بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا

بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند

محسن رضوی فر
۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا

تنها ۷ روز تا انتشار بازی مورد انتظار Death Stranding باقی مانده و بسیاری از بازی‌بازان منتظر تجربه‌ی این عنوان هستند. به تازگی، اطلاعاتی منتشر گردیده که نشان می‌دهد برخی از اعضای استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در توسعه و ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند.

عنوان Death Stranding از موتور گرافیکی دسیما (Decima) بهره می‌برد که پیش از این در ساخت بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn از آن استفاده شده بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، هنگامی که در سال ۲۰۱۶ بازی Death Stranding به طور رسمی معرفی شد، استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) تصمیم گرفت با شعبه‌ی آمستردام استودیوی گوریلا گیمز برای پشتیبانی فنی از این عنوان همکاری نماید. طبق اطلاعات منتشر شده در صفحه‌ی Credits بازی Death Stranding، گوریلا گیمز در طراحی بخش‌های محیط هنری، انیمیشن، جلوه‌های بصری، قسمت‌های سینمایی و صداگذاری این عنوان نقش داشته است.

بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز برروی بازی Death Stranding کار کرده‌اند که بیش‌تر آن‌ها از برنامه‌نویسان ارشد عنوان Horizon: Zero Dawn بوده‌اند. در استودیوی گوریلا گیمز، حدود ۳۰۰ نفر در توسعه‌ی بازی Horizon: Zero Dawn نقش داشته‌اند؛ در حالی که کوجیما پروداکشنز تنها کمی بیشتر از ۱۰۰ نفر را برای استودیوی خود استخدام کرده است.

بازی Death Stranding در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. اخیرا نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این عنوان نیز تایید شده و قرار است در اوایل تابستان ۲۰۲۰ میلادی برای این پلتفرم عرضه شود. همچنین به تازگی، نقدها و نمرات این اثر نیز منتشر گردیده که می‌توانید به نشانی درج شده مراجعه و آن را مطالعه بفرمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا
بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZAICE گفت:

    امیدوارم تو فروش شکست نخوره چون شکی ندارم که بازی های زیادی از نو آوری های این بازی استفاده میکنن و این بازی یه جور بلو پرینته برای ساخت بازی هایی که قراره شبیه این سبک جدید باشن

    • erfanbg گفت:

      بازی نکردی الکی نگو شک ندارم

    • Ozhan گفت:

      فک کردی واس کوجیما کاری داشت مثل متال های قبلیش یه بازی درست کنه که گیم پلی محور باشه؟و خسته کننده نباشه؟؟؟؟واقعا فک کردین خودش نمیدونست بازیش با چه بازخورد منتقدینی روبه رو میشه؟
      یه چیزی بهتون میگم هنوز ک هنوزه دارن از تو بازیاش مث پی تی تحلیل و مقاله و رمزو راز میکشن بیرون
      این بازی الان نه ولی سال ها بعد ازش به عنوان شاهکار یاد میشه دقیقا مثل فایت کلاب که همه دیر قدرشو دونستن…

      • ALFAR3D گفت:

        بعضا خود سازنده نمیدونه بازی ساخته از دید بقیه چجوره همه استدیو ها همینجورن فک میکن بازی که ساختن بهترینه ولی وقتی توسط عده زیادی بازی میشه عیباش پیدا میشه.شماهم جوری میگی انگار کوجیما از عمد اومده گیمپلی رو خسته کننده دراورده و یه جورایی داری توجیه میکنی…بازی احتمالا مشکلاتی داره این گیم پلی خسته کننده چیز کمی نیست حتی متال گیر ۵ من خیلی ذوق داشتم بازیش کنم تا اخر اکت یکم خوب بود ولی اکت دو افتضاح بود جوری که هنوز که هنوزه بعد از یک سال و اندی هنوز بازی رو نصفه ول کردم چون هیچ کششی ایجاد نمیکنه واست…

    • shonar گفت:

      دث استرندینگ علی‌رغم داشتن جاه‌طلبی به همان اندازه (به اندازه Red Dead Redemption 2 و Legend of Zelda: Breath of The Wild) و ایده‌های بی شمار مبتکرانه، نمی‌تواند تعادل را به درستی برقرار کند. با یک دنیای هیجان انگیز پر از اتفاقات ماورالطبیعه و علمی تخیلی جذاب طرف هستیم اما بسیار باعث ناراحتی است که همه‌ این‌ها روی گیم‌پلی‌ای سوار شده‌اند که نمی‌تواند این سنگینی را تحمل کند.
      نقد IGN
      این نقد زیرکانه ترین و صادق ترین نقد برای این بازی

  • Mgs4 گفت:

    پس نصف بازی کار گوریلا بوده

  • Avelone گفت:

    خدایا کاش این خبر قبل از خبر انتشار بازی برا pc میومد الان نگاش میکردیم می خندیدیم :rotfl:

  • Ellis.redmondy گفت:

