مصاحبه با کارگردان عنوان جدید شرکت آمازون | صحبت در رابطه با New World، نوآوریهای آن و علت عدم انتشار این عنوان بر روی کنسول ها
ورود هیجانانگیز آمازون (Amazon) به عرصهی بازیهای ویدئویی در ماه اردیبهشت یا خرداد سال آینده (ماه مه ۲۰۲۰) با انتشار یک عنوان MMORPG جدید به نام New World برای رایانههای شخصی، آغاز خواهد شد. این عنوان، یک بازی آنلاین چندنفره در رابطه با عصر استعمار است که داستان آن در یک جزیره جادویی در میان اقیانوس اطلس روایت خواهد شد.
جذابترین ویژگی این عنوان یک نوع سیستم جنگ بین اتحادیههاست که بازیبازان در نبردهای ۵۰ به ۵۰، بر سر تصاحب قلعهها و روستاهای مختلف با یکدیگر خواهند جنگید؛ یک سیستم مبارزهی فعال که در آن برای آسیب رساندن به دشمن باید هدفگیری کنید و یک سیستم پیشرفت شخصیت، بدون وجود کلاسهایی که معمولا در بازیهای MMORPG حضور دارند، که در آن سلاحهای مختلف درخت مهارت مخصوص به خود را دارند.
این مصاحبه با کارگردان بازی، اسکات لین (Scot Lane)، کمی پیش از مراسم The Game Awards صورت گرفت. نگران کنندهترین نکته در مورد این عنوان، احتمالا بحث داستان و فضای آن است. در جریان استعمار قارهی آمریکا، مردم بومی به شدت آسیب دیدند و هنوز هم میبینند؛ به همین دلیل هم روایت داستانی در رابطه با این برهه از تاریخ کار ساده و بیدردسری نیست.
لین در این رابطه گفت:
هیچ راهی وجود ندارد که بتوان داستان مثبتی را در مورد مسائل مربوط به استعمار روایت کرد. ما به آن موضوع مرتبط نیستیم. این جا آمریکا نیست و در این جزیره هیچ تاریخی مرتبط با قارهی آمریکا نداریم. هیچ چیزی برای ارتباط دادن این جزیره به آمریکا وجود ندارد.
البته باید اشاره کنم که این در صورتی درست است که نام بازی را در نظر نگیریم.
لین سپس ادامه داد:
داستان در مورد جزیرهای در اقیانوس اطلس است. مکانی که مردم ممکن است تصور کنند همان آتلانتیس مشهور است. ساکنان فعلی جزیره از جای دیگری به این جا آمدهاند. جزیره در اصل غیرمسکونی بوده است. هر کسی که به این جا آمده، انگیزهاش طمع و یا تلاش برای به دست آوردن Azoth (یک منبع جادو) بوده است. این داستانی است که ما روایت میکنیم.
پس طبق گفتههای لین، با اینکه مردم از قبل در جزیره حضور داشتهاند اما این افراد بومی نیستند.
داستان از این قرار است: جزیرهی Aeternum مکانی است که در آن Azoth بر اثر برخورد دو نیرو در اعماق زمین، از پوسته بیرون زده و روی سطح زمین جاری شده است. Azoth میتواند به کسانی که خواستار آن هستند، زندگی جاویدان و قدرت جادویی ببخشد، اما در عوض آنها را فاسد میکند. بنابراین کسانی که در بازی به آنها بر میخورید، کاوشگرانی طماع و فاسد هستند.
ظاهرا Azoth روی ظاهر جزیره نیز اثر میگذارد و گیاهان و جانوران را به شکل خاصی تغییر میدهد. تریلری که دیدیم، جهانی جادویی و کمی کارتونی با تنوع بصری بسیار بالا را نمایش میداد و اصلا شبیه یک بازسازی واقعگرایانه از جهان خودمان نبود.
