آبسیدین از نقصها و مشکلات بازی The Outer Worlds در ابتدای کار میگوید
بیش از دو ماه از انتشار بازی The Outer Worlds، آخرین اثر استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment)، میگذرد. این بازی علاوه بر دریافت نقدهای مثبت و بسیار خوب از سوی منقدین، تاکنون توانسته است از لحاظ فروش نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اخیرا آقای تیم کین (Tim Cain)، از تهیهکنندگان و دستیار کارگردان بازی The Outer Worlds، در مصاحبه با وبسایت Gamasutra از برخی مشکلات این عنوان سخن گفته است.
وی گفت که در ابتدا مشکلاتی در بخش دیالوگهای بازی وجود داشت:
بخش دیالوگ یکی از مشکلاتی که بود که میخواستیم در بازی کمتر باشد. هنگامی که گزینههای دیالوگ ظاهر میشد، زمانسنج بسیار کمی برای انتخاب وجود داشت. پس از گذشت ۵ ثانیه، یکی از گزینههای پاسخ ناپدید میشد و به همین ترتیب پس از ۵ ثانیهی دیگر، گزینه بعدی نیز ناپدید میگشت تا در نهایت یک گزینه باقی بماند.
البته این مشکل در نهایت برطرف شد.
وی ادامه داد:
بازی به شما نمیگفت که باید بدون فکر گزینه را انتخاب کنید. این بدان معنا بود که شما تا زمانی که با انگیزه بازی میکنید، ما یکی از گزینهها را برای شما انتخاب میکنیم. بنابراین شما در این موقعیت باید به سرعت گزینهی خود را انتخاب میکردید.
نقصها و مشکلات در بازی The Outer Worlds جزو ویژگیهای منفی است که بازیبازان در ازای گرفتن یک امتیاز میتوانند قدرت بدست آورند. در بیشتر مواقع، هنگامی یک بازیباز از یک دشمن و از طریق یک سلاح خاص به طور مکرر شکست میخورد، این مشکلات دیده میشد.
آقای کین اشاره کرد که یکی از هداف سیستم نقص این بود که همهی بخشهای مربوط به شخصیسازی در ابتدا انجام نشود. تیم سازنده اینگونه میخواست که بازیبازان موارد و چیزهایی را در شخصیسازی استفاده نمایند که برخی از چیزهای دیگر بعدا مشخص شوند.
وی در این خصوص گفت:
خلق شخصیت نشاندهندهی این است که یک بازیباز چگونه میخواهد بازی را تجربه کرده و به پیش برود. نقصها و مشکلات بازی هستند که به بازیباز میگویند ” آیا میخواهی آنچه را که در اینجا انجام دادهاید، به آن واکنش نشان دهی؟ به طور مثال شما از طریق اسلحه پلاسما زخمی شدهاید، آیا میخواهید به پلاسما حساس باشید؟ شما با رباتهای مختلفی مبارزه کردهاید، آیا میخواهید از آنها بترسید؟
استودیوی آبسیدین چندی پیش تایید کرد که در سال ۲۰۲۰ میلادی، بسته الحاقی جدیدی برای بازی The Outer Worlds عرضه خواهد شد. بازی The Outer Worlds هماکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در سال جاری میلادی برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شود. شما میتوانید نقد و بررسی این بازی را تحت عنوان «جهانی از جنس دیگر» مطالعه نمایید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
من که هیچی نمیفهمیدم یا میذاشتم خودش بزنه
یا ده بیست سی چهل میکردم.
از بازیش خوشم نیومد کلا با سری فالوت چپم و نمیتونم بازیشون کنم تنها فالوتی که بازیش کردم فالوت۴ بود که ۴۰ساعت تمام بازیش کردم ولی نتونستم تمومش کنم این outer worldsهم یه ۷ساعتی بازیش کردم بعدم حذف
چون بازی های نقش آفرینی نیاز به یادگیری حرفه ای زبان دلرند.
و اگه زبانت ضعیف باشه هیچی نمیفهمی
حالا فال اوت ۴ نقش افرینیش خیلی عامه پسند تر شده بود تو نسخه چهار نسبت به بقیه سری.اگه با این بازیم حال نکردی کلا با نقش افرینی فک کنم مشکل داری.
همین م باعث شد این بازی شاهکار بشه
سیستم Flaws خیلی سیستم خاص و جالبی بود
بقیه استودیوها باید یادبگیرن از ابسیدین…اینطوری RPG باید ساخت
هر سیستم دیالوگ و لول آپی RPG نمیشه
بازیش واقعا معرکه فرصت کنم دوباره میرمش
من تازه دیب بازیش کردم و واقعا دلمو برد خیلی کیف کردم
و نکته ای که برام جالب بود انتخاب دیالوگ های فوقالعادشه من تا حالا ندیده بودم یه بازی بغیر از ویچر اینقدر دیالوگ های حرفه ای داشته باشه و کیف کردم(ولی شخصیت های فرعی زیاد جالب نیستن البته کلا یه سرباز رو دیدم اینطوری بود بقیه فعلا اوکی هستن :-D)
سیستم ساخت و ساز و همچنین اسکیل ها و پرک ها هم که عالیه
در کل برا ار پی جی بازا خیلی خوبه
تجربه بازیش خیلی خوب بود ، نامردا هیچ جایزه ای بهش ندادن
سیستم ویچر خیلی خوب بود وقت نامحدودی رو در اختیار گیمر قرار میداد که بخواد یه انتخاب کنه باعث میشد گیمر به دقت انتخاب ها رو بخونه و تصمیم عاقلانه ای بگیره چیزی که دلش بخواد
بعضی بازی ها هستن که خیلی سریع وقتت تموم میشه و مجبوری یه انتخاب کنی و در بیشتر مواقع حتی نمیتونی کامل بخونیشون که این یه مشکله
حتی اگه زبانت فوق العاده باشه بازم وقتت تموم میشه و نمیتونی درست انتخاب کنی این مشکلو همه دارن
خوب شد زبانم خوبه و باعث نمیشه سرخود تصمیم بگیرم