    خیلی ها تو ساختش نقش داشتن از بهترینا و استودیو گوریلا ولی اون که همه فکرش میکردن نشد عامه پسنده ضعف هایی داره ولی بازی خوش ساختیه…حیف کاش یه بازی ترسناک درست میکرد میترکوند یا مثل فانتوم پین ولی کامل تقریبا خطی با بودجه ای که داشت…به هر حال مبارک طرفداراش

  • PERSIAN STALKER گفت:

    الان طب دد استرندینگ داغه و جا داره یه چیزهای رو بگم
    ای جان گوتی بعدیمون
    متاش زیر ۹۶ نمیشه
    موتور بازی رو سونی داده مگه بچه بازیه بقیه بهش دست بزنن
    روزی که نقدهای دد استرندینگ بیاد بعضیها اتیش میگیرن
    بشینید تا واسه پلتفرم پوچتون بیاد
    میخوام بزرگ انحصاری سونی معظم رو تهیه کنم
    چقدر از این حرفهای رایگان زدید و شنیدیم و خندیدیم :laugh: جالبیش به این بود که تو پست نمراتش کمتر کسی رو خوشحال میدیدم که تیک تاک کنه واسه اومدنش :no:
    یسری از سایتها نمرات خیلی بالائی بهش دادن تا بره بالا ولی دم بعضی ها گرم که نمره پائین دادن تا بکشوننش پائین چون چیزی که مسلما یه ۲گانگی بزرگ درست شده واسه نمره دادن و راستش هم خوشحالم و هم ناراحت
    خوشحالیم از بابت اینه که الان همه دنیا میدونن متا ارزشی نداره و همه از رو باد معده نمره میدن و ناراحتیم از اینه که دنیای گیم دیر متوجهش شد و عناوین نازنینی همچون دارکسایدرز ۳ قربانی این جاهلیت بودن
    حالا چرا دارم اصلا این کامنت رو میذارم ؟
    چون دیدم که کمتر کسی مثل اقا فرزام که از قدیمیترین کاربرای سایته منتظر دد استرندینگه
    یروز با رفیقم سیامک داشتیم قدم میزدیم و درباره مسائل گیم صحبت یکردیم و راستش به نکات خیلی زشتی برخوردیم
    اینکه خیلیها با کنسول پلی استیشن ۴ گیمر شدن البته نکته بدی نیست و همیشه هرچیزی یه شروعی داره ولی اینکه خودشونو گیمر فوق قدیمی جا میزنن و مدام نظر مفت میدن مایه خندست
    اینکه بعضیها میان و هی از یه بازی تعریف میکنن ولی ذرتی مچشونو میگیری که اصلا بازیش نکردن
    اینکه بعضیها میان و فقط بخاطر جوایز طرفدار یه بازی میشن حال ادمو بهم میزنه
    دد استرندینگ با متای که اصلا برام اهمیت نداره بزودی وارد بازار میشه و قصد ندارم صبر کنم تا تابستان چون یه کنسول کرایه میکنم و نهایتا ۴ روز میشینم به پاش چون منو شگفت زده کرد
    کوجیما با قدرتی که تو مطبوعات بدست اورد میتونست واسه خودش فرش قرمز پهن کنه و ضمانت کلی جایزه رو برای خودش بیاره درست مثل خیلی از بازیها که برای خودشون تو ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ فرش قرمز پهن کردن و به خودشون جایزه دادن :laugh:
    دارم دنیای دور و برم رو میبینم و میفهمم که شاید ۲۰ تا ادم تو سایت منتظر واقعی بازی باشن حالا هر بازی که باشه
    پس به اون عده کم که خودم هم عضوشون هستم میگم دد استرندینگ مبارکمون باشه :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
    به بقیه هم میگم از اعتبار کسی واسه خودتون نردبان درست نکنید چون ازش میفتید زمین و مایه خنده ما میشید :laugh:

    • postman گفت:

      قربون آدم چیز فهم. بابا به پیر به پیغمبر من خودم از اون تریلر اول بازی نظرمو جلب کرد. و من هیچ ادعایی هم ندارم که خیلی بارمه اصلا. من خودم از ps3 گیمر شدم تازه. قبلش رو ps1 و ps2 هم بازی کرده بودم ولی بازیشناس نبودم. یک دونه از بازیهای کوجیما هم بازی نکردم هنوز. به جز نیم ساعت اول متالگیر فانتوم پین که دیگه نشد ادامش بدم. ولی این بازی بدون اینکه حتی کوجیما شناس باشم من رو جذب خودش کرده. تریلر دوم بازی نظرمو بیشتر جلب کرد و تریلر سوم که توی game awards 2017 پخش شد باعث شد من شیفته‌ی بازی و دنیاش بشم. از اون موقع هم منتظر بازیم کاملا و با تمام وجود میخوام تو دنیای قشنگش سفر کنم. و متای بازی هم با اینکه مهم نیست، خوبه. صرفا با توجه به پیشینه‌ی کوجیما، از نظر متا شکست خورده. همین. خود بازی قراره یه تجربه به یاد موندنی باشه قطعا برای من.

