چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد

آرش بوالحسنی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

در سال ۲۰۰۶، مایکروسافت (Microsoft) و اپیک گیمز (Epic Games) صنعت بازی را با یک بازی نه چندان کوچک به نام Gears of War زیر و رو کردند. این بازی بلافاصله پس از انتشار با واکنش عمیقا مثبت منتقدان و هواداران رو به رو شد و در کنار Halo، به عنوان یکی از بهترین انحصاری‌های فرست‌پارتی مایکروسافت شناخته شد. اگر Gears of War را یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های دو دهه‌ی اخیر بخوانیم، ابدا اغراق نکرده‌ایم.

با این حال، نشان یک بازی حقیقتا خوب، نحوه‌ی واکنش آن نسبت به گذر زمان است. حقیقت در مورد Gears of War این است: با وجود گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی و حرکت رو به جلوی خود فرنچایز و همچنین کل صنعت بازی‌های ویدئویی، Gears of War هنوز هم بازی درجه یکی است. با این اوصاف، چه چیزی Gears of War را به یک بازی درجه یک تبدیل می‌کرد (می‌کند)؟ در این مقاله، در مورد سه المان کلیدی بازی Gears of War که باعث جریان‌سازی آن شد، صحبت می‌کنیم.

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

اگر Gears of War را یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های دو دهه‌ی اخیر بخوانیم، ابدا اغراق نکرده‌ایم. با این حال، نشان یک بازی حقیقتا خوب، نحوه‌ی واکنش آن نسبت به گذر زمان است. حقیقت در مورد Gears of War این است: با وجود گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی و حرکت رو به جلوی خود فرنچایز و همچنین کل صنعت بازی‌های ویدئویی، Gears of War هنوز هم بازی درجه یکی است.

اولین و طبیعتا واضح‌ترین المان، مکانیک‌های آن است. انجام بازی Gears of War، تجربه‌ی مسحورکننده‌ای بود و هر نبرد، وزن خاص خودش را داشت. واکنش مناسب بازی به هر عمل شما، Gears of War را به تجربه‌ی بی‌مانندی تبدیل کرده بود. رسیدن به این مرحله از تعادل در مکانیک‌های بازی، حقیقتا کار دشواری است. در سیزده سالی که از عرضه‌ی نسخه‌ی اول بازی گذشته است، بارها در مورد صیقل خورده‌ بودن و کیفیت بالای مکانیک‌های سری Gears صحبت کرده‌ایم. حقیقت این است که پس از گذشت این همه سال، این فرنچایز هنوز نیازی به تغییر مکانیک‌هایش ندیده است و هسته‌ی نبردهای لحظه به لحظه‌ی آن، هنوز همان است. همین مهم کافی است تا بدانید المان‌های اصلی Gears of War تا چه حد خوب بودند.

طبیعتا سری Gears، چندین تغییر در خط اصلی گیم‌پلی بازی ایجاد کرده است. با این حال، هسته‌ی بازی تقریبا بدون تغییر مانده است و به طرز عجیبی، این مورد نکته‌ی مثبتی است. بنیان گیم‌پلی بازی Gears of War آنقدر خوب، آنقدر بی‌نقص است که احتمالا بیست سال بعد هنوز هم لذت‌بخش خواهد بود. کاور گرفتن و بیرون آمدن برای تیراندازی حس خوبی دارد. شلیک کردن به دشمنان و تماشای ترکیدن‌شان حس خوبی دارد. استفاده از اره برقی اسلحه‌ی Lancer برای پاره کردن دل و روده‌ی دشمنان، حس خوبی دارد.

 

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

بنیان گیم‌پلی بازی Gears of War آنقدر خوب، آنقدر بی‌نقص است که احتمالا بیست سال بعد هنوز هم لذت‌بخش خواهد بود. کاور گرفتن و بیرون آمدن برای تیراندازی حس خوبی دارد. شلیک کردن به دشمنان و تماشای ترکیدن‌شان حس خوبی دارد. استفاده از اره برقی اسلحه‌ی Lancer برای پاره کردن دل و روده‌ی دشمنان، حس خوبی دارد.

بهترین مورد برای تعریف مکانیک‌های عالی Gears of War، سیستم Reload فعال آن است. این سیستم بسیار ساده، با این حال، نبوغ‌آمیز است. نیاز به تعامل خاصی با این سیستم ندارید. نیازی به زدن چند کمبوی متفاوت و عجیب و غریب ندارید. فقط کافی است دکمه‌ای را در زمان مناسب بزنید. همه‌اش همین است با این حال همین مورد، وزن خاصی را به بازی اضافه‌ می‌کند. در بحبوحه‌ی یک نبرد پر زد و خورد، تمام شدن تیرهای خشاب‌تان و زدن به موقع یک دکمه جهت بارگذاری آن، باعث می‌شود یک نوع حس رهایی در خالی کردن خشاب بعدی برروی سر گله‌ای Locust باشد.

المان دیگری که باعث شد تا نبردهای Gears of War به حد غیر قابل مقایسه‌ای برسند، طراحی مرحله‌ی شگفت‌انگیز آن بود. Gears of War به شدت بازی خطی بود و مراحل آن، اکثرا راهروها و محیط‌هایی بودند که صرفا برای نبرد طراحی شده بودند. همین موضوع دقیقا دلیل درخشش آن بود. مراحل بازی حول محور نبردهای آن طراحی شده بودند تا بزرگترین نقطه‌ی قوت بازی را پشتیبانی کنند. انصافا هم در این زمینه توی خال زدند. هر اتاق، هر راهرو و هر محوطه، به صورت دستی طراحی شده بودند و هر گوشه‌ی آن با دقت جاگذاری شده بود. همه‌ی آن‌ها به این جهت بود تا هر رودررویی با دشمن، غایت هیجان باشد. از جایگیری کاورهای بازی، تا زمان چک‌پوینت‌ها و محوطه‌های بزرگ که به بازی‌باز اجازه‌ی حمله از جناحین را به دشمن می‌دادند، Gears of War همیشه می‌دانست چگونه نبردهایی تازه و جذاب برای مخاطب بسازد. قصد ندارم بگویم طراحی مراحل بازی انقلابی بودند، اصلا شاید همین رو به جلو و پرخاشگر بودن روند بازی، کمی خسته‌کننده باشد. با این حال، این طراحی مراحل دقیقا برای هدف بازی، مناسب بودند.

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

المان دیگری که باعث شد تا نبردهای Gears of War به حد غیر قابل مقایسه‌ای برسند، طراحی مرحله‌ی شگفت‌انگیز آن بود. Gears of War به شدت بازی خطی بود و مراحل آن، اکثرا راهروها و محیط‌هایی بودند که صرفا برای نبرد طراحی شده بودند. همین موضوع دقیقا دلیل درخشش آن بود. مراحل بازی حول محور نبردهای آن طراحی شده بودند تا بزرگترین نقطه‌ی قوت بازی را پشتیبانی کنند. قصد ندارم بگویم طراحی مراحل بازی انقلابی بودند، اصلا شاید همین رو به جلو و پرخاشگر بودن روند بازی، کمی خسته‌کننده باشد. با این حال، این طراحی مراحل دقیقا برای هدف بازی، مناسب بودند.

با این گفته‌ها، به سمت سومین المان کلیدی موفقیت Gears of War می‌رویم. با اینکه دو المان اول کاملا گیم‌پلی‌محور بودند، المان سوم کمی پیچیده‌تر است. این المان چیزی نیست جز اتمسفر بازی. Gears of War هیچ‌گاه به خاطر داستانش جایزه نبرد و با اینکه سری شخصیت‌های دوست‌داشتنی و افسانه‌های جذابی داشت، این‌ها مواردی بودند که بیشتر در دنباله‌های بازی قوت گرفتند. با اینکه نسخه‌ی اول Gears هرگز بهترین نسخه‌ی آن در داستان‌گویی نبود، با این حال در یک زمینه بی‌نقص ظاهر شده بود و آن، اتمسفرسازی بود.

هر بازی‌بازی که Gears of War را تجربه کرده باشد می‌داند در چه مورد صحبت می‌کنم: حال و هوای ترسناک بازی. Gears of War به هیچ عنوان یک بازی ترسناک نبود، با این وجود یک حس وحشتناک قوی در بازی وجود داشت. Locusها دشمنان جدیدی بودند که هیچکس از منشاشان خبر نداشت و یا نمی‌دانست که ‌آن‌ها چه می‌خواهند یا از کجا آمده‌اند. سری Gears معمولا به خاطر استفاده‌ی زیاد از رنگ‌های قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما، با توجه به فضای داستانی بازی، این رنگ‌ها کاملا با عقل جور در می‌آیند. حرکت در میان خرابه‌های Sera که زمانی یک شهر متمدن و پیشرفته بود، حقیقتا دلهره‌آور بود و باعث می‌شد تا در ستون فقرات‌تان سرمای عجیبی حس کنید. Gears of War هم به خوبی تلاش می‌کرد تا این مهم را دقیقا در مرکز توجه قرار دهد. راهروهای تاریک، نورپردازی کم‌نور و صداگذاری حقیقتا ترسناک، مواردی بودند که باعث می‌شدند بازی‌باز مدام بر لبه‌ی صندلی خود باشد.

