قابلیت PhysX 5.0 به طور رسمی توسط انویدیا معرفی شد
شرکت انویدیا (Nvidia) به طور رسمی از قابلیت جدید PhysX 5.0 رونمایی کرد. طبق گفتهی این شرکت، PhysX 5.0 در سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.
این نسخهی جدید از PhysX، از یک چهارچوب شبیهسازی ذرات محدود متحد پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه به ویژگیهای مهم قابلیت PhysX 5.0 در قسمت زیر اشاره شده است.
ویژگیهای کلیدی PhysX 5.0:
- مدل المان محدود (FEM) یک تکنیک شبیهسازی استاندارد برای بدنهای تغییر شکل یافته است. این مورد در صنایع خودروسازی و تولیدی، برای شبیهسازی دقیق مقاومت ساختاری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. حال این مورد از طریق PhysX 5.0 ساخته شده است.
- برای شبیهسازی مایعات، توسعهدهندگان میتوانند از شبیهسازی ذرات گسسته برای مدل کردن آنها استفاده نمایند. اجرای آن کاملا مقیاسپذیر است. مراحل بلند مدت میتوانند برای شبیهسازی طیف گستردهای از مایعات مورد استفاده قرار بگیرند.
- شبکههای دلخواه میتوانند به عنوان یک پارچه و یا طناب و با استفاده از مدل ذرات محدود PhysX 5.0 شبیهسازی کرد. این شبکهها را میتوان با محدودیتهای حفظ حجم صدا با فشارهای تعریف شده برنامه برای شبیهسازی اشکال بادی متصل نمود. شبیهسازی مبتنی بر شبکه همچنین مدلی را برای شبیهسازی آیرودینامیکی ارائه میدهد. مدل محدودیت از منابع پشتیبانی میکند؛ بنابراین میتوان از آن برای خلق سیستمهای فنری مانند استفاده کرد. تطابق شکل مکانیکی، یک مکانیزم را برای گروههای ذرات فراهم میکند تا یک ساختار جامد و محکم را برقرار سازند. این مورد میتواند برای شبیهسازی دینامیکی یک شکل نرم مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، ساختار جامد و محکم میتواند در زمان اجرا تغییر شکل دهد تا اثرات تغییر شکل پلاستیک را اعمال کند.
همچنین انویدیا یک ویدئوی کوتاهی را منتشر کرده که در آن، افکتهای قابلیت PhysX 5.0 نمایش داده شده است.
دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
باید گفت انویدیا پیشگام در صنعت و تکنولوژی گرافیکه :yes:
مهمتری از این قدرت اصلیه سیستمه
معلوم نیست از چه سیستمی برای همین چیز ساده استفاده شده
خداییش اسکایریم باید از PhysX 5.0 استاده کنه 😀
خیلی دوستش دارم اسکایریم و ولی از بدترین مشکلاتش همین فیزیک داقون بود
تا ببینیم چی از آب در میاد