      • PERSIAN STALKER گفت:

        خوب اولا از شما ممنونم که نظر منو خوندید و نظر دادید واقعا برام این تبادلات نظر ارزشمنده :yes: :heart: :rose:
        دوما با نظرات مشابهمونم ثابت کردیم که کوجیما تقریبا بی طرفداره تو سایت و بقیه فقط اعداد و ارقام براشون مهمه تا عشق و کیف هنر گیم
        دوستان درک نکردن که نمره قبولی و موفق امیز ۸۴ = A چقدر ارزشمنده و بجاش زدن تو سر خودشون و گریه کردن
        بشخصه انتظار داشتم دوستان نظرات بذارن و انگیزشونو بگن و از هیجان درونشون واسه بازی بگن اما بجاش یه حس سرخوردگی رو دیدیم که بهانه ای واسه زدن تو سر بقیه ندارن :laugh:
        انگار من پیسی گیمر از خیلیها سونی فن تر هستم 😎
        از امیر رضای عزیز و صادقی عزیزم هم کمال تشکر رو دارم و به رفاقتمون تو سایت افتخار میکنم

    • :yes: :yes:
      کلا آدمای جوزده خیلی اسباب خنده می شن .. خب شرطی هم که گذاشته بودم بالای ۹۵ نشد خدا رو شکر :laugh: :laugh: .. نسبت به بازیم باید بگم کاملا مشخصه یک دو دستگی وجود داره و سلیقه هست که باز حرف اولو می زنه… برای طرفدارای پروپاقرص استاد قطعا واجبه تجربش .. و اونایی هم که علاقه ای به این سبک نداشتن دلیلی برای تجربه وجود نداره … سایتای معتبری بودن که نمرات خیلی خوبی دادن ولی مجموعا متا از انتظارات پایین تر بود
      .. با همه این موارد باز هم هیچ چیزی نمی مونه جز سلیقه مخاطب … مبارک فناش :rose: :rose:

    • Sadegh.si گفت:

      «به بقیه هم میگم از اعتبار کسی واسه خودتون نردبان درست نکنید چون ازش میفتید زمین و مایه خنده ما میشید»
      احسنت! این جمله رو باید با طلا نوشت.
      برادر، هموطن، دوست عزیز؛ با این همه تعصب به خاطر چشم بادمی ها و کشوری که حتی ۳۰۰ سال هم قدمت نداره به هیچ جا نمیرسیم. تعصب تا یه جایی خوبه، ولی وقتی از یه حدی میگذره بد میشه… نمیدونم از این چشم بادمیا چی به ما رسیده که میایم اینجا به هم دیگه بی احترامی میکنیم و هی همدیگرو به خاطر نداشتن فلان و فلان مسخره می کنیم.
      خیلی زشته واقعاً به خاطر یه چندتا قطعه و تیکه آهن بیایم همدیگرو تحقیر کنیم، اونم در حالی که اونا اصلاً ما ایرانی هارو به حساب نمیارن.
      دث استرندینگ هم مبارک طرفدارای واقعیش باشه و امیدوارم حسابی ازش لذت ببرن.

    • AL1K1NG گفت:

      امین جان داداش ب موافقت بچه ها دل نبند
      دو روز ک از این داستانا بگذره بچه ها همون میشن و بازم میکوبنت و مسخرت میکنن
      پ.ن:پیامتو خوندم ولی هی یادم میره ج بدم :sweat: جون خودم تا فردا ساعت ۸ پیام میدم :sweat: :sweat:
      ی مدته دستم بنده :reallypissed:

      • PERSIAN STALKER گفت:

        علی جان جان جان جان جان جان جان جان جانم :heart: :heart: :heart: :heart: :rose: :rose: :rose: :rose:
        اولا ما گیمریم و صرفا رفقای صمیمی هستیم و در کنار خودمون رفقای زیادی داریم که تو سایت باهاشون بحث و تبادل نظر میکنیم و خیلی ها هم به بنده لطف داشتن و منو اد فرند کردن تو استیم و با بعضیهاشونم واقعا صمیمی شدیم
        در کنار اون هستند سیامک و رضا و پیمان و علیرضا و پستچی شماره ۱ و … که از سونی هستن اما حسابی رفیقیم
        هستند فرشاد نامی و محمدرضا نامی هم که از مایکروسافتنو رفیقیم و احترامشون واجب
        این وسط فقط میمونه چندتا گیمرنما که سالی ۱ بار هم رنگ گیم رو نمیبینن ولی لباس سونی پوشیدن و مدام نظرات استادانه و ماهرانه میدن و از علم کواکب هم سر رشته دارن :laugh:
        بله شما درست میگی یه مدت یه عده هرچی دهنشون اومد به اونی که تظاهر میکرد منم میگفتن و حتی به رفقام هم فحش دادن ولی رفقا تصمیم بر جعل و گرفتن حال و گریه انداختنشون گرفتن و تنبیهشون کردن
        منکرش نمیشم که یه عده هم ازشون حمایت کردن و حتی نویسنده داریم که لذت میبرد و فحاشی اونها رو تعید میکرد دیگه بماند :laugh:
        وقار ما در اینه که وفادار به هنر گیم باشیم تا چیز دیگه
        اون قضیه رو هم زودتر درست کن جان من کشتی بوخودا تو منو اخه شاهنشاه دلها 😎

