فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا

فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد

امیرحسین نصرتی
۱۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا

از مدت‌ها پیش از معرفی کنسول‌های نسل نهم، شرکت‌های سونی و مایکروسافت با تکیه برروی پشتیبانیِ این دستگاه‌ها از حافظه‌ی SSD  توجه زیادی به پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس جلب کرده‌اند.

اگر در جریان اخبار باشید حتماً می‌دانید فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس‌باکس، از ابتدای معرفی رسمی کنسول نسل بعدی مایکروسافت با انتشار اطلاعات زیادی دررابطه با نام‌گذاری، سرعت بارگذاری، سیستم خنک‌کننده، پشتیبانی از نسل قبل و بالاخره کنترلر و سخت‌افزار اکس‌باکس سری اکس، کمر هِمَت بسته است تا هواداران را با کوچک‌ترین جزئیات مربوط به هیولای جدید تیم سبز آشنا کند.

به‌تازگی نیز مصاحبه‌ای از ایشان که پیش‌تر با وب‌سایت آلمانی PC Games Hardware انجام گرفته بود توسط منابع انگلیسی زبان منتشر شده که حاوی اطلاعات جدیدی دررابطه با قابلیت اشتراک حافظه‌ی اکس‌باکس سری اکس است:

به لطف سرعت بسیار بالای حافظه‌ی SSD، توسعه‌دهندگان ما اکنون می‌توانند از آن به عنوان حافظه‌ی مجازی (Virtual RAM) نیز استفاده کنند. سرعت دستیابی به داده‌های SSD بسیار به سرعتِ حافظه‌های اصلیِ نسل فعلی نزدیک شده است. البته سیستم عامل باید اجازه‌ی لازم برای دسترسی به قابلیت حافظه‌ی مجازی را بدهد و آن‌گاه ما شاهد این هستیم که فضای آدرس‌دهی بی‌اندازه افزایش خواهد یافت و این مورد قابل‌مقایسه با تغییراتی است که زمان انتقال از Win16 به Win32 و حتی در مواردی Win64 به‌وجود آمد.

البته هنوز سرعت SSD از حافظه‌ی GDDR6 کم‌تر است اما با استفاده از قدرت آن‌ها برای انتقال داده‌ها از پردازنده‌‌ی مرکزی به پردازنده‌ی گرافیکی می‌توانیم دنیاهایی را بسازیم که نه‌تنها غنی‌تر بلکه یکپارچه‌تر از قبل هستند. طراحان گرافیکی دیگر نگران زمان شروع به‌کار و اتمامِ کار حافظه‌ها نیستند. خوش‌حالم که مارک سرنی (Mark Cerny) و تیم او در سونی نیز برروی حافظه‌ی SSD در پلی‌استیشن ۵ سرمایه‌گذاری کرده‌اند چراکه بدین‌ترتیب موتورهای بازی‌سازی به‌صورت یکپارچه‌تری برای هر دو کنسول بازی تولید خواهند کرد. بودن ما در کنار هم باعث شکل‌گیری یک پایگاهِ یکپارچه‌ی بزرگ‌تر می‌شود و توسعه‌دهندگان نیز تمام تلاش خود را برای پشتیبانی و استفاده از قابلیت‌های سخت‌افزارها به‌کار خواهند بست.

من کیت توسعه‌دهنده‌ی پلی‌استیشن ۵ را در اختیار ندارم و فکر می‌کنم حتی تیمِ Minecraft نیز به آن دسترسی نداشته باشد ولی این بسیار هیجان‌انگیز است که ببینی صنعت بازی‌های ویدئویی چگونه به‌صورت همه‌جانبه از مزایای این قابلیت‌ها استفاده می‌کند.

کنسول اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد. همچنین باتوجه به صحبت‌های اخیر شرکت سونی ممکن است شاهد رونمایی رسمی پلی‌استیشن ۵ در آینده‌ای نزدیک باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا
فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: SSD می‌تواند به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد - گیمفا