گوگل مدعی است که استیدیا سریعتر از کنسولهای بازی خواهد بود
با اینکه زمان نسبتاً زیادی از معرفی پلتفرم استیدیا میگذرد، اما هنوز هم نگرانیهایی در مورد عملکرد آن وجود دارد. حال به تازگی گوگل (Google) اعلام کرده است که در طی یک یا دو سال آینده، پلتفرم ابری استیدیا علاوه بر ارائهی میزان پاسخ دهی بهتر، سریعتر از سخت افزار محلی نیز خواهد بود.
آقای مدج باکار (Madj Bakar)، مهندس ارشد بخش پردازش ابری گوگل، در طی مصاحبهای با مجلهی Edge اعلام کرد که به لطف پیشرفتهای قابل توجه این شرکت در زمینهی هوش مصنوعی و زبان ماشین، استیدیا در آیندهی نزدیک میتواند تجربهی سریعتر و بهتری را در بازیهای ویدئویی ارائه دهد.
در نهایت، فکر میکنیم در یک یا دو سال آینده بازیهایی خواهیم