  • ما که در هر صورت بازیش نمی‌کنیم.نه این و نه RDR2 .منتها قبلاً که نسخه PC این دو بازی تایید نشده بود میگفتن دستش به گوشت نمی‌رسه و … حالا ما که نظرمون عوض نشده.آلادار بازی رو براساس سلیقه انتخاب می‌کنه نه متای بازی. 😀 اگه غیر این بود اواتارش ریکو رودریگز نبود. :laugh:

  • Vahid333 گفت:

    اگه انجین گوریلا نبود که متای بازی زیر ۷۰ میشد این بازی منو یاد کوانتوم بریک انداخت سم لیک و کوجیمای نادون بعلاوه میکامی که ظاهرا تاریخ مصرف این ۳ نفر خیلی وقته گذشته در کل از پیوستن سم لیک و کوجیما شخصا خرسندم

    • JJSTYLE36 گفت:

      وقتی یه نفر که سن گیمریش(شاید هم سن واقعیش) هنوز از تعداد انگشت های دست تجاوز نمیکنه میاد راجب ۳ نفر از برزگان صنعت گیم که ابداع کننده سبک هستن ( و بعضا از اول ظهور این صنعت فعالیت داشتن) نظر میده شاهد چنین منظره منزجر کننده ایی میشیم

      • Vahid333 گفت:

        بودن که بودن الان چی کار کردن تو این ده سال ؟؟

        • postman گفت:

          ۱۰ سال اخیر میشه از سال ۲۰۰۹ تا الان. خب شروع میکنیم:
          شینجی میکامی شاهکاری به اسم vanquish داد تو سال ۲۰۱۰٫ سال بعدش هم یه بازی خاص با همکاری سودا ۵۱ به اسم shadow of the damned به علاوه بازی the evil within 1 و ۲ که معرف حضورتون هستن.
          سم لیک سال ۲۰۱۰ آلن ویک رو داد. سال ۲۰۱۲ هم بسته الحاقی شدیدا محشرش. سال ۲۰۱۶ هم کوآنتوم بریک رو داد که اونم متاش صرفا به خاطر کوتاهی بازی و ترکیبش با سریال کم شد و گرنه همه میدونیم چقدر گیمپلیش عالی بود.
          سال ۲۰۱۹ هم که کنترل رو داد که یه پیشرفت رو به جلو نسبت به کوآنتوم بریک بود.

          کوجیما هم سال ۲۰۱۰ بازی متال گیر سالید پیس واکر رو داد، همون سال مستقیما توی ساخت castlevania lords of shadow 1 دخیل بود که همه میدونن چقدر بازی شاخی شد بر خلاف نسخه دومش که در نبود کوجیما دیدیم خراب کرد.
          سال ۲۰۱۳ هم metal gear rising revengeance رو با همکاری پلاتینوم گیمز داد که دیدی چه بازی محشری بود. سال ۲۰۱۵ هم متالگیر فنتوم پین رو داد که نظرات ضد و نقیض داشت. سال ۲۰۱۴ هم دموی PT رو داد که نیازی به توصیفش نیست. هفته بعد هم دث استرندینگ میاد.

          حالا اگر اینا به نظر شما تاریخ مصرفشون گذشته، دقیقا به همون استدلال راد فرگوسن هم تاریخ مصرفش گذشته. بانی راس هم تاریخ مصرفش گذشته. ولی حقیقت چیز دیگه‌ایه

          • Vahid333 گفت:

            ببین سم لیک بعد از آلن ویک تموم شد که ۲۰۱۰ اومد و ده سال تقریبا گذشته کوجیما بعد از mgs4 که ۲۰۰۸ اومد و میکامی بعد از اویل ۴ دیگه دیگه هیچکدوم نتونستن بازی بسازن که همه اسمشو شنیده باشم اویل ویتن و کنترل و کوانتوم بریک و mgsv هر چند تمومش نکردم انگشت کوچیکه ی اونایی که گفتم نمیشن من منظورم اثری انقلابی و ماندگاره تو صنعت ویدئو گیم

  • هیچ جا، هیچ سایتی؛ تا اسم و خبری ازین بازی میاد انقدر بحث ها و حرف های استفراغ آور در مورد اینکه بازی رو pc اومد و نیومد وجود نداره.
    یکم در مورد خود بازی فارق ازینکه رو چه پلتفرم هایی انتشار پیدا کرده حرف بزنیم بهتر نیست؟؟؟!!!
    باووو یه خبر اومد انحصاریه، یه سری سونی فنا زدن تو سر pc درست. خبر اومد واسه pc میاد و pc گیمرا عوض در آوردن درست.
    ولی ولله و بالله هیچ جا دیگه انقدر رو این قضیه مانور نمیدن. دارن راجع به خود بازی و چرا نمراتش بالا نشد بحث میکنن.