جنگ و تملک مناطق
جنگها، بخش بازیباز علیه بازیباز این عنوان هستند که شرکت در آنها اجباری نیست اما واقعا هیجانانگیز به نظر میرسند. لین در این باره گفت:
جنگهای ما ۵۰ به ۵۰ است، یا ۵۰ بازیباز در مقابل صدها هوش مصنوعی که به آنها حمله میکنند. در واقع اتفاقی که این جا رخ میدهد این است که در پسزمینهی بازی، یک نبرد برای تملک و کنترل مناطق وجود دارد که کسانی که به آن بخش علاقه دارند میتوانند در جنگها شرکت کنند.
درگیریهایی که بر سر مناطق اتفاق میافتد، بین بازیبازان جریان دارد. لین در این باره توضیح داد:
تملک یک منطقه موضوع بسیار مهمی است. به این معناست که شما واقعا میتوانید بر یک منطقه حکومت کنید؛ برای مثال، میتوانید مالیات تنظیم کرده یا فعالیتهای اهالی را مدیریت کنید. “ما چطور قصد داریم پیشرفت کنیم؟ آیا میخواهیم آهنگریمان را به سطح دو ارتقا دهیم یا میخواهیم روی دباغی (tanning) تمرکز داشته باشیم؟ آیا میخواهیم روی دیوارهایمان توپ جنگی قرار دهیم؟” شما اهداف و پروژههایی طرح میکنید که مردم شهر برای محقق کردن آنها تلاش خواهند کرد.
شما رهبر انتخاب نخواهید کرد زیرا مناطق بازی توسط اتحادیههایی که در New World به نام کمپانی شناخته میشوند، اداره میگردند. البته شما میتوانید انتخاب کنید که کدام اتحادیهها را حمایت کنید. قبلا خبری منتشر شده بود که میگفت شما میتوانید در این بازی خانههایتان را شخصیسازی کنید؛ پس احتمالا در این بازی قابلیت خانهسازی خواهیم داشت. لین توضیح داد:
فرض کنید شما صاحب یک منطقه هستید و من در آن زندگی میکنم. شما مالیات بسیار بالایی وضع میکنید و کمی بعد یک اتحادیه دیگر به شما حمله میکند. این جا من میتوانم انتخاب کنم که به شما بپیوندم یا به آنها. اگر شما خوب باشید، مالیات پایینی بگیرید و برای حنگ به افراد بیشتری نیاز داشته باشید، من به شما کمک میکنم؛ چون شما کارهایی را میکنید که من دوست دارم. اما اگر کاری را که من دوست دارم انجام ندهید، به گروه مقابل شما کمک خواهم کرد.
اما باز هم یادآوری میکنیم که جنگها و حالت بازیباز علیه بازیباز کاملا اختیاری هستند و شما به میل خوتان، یا میتوانید خودتان را برای شرکت در این موارد حاضر کنید و یا “اگر به عنوان یک بازیباز به این مسائل اهمیتی نمیدهید، میتوانید حجم بسیار زیادی از تجربه را بدون ورود به این بخشها به دست آورید.”
مبارزات الهام گرفته شده از سری Dark Souls
بله، درست خواندید. لین در این مصاحبه گفت:
عنوان ما بیشتر تحت نفوذ عناوینی مثل Dark Souls است. حالا زمانی که من نام Dark Souls را میبرم، منظورم این است که بخشهایی از بازی از این سری الهام گرفته است. البته ما این عنوان را به شدت قابل دسترستر طراحی کردهایم. نمیخواهیم هیچ چیز دشوار و سطح بالایی در این بازی داشته باشیم، بلکه میخواهیم شما حس کنید که مهارتتان در نبرد اهمیت دارد.
