ویدئویی از ماد حالت اول شخص بازی Silent Hill منتشر شد
بازی Silent Hill در سال ۱۹۹۹ منتشر و به یکی از منابع الهام عناوین بعد از خود تبدیل شد. اما از زمان انتشار آخرین نسخهی این مجموعه زمان زیادی میگذرد و بازیبازان بسیاری پس از لغو Silent Hills، تشنهی رونمایی از نسخهی جدیدی از آن هستند. اگر شما نیز از آن دست بازیبازانی هستید که دلتان به شدت برای بازی Silent Hill تنگ شده است، مادسازی توانسته حالت اول شخص را به این عنوان اضافه کند که در ادامه به تماشای ویدئوی آن میپردازیم.
شخصی با نام کاربری زیرو تریس اپریتیو (Zero Trace Operative) در سایت Youtube که طراح و طرفدار سرسخت مجموعهی Silent Hill است، ۵ ماه از زندگی خود را صرف ساخت ماد اول شخص Silent Hill 1 کرده است که به بازیبازان اجازه میدهد تا بخش ابتدایی آن را به حالت اول شخص تجربه کنند. این دموی مفهومی هماکنون در دسترس قرار داشته و به مدت چهار دقیقه خاطرات خوش بازیبازانی را احیا خواهد نمود که در سال ۱۹۹۹، از خیابانهای مهآلود و صدای آژیر شهر Silent Hill وحشت کردند. بر اساس توضیحاتی که در وبلاگ این شخص قرار گرفته، وی به جای این که مدلها را از بازی اصلی به این ماد انتقال دهد، آنها را به طور دقیق خلق کرده و همچنان حس آشنای گذشته را حتی در این زاویهی دید منتقل میکنند.
شما میتوانید ویدئوی منتشر شده را در قسمت پایین تماشا و یا دریافت کنید:
دانلود ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دانلود ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P
لازم به اشاره است که زیرو تریس اپریتیو تصمیمی بر ادامهی این پروژه را نداشته و آن را کامل میداند. همچنین شما میتوانید این ماد را هماکنون از وبلاگ وی دریافت کنید.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کارگردان استودیوی بازی Helldivers 2 المانهای DEI را مورد نقد قرار داد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
نظرات
یا خدا شده اینه pt
این اخرین پستیه که نویسنده محبوبم داره
مهرداد اهاز دوست داریم و امیدواریم هرجا که هستی موفق باشی
برو جوانمرد دست خدا بهمراهت
رزیدنت اویل ۷ شد :laugh: خیلی سر گرم کننده
ای کاش هیچوقت silent hills کنسل نمیشد،لامصب داغ تجربه یک سایلنت هیل درست و حسابی به دلمون موند 😥
عشق اول شخص دارن این خارجی ها! جدیدا هم همه ی بازی ها به خصوص بازی های ترسناک شده اول شخص به این بهونه که بیشتر شما رو میترسونه و درگیر میکنه چون فقط واسه جامپ اسکیرهای مسخره ی بازی های امروزی دید اول شخص خوبه در صورتی که ترس واقعی و تعلیقی رو با بازی های سوم شخص مثل سایلنت هیل و رزیدنت های قدیمی تجربه کردیم با اون دوربین ثابت فوق العاده که به نظرم هنوزم باید یه استاندارد باشه واسه بازی های ترسناک امروزی به خصوص اینکه تو این سبک از دوربین میشه لوکیشن های جذابی خلق کرد و فاصله ی دشمن ها(موجودات ترسناک!) تا کاراکتر رو میشه بهتر لمس کرد و استرس و ترس رو بالاتر میبره
کاملا بر عکسه اینه که میگی مطمئن باش همون بازی هایی هم که مثال زدی دوربین سوم شخصشون رو بکنی اول شخص ترسناک تر هم میشن دوربین اول شخص باعث میشه بیشتر تو جو بازی قرار بگیری و این حس بهت دست بده که خودت توی اون محیطی نه مثل بازی سوم شخص که همیشه میبینی داری جای یه کاراکتر بازی میکنی
آهان پس همه ی بازی ها از نظر شما اول شخص بهترن چون اینطوری خودتو مثلا جای کاراکتر میذاری و در ضمن شما بهتر از سازنده های نابغه ی یکی از بهترین آثار ترسناک دنیا که چندین فیلم هم از روش ساخته شده میفهمی!