    انصافا اینجا هر کی میخواد نظر بده حتما اولش اسم پلتفرمش رو میگه!!! بعد یه نظر تعصبی میده.

  • PC and PS4 گفت:

    قابل توجه سونی فن های عزیز

    .
    .
    .

    *هیچ نقدی معتبر تر از تجربه شخصی نیست*

  • lastofus2 گفت:

    من قرار نظر ندم و ندادم ولی امروز دیدم در حق این بازی توسط دسته چک های ماکروسافت بدجور اجهاف شده
    بالاخره یک نمره ۳۵ کلی نمره رو پایین میکشه تا یک موقع از گیرز ۵ خیلی بالاتر نره تا آبروی ماکروسافت بره
    مدرک حرفم این عکس قضاوت با شما
    https://i.imgur.com/fKd1yo3.jpg

    • electro.amin گفت:

      کی گفته قراره نظر ندی دوست عزیز :yes: بیا راحت نظرتو به اشتراک بزار

    • PERSIAN STALKER گفت:

      سایت پلی استیشن ۹/۵ داده اجهاف نشده ؟ :laugh:
      جالبه این سایت به بازیهای خودشون ۹/۵ یا ۱۰ میده ولی به بازیهای دیگه ۲ یا ۳ و سر دارک سایدرز ۳ هم دیدیم :laugh:
      شماها با نمره A ابروتون رفته :laugh:
      برم سونی فنها رو که احساس میکن نمره A ابرو ریزیه :laugh:
      بدبختها الان باید شادی و پایکوبی کنین نه غصه و عذا داری :laugh:

      • lastofus2 گفت:

        مسلمونی نافت رو با دروغ بریدن توقع ازت ندارم
        پسر خوب برو اون سایت هایی که به بازی های ایکس باکس مخصوصن اون کرک دان نمره بالای ۹۰ میدن رو ببین بعد بیا چرت بگو
        بعد همین پلی استیشن لاف استایل فکر کنم بود بهش ۸۰ داده
        آخه با دروغ میخوای سونی رو خراب کنی ولی بدتر جعبت رو خراب میکنی که جعبه فن
        @electro.amin
        من نظر بدم بچه های مهدکودک گریشون میگیره با هزارتا اکانت جدید به من حمله میشه بیخیالش
        @Vahid333
        فقط به عشق تو دیگه نظر نمیدم کیف کنی حالا اشکات رو پاک کن

        • lastofus2 گفت:

          تصحیح میکنم پلی استیشن یونیورز ۸۰ داده
          اشتباه گفتم لایف استایل

        • PERSIAN STALKER گفت:

          من نیازی ندارم تو مسلمانیم رو تعید کنی
          ضمنا نمره به زیر کفش پامه
          سونی با داشتن مشتریهای مثل شماها خراب شده و خودتون دارید تیشه به ریشش میزنید دیگه نیازی نیست من دست به عمل بشم
          من مهم نیست اکانتم چی باشه مهم اینه که خودم هستم و رفقام معلومن تو برو فکر خودت باش

    • AL1K1NG گفت:

      تو بی اساس بودن حرفت فقط میتونم اینو بگم ک اگه کار مایکیه ک برا گاد هم اینکارو میکرد ک بگفته خودت گاد همه نمره هاش پازتیو هست و نمره زرد و قرمز نداره
      یا برا انچ و اسپایدی اینکارو میکرد

  • mehrab123 گفت:

    ینی حتی اون ۷۰ نفر نفهمیدن گیم پلی بازی خسته کنندست و مشکل داره؟؟ ینی گفتن که خب کارگردان هیدئو کوجیما که باشه پس یه چی میدونسته که یه داستان پر و پیمون رو تو ۶۰ ساعت گیم پلی خسته کننده چپونده آخه لامصب من بقیه رو نمیدونم ولی بازی که میکنم بیشتر گیم پلی اون بازی رو ملاک قرار میدم چون زبانم خوب نیست و بعدشم که بازیو تموم کردم میرم داستانشو فارسی میخونم ینی اگه بازیش فقط بیاره رو سیستمم بازم کرکی میزم

  • A_Hideo_Kojima_Fan گفت:

    سل کجاست؟
    سل؟ سل،کجایی؟ سل؟
    آره میدونم ، چون مولتی پلتفرم شد متاش ۸۴ شد 🙂

    • PERSIAN STALKER گفت:

      :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :yes:
      سلولی رو ولش کن خودت چجوری دلربا :heart: :heart: :heart: :heart: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
      بازی نمره موفق A گرفته دارن میزنن تو سرشون :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
      انتظار داشتن S بگیره یا +S من نمیدونم ولی میدونم که معلوم شد کمتر کسی منتظر دد استرندینگه :laugh:
      مبارک خودمون که عاشقاشیم باشه