New World قصد دارد از سنت دیرین MMOها که در آن شما با کلیک برروی یک دشمن، به سرعت قابلیتهای مختلف را استفاده میکردید و یک سری محاسبات ریاضی مشخص تعیین میکرد که آیا ضربههای شما به هدف برخورد میکند و یا خیر، فاصله بگیرد. او گفت:
ما میخواستیم برداشتی متفاوت داشته باشیم. در بازی ما نشانگر موس (Mouse) وجود نخواهد داشت. شمشیر من باید به صورت فیزیکی به بدن شما برخورد کند تا بتواند آسیب بزند. ما هنوز چیزی شبیه به قابلیتهای سنتی را خواهیم داشت اما فضای بازی کاملا فیزیکی خواهد بود. این به آن معناست که مکانیزمهای برخورد نیز در بازی حضور خواهند داشت. یعنی برای مثال اگر ما چهار نفر کنار هم در حال مبارزه با یک بازیباز دشمن باشیم، جایگیری اهمیت فوقالعادهای در استراتژی ما خواهد داشت. حالا چنین سیستمی را در ابعاد یک جنگ تصور کنید…
لین امیدوار است مبارزه به چیزی فراتر از محاسبات عددی تبدیل شود. وی در این مورد گفت:
در بسیاری از MMOها، زمانی که شما به سطح ۵۰ برسید، یک بازیباز سطح ۴۵ نمیتواند به شما آسیبی وارد کند. او حتی نمیتواند به شما نزدیک شود. در بازی ما اگر شما سطح ۵۰ باشید، بی شک از یک بازیباز سطح ۴۵ قدرتمندتر خواهید بود اما این تفاوت قدرت میتواند با مهارت جبران شود. بعضی از بازیبازان مرحلهی آزمایشی ما فوقالعادهاند. آنها میتوانند کسانی که ۱۰، ۱۵ و یا حتی ۲۰ سطح از آنها بالاتر هستند را شکست دهند. این قابلیت، در صورتی که شما زمان کافی برای ارتقاء سطح نداشته باشید، به شما کمک میکند که باز هم بتوانید رقابت کنید و در بازی کاری انجام دهید. به همین خاطر، شما میتوانید با سطح پائین نیز در جنگها تاثیر بگذارید.
درخت مهارت برای سلاحها
در New World هیچ کلاسی وجود ندارد و این یعنی به صورت تئوری شما میتوانید در یک نبرد هر نقشی را بر عهده داشته باشید. البته نحوهی استفاده از امتیازهای قابلیت و قرار دادن آنها در مهارتهای مختلف نیز اهمیت دارد.
در بازیهای دیگر نیز چنین چیزی وجود دارد. اگر میخواهید در صف اول بجنگید، امتیاز سلامتی و قدرتتان را بالا ببرید و زره سنگین به تن کنید. اگر میخواهید در صفوف عقبی و از دور مبارزه کنید، امتیازهایتان را در چالاکی سرمایهگذاری میکنید و زرهی سبک و انعطافپذیر میپوشید. یا مثلا برای قدرتمندتر شدن در جادو، امتیازاتتان را در راه روح (Spirit) خرج میکنید.
البته کلاسها در جایی دیگر از بازی کمی نقش مهمتری دارند و آن هم سیستم اسلحههاست. ما یک سیستم مهارت اسلحه داریم. هر سلاح یک درخت مهارت دارد. هرچقدر بیشتر از یک سلاح استفاده کنید، سطحش سریعتر بالا میرود و به شما اجازه میدهد که راه دیگری را انتخاب نمایید. برای مثال میتوانم تیشه را مثال بزنم. من میتوانم تیشه را به عنوان یک سلاح سرد بسیار سریع استفاده کنم و یا آن را از دور به سمت دشمن پرتاب کنم. برای هر دوی این رویکردها، قابلیتهای متعددی وجود دارد.
یکی دیگر از کارهایی که New World با الهام از عناوین اکشن نقش آفرینی انجام میدهد، قرار دادن نوار تغییر سریع سلاح است که به شما اجازه میدهد در هر موقعیتی به سرعت سلاح خود را تغییر دهید. لین در این باره نظرش را این گونه بیان کرد:
این قابلیت ترکیب، نبرد بسیار جذابی را رقم میزند.