یه چیزی رو اول بگم اونم اینه که تو ترسوندن خیلی چیزا دخیله که شاید کم اهمیت ترینش تاریکی و دید اول شخص باشه مثلا اینساید که یه بازی ۲ و نیم بعدی ام بود هیچ کدوم این هارو نداشت و با اینکه بازی سبکش ترسناک نبود ولی از اول تا آخر بازی یه حس ترسی تو وجودت بود حالا نمیدونم چند ساله گیمری و سایلنت هیل ها رو زمان عرضه تجربه کردی یا نه ولی یه حس اندوه و ترس ریشه ای داشت درست مثل فیلم های ترسناک قدیمی شخصا ترس رو بیشتر با سوم شخص ها مثل سایلنت هیل و رزیدنت اویل و دد اسپیس تجربه کردم تا بازی های اول شخص جدید که به واسطه ی محدودیت های دید اول شخص و بدون سلاح گذاشتن گیمر قصد ایجاد استرس و ترس لحظه ای رو داشتن و اتفاقا به نظرم تکنولوژی آینده وقتی به سمتی بره که حرکات صورت و بدن کاراکتر بر اساس محیط تغییر کنه مثل د لست آو آس ۲ خیلی ارتباط قوی تری بین کاراکتر و گیمر برقرار میشه و از لحاظ علم روانشناسی هم وقتی یه کاراکتر پرداخت خوبی داشته باشه و بتونی ازش حس بگیری و به صورت اختیاری خودتو جاش بذاری خیلی بهتر باهاش ارتباط برقرار میکنی تا به زور تو رو بذارن جای اون و فقط بخوای توی محیط راه بری و سازنده برات تعیین کنه کجا باید بترسی یا کجا باید فلان موجود ترسناک رو ببینی در مورد سایلنت هیل هم دید سوم شخص حس تنهایی کاراکتر رو تو محیط مه آلود خیلی بهتر القا میکرده و دوباره تاکید میکنم سازنده های نابغه این آثار خیلی بهتر از شما و سازنده های سطح پایین این روزها میفهمیدن وگرنه ساخت یه بازی اول شخص خیلی ساده تره
ببین این چیزی که میگی یه قانون کلی نیست اینکه تو با بازی های سوم شخص ترس رو بیشتر تجربه کردی دلیل نمیشه برای من یا کس دیگه ای اینطوری باشه اینکه سایلنت هیل یه بازی ترسناک عالیه و سوم شخصه نباید ازش به این نتیجه بررسی که کلا این زاویه دید بهترینه برای ژانر ترسناک .خیلی عوامل دیگه باعث میشه سایلنت هیل ترسناک باشه که زاویه دوربینش از کم اثر ترینشونه چرا اشاره نمیکنی به p.t که قرار بود دنباله سایلنت هیل باشه و اول شخص؟اگه طبق گفته خودت سازنده هایی که خیلی حالیشونه به این تصمیم رسیدن که سایلنت هیل رو به اول شخص تغییر بدن پس دیگه ما چرا بحث میکنیم( که البته بازیش کنسل شد و نتیجش رو ندیدیم) نمونه دیگه بازی amnesia که به خوبی از دوربین اول شخصش برای ترسناک تر بودنش استفاده کرده حتی یه بازی رو مثل slender man به صورت سوم شخص تصور کن مثل جک میشه!حتی میتونم ارجاعت بدم به سری resident evil و evil within که اصلا در اون حد ترسناک نیستن همین re2 remake رو در نظر بگیر حتی گرافیک عالیش هم کمک چندانی به ترسناک بودنش نمیکنه یه نگاه به سری outlast بنداز هر چند از جامپ اسکر های بد و مسخره زیاد استفاده میکنه و گیمپلیش هم بی منطقه ولی حداقل برای بار اول ترس خیلی بیشتری داره نسبت به چیزی مثل رزیدنت اویل مثال بهترشم که بالا برات زدم همون p.t واقعا مثال بارز بهتر بودن زاویه دوربین اول شخص برای ترسناک تر بودن بازیه قبول یه بازی مثل سایلنت هیل واقعا ترسناک و عالی بود ولی بازم میگم اگه اول شخصش کنی ترسناک تر هم میشه مثالت از اینساید هم که بی مورده چون اگه اونجوری حساب کنیم تو هر سبکی میشه چند تا المان ترس قرار داد ولی بحث ما اینه که کدوم ترسناک تره
دوست گلم همونطور که گفتم ترس رو بیشتر موسیقی و اتمسفر و داستان تشکیل میده تا زاویه ی دوربین و شما نسخه های قدیمی رزیدنت اویل و سایلنت هیل رو با بازی های جدید اگه مقایسه کنی متوجه میشی که ترس روانشناختی چقدر بهتر از ترس هایی که امثال اوت لست (بهترینشونه) بهت میده هست شما داری همه ی بازی ها رو با بازی های ترسناک اخیر مقایسه میکنی واسه همین فکر میکنی اگه همش اول شخص میشد بهتر بود البته درک میکنم شاید من تعریفم از ترس با شما فرق داشته باشه ولی من شخصا از تاریکی و پریدن یه موجود جلوم نمیترسم(تو واقعیت نه ها 😉 ) و اگه هم بترسم فراموش میشه و ریشه تو وجودم نمیزنه! سایلنت هیل رو هم سازنده هاش تصمیم نگرفتن اول شخص کنن کوجیما تصمیم