      • A_Hideo_Kojima_Fan گفت:

        خداروشکر که نمره هاش متوسط شد تا بعضیا دیگه سونی سونی راه نندازن و زحمات و اعتبار استادو به سونی نفروشن
        .
        من در اولین فرصت بازی رو برای ps4 میخرم بعد میفروشمش با پولش برای pc هم تهیه میکنمش
        .
        نمرات بازی هم برام اهمیتی نداره
        .
        وقتی زلدا کیلویی کیلویی نمره میگیره یا به کالاف نمره مفت میدن بیشتر از این ازشون انتظار نمیره
        .
        این بازی نباید قربانی فن بوی بازی و شر و ور های جنگ کنسولی بشه
        .
        باید با عشق بازیش کرد :inlove:

  • Fenrir گفت:

    خب این کامنت جامع رو میذارم امیدوارم همه بخونن و استفاده کنن.

    اول از همه اینکه واقعا تاسف داره وضعیت کامنت ها… این همه سطحی نگری و قضاوت نا به جا و بچگانه واقعا تاسف داره.
    همه بدون اینکه نقدها رو بخونن و با ذهنیت صحیح بازی رو قضاوت کنن چشم و گوشها رو بستن و فقط میانگین نمرات رو دیدن و شروع کردن به قضاوت کردن.
    هیچکس به اختلاف نظرات منتقدین توجه نکرد. هیچکس خود بازی و تفاوتهاشو با عناوین این روزهای صنعت در نظر نگرفت. همه فقط زوم کردن روی نمره میانگین متا.
    با اینکه همین بازی از ۷۰ نقد ۶۰ نقدش نقدهای مثبت بود و فقط ۱۱ نقد متوسط.
    ۱۳ نقد از این ۶۰ نقد نمره کامل ۱۰۰ گرفتن.
    ۲۸ نقد از ۶۰ تا نمره بالای ۹۰٫
    و بقیه هم همه ۸۰ به بالا.
    گیم اسپاتی که به هر بازی نمره بالایی نمیداد نمره ۹۰ داد.
    که بازهم هیچکس دلیل این اختلافات رو در نظر نگرفت.
    اگر همین نمره ۳۵ ( که هیچ شکی نیست اون سایت برای جذب بازدیدکننده و توجهات همچین نمره ای داده ) و نمره ۶۸ آی جی ان ( که ضریب بالایی در محاسبه میانگین متا داره ) نبودن الان میانگین متا دور و بر ۸۸ میشد. که بازهم کسی به اون نمرات بالایی که بازی از اینهمه سایت گرفته توجه نمیکنه.
    همین نقدی که IGN گذاشته. خیلی جالبه.
    ویدیوی بررسی ign هشت هزارتا دیسلایک خورده و هشت هزارتا هم لایک. یعنی کاملا دودستگی ایجاد شده و خیلیها معترض به اینکه این سایت بازی رو از راه درست درک نکرده و بر اساس معیار صحیح نقدش انجام نشده. منتقد با این دید که بازی نوآوری های جدیدی داشته و تلاش برای ایجاد تغییراتی جدید در صنعت گیم کرده بازی رو نقد نکرده. بلکه به نوعی مقایسه وار با دیگر بازیها نقد بازی رو انجام داده و اون تصویر بزرگ کلی بازی رو ندیده.
    در همین خود شعب مختلف ign هم اختلافات مشهوده.

    IGN Italy : 98
    IGN Japan : 95
    IGN Spain : 87

    اونوقت IGN : 68
    که همین دلیل این همه دیسلایکی که خورده رو توضیح میده.

    نقدهای مثبت سایتها رو کامل بخونین و با نقدهای منفی مقایسه کنین. کسانی که نمره بالا به بازی دادن ایرادی به سرعت کند بازی و هویت بازی نگرفتن. بلکه اینطور درک کردن که این همون چیزی بوده که بازی از اول میخواسته باشه و بهش هم رسیده و کار خودشو به بهترین شکل خودش انجام داده. از اونطرف کسانی که نمره پایین دادن ایراداتشون به کند بودن و گیم پلی بازی بوده و اصلا ترکیب همه عوامل بازی رو در کنارهم در نظر نگرفتن.

    بازی از همون اول سعی داشت به همه بفهمونه که برای هر سلیقه ای نیست و دیگه با اونهمه نمایش هرکسی باید به این درک میرسید.
    اگه از دسته افرادی هستین که علاقه زیادی به گشت و گذار و غرق شدن در دنیای بازیها دارین ( مثل زلدا یا رد دد ) ، اگه از تک تک لحظه های بازیها استفاده میکنین و به قول معروف در بازی زندگی میکنین ، اگه خودتونو میسپرین که همراه بازی به یه سفر پرماجرا برین و این اجازه رو بهش میدین که با اتفاقات در حین مسیر سوپرایزتون کنه این بازی مخصوص شماست.
    ولی اگه از دسته ای هستین که علاقشون به عناوین اکشن با سرعت بالا هستین ( مثل کالاف دیوتی ، پابجی ، بازیهای مولتی پلیر ، آنچارتد و گاد آف وار و امثالهم ) اصلا مناسب شما نیست.
    در نقدها هم این نکته قابل مشاهده هست و دلیل این دو جبهه شدن رو توجیه میکنه.