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

با اینکه نسخه‌ی اول Gears هرگز بهترین نسخه‌ی آن در داستان‌گویی نبود، با این حال در یک زمینه بی‌نقص ظاهر شده بود و آن، اتمسفرسازی بود. هر بازی‌بازی که Gears of War را تجربه کرده باشد می‌داند در چه مورد صحبت می‌کنم: حال و هوای ترسناک بازی. Gears of War به هیچ عنوان یک بازی ترسناک نبود، با این وجود یک حس وحشتناک قوی در بازی وجود داشت. Locusها دشمنان جدیدی بودند که هیچکس از منشاشان خبر نداشت و یا نمی‌دانست که ‌آن‌ها چه می‌خواهند یا از کجا آمده‌اند.

در ابتدای این مقاله، گفتم که دلیل اصلی فوق‌العاده بودن Gears of War این است که ۱۳ سال بعد از انتشار هم، بازی خوبی است. هسته‌ی گیم‌پلی آن هنوز هم می‌درخشد و با اینکه برخی بازی‌های قدیمی‌تر با پیشرفت دنباله‌های‌شان دیگر کیفیت قبل را ندارند، Gears of War این طور نیست. اگر حرفم را باور نمی‌کنید، نسخه‌ی Ultimate بازی را دریافت و خودتان آن را امتحان کنید.

Masuod EnayatiSami 227

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا
چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • گیرز ۴ خوب بود ولی از گیرز ۵ زیاد خوشم نیومد

    • دوست عزیز مقاله ترجمه هست و نه نوشته بنده
      دوما در مورد تنها نسخه اول بازی هست نه gears 4 و مابقی

      • OLDKRATOS گفت:

        واقعا شما در این مقاله علانا توهین کردین به خواننده و مطلبی رو ترجمه کردین که بعیده یک عقل سلیم نوشته باشه کاملا بوی تعصب و فن بوی بودن میده
        یکسری نکات مثبت واقعا خنده دار :no: وقتی یه عده به سیستم reload این بازی میگن نکته مثبت مطمعنا نکات منفیه بیشمارش رو نمیبین!!

        این بازی خیلی افت کرده و بسیار ضعیفه ! علت ضعفش هم تغییر نکردن بازی هست همون سمبل کاری های قبلی با متای کیلویی و یه عده طرفدار آماتور که پشتشن :no:

        • Advent Sorrow گفت:

          فکر نمی کنم بازی ای با متای بالای ۸۰ ضعیف باشه. بلکه بازی “خوب” به شمار میره. از اونجایی که متاکریتیک تبدیل شده به یک معیار اصلی برای فن های دو طرف باید ذکر کنم اگر گرز آف وار ۴ ۵ ضعیف باشن مطمئنا Death Stranding هم ضعیفه. اگر بخوای در مورد گیمپلی بحث کنی به نظر من سری Unchrted هم الان چندین ساله همون گیمپلی همیشگی خودشو حفظ کرده. این دلیلی بر ضعف نیست این موضوع بر می گرده به این که سازنده ها تونستن یک هسته اصلی و جذاب از بازی رو حفظ کنن. این که شما فکر می کنی گرز ضعیف به حساب میاد نظر شخصیه. به نظر منم The Last of Us از اون دسته بازی هایی هستش که گیمپلی کاملاََ معمولی داره که در قالب داستان و گرافیکی فوق العاده ارائه شده. اینا همش نظر شخصیه در نهایت نه TLOU عنوان بد یا صرفا متوسطیه نه gEARS بلکه به سلیقه بازیکنان بر می گرده پس اینقد با اطمینان نظر ندین. اینا همش سابجکتیوه.

          • OLDKRATOS گفت:

            این هسته ی بازیه gears دیگه واقعا تکراری شده و هیچ جوره نمیشه تکراری بودنش رو توجیح کرد ضمنا من فن بوی نیستم پسر جون که مثل فن بوی ها با من حرف میزنی

            در مورد uncharted هم اگر اینجا کسی تمام سری هاشو تموم کرده باشه ازش میخوام جواب تورو در مورد حرف بچگانت بده چون uncharted در هر نسخش پیشرفت و ارتقا در تمام مکانیک هاش(گانپلی،پارکور،فیزیک حرکات،انیمیشن های گیمپلی)دیده میشه حتی با چشم بسته! چیزی که در سریه gears برای توجیح وفاداری به ریشه ها شاهدش نیستیم
            در دنیای گیم هرکس برای تفریح خودش بازی میکنه نه توجیح کردن دیگران به خوب و بد بودن یا ضعیف بودن بازی ها
            من نگفتم متای بالای ۸۰ ضعیفه ولی همه از یک عنوان سوپر سلر انتظار نمره ی بسیار درخشان و بالای ۹۰ دارن اونم عنوانی که کلی حرف و رجز خوانی و اعتبار یک کنسول در گرویه اونه !!

            • Advent Sorrow گفت:

              اتفاقا بنده سری Uncharted رو چندین بار تموم کردم از نسخه دوم به بعد کلا بدون نوآوری بوده از نظر گیمپلی اما از نظر گرافیک و صدا گذاری و … بهتر عمل کرده. موشن کپچر بهتر شده اما هیچ المان تازه ای به گیمپلی خودش اضافه نکرده هیچی! همین که شما و حرکات و انیمیشن رو به گیمپلی اختصاص میدی نشون میدی متوجه نیستی اصلا گیمپلی چی هستش!!! بزرگ ترین کاری که انچارتد ۴ انجام داده بود سندباکس کردن بازی بود که ده ها سال قبل شاهدش بودیم و ضروری بود. نه تنها شاهد المان تازه ای نیستیم بلکه معما ها همگی بدتر از گذشته هستند. همونقدری که گرز برای تو تکراریه(برای منم تکراریه سری گرز نمی خوام بگم یک طرفه اس قبول هم دارم از گذشته ضعیف تر شده) سری انچارتد هم برای من تکراری هستش + TLOU. من برای بازی هایی مثل GOD OF WAR ارزش قائلم که تونستند یک تغییر اساسی بدن و ریسک کنن. کسی به انتظار شما کاری نداره وقتی بازی بالای ۸۰ و سبز هست یعنی خوبه. کسی هم از کوجیما انتظار نداشت متای ۸۳ کسب کنه بعد از چند دهه ساخت بازی های بالای ۹۲٫ اما همچنان بازی “ضعیف” نیست بلکه خوبه. بعد از ۸ ۹ سال سر و کله زدن با کاربرهای چندین سایت مختلف از خط اول کامنت می تونم بفهمم طرفم فن بوی هست یا نه شما هم یک فن بوی تمام عیاری.

              • DavidLight گفت:

                آرش عزیز با تمام این حرف ها،مقایسه تون با سری بازی Uncharted واقعا اشتباه محض بود(البته نظر شخصی تون قابل احترام) استودیو Naughty Dog هیچ وقت از نوآوری غافل نبوده چه از لحاظ گیم پلی چه مخصوصاً داستان، در هر صورت بازم هیچ کس کامل نیست¯\_(ツ)_/¯ سری Gears of War هم به همین صورت، که تجربه گیمر ها نشون میده بازی ها چندگانه «معمولا» از خوب به بد میرسن مگه اینکه بلاخره یه جایی جاه طلبیشونو بذارن کنار
                متاسفانه در نسلی هستیم که کمیت بر کیفیت و فرم بر محتوا داره غلبه میکنه و شما هرروز استودیو های کمتری رو پیدا میکنید که برعکش عمل کنه (دیگه بیشترشون درش تخته شده) اما چند نفرن که متوجه این چیزا بشن یا اصلابهش اهمیت بدن؟
                یاد نسل ۷ بخیر واقعا -_-

              • OLDKRATOS گفت:

                من به اندازه پول خونت پول واسه گیم خرج کردم بچه تو ۸ ،۹ ساله وقتتو تویه سایتها تلف میکنی من ۲۰ ساله بازی میکنم اونقدری هم برای وقتم ارزش قاعلم که اونو صرف امثال تو و گیمرهای بی کنسول نمیکنم

                تو شاید انچارتد رو تموم کرده باشی که این کار سختی نیست ولی درکشون نکردی(وگرنه نمیگفتی تکراری) هدفت از انجام بازی لذت بردن ازش نبوده فقط بازی کردی که ازش ایراد بگیری دقیقا گیمرهای مجازی مثل تو هستن من خیلی وقته دیگه تو گیمفا نیستم زمانی که نظر میدادم فکر میکنم تو یه هفته صبح بودی یه هفته بعد از ظهر

              • MrNemesis گفت:

                یا خدا من خودم عاشق آنچارتد و تمب ریدر هستم یعنی این سبک ادونچر ولی کجای آنچارتد ۴ سندباکس بود اصبا تعریف سندباکس اطلاع دتری چیه آنچارتد ۴ اپن ورد هم نبود چه برسه به سندباکس

              • Advent Sorrow گفت:

                @oldkratos
                @mamad
                اولد کریتوس از لحن صحبتت معلومه بالای ۱۶ نیستی عزیز دل برادر. بلاک باستری هاتو بازی کن.
                اینقدری که خونت به جوش اومده به این فکر کن که صدرصد تو هم گرز اف وار رو درک نکردی حرفایی که میزنی دو طرفس بهتره EGO درونت رو خاموش کنی، با زیرشلواری نشستی پشت پی سی کامنت میدی من می فهمم بقیه نمیفهمن. بهترین و نوآورانه ترین بازی سری آنچارتد نسخه دوم بود که قابل تحسینه نسخه سوم و چهارمه تکرار مکررات بود از نظر گیمپلی حالا خودتو آتیش هم بزنی اینجا حقیقت عوض نمیشه. هیچ المان تازه ای در مباره و … وجود نداشت :))
                در مورد سند باکس بودن: سند باکس یعنی دنیای نسبتا کوچیک در اختیار بازیکن قرار میدن نه در حد بازی های اوپن ورلده نه کاملا خطی یا غیر خطیه. فقط یک منطقه در اختیارته برای اکتشاف اما داستان همچنان خطی پیش میره. دیگه تیم سازنده وقتی گفته سند باکسه شما کسی نیستین که در موردش صحبت کنین.
                https://www.vg247.com/2015/01/20/uncharted-4-ps4-naughty-dog/

              • DavidLight گفت:

                با عرض پوزش از مترجم اشتباها اسم ایشون رو بردم.طرف صحبتم کلا با کسایی که این کامنت رو میخونند بودش.امیدوارم سو تفاهم نشه

            • Iman21 گفت:

              حاجی حرفت مثل این میمونه که کسی آدم بکشه و بگه من قاتل نیستم
              فن بوی بودن شامل خیلی چیزا میشه که کوبیدن الکی و تعصب بیجا جزوشه
              بعدش مرد مومن تو خودت میگی تو دنیای گیم هر کس واسه تفریح خودش بازی میکنه نه توجیح دیگران به خوب و بد بودن یا ضعیف بودن بازیا
              مشتی اگه واقعا به حرفای خودت ایمان داری پس چرا خودت بر عکس حرفای خودت عمل میکنی و همین الان داری با حرفات توجیح میکنی که بازی gears ضعیف شده و نویسنده داره در مورد بازی جبهه گیری میکنه
              بازی uncharted خیلی بازی خوبیه و خوب که هیچی شاهکاره
              و از اون دسته بازیایی هست که واقعا باهاش حال میکنم
              از یه طرفم بازی۵ gears هم واقعا بازی فوق العاده ای هست و یه شاهکاره
              قرار نیست اگه من و شما یا هر کس دیگه ایی از گیمی بدمون بیاد اون گیم بد باشه
              من بر عکس شما با تموم حرفای نویسنده موافقم و بخاطر مقاله خوبش ازش تشکر میکنم
              دست سازنده های بازیم درد نکنه که یه بازی خوب ساختن
              برادر من یه چیزی که زیباست هر چقدرم منکر زیباییش بشن باز زیبا میمونه
              هر کسی عقیده ی خودش و داره شمائم خواهشن سعی کن عقیده ی خودت و به زور تو مغز این و اون فرو نکنی
              هیچ چیزی بدون ایراد نیست وقتی یه چیزی زیبا باشه ولی کسی فقط زشتیاش و ببینه تنها دلیلش اینه که کلا از ریشه با اون چیز مشکل داره

              • OLDKRATOS گفت:

                Advent sorrow
                زمانی که تو داشتی تو خیالاتت بازی کردن عناوین نسل هشتم رو تصور میکردی من داشتم کالکشن جمع میکردم الان واقعا وقتم انقدر بی ارزش نیست که بخوام به پای تو هدرش بدم
                در مورد آنچارتد هم نوآوری میخواسته چی باشه نوبک ؟؟؟مثلا میخواسته کنترل هواپیما رو علاوه بر کنترل ماشین و قایق در اختیار گیمر قرار بده یا اوپن رولدش کنه(سبکشو عوض کنه)که یه عده نادان مثل تو خوششون بیاد و نگن تغییر نکرده ؟؟ یا اینکه بیاد کنترل ۲ شخصیت رو در اختیار گیمر بزاره ؟
                نوآوری اسمش بادخودشه یعنی ایده جدید و آنچارتد ۴ هم با محیطی کاملا جدید،داستانی کاملا جدید،اضافه شدن سکانس های دکمه زنیه جدید شخصیت های جدید،مکانیک های جدید بهترین اکشن ادونچره نسله و اینکه میگن انچارتد ۴ تغییری نکرده فقط توسط نوبک های ایرانی زده میشه و این حرفو هرکس هرجا بزنه بهش میخندن(سایتای خارجی)تویی که فرق حق و باطل رو نمیتونی تشخیص بدی و یقین دارم هنوز ۳۰۰ تا بازی تو نسل هشت که به کنار تو عمرت تموم نکردی بیکار

                یه حرفی بزن ادم تحقیر و مسخرت نکنه
                بعدشم یه گیمر وقتشو معطل نمیکنه چه برسه مثل تو بخواد خودشو تو یه سایت لوستر کنه و دنباله حرف دیگرانو بگیره این یعنی عقده داری و گیمر نیستی فقط عشقشو داری من ۳ ساله گیمفا نظر ندادم ولی گفتم جوابتو بدم هار نشی پیش خودت فکر کنی منم مثل این خردسالام که باهاشون جر و بحث میکنی

              • Advent Sorrow گفت:

                عزیز سه بار گفتی وقتمو هدر نمی دم هر دفعه هم ۵ پاراگراف چرت و پرت گفتی !! : D حقا که با بچه مچه ها نباید بحث کرد برو همون آنچارتد بلاک باستریتو بازی کن. : D میخواستی داستانم تغییر ندن :d بیان همون قبلی رو ریمستر کنن هم تو میگی شاهکاره انقلابیه :d اینقدر چرت گفتی که از خنده آدم میمیره. تو که میای انیمیشن رو جزو گیمپلی حساب می کنی چجوری روت میشه بحث رو ادامه بدی؟

            • sauron گفت:

              دوست عزیز قبل از هر چیز بهتره دیکته فارسی رو یاد بگیرید بعد برای بیان نظر شخصی تون استفاده کنید.
              توجیه صحیح هست نه توجیح!
              بنده تمامی شماره های گیرز و همچنین تمامی شماره های آنچارتد رو بازی کردم، همونقدر که آنچارتد پیشرفت و تغییر داشته گیرز هم تغییرات و پیشرفت های زیادی داشته و بسیار هم جذاب هست.

              • MrNemesis گفت:

                والا من ps4 دارم xbox 360 داشتم به لطف مایکروسافت روی win10 گیرز ۴ ، ۵ و فورزا و اوری و کوانتوم و … رو بازی کردم بحثم مقایسه کیفیت انحصاری دو شرکت نیست که مثل روز مشخصه به صورت کلی مایکروسافت عقب تره اما در مورد گیرز درسته در حد آنچارتد نتونست تمام مراحل بازی رو عالی بسازه اما اینکه بگی تکراری بدون تغییر بی انصافیه اتفاقا هم شخصیت جدید هم مکانیک جدید هم محیط جدید اضافه کرد همون روبات کلی مکانیک جدید داشت اما نمیدونم زمان نداشت یا نتونست اون محیط های باز رو جذاب خلق کنه مشکلش این بود. اون محیط های خطی که عالی بودن هم گرافیک هم طراحی محیط هم دشمنا.شما گیرز رو بزار رو هاردکور بازی کنه کوآپ بازی کن ببین چقدر چالش برانگیز و جذاب میشه. اون دوست عزیزی که میگه آنچارتد۴ سندباکس شد
                جی تی ای و ماینکرفت و جاست کار سندباکس هستن حتی فارکرای هم سندباکس نیست اپن ورده ویچر هم سندباکس نیست اکشن نقش آفرینی اپن ورده

              • Old kratos
                واقعا چرا بحث میکنی اینکه شما درمورد انچارتد حرف زدین یا اومدین در مورد گیرز نظر دادین نظر شخصی خود شما بود شما نه گیرز و بازی کردین نه درک کامل از انچارتد داشتین در حد بازی کردن و تموم کردن بود تعصب هم حدی داره انچارتد فقط تو نسخه دوم نسبت به نسخه اول نوع اوری داشت نسخه سوم و چهارم تکرار اون نوع اوریها بود حالا این دوست عزیزمون چیزی نگفت که اومدی از ارشیو حرف زدی ارشیو دوس داری نشونت بودم تلگرام ایدیتو بگو برات از ارشیو کنسولا و بازیاش برات بفرستم تا ارشیو ارشیو نکنی بچه ای که میاد صحنه های سینماتیک بازی رو جز گیم پلی میذاره نباید باهاش حرف زد من هم تمام کنسولای سونی رو دارم اما انقدر تعصب ندارم Death Stranding بدترین نمره گرفت اما من دارم لذتشو میبرم پس بهتره بازی رو که بازی نکردی gears نکوبی

            • MrNemesis گفت:

              خوب بازی نکن کسی مجبورت نکرده. من که اگر با همین گیم پلی ۱۰ تا نسخه دیگه هم بزنه بازی میکنم حال میکنن

        • MrNemesis گفت:

          @OLDKRATOS
          اصلا بازی کردی تمام گیرزها رو ؟؟؟؟؟؟
          سیستم ریلود مسخره ؟؟؟؟؟؟؟
          کجاش مسخرس ؟؟؟؟؟

