توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا

توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند

امیرحسین نصرتی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در نسل هشتم بازی‌های ویدئویی، ارائه‌ی سرویس اکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) از جانب مایکروسافت بود که قصد داشت نتفلیکس (Netflix) دنیای بازی‌ها باشد. باتوجه به‌نظر مثبت توسعه‌دهندگان و بازی‌بازان نسبت به این سرویس به‌نظر می‌رسد اکس‌باکس به هدف خود بسیار نزدیک است.

به‌تازگی لوان ورنئو (Loan Verneau)، از سازندگان بازی Outer Wild و کارگردان خلاق استودیو موبیوس دیجیتال (Mobius Digital)، در گفتگویی با وب‌سایت Gamesindustry.biz شرکت کرده و نظرات خود را دررابطه با سرویس پرسروصدای اکس‌باکس گیم پس با بازی‌بازان درمیان گذاشته‌ است:

ما از گیم‌پس برروی اکس‌باکس استفاده می‌کنیم و این بسیار شگفت‌انگیز است چراکه فکر می‌کنم باعث می‌شود بازی‌بازان زیادی به تجربه‌ی عناوینی بپردازند که در صورت عدم وجود گیم‌پس هرگز با آن‌ها آشنا نمی‌شدند. بنابراین فکر می‌کنم این یک حرکت بزرگ است. همین مسیر بود که دنیای تلویزیون و فیلم‌ها را تغییر داد و اکنون نیز شاهد این هستیم که سیستم اشتراکی به شکل قابل‌توجهی در حال تحت‌تاثیر قرار دادن صنعت بازی‌ها است. همچنین در حال مشاهده‌ی این مورد هستیم که [سیستم اشتراکی] شاید بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تر و اصلی بیشتری سوق دهد که پیش از این بسیار خطرناک بودند.

به عقیده‌ی ورئنو سرویس‌های اشتراکی ارزش خود را در محتویات خلاقانه‌ای پیدا می‌کنند که باعث جذب مخاطب می‌شوند؛ مخاطبانی که شاید قصد خرید بازی را ندارند و فقط می‌خواهند آن را امتحان کنند.

ورنئو همچین به گفتگو درباره‌ی موارد دیگر نیز پرداخت و از آن‌جا که وی قبلاً به عنوان مهندس نرم‌افزار فعالیت می‌کرده است درباره‌ی شرایط طاقت‌فرسای روزهای آخر توسعه‌ی بازی (Crunch Time) صحبت کرد:

یکی از چیزهایی که ما در موبیوس دیجیتال به آن افتخار می‌کنیم و لازم است درباره‌اش بحث شود، شرایط کاری است. ما به خودمان افتخار می‌کنیم که کسی را تحت فشار نمی‌گذاریم و با در تعادل نگه‌داشتن کارمندان در زندگی کاری واقعاً تلاش می‌کنیم شرایط سالمی در اداره برقرار کنیم. من فکر می‌کنم این موضوع خدمات زیادی به ما کرده است و آرزوی می‌کنم چیزهای [بهترِ] بیشتری در این‌باره بشنوم.

لازم به‌ذکر است Outer Wilds به عنوان آخرین ساخته‌ی استودیو موبیوس دیجیتال هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را از طریق وب‌سایت خبری تحلیلی گیمفا مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه‌دهنده‌ی Outer Wilds: سرویس‌های اشتراکی ممکن است بازار را به سمت چیزهای عجیب‌تری سوق دهند - گیمفا