    نذارین نمره میانگین شما رو گول بزنه و تجربتون رو خراب کنه. اول از هرچیز سلیقه خودتون رو در نظر بگیرین. اگه با این سبک بازیها ارتباط برقرار میکنین اون نمرات مثبتی که به بازی داده شده رو به عنوان معیار قرار بدین چون همشون بر این نکته که بازی یک شاهکار هست اشتراک نظر دارن. ( شاهکاری که همه پسند نیست )
    ولی اگه اینجور بازی با سلیقه شما جور نیست تجربش چیزی غیر از خسته کننده بودن نخواهد بود و میشه همون چیزی که در نقدهای منفی گفته میشه.
    ضمنا برای اینکه نهایت لذت رو از بازی ببرین با ذهن باز و آزاد و بدون توقعات تخیلی سراغش برین و بذارین خودش با محتواش سوپرایزتون کنه.

    از نظر من کوجیما هدفی که در سر داشته رو با موفقیت پشت سر گذاشته و بهش رسیده. این بازی در آینده تاثیراتش مشخص خواهد شد و به مرور زمان ارزشش درک میشه. خود کوجیما هم به این موضوع مطلع بوده و همچین دودستگی بین منتقدان یا سلیقه ها کاملا قابل پیش بینی بود.
    و حرف آخرم اینکه اینقدر زود فاز روشنفکری برندارید و همه چی رو کورکورانه قضاوت نکنین.
    این جمله آخر رو در نظر داشته باشین.
    ارزش و درک این بازی در آینده فهمیده خواهد شد. این عنوانی هست که در آینده بحث های بسیاری راجع بهش میشه. به زودی طرفداران و مخالفان زیادی پیدا میکنه و در این اختلاف نظر بحث های زیادی خواهد شد.

    امیدوارم خوشتون اومده باشه. موفق و پاینده باشید.

    • Reason گفت:

      کامنتت بی نظیر بود ممنون از اینکه زحمت تایپشو کشیدی حقیقت واقعا همینه :heart:

    • Clara گفت:

      قسمت بد ماجرا فقط تو کشور خودمون ه طرف حتی نقد ها رو نخونده حتی نمرات مختلف رو هم نخونده فقط یه عدد (( یه عدد)) دیده قضاوت میکنه
      قسمت خوبش اینه کسی این جماعت رو حساب نمیکنه ( کلا ایران) چون حقمون همینه
      بعد قسمت جالبش پرستش کمپانی ها و نفرت خونی از کمپانی های رقیب توسط همین مردمی که ارزشی برای اون کمپانی ندارن و مثلا یه نمایندگی تو ایران نمیزنن تا از دلال جماعت خرید نکنیم
      همینه هیچ سایتی تو ایران ( فقط بازی سنتر خدا بیامرز ) نیست که نمره ش تاثیری رو متا اسکور داشته باشه
      تا وقتی امثال کاربرایی مثل کاربران این سایت و سایت های دیگه هس که من به کنار میاد به یکی از بزرگترین بازی ساز های دنیا توهین میکنه نتیجه ش همینه!

    • ShadoWWolf2 گفت:

      زیبا ترین و جامع ترین و بی طرف ترین کامنتی که راجب این بازی خوندم خیلی عالی بود داداش دمت گرم :yes: :heart: :heart:
      متاسفانه خیلی ها به گفته شما میانگین نمرات بازی رو نگاه میکنن و اصلاً توجه نمیکنن که نقد های با نمرات بالا خیلی بیشتر از نمرات پایین بوده و خب سایتی هم داریم که برای جذب مخاطب میاد نمره ۳ میده ولی جالب اینجاست که دلیلی برای این نمره پایین نیاورده و فقط قصد جلب توجه داشته‌‌‌‌..‌
      الان که خیلی از کاربرا دارن بازی رو میکوبن و بهش میخندن به خاطر اینه که یک عده عقده ای نمرات گرز ۵ رو باد مسخره گرفتن و حالا همون افراد که به بازی مورد علاقشون یعنی گرز ۵ بی احترامی شده دارن تلافی می کنن و دث استردنیگ رو مسخره میکنن..
      در کل این بازی با توجه به اینکه سبک جدیدی رو ابداع کرده و میزان نمرات بالای ۹۰ هم زیاد داشته پس قطعاً ارزش تجربه رو داره و خودم هم حتماً تهیش میکنم چون به شدت عاشق محیط و فضا سازی خاصش شدم حالا مهم نیست یک مشت کودک و فن بوی تو سر و کله هم بزنن،مهم نظر و خواسته خود شخصه.