گرفت سازنده های سایلنت هیل تیم سایلنت بودن که خدا بیامرزدشون! و بعید میدونم خود کوجیما هم نسخه ی نهایی سایلنت هیل رو در صورت ساخته شدن اول شخص میکرد و با توجه به حضور نورمن ریداس میتونم بگم قطعا سوم شخص میشد و اون بیشتر یه دمو بود واسه نشون دادن قدرت کارگردانیش به بازی های اخیر و خب همونطور که توی توضیحات اول p.t هم نوشته شده دمو زیاد مربوط به سایلنت هیل و دنیاش نمیشه خلاصه بهت بگم و چشماتو درد نیارم ۲ نوع ترس داریم یکی اونی که شما میگی مثل اوت لست و… یکی هم امثال سایلنت هیل و…و این اطمینان رو بهت میدم همونقدر که اگه اوت لست سوم شخص میشد مسخره بود همونقدرم سایلنت هیل مسخره میشد اگه اول شخص بود در واقع بازی های اول شخص ترسناک بیشتر به درد بازی هایی میخوره که تو محیط تاریک جریان داره و سلاحی با خودت حمل نمیکنی ولی بازی که میخواد ترس عمیق رو روایت کنه نیازی به اول شخص بودن نداره و از سوم شخص استفاده میکنه که آزادی بیشتری هم داره
بحث داره بیشتر بر اساس سلیقه و تجربه شخصی پیش میره به نظرم اشکال اینه که یه بازی کاملا مشابه با سایلنت هیل اما اول شخص وجود نداره p.t میتونست مثال خوبی باشه ولی به نظر میاد برای قانع کردن شما کافی نیست دوست دارم بدونم amnesia رو بازی کردی یا نه چون اونم دقیقا مثل سایلنت هیل ترس روانی زیادی داره اما میگم خوب بود خود سازنده های اصلی سایلنت هیل یه نسخه کامل با دوربین اول شخص میساختن تا بهتر بشه مقایسه کرد out last رو هم خودم خیلی قبولش ندارم فقط مثال زدمش در کل من شخصا بیشتر توی جو بازی های اول شخص غرق میشم که شما این حالتو با سوم شخص داری کاریش نمیشه کرد حالا هی برای هم دلیل بیاریم چون درباره حس داریم صحبت میکنیم نه یه فرمول ریاضی، خیلی به جایی نمیرسیم اگه بازی های اول شخص ترسناک بیشتر و بهتری ساخته بشه احتمالا بشه یه نتیجه گیری کرد ولی همچنان بحث سلیقه و خصوصیات شخص هم مطرح میشه
اتفاقا بحث بر سر گیم لذتش دست کمی از خود گیم نداره ولی شما درست میگین سلیقه ای هست من خودم با توجه به دوره ای که گیمر شدم و بازی های ترسناک رو با سوم شخص ها شناختم نظرم اینه و شما هم با اول شخص ها بیشتر ارتباط برقرار میکنین و کاملا محترم و حتی درسته منم طبق فرموده شما در صورتی که بازی اول شخصی ساخته بشه که بتونه اون اتمسفر خاص بازی های قدیمی رو منتقل کنه قطعا عاشقش میشم ولی متاسفانه حتی amnesia هم نتونست اون جو رو به من منتقل کنه و تازه شد الگویی واسه بازی هایی که الان باهاش ارتباط برقرار نمیکنم
موزیک سری تپه خاموش یه حس عجیبی به من دست میده و ناخودآگاه میگم تپه خاموش (silent hill) بلاخره روزی باید تاوان کارهای اشتباه گذشته رو بپردازیم جایی که راه بازگشتی نیست
برای برای اول که بازی رو بازی کردم همون موقع کشته شدم یا بیهوش و گفتم خدا این دیگه چیه نگو جز داستان بوده
اون زمان سنم کم بود و شب که میشد ۱۱ شب به بعد این عنوان رو پلی میدادم و همیشه تا صدای رادیو رو میشنیدم مو به تنم سیخ میشد بیشتر بازی رو رفتم آخرم به آخرش نرسیدم هنوزم نفهمیدم آخر این نسخه چی میشه هنوز برام جالبه اگه وقتی یا عمری باشه روزی دوباره تجربش میکنم
اون کسانی که پشت این بازی هستن واقعا کاربلدن واقعا استعداد دارن
بهترین نسخه های که تجربه کردم
Silent hill 2
Silent hill 4
Silent hill 3
Silent hill
آره واقعا این چهارتا بازی بهترین silent hill چون سازندشون Team Silent بود
عشقم بازی های ترسناک ایناست سبک وحشت بقا بدون اسلحه یا کم سلاح سرد چراغ قوه اینا…کاش کوجیما جای دث یک بازی ترسناک اول شخصی دیونه ای میساخت میترکوند
ولی ای داد حیف سایلنت هیل….
هی… یادش بخیر :struggle: هیچ بازی به پای Silent Hill و DeadSpace نمیرسه فقط Evil Within یکم میرسه به پاشون
کونامی لعنت به تو
یادش بخیر من رو ps1 بازیش کردم واقعا بازی ترسناکیه
بعد عمری گذری هم به سایلنت هیل کردن
دوستان این هم لینک دانلودش
http://trainbit.com/files/1004700884/SHRCD_1.1.rar
یادش خوش
انگار برگشتم ب ۱۵ سال پیش