کنسول نینتندو سوییچ پورت کنید؛ چرا که بازیبازان در زمان ساخت یک بازی برای این کنسول هیبریدی، اجزای بازی را با در نظر گرفتن قدرت سختافزاری کنسول توسعه میدهند.
البته براساس صحبتهای آقای بیالاس، کار کردن با شرکت نینتندو یک تجربهی عالی بوده است. این شرکت ژاپنی به خوبی از استودیوها حمایت کرده و در صورت نیاز، مستنداد و اطلاعات لازم را در اختیار تیم سازنده قرار میدهد که این موضوع روند توسعه و پورت بازی را تسریع میکند.
البته استودیوی QLOC تنها استودیویی نیست که توانسته با مشکلات و محدودیتهای سختافزاری کنسول نینتندو سوییچ کنار بیاید. سال گذشتهی میلادی، شرکت سیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) نیز موفق شد یکی از بهترین و باکیفیتترین عناوین موجود در بازار یعنی The Witcher 3 را برای این کنسول عرضه کند که این نسخه با استقبال بسیار خوبی از سوی هواداران روبهرو شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
مشکلات همش برمیگرده به سیستم ضعیفش
برا همینه که باید سیستمشو ارتقا بده نینتندو برای بازی های نسل بعد
واقعا پورت هلبلید شاهکار بود درکنار پورت ویچر