چرا روی کنسولها منتشر نمیشود؟
New World تنها برای رایانههای شخصی در حال توسعه است و نسخهی کنسولی آن “چیزی نیست که هنوز آن را در نظر گرفته باشیم.” لین گفت:
من عاشق توسعه برای کنسولها هستم و بازیهای کنسولی زیادی نیز ساختهام، اما در این مورد به خصوص، ما قصد داریم گرافیک را تا جایی که امکان دارد بالا ببریم. این مورد نیز یکی دیگر از چیزهایی است که میخواهیم به این سبک بازی اضافه کنیم؛ یک بازی MMO با ظاهری کاملا متفاوت. فکر میکنم چیزهای خیلی زیادی هستند که ما میتوانیم به بازی اضافه کنیم؛ چرا که رایانهها به سرعت قوی و قویتر میشوند و ما نیز میتوانیم به همان نسبت موارد جدیدی به بازی اضافه کنیم.
البته یک موضوع ناگفته در این جا وجود دارد. شایعات حاکی از این هستند که آمازون در حال ساخت یک سرویس ابری استریم بازی، شبیه به استیدیا است و انتظار میرود که آن را در سال آینده معرفی و یا حتی منتشر کند.
با توجه به این که New World عنوانی است که توسط آمازون توسعه داده میشود، آیا امکان دارد که تاریخ عرضهی آن، در واقع نوعی نشانه از تاریخ عرضهی پلتفرم جدید آمازون باشد؟
New World در ماه اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۹ (مه ۲۰۲۰) برای پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و شما میتوانید جدیدترین تریلر این عنوان را از این نشانی در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
والا با توجه به تصاویر و توضحیات عنوان new world خیلی بهش میاد فقط امیدواریم به درستی ازش استفاده کنن
خوب برای کنسول ها گرافیکو بیار پایین 😐 عجیبه ها
اسپم
اقا منسر یه دو راهی موندم
ایکس باکس وان بخرم یا پلی فور؟
دلم میخواد هیلو و فورزا و کوانتوم بریک و گیرز بازی کنم
ولی در عین حال میخوام گاد اف وار و اسپایدر من و انچارتد بازی کنم
کدوم ؟
بازی های X رو میشه رو Pc بازی کرد…. برو Ps4 بگیر….
کنسول رو به هیچ وجه به هیچ وجه برای انحصاری نخر
من برای انحصاری خریدم سر جمع یه ۲۰ ساعت آنچارتد و یه ۵۰ ۶۰ ساعت دلست رفتم
ولی میگم بعد یه مدت برات تکراری میشن با وجود اینکه بازیای خوب و ارزشمندین
.
پی سی که کلا نمیصرفه با این وضع قیمت قطعات
اگه گرافیک و گیم پی برات مهمه ایکس باکس بگیر
اگه انحصاری و بازی با دوستات برات مهمه پی اس۴ یا ۵ بگیر
.
و اینکه کنسول نسل بعد رو بخری به صرفه تره چون یه سری بازیای جدید ممکنه برای ایکس باکس یا پی اس قبلی نیاد
*گیم پی = گیم پس
اگه انقدر علاقه داری هر دو تاش رو بخر.
به نظرم xbox one s all digital و ps4 slim 500g بخر.
Behad gamer
خوب معلومه پلی استیشن :inlove:
خودمم به این نتیجه رسیدم پلی از همه بهتره
راستش همه شون سلیقه این
ولی یکی از دلایل اصلی انتخابم اینکه
چه خاطراتی که با پلی ۳ نداشتم
لست اف اس
انچارتد
من با این بازی ها زندگی کردم
نمیدونم چرا یاد The Fable افتادم….
من پام رو تو سایت گیمینگ میذارم یادش می افتم
خدا کنه نسل بعد ی نسخه ازش داشته باشیم.