  • Reason گفت:

    همیشه گفتم فن هیچ کمپانی نیستم، ولی فن یسری بازی ساز ها و بازیها هستم
    کوجیما ، میازاکی ، سانتا مونیکا ، ناتی داگ ، راک استار، کن لوین،cdpr خط قرمزایین که انتظار دارم احترامشون نگه داشته بشه
    از ۷۱ نقد، death stranding حدود ۴۲ نقد بالای ۹۰ و ۴۶ نقد بالای ۸۵ کسب کرده، هممون میدونیم که کوجیما به گردن این صنعت خیلی حق داره و خاطرات زیادی برامون ساخته، الانم میانگین این ۴۶ نقدی که گفتم حدود ۹۴ میشه ولی خب کاری به این موضوع ندارم، ۸۴ متای خیلی خوبیه همونطور که زمان گیرز گفتم متای خوبیه
    همه ی اینارو گفتم که به این مطلب برسم که وقتی دیدم امروز یسریا مردی که ۴۰ ساله داره شاهکار میسازه رو مسخره میکنن دلم واقعا گرفت چون از ته دلم کوجیما رو دوست دارم، بیاید جای فن بازی یه مقدار منصف باشیم و امیدوار باشیم فروش بازی مناسب باشه چون کوجیما یکی از امیدهای گیمینگه

  • nimabastami گفت:

    متا یه عددی مهم اینه که یه گیمر با یه بازی حال کنه 😎

    • Max.level گفت:

      این جمله ای که نوشتی واقعا درسته و یه جورایی حقیقته فقط برام سواله که چرا تا همین چند وقت پیش بهش اعتقادی نداشتید تا جایی که حتی همین امروز تو پست نمرات دث گفتی سایبرپانک هم متاش ۸۴ میشه مثلا، اگر واقعا متا یه عدده و انقدر بی ارزشه پس چرا انقدر منتظری تا متای یه بازی پایین بشه تا بر اساس اون بکوبیش؟؟ 😐 😐

      • PERSIAN STALKER گفت:

        رضا جان این جماعت خود درگیری مزمن دارن و اینقدر شدیده که با نمره A و قبولی بی چون و چرا ابروشون رفته :laugh:

        • Max.level گفت:

          واقعا همینطوره داداش نمیدونم مثلا فکر میکنن با این خود درگیری که به قول خودت دارن اصلا میتونن از گیمی لذت ببرن؟؟ میگم کاشکی اون روز برسه که همه به بی اهمیت بودن متا و جوایز پی ببرن ولی اینطور نباشه که تا پای منفعت و ضرر خودشون وسط میاد سریع رنگ عوض کنن!!
          خداوکیلی گیمر بودن خیلی مهم تره تا فن بودن، اولو آخرش هر کدوم از ما با هر پلتفرمی که داریم مهم یک چیزه اونم اینه که گیمریم و فن بازی و تعصب کورکورانه لقب گیمر بودن رو از هر کسی میتونه بگیره، امیدوارم سایت باز هم پر بشه از نظرات خوب و مفید و بدور از فن بازی های بیهوده :yes: 😉
          موفق باشی امین جان :rose: :heart:

  • majidam گفت:

    بازیش شاهکاره و منتقدهای زیادی نمره ی ۱۰ و ۹ بهش دادن باید نمرات اونها رو در نظر گرفت فقط ۳تا منتقد بودن که به متای بازی گند زدن که اون سه تا ۶ و ۷ و ۸ دادن اولویت پس با اونهایی که بیشترشون ۹ و ۱۰ دادن و اون سه تا رو اصلا نباید حسابشون کرد چون تعدادشون خیلی پایینه

  • Only-Sony گفت:

    اگر انحصاری بود شاهکار میشد :pain:

  • majidam گفت:

    در کل یه چیز برای همیشه ثابت میمونه و جاودانه میشه و هر چقدرم راجبش بد بگی شاید در اون موقع متوجه خوبی اون چیز نشی اما اینده همه چیز رو روشن میکنه من کاری به متا ندارم متا برام یک عدد هست درسته مهمه اما بعضی وقتها حق سازنده با چند نقد مزخرف خورده میشه بازی اگر شاهکار باشه بعد از مدتی تعریفش همه جا شنیده میشه در تمام دنیا و از دوست و اشنا اون تعاریف زیاد از بازی سبب میشه که در اینده این بازی رو بخری و خودش رو در لحظه نشون نمیده بلکه پله پله جلو میره و خودشو ثابت میکنه خستگی ناپذیره و هنوز که هنوزه داره میفروشه متاسفم برای اکس باکس دارها هیچوقت بعضیا نظرات درستی نمیدن نظراتشون عقده ای هست بازی گیرز ۵ متای ۸۵ گرفت اما ازش بازخوردهای منفی زیادی توسط گیمرها شد و به فروشش لطمه زد و این بازخوردهای منفی از متا مهمتر هست من مطمنم این بازی فروش زیادی خواهد کرد و دهن اون منتقدهایی که بهش نمره کم دادن رو صاف میکنه مثل اسفالت

بیش از ۷۰ نفر از اعضای استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding نقش داشته‌اند - گیمفا