    • دوستان اینترنت از کار افتاده روشی نیست که بشه به ps4 کانکت کرد؟

    • mehrdad65 گفت:

      گیرز پنج بازی بزرگتری،چه تو وسعط محیط چه تو گیم پلی

    • MrNemesis گفت:

      دوست عزیز در اینکه گیرز ۵ نشون داد فرگوسن یک تهیه کننده درجه یک هست نه یک کارگردان و بازیساز خلاق درسته اما واقعا از بازی گیرز ۵ لذت نبردی ؟ نکته جالب گیرز ۵ اینه که هرجا خطی بود تو اوج بود و هرجا جهان باز در سراشیبی واقعا بعضی مراحل خطیش عالی بود و باز هم میگم جاهای دیگه هم گفتم قبل و بعد از گیرز ۵ آخرین بازی که با خصوصیات گیرز بازی کردی کی بوده و اینکه تغیرر و بهبود بازی که جهان باز بودن نیست
      میتونه روایت و خود داستان قوی باشه که گیرز هیچوقت در این زمینه تلاش زیادی نکرده چرا گیرز همیشه از احساسی بودن داستان فرار میکنه همیشه سعی میکنه داستان شخصیت ها خشن و با کمترین احساس باشه مثل دور کردن جدی و کیت بعد از نسخه چهار که میتونست پایه یک داستان احساسی باشه تا اونجایی که آخر ۵ بهت این اجازه رو میده بکشیش !! یا مکانیک گیم پلی جدید به بازی اضافه کردن که با اون روبات تا حدودی موفق شدن !!

    • گیرز ۵ درحال جهان باز شدن ولی گیرز چهار همون داستان محور کلاسیکه

  • darkwarrior گفت:

    دوتا عنوان واس مایکروسافت واقعا خوب عمل کردن
    یکیش gears
    یکی دیگش همforza
    هرجفتشون هم تجربه کردم خیلی خوب بودن

  • Clara گفت:

    پروتاگونیست به یاد موندنی، گیمپلی اعتیاد آور، داستان و روایت جذاب ( هرچند داستان نسخه دوم و سوم رو بیشتر میپسندم) و گرافیک فک بر انداز زمان انتشار همه و همه دست به دست هم دادن تا از نظر من نه تنها بهترین فرنچایز مایکروسافت بلکه بهترین بازی شوتر سوم شخص ساخته بشه….

  • General RAAM گفت:

    زندگی منه این بازی :inlove:خدای TPS :pray: :worship: انقلابی ترین بازی نسل هفتم :yes: و همچنان در اوج :inlove: نسخه پنجم هم که شانس اول گوتی هست :inlove: :yes:Gears از اون بازیاس که همیشه باید نسخه جدیدی ازش منتشر بشه منه هوادار همیشه Gears میخوام چون مثلش نیست :yes:

  • Advent Sorrow گفت:

    چیزی که باعث شده بود Gears متفاوت باشه به طور کلی کلیف بزینسکی بود، خیلی جالب و محترمانه نیست مقاله ای در مورد Gears نوشته بشه و نامی ازش به میان نیاد.(در مورد کسی حرف میزنه که مقاله رو نوشته منظورم مترجم نیست) به نظر من افرادی مثل دیوید جف و کلیف بزینسکی نباید از استودیوهای بزرگ با بودجه های بالا جدا بشن چون چنین اشخاصی ایده هایی در ذهن دارن که با استودیوهای کوچک اجرایی نیست، بارلاگ هم اگر روزی استودیو خودش رو بزنه مطمئنا نمی تونه موفقیت قبل رو بدست بیاره، ظرفیت ذهن این افراد بیش از این ها هستش.

    • ALFAR3D گفت:

      در این شکی نیست ولی خب فک میکنی…الان همین بارلوگ رو نیگا کلا موهاش سفید شد سر ساخت یه بازی چه فشار هایی که باید تحمل کنه و از این نمونه زیاده اصولا اینا دوست دارن خودشون بالای سر خودشون باشن تا زیر دست یکی دیگه به خاطر همین امثال کلیف میرن یه استدیو میزنن بر خودشون چون میخوان ازاد باشن و کسی بهشون دستور نده از اونور هم ناشرا پول میبینن حالا کاری ندارن بازی چی هست بازی سود داشته باشه براشون میسازن(البته کاشکی اینطوری بود)

  • crash گفت:

    من ۳ گانه این عنوان تجربه کردم حقیقتش فقط ار بخش کاور گیری بازی لذت بردم چیزی خاصی نداره نمیدونم چرا انقدر از این بازی تعریف میشه از نظر من یه عنوان معمولیه ولی واسه سرگرمی خوبه

    Indiana jones(50%)
  • lastofus2 گفت:

    با عرض پوزش از نویسنده مقاله من قرار نبود و نیست نظر بدم چون باعث گریه بعضی ها میشم ولی مقاله واقعن بی ارزش و بی محتوا بود
    اگر میخواید یک مقاله بنویسید فن بوی بازی رو کنار بزارید و واقعا یک چیزی بنویسید که ارزش سایت و احترام به خواننده حفظ بشه
    قبل از اینکه از حرفای من ناراحت بشید انتقادایی که از مقاله شما کردمو با یکی از دوستان غیرمتعصب و غیر فن بوی مطرح کنید متوجه صحت حرم میشید
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    “”با وجود گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی و حرکت رو به جلوی خود فرنچایز و همچنین کل صنعت بازی‌های ویدئویی، Gears of War هنوز هم بازی درجه یکی است””

    چجوری بازی درجه ۱ حساب میشه وقتی متاش ۸۴ هستش؟ اینکه بازی قشنگیه شکی نیست ولی درجه ۱؟پس بازی های با متای بالای ۹۰ و بازی سال مثل گاد درجه چندن؟
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    دوما میگید “” اگر Gears of War را یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های دو دهه‌ی اخیر بخوانیم، ابدا اغراق نکرده‌ایم.””
    دقیقا تاثیرش رو چی بوده؟سیستم کاورگیری بازی خیلی قبل تر توسط نینتندو و بازی هایی مثل کیل سوئیچ و روگ تروپرز و یک بازی قدیمی تر از این دوتا برای نینتندو ۶۴ که اسمش یادم نیست و متاسفانه اینترنت رو به سرورهای خارجی قطع کردن نمیتونم سرچ کنم بوده
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    “حقیقت این است که پس از گذشت این همه سال، این فرنچایز هنوز نیازی به تغییر مکانیک‌هایش ندیده است و هسته‌ی نبردهای لحظه به لحظه‌ی آن، هنوز همان است”
    اگر نیاز به تغییر نداشته چرا متاش پایین اومده؟ دقیقا این اتفاق برای گاد اسنشن افتاد و بازی گاد جدید ریسک کردن خودشو تغییر داد و بازی سال در برابر غولی مثل ردد ۲ شد. پس حرف شما ازمتای دو بازی آخر نشون میده نیاز به تغییر داره و ریسک که بازی دوباره به دوران اوجش برگرده ولی ریسک نیاز به هزینه و احتمال اینکه سود بازی پایین بیاد داره و ماکروسافت اینو نمیخواد
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    “بنیان گیم‌پلی بازی Gears of War آنقدر خوب، آنقدر بی‌نقص است که احتمالا بیست سال بعد هنوز هم لذت‌بخش خواهد بود”
    اگر فن های متعصبی مثل شما پشتش باشه بله این بازی بی نقص حساب میشه. فقط بازی بی نقص چجوری متاش پایین میاد؟ اونم با متاهای کیلویی و خریدنی بالا اومد قبلا عکساش رو گزاشتم
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    “کاور گرفتن و بیرون آمدن برای تیراندازی حس خوبی دارد”
    خب اینکه در بازی های آنچارتدم هست به اضافه اینکه داستان قوی تر گرافیک بالاتر گیم پلی اکشن تر و ادونچر باعث شده بازی سال بشن و متای بالای ۹۰ خودشون رو حفظ کنند. ولی این کجا و آن کجا
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    “سیستم Reload فعال آن است. این سیستم بسیار ساده، با این حال، نبوغ‌آمیز است. نیاز به تعامل خاصی با این سیستم ندارید. نیازی به زدن چند کمبوی متفاوت و عجیب و غریب ندارید. فقط کافی است دکمه‌ای را در زمان مناسب بزنید. همه‌اش همین است با این حال همین مورد، وزن خاصی را به بازی اضافه‌ می‌کند”
    ببخشید بقیه بازی ها ضربدر ضربدر مربع میزنیم ریلود بشه؟
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    راهرو و دیگه ۴تا باکس و ستون ریخته برای کاورگیری که خلاقیت اونجوری نمیخواد بقیه بازی ها هم دارن
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    اتمسفر بازی رو در نسخه اول که بازی کردم قبول دارم. محیط تاریک و خاکستری ( قهوه ای یادم نیست ) که حس خیلی خوبی به بازی میداد ولی در نسخه ۴ و ۵ شد یک محیط گل و بل بل و رنگی که شماره ۴ روی هاردش نمیمردی یارت میومد کمکت میکرد. متاسفانه این قضیه روی هارد و کمک کردن در ورژن پنج هم بود که من خودم روی اینسین بازی کردم و بعضی جاهای بازی چالش برانگیز میشد
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    راستی تبریک میگم که بازی دیزگان یکی از جایزه های اصلی گلدن آواردز رو برده جایزه داستان
    در مورد بازی اوتر ولدز هیچ ربطی به ماکروسافت نداره اگر جایزه ای ببره چون نه ناشر این بازی ماکروسافته نه سازندش
    گیرز هم که هیچ جایزه خاصی در این مراسم نبرد که خودش نشون میده حرفای من چقدر درسته همینطور ورژن ۴
    ( دیگه بهترین بازی ایکس باکس شده خب یک بازی باید برای اون کنسول جایزه بگیره و توقع دارید کرک دان ببره؟ )
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    در مورد جایزه سال منظور بازی ای که بیشترین جایزه رو ببره
    احتمال زیاد بازی دس استرندینگ به خاطر نوآوری هاش درگیم پلی جایزه میبره
    و همینطور بازی رزیدنت اویل ۲ چون خیلی ها از بازی دس استرندینگ خوششن نیومده و دسته چکی ها جایزه رو به اویل ۲ میدن قبول دارم خیلی عالی بود اویل ۲ ولی یک بازی ریمیک هستش نه یک بازی جدید
    سکیرو هم حقشه جایزه ببره ولی چون سبکش همه پسند نیست نمیبره
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    نظر شخصیم دس استرندینگ به خاطر خلاقیت و نوآوری هاش بازی سال میشه ( فکر کنم تنها شخصی هستم که درگیمفا این حرف رو میزنه درآینده مشخص میشه حرفم درسته یا نه )

    • سلام دوست عزیز
      خیلی ممنون که مقاله رو خوندید و محترمانه نظر گذاشتید
      ۱- بنده مترجم مقاله هستم نه نویسنده و فقط خط به خط ترجمه کردم و اصلا خودم اکس‌باکس ندارم و هر چهار نسل قبل رو کنسول سونی گرفتم، در کنار سوئیچ که اولین کنسول نینتندوم هست
      ۲- مشخصا متا اولویت نیست و نباید متا رو بذاریم مدرک که ببینید متا پایین شده و یعنی بازی خوب نیست، البته که مثال بازی با متای ۴۹ خوب نیست ولی از بالای ۸۰ تا بالای ۹۰ فرق چندانی نیست. با این حال خیلی‌ها هم هستند که با نظر نویسنده‌ی این مطلب هم نظرند و بازی رو شاهکار می‌دونند
      مطمئن باشید نویسنده‌های سایت هیچ کدوم تعصبی مطلب نمینویسن

      • lastofus2 گفت:

        سلام آقای آرش
        خب من فکر کردم شما نوشتی ولی هرکی نوشته تعصب از متنش و مقالش میباره و دلایلی هم که ذکر کرده مسخره بود مثل سیستم ریلود و … که بهش اشاره کردم
        در مورد فن بوی بودن نویسنده های سایت هم قبلا که خیلی فن بوی بودن و خدارو شکر اخراج شدن نام نمیبرم ولی بچه ها درجریان هستند
        الانم بعضی هاشون بعضی نظرات رو تائید نمیکنند با اینکه اصلا هیچ توهینی در کامنت نیست و صرفا گاهی تعریف از یک کنسول یا بازی هستش یا شده بعضی خبرا هیچ وقت پوشش داده نشده
        در مورد متا که میگید الویت نیست حرفتون درسته. بازی های بوده مثل ابرشاهکار بیاند دو سول که متاش پایین شده
        ولی ما داریم در مورد یک سری صحبت میکنم که از متای بالای ۹۰ سقوط کرده به پایین ۹۰ دلیلش هم واضحه پسرفت بازی
        شما اون ویدئوی فیزیک بازی های گیرز های قدیمی و گیرز ۴ و ۵ رو ببین. اصلا بازی ۲۰۱۹ چیزی به اسم فیزیک و تخریب نداره ولی بازی مثلا سال ۲۰۱۰ بود چند بود اومد اون فیزیک فوق العاده رو داره و منتقد های غیر متعصب به همین دلایل و روند تکراری بازی و عدم نوآوری در بازی خب متا رو پایین میدن . متای ۹۰ با زیر ۹۰ خیلی فرق داره نمیشه بگیم یک بازی با متای ۸۳ ۸۴ با یک بازی با متای ۹۰ یکی هستش یا حتی ۸۸ ۸۹
        اونایی که شماره ۴ و ۵ رو شاهکار میدونند همون هایی هستند که بازی دزدان نارگیل چین هم میگن شاهکار کلا هربازی ای ماکروسافت بده از نظر این ها شاهکاره
        شاهکار = یک بازی با متای بالای ۹۰ یا یک بازی که در بخش جوایز نامزد یا برنده جوایز میشه یا یک بازی که یک داستان فوق العاده و درگیر کننده داره و پیچیده ( یک چیزی مثل بیاند دو سول و داستانش یا بایوشاک ) یا یک سری نوآوری و خلاقیت داره
        مثلا بازی اوری متاش زیر ۹۰ هستش ولی گرافیک و گیم پلی و…. بازی بازی رو شاهکار کرده
        ولی بازی که متاش از بالای ۹۰ به ۸۴ میاد و فیزیک و اون اتمسفری که خود شما هم اشاره کردی از بین میره و پسرفت میکنه دیگه اسمش شاهکار نیست
        در مورد حرفی هم که اون سازنده آنچارتد زده شاید اون سازنده بازی هایی که نام بردمو بازی نکرده
        شما به یوتیوب برو دقیقن اون سبک کاورگیری و شلیک اسلحه از پشت کاور بدون اینکه خودتم بیرون بیای در بازی روگ تروپز هستش بازی که ۶ ۷ ماه قبل از گیرز وارد بازار شد
        بازی ها هم از هم الهام میگیرن ولی من در مورد سری گیرز حرف زدم نه ۳گانه گیرز
        منظورم این بود سری گیرز خیلی وقته افت کرده اینو از متاش و افت هایی در فیزیک و اتمسفر و … راحت میشه دید

        در کل مرسی از شما و جوابی که دادید
        :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
        @gorze rostam
        اویل ۳ بهترین نسخه اویل هستش و قبول دارم در حق نمره بازی ها گاهی اجهاف میشه مثل نمره همین دیزگان که باید ۸۰ تا ۸۴ میشد ولی با نمره های کیلویی و خریدنی پایین شد یا حتی متای اوری که به نظر من یک بازی با متای بالای ۹۰ هستش یا خیلی از بازی های دیگه ولی سری گیرز رو توضیح دادم به آقای نویسنده بخون
        @Advent Sorrow
        سلام دوست خوبم
        بله خودمم میدونم دست استرندینگ بازی همه پسندی نیست ولی کامنت منو بخون
        نوشتم به خلاقیت و نوآوری هاش بازی سال میشه
        سکیرو خلاقیت و نوآوری خاصی نداشت
        اون طنابش که از بازی تنچو هستش
        گارد گیری و اینا هم که در بازی های قبلی سولز بورن و نی اه بود
        تنها چیز جدیدی که در بازی یادمه بود این هستش که باس رو بزنی گاردش بشکنه بعد با یک ضربه بکشیش
        یعنی یکدونه از نوار هلسش رو کامل از بین ببری
        بقیه چیزا مثل اسموک و … هم در تنچو روی پلی ۱ بود اگر بازی کرده باشی؟
        البته حق سکیرو هم میدونم بازی سال بشه ولی بعید میدونم
        نظر شما هم محترمه آینده جواب مارو میده :yes:

        • ببین مثلا بازی مثل آنچارتد دو یا RDR2 که متاشون میشه ۹۶ و ۹۷ بله، آثار خاصی هستند
          ولی مثلا من شخصا آرکام نایت با متای ۸۷ رو از همین سکیرو با متای ۹۰ بیشتر دوست دارم (با اینکه طرفدار سرسخت سری سولزبورن هستم)
          گوتی هم که تکلیفش مشخصه…
          باز هم موفق باشید :yes:

        • Advent Sorrow گفت:

          نوآوری سکیرو خیلی اساسی تر از مواردی مثل اسموک هستش. اونم سیستم مبارزه روان و تلفیق پری کردن با مبارزات سرعتی هستش که الان میبینیم هنوز یک سال نگذشته از عرضه بازی اما star wars در دقیقا این سیستم رو اجرا می کنه. در این دوره دیگه نوآوری ها کم پیش میاد انقلابی باشن یا واقعا توی چشم باشن باید وارد جزئیات شد الان به جرئت میشه گفت در دهه و حتی ۱۵ سال اخیر نوآوری عجیب و غریبی شکل نگرفته بلکه همین جزئیات هستن که باید بهشون توجه بشه. Death Stranding هم نوآوری هایی که داره انقلابی نیستن بلکه بهبود بخشیدن و تغییر سیستم آنلاین سری سولز و یک سری موارد دیگر هستش که متاسفانه خوب هم جواب نداده و در سطح المانی انقلابی نیست. برای همینم مورد توجه منتقدین قرار نگرفت. در نهایت انتظار داشتم جوابی برای بخشی که گفتم مربوط به الهام گرفتن ناتی داگ از گرز آف وار هم داشته باشی که جوابی ندادی.

          • ALFAR3D گفت:

            دقیقا….الان نواوری خاصی وجود نداره همش شده الهام گرفتن از بقیه یا تقلید…البته نواوری باید اونقدر خوب باشه که راحت همه گیر بشه مثلا همین سیستم کاور گیری که قبلا تو بازایی مثل کیل سوییچ بود ولی خب همه گیر نشد تا وقتی گرز اومد بعد دیدیم تو چه بازیایی استفاده شد حتی نمونه های که کاور اتومات دارن مثل تایم رایدر یا بتمن ارکام یا متال گیر…ولی در کل موافقم نواوری خاصی نشده تو این نسل…الان بیشتر دارن تکامل میدن بازی رو تا نواوری ایجاد کنن که خوبه البته….

        • PERSIAN NAZI گفت:

          بیا برو رد کارت تمام پیسی گیمرای سایتو بن کردن اون وقت تو حرف از فن بوی بازی نویسنده میزنی :laugh:

        • میگی با تعصب بعد خودت بیشتر مکانیزم های بازی رو با انحصاری های سونی مقایسه میکنی.

          همین شماره ۴ نو آوری زیاد داشت ولی بهش گیر دادن که چرا از ریشه هاش دور شده.

          در مورد اتمسفر هم اگه داری میگی اتمسفر خاکستری با همین اتمسفر بازی زنده و احساس داشت چیزی که تو خیلی از بازی ها نمی بینیم.

          همین اتمسفر خاکستری که میگی معلومه از هیچ منظور بازی رو درک نکردی و چشم هات رو بستی و فقط با تعصب نظر دادی.

          متای بازی که الکی ۹۴ نیست در نسخه اول
          حتی زحمت نکشیدیت چک کنید.

          چطور میای نسخه اول این بازی رو با بازی های امروز مقایسه میکنی وقتی خیلیاشون از این بازی الگو گرفتن.

          وقتی هم بحث شاهکار میشه سریع میبری سمت نسخه چهار و پنج
          چرا سه نسخه اول رو نمیگی که نسخه اول شد
          ۹۴ دوم شد ۹۳ و سوم شد ۹۱ چرا این هارو نمیگی.

          حرف هایی که تایپ کردی فقط برای عیب جویی بود فقط.
          سیستم کاور گیری هم که نقصی توش نیست و همچنین تعامل بین اسکواد و گیم پلی بازی هم که نگاه کنی چیزی کم نمی بینی که داخل یک بازی داستان محور نباشه عملا بازی از نظر گیم پلی غنی بود همین خاصیت کاور گیری در حین مبارزات قفل شدن این دو مورد باهم نسبت به زمان خودش خیلی خوب بود.
          تنوع در سیستم مبارزات هم که داشت یک بار نمیشه که در طول مراحل از کشتن خسته بشی.
          در مورد باس فایت ها هم که بهتره خاص بودنشون رو نگاه کنی کجا یه همچین چیز هایی تا اون زمان میدیدی
          چطور میای با انچارتد بازی رو مقایسه میکی وقتی حتی سبک و سیستم مبارزات دوتا باهم هیچ تشابهی ندارن.
          شما داخل گرز هر چند دقیقه مبارزه میبینی و استراحت ها بسیار کوتاه و اون هم برای جمع آوری امو و اچیومنت های بازیه اما داخل انچارتد همون وقت خیلی بیشتره و برای حل پازل های مراحله.
          گرز هم پازل داشت اما همراه با مبارزه.
          سیستم ریلود بازی هم که کاملا فعاله و وقتی تو میتونی بر زمان ریلود مدیریت داشته باشی که اگه دکمه رو در زمان خاصی بزنی سریع تر رلود بشه
          سیستم فعال همینه که جاهای دیگه تا اون موقع نبود.
          شما وقتی میای از یه Ip به این خوبی فقط ایراد می گیری که البته اگه انتقاد میکردی که سازنده بود هیچ مشکلی نداشت اما شما فقط میخوای بزنی تو سر یه چیزی و فقط بگی این چرا اینطوریه اون چرا اینطوری نبود مشخصه داری با پیش زمینه قبلی در مورد یه چیزی صحبت میکنی که بله به عنوان مثال انچارتد اینطوریه چرا گرز اینطور نیست کاملا مشخصه که تعصب مد نظر شماست و پیشرفت هاش رو نمی بینی

      • lastofus2 گفت:

        یک نکته دیگه که یادم رفت بگم
        شما میگی متای ۸۰ و ۹۰ فرق چندانی نیست ولی معمولا (نه همیشه ) بازی هایی که برای بازی سال انتخاب شدن دقیقا بازی هایی بودن که بالای ۹۰ متا گرفتن که این خودش همه چیز روتوضیح میده
        وبازی گیرز ۴ که متاش ۸۴ شد در هیچ مراسمی جزو نامزد های بازی سال نشد که این خودش افت این سری و پایین شدن متاش رو نشون میده

        • pink panther گفت:

          داداش
          اون مورد ریلود رو که اصلا نگرفتی
          منظور این نیست که تو بقیه بازیا باید برای ریلود کمبو بزنی میگه زدن همین یه دکمه اندازه زدن یه کمبو به گیم پلی عمق داده
          بعد قبول دارم گیرز اف وار ۴ و ۵در حد انحصاری های سونی نیستن ولی دلیل نمیشه که درجه ۱ نباشن
          و نویسنده میگه گیرز بازی خوبیه نمیگه از رد دد و گاد اف وار بهتره

    • متای رزیدنت اویل ۳ زیر ۸۰ بود اما همین الانم بازی کنی با اینکه گرافیکش خیلی مسخره بنظر میاد اما یکی از بهترین تجربه های گیمینگت میشه ، حرفت کاملا غیر منظقی و بی اساس بود :-/

    • Advent Sorrow گفت:

      خسته نباشی دوست عزیز برای این متن بلند بالا! ولی در مورد تاثیرگذاری بازی فقط به این بسنده می کنم که طبق صحبت های یکی از طراحان گیمپلی و سیستم مبارزه Uncharted، تیم ناتی داگ از سری Gears الهام گرفتن. اونم زمانی که به مشکلات جدی در مورد خلاقیت سیستم مبارزه بر خورده بودند.
      “سکیرو هم حقشه جایزه ببره ولی چون سبکش همه پسند نیست نمیبره
      نظر شخصیم دس استرندینگ به خاطر خلاقیت و نوآوری هاش بازی سال میشه”
      دث استرندیگ بیش از سکیرو خاص پسنده پس طبق صحبت خودتون امکان بازی سال شدنش کم باید باشه.

    • Lastofus2
      یعنی انقدر دلت از کینه بی جا پره که جواب دادن به ادعاهی غلطت و یا حرفایی درست اما نامربوطی که با :heart: هی نوشتی هیچ فایده نداره.
      فقط اینو بدون که تقدیر و ستایش از یک بازی تاثیرگذار به معنای زیرسوال بردن بقیه بازی ها و داشته هاشون نیست.

      با تفکر تو من بخوام به قضیه نگاه کنم که last of us اصلا گیم محسوب نمیشه. و تنها بازی اورجینال سونی little big planet هست.

      اما من مثل تو نیستم.

      • lastofus2 گفت:

        اگر حرفای من در مورد سیستم ریلود؟ اتمسفر بازی؟ نبود فیزیک در ورژن های ۴ و۵ ؟ افت متای بازی و کیفیت بازی که سرسخت ترین فن جعبه آقای صدا آقای منطقی سایت microsoft xbox one هم تائید کرده اشتباهه؟ باشه تو خوبی
        اینکه با من حال نمیکنی یا فن جعبه هستی به کنار ولی نظر میخوای بدی از روی منطق و عدل نظر بده نه دشمنی وفن بوی بازی
        سطح سایت و خودت رو پایین میاری

        • ALFAR3D گفت:

          سیستم ریلود بازی چشه؟فیزیک داره کی گفته نداره؟فیزیکش مشکلی نداره تو کدوم بخش فیزیکش میلنگه ؟متا رو بریز دور متا یه عدده وگرنه اگر به متا باشه شادو تام رایدر باید بدترین نسخه باشه ولی از دید من بهترین نسخه هست تا اینجای کار….
          اون اقایی که سنکشو به سینه میزنی از پایان بازی بیشتر ایراد گرفته که خب نمیدونم چرا ولی یه همچین پایان بندی تو سه گانه هم بود که حالت کلیف هنگری باشه ولی خب نه اون انتخابش بین دو نفر که هر چند تا نسخه بعدی نیاد نمیفهمیم چه داستانی قراره اتفاق بیفته…

        • MrNemesis گفت:

          آقا من چندتا مقاله خوندم در مورد نبود سیستم تخریب و موتور فیزیک ضعیف
          برخی مراحل به خاطر محیط یخی کلی تخریب داشت از موجودات یخ زده که با لوله و اون اسلحه سرد بزرگ باحال میزنی زیرشون ! تا سنگرهای یخی که تخریب میشن تا آب های یخ زده که میشه شکستشون و … (تفاوت جالب با نسخه های قبلی مبارزه با گرز گران !) اگر محیط های دیگه کم تر تخریب میشه حقیقتش نمیدونم چرا ! ولی این رو هم قبول دارم بازی انحصاری ویترینه و نباید این اشکالات رو داشته باشه
          و بله منظور از تخریب پذیری محیط فقط دیوار و سنگر نیست مثلا شلیک به یک میز یک قاب عکس باید باعث شکستنشون بشه.
          در یک بازی روز انحصاری اینا مهمه اما …
          گیم پلی سراسر اکشن و مبارزه با دشمنان عالی و محیط زیبا به خصوص در مراحل خطی !! اینا مهم تره نباید به خاطر کمبودها اینا رو نادیده گرفت !

    • ALFAR3D گفت:

      نوشته نسخه یک درجه یکه نه کل فرنچایز….
      بعدم سیستم کاور گیری درسته از قبل بوده ولی نه به روونی و راحتی و تکامل یافته تر تویه گرز او وار که باعث شد قشنگ این سیستم به خاطر گرز او وار همه گیر تر بشه…
      دلیل پایین اومدن متاش خیلی چیزاس ولی گیمپلی نیست چون هر تغییری بدن از اصالت خودش خارج میشه…نمیتونن بازی رو مثل ونکوییش کنن چون میشه یه بازی دیگه…گاد اسنشن کلا اومد یهکواپ گذاشت تو بازی و یه داستان نچسب گذاشت کنارش بعدم خود بازی یه سری مراحلش تکرای میشد وگرنه اگر همونم قشنگ یه لول دیزاین خوب روش انجام میدادن و یه داستان حداقل با روایت بهتر میزاشتن بازی بهتری میشد(هر چند گاد ۴ تغییر خاصی نکرده الا اینکه زاویه دوربین عوض شد و همین خودش باعث تغییرات دیگه ای شد که البته من خوشم اومد چون من با زاویه دوربین ثابت کنار نمیام)….
      همونجور که گفته شد بازی از لحاظ گیم پلی اوکیه ولی خب نسخه های جدید یه سری مشکلات دارن البته پایان بندی هم بی تاثیر نیست ولی خب این نوع پایان بندی تو سه گانه قبلی هم بود ولی خب اون زمان این نکته منفی نبود ولی الان هست…طبع منتقد جماعت عوض شده(که اهمیتی نداره) ولی بازم طبق چیزی که تو مقاله گفته شده اینا در خصوص نسخه یک هست….
      کاور گرفتن و تیر اندازی کردن تو خیلی از بازی ها هست اینکه تو کدومش جذابه به عهده گیمره من خودم به شخصه با ونکوییش حال کردم ولی با انچارتد نه کاریم ندارم این بازی ساله متاش چنده و اینا چون من به متا اهمیت نمیدم یه چی که قشنگ سرگرمم کنه….
      سیستم ریلود هم ممکنه تو خیلی از بازیا ساده نباشه به عنوان مثال (صرفا جهت خنده) تو مرتال کمبت ۱۱ تو یکی از استایل های ارون بلک با اسلحه که شلیک میکنی باید یه چنتا دکمه دیگه فقط برای ریلود کردنش بزنی تا ریلود بشه که خب مسخرس…(جدا از این سیستم ریلود گرز یه چی ساده و دمه دسته و راحت فقط تو یه زمان خاصی میزنی اسلحت خوف میشه من همچین چیزی رو ندیدم تو بازیای دیگه)….
      راهرو و چهارتا سنگ خب همون انچارتد هم داره مهم چینشه ورگنه همه بلدن بازی خطی بسازن ولی همین چینش باعث میشه بازی روندش تکراری نشه…(این خیلی هنره مخصوصا تو بازی خطی)یه نمونه بارز هم مرحله اسنایپر کود ۴ هست که یه جورایی کلاس درس برای سازنده های بازی هست هنوزم و البته همین مدرن وارفر جدیدم همونجوره….
      اون اتمسفر نسخه یک و دو خوب بود ولی خب خیلیا اعتراض کردن که خوشش نمیاد تو نسخه دو یه نمه تغییر دادن ولی تو نسخه ۳ کلا رنگارنگ شد که خب انتخاب سازنده نبود ملت گیمر خوششون نیومد…تو نسخه ۴ هم سعی کردن همون اتمسفر دارک رو بیارن ولی بازم فیت نمیشد با بازی که دیگه تو نسخه ۵ اومدن از رنگای شاد استفاده کردن ولی اونجوری نیست که بازی مثل از تیپ دارک سولز دراومده شده سوپر ماریو…..
      کلا به این مراسم زیاد توجه نکن یه زمانی خوب بود الان انتخاباش از رده خارجه با یه مراسم مشخص نمیشه چه بازی خوبه چه بازی بد….
      دث استرندینگ هم فعلا تو حاله ابهامه البته باید بازی کرد تا دید ولی حداقل اگر به ریمیک و اینا گیر ندن رزیدنت ۲ یا دویل ۵ یا مدرن وارفر انتخابای خوبی هستن….

    • Iman21 گفت:

      وای وای داداش داداش یواش یواش تنها تنها کجا میری مائم با خودت ببر
      دمتگرم مشتی که فن متعصب نیستی اون عمه ی منه که فن متعصبه
      گور بابای ماکروسافت و بقیه شرکتا چون نه من دخلی بهشون دارمو نه اونا به من ولی خداییش الان این بازی انحصاری کنسول شما بود بازم همین حرفو میزدی یا اگه متاش هفتادم میشد میگفتی حقشو خوردن و این بازی همه جوره شاهکاره
      متا یه چیز مزخرفه که مثل یه شایعه میمونه که تا با چشمای خودمون ندیدیم نباید باورش کنیم
      اون یکی دوستمون که میگفت نویسنده داره تو مطلبش در مورد بازی جبهه گیری میکنه
      شماها که دیگه جبهه گیری و یه مرحله بالاتر بردین و رسیدین خط مقدم
      الله اکبر
      مشتی بپا اون جلو ملوها خطرییه
      یه شربتی هست اگه بهت دادن اونو نخور
      چون دار فانیو وداع میکنی

  • s3me گفت:

    نسخه چهارم اولین گیرزی بود که بازی کردم یه مقدار تازگی برام داشت جذاب بود برام ولی با نسخه ۵ حال نکردم دیگه بیش از حد تکراری شده بود نتونستم تا اخر تحملش کنم

    • داداش یه نسخه ساخت اولش این بچه فنایی که هی میان گیرز گیرز میکنن سه سالشونم نبود اون موقع . من رو pc بازی کردم خب زمان خودش یجورایی انقلابی بود سیستم گان پلی عالی ، گرافیک عالی تو زمانش خودش ، مایکروهم مثل اکتی شرچع کرد به دوشیدنش که سال ۲۰۱۹ همچنان همونو با گرافیک روتوش شده کپی پیست میکنه تحویل مخاطب میده بیچاره هام این نسل از بس بازی نداشتن حلوا حلواش میکنن :heh:

  • Milad gh گفت:

    یه نکته وجود داره،اونی که گیرزو همون سالی که اولین نسخش اومد بازی کرده،خاص بودنشو ،ارزش واقعیشو درک میکنه.

    • lastofus2 گفت:

      من نسخه یک رو روی کامپیوتر بازی کردم خداییش هم شاهکار بود هیچ کامنتی از من در سایت پیدا نمیکنی گفته باشم نسخه یک یک بازی معمولی یا خوبه همیشه گفتم شاهکاره ولی خداییش قبول کنید از ورژن ۴ به بعد بازی افت کرد و یک بازی خوب شد

    • MrNemesis گفت:

      من عاشق آنچارتد هستم بازیش عالیه
      من عاشق گیرز هستم بازیش عالیه
      هر دو رو بازی کردم و حال کردم
      اما سوال : بازی عالی آنچارتد رو چند نفر رو ps4 خریدن ۱۰۰ میلیون نه مثلا ۲۰ میلیون پس بازی سلیقه ای هست قرار نیست یه بازی حتی اگر بهترین بازی سال شد همه خوششون بیاد
      حالا اینکه یه نفر با گیرز حال نکرده طبیعیه همون جور که حتما عده ای با آنچارتد حال نکردن که نگرفتنش !!! دوست خود من میگه خداییش از اینور به اونور پریدن چه حالی میده !! آنچارتد چیه بازی میکنی. منم میگم تند تند دویدن ورجه وورجه کردن چه حالی میده (عاشق بازی های دوبعدی رانر و شبیه سونیک هست )

  • mo1234 گفت:

    ببخشید الان شماها چجوری اینترنت دارین ؟

  • Tahakiller گفت:

    کاری به حرف این رفیقامون ندارم ولی دارید خیلی متعصبانه کار میکنین من قبلن فقط تو سایت زومجی دنبال گیم و اینجور چیزا میگشتم ولی با احترام روی خیلی از چیز ها متعصب نقد کرده بودند مثلا دارک سولز ۳ نمره ۱۰ حداقل امتیازی بود که میتونستن بدن ولی ۹.۵ دادن و واقعا مسخرس تا این که با گیمفا آشنا شدم
    ولی جدیدا شما هم متعصب شدین مثلا گوست ریکون شما واقعا چه جوری این امتیاز رو دادین اگه برید از چندتا گیمر بپرسید میگن گوست ریکون بدرد یک ساعت میخوره شما گفتید کو آپ عالی داره بخاطر همین نمره بالایی دادین
    الآن هم خیلی متعصب وارد شدید و شاید خود سازنده بازی انقدر از بازی تعریف نکنه
    و در آخر اگه یه حالتی بزارید که خودمون به بازی ها امتیاز بدیم خیلی عالی میشه چون دیگه این هرج و مرج ها پیش نمیاد
    با تشکر از سایت خوبتون

  • نسخه اول رو در زمانی کهpcضعیفی داشتم و توسط دیگران که بازی میکردن دیدم اونم قسمتی که با نور پرژکتورباید کلاغهارو دور میکردی.و بعدها کهpcقوی شد سمت این بازی که نسخه بعدیهام امده بوددقیقا یادم نیست۲یا۳نرفتم تا اینکه بازی نبود که بازی کنم(سبک شوتر یا ریسینگ یا استراتژیک)که گفتم بیام بیبینم این چه جور داستان و گیم پلی داره رو بازی کنم.متاسفانه تا همون پرژکتور رسوندم و دیگه جلو نرفتم یعنی خوش نیومد و به سمت ژنرال(استراتژیک) دوباره رفتم و بعدها کهxboxگرفتم نسخه چهارم داشت و چند مرحله رفتم دیگه تکراری بود نوع گیم پلی و تسلیحات هیچ فرقی نسبت به نسخ اول انچنان دیده نشد و ادامه ندادم الان فقط یک ربات همراهت هست کاراکتر عوض شده و شخصی سازی و مراحل جانبی ساده و ساختار هیچ فرقی نکرده هنوز همون ایدها که بنظرم تکراری کرده بازی رو البته بازی نکردم فقط از رو تریلر نظر دادم ولی انچنان بازی که سر صدا بکنه نیست.میشه بازی کرد ولی نمیشه تکرار کرد و یا جوایز گرفت

  • shee گفت:

    یکی از زیباترین شوتر هایی ک تجربه کردم،و خب من ازین سری فقط همین نسخه رو بازی کردم، چیزی نمیتونم بگم جز اینکه دوستش داشتم و لذت برم بخصوص اون سیستم دل و روده درآوردن با آون اسلحه جالب واقعا تجربه ی خاصی بود

  • zanyar11 گفت:

    سلام……من خیلی کم تویه نظرات شرکت میکنم شاید یکی دوبار کلا شرکت کرده باشم……نسخه اول بازی که برای پی سی هم اومد داستان درست حسابی نداشت فقط و فقط گرافیک داشت نمیدونم دوستان چرا همش به سیستم کاورگیری بازی افتخار میکنند خب این سیستم باره اول تویه بازی killswitch استفاده شد که بازی gears of war هم از روش کپی کرد……. اصلا نسخه اول داستان نداشت بله بازی خوبی بود ولی اصلا درحده شاهکار نبود

  • adams-khersi گفت:

    آخه خوب و بد بودن بازی چه ربطی به متا داره؟؟ مثلا بازی دیترویت با متای زیره ۸۰ بازی عه بدی بود؟ من که تو این گرونی سره متا و اینا نگرفتمش ولی وقتی تو پلاس رایگان شد دانلود کردم بازی کردم و لذت بردم خیلی بیشتر از متا های بالای ۹۰.. گرز ام من ۵ اشو بازی نکردم ولی ۱ و ۴ رو بازی کردم واقعا لذت بردم، البته ۴ چپتر یک و دو جالب نبود ولی همین جور که بازی جلو می‌رفت لذت بازی و گرافیک عالیش و حتی اون موتورسواری چنددقیقه اش، لذت اره کردن بدن سوارم ها.. فن بوی بازی رو بذار کنار چون شوترسوم شخص خطی در حد عه گرز خیلی کمه، شوتراول شخص خوب زیاد داریم ولی تو سوم شخص ها گرز یه نعمته برای صنعت گیم 😉

  • دستتون درد نکنه آقای بوالحسنی عزیز
    مقاله عالی بود
    یکی از سری های عالی و دوست داشتنی

  • closeit.ir گفت:

    سلام دوستان، آقا اگه کسی میتونه اینترنت بده ترو خدا بهم پیام خصوصی بده ،هزینه هم داشته باشه پرداخت می کنم.بخدا کارام مونده و درگیر به شدت
    شرمنده بابت اسپم!

  • Mamreza69 گفت:

    من اول نسل ps4 گرفتم برا بازی های انحصاریش و همه رو بازی کردم تا الان ولی درسته که همشون عالی بودن ولی با یک یا نهایت دو بار تموم کردن دیگه حتی سمتشون نرفتم چون دیگه جذابیت ندارن (بازی های انحصاری سونی تقریبا یکبار مصرفند) و البته یه pc قوی که همه بازی ها ۶۰ فریم روی رزولیشن ۱۰۸۰p بیاره دارم (main x99 rog asus- i7 6800k – gtx 1080 zotac -ram 16) ولی یک ماهه که xbox one x خریدم با ۲۰ تا بازی و باید بگم که این کنسول فوق الادست چه از لحاظ زیبایی – گرافیک – دسته فوق الاده با کیفیت – فریم ریت عالی – کم صدا بودن بیش از حد و البته خنک بودن این کنسول در اجرای سنگینترین بازی ها و اینکه حس و لذت نابی که این کنسول در هنگام اجرای بازی به من داده هیچوقت تجربه نکردم نه در pc قوی و در ps4 توصیه من به افراد متعصب اینه که حتما این کنسول را حداقل یکبار هم که شده امتحان کنن بعد نظر بدن در موردش با تشکر و البته اینم بگم که من بخاطر بعضی از بازی ها مثل کالاف که امکان بازی روی pc تقریبا کمه و راحتی خودم خریدم و واقعا عالیه این کنسول شک نکید اول ps4 pro میخواستم بگیرم ولی چون ps4 fat دارم نگرفتم به عنوان یه pc و ps4 فن میگم اگه کسی قصد خرید کنسول برای لذت بردن از بازیهای روز رو داره از خریدش پشیمون نمیشد

  • 47 گفت:

    دوستان ایجور که شنیدم یور فریدوم به زور وصل میشه و سرعتش پایینه ولی خب کار رو راه میندازه
    کسی میدونه از کجا میشه گرفتش؟
    شرمنده بابت اسپم **

  • به عنوان شخصی که بیست ساله گیم زدم.اسمه پروفم هم میگه که عاشق چی بودم و حتی هنوزم به یادشم اما هیچ وقت به هیچ چیز با تعصب نگاه نکردم و همچنین اینم بگم الان هردو کنسول بازار وpcرو همزمان تجربه می کنم.بازیgears of warبی نقص ظاهر شد تا اون شبی که اولین بار تجربش کردم و متوجه شدم شبیه هیچ بازی ای نیست و این یعنی نواوری .خب مثل تموم سری های دیگه مثل کال اف و بتل و حتی
    انچارتد پس از یه مدت مجموعه ها تکراری میشن ولی انچارتد از یه المان جادویی استفاده می کنه به نام داستان که برای من خیلی مهمه.اینو بگم که من بعد مدت ها. بازی کردن بازی های انلاین خیلی وقته گذاشتمون کنار چون اعتقاد دارم دیگه تو سن بیست به بعد بعد این همه سال بازی تنها چیزی که منو به گیم می کشونه داستان زیبا به همراه گیم پلی زیباست برای این که حداقل برای یه مدت کوتاه تو بازی غرق شم وبتونم از اون لذت ببرم و مشکلات زندگیم رو از یاد ببرم خب اگر یک گیم از هر شرکت و از هر دسته ای که باشه رسالت خودش رو انجام داده و قابل احترامه در غیر این صورت قاطی حاشیه نمیشم و از اون گیم میام بیرون وبازی های انلاین هم که فقط فکر دوشیدن هستن و گیمر ها رو به چشم گاو شیر ده می بینن که من از این نگاه به شخصه متنفرم.خب در مورد gears of warخب این بازی رسالت خودش رو که بالا گفتم انجام داد پس قابل احترام هست وارزش وقت گذاشتن رو داشت پس قاطی حاشیه نشید بازیش کنید و ازش لذت ببرید.
    ما از وقتی درگیر گرافیک و fps و این شرکت و اون شرکت شدیم دیگه لذت بازی ها هم در ما کم شد یادمه میکرو چه حای می داد تفنگ رو می چسبوندیم به تلویزیون مرغابی ها رو می زدیم تو سگا که شورش در شهر و مایکل جکسون و تارزان و خرگوش هویج خوره و…. که شاهکار های اون زمان بودن ps1هم که عجب دورانی بود پپسی من و پلنگ صورتی وشورش در کشتی و تیکن و داینو کرایسیس و …هزار بازی جذابه دیگه
    Ps2هم که یه shadow of clusosخپدش یه شاهکار بود که تو نسل های بعدم رفت یا گاد ۱ و ۲ که نیاز به توضیح نداره و….
    حالا خودتون ببینید که این بساط ها و کری ها و بازی های انلاین چه بلا هایی به سر صنعت گیم اورد
    امید وارم به دوران غرق شدن در گیم برگردیم

  • پین هد گفت:

    اینو سه ماه پیش روی کامپیوتر برای بار دوم تموم کردم.باید بگم که بعد از ۱۷ سال هنوز هم تجربه بازی لذت بخش هست.

چرخ‌دنده‌های افتخار | چه چیزی Gears of War را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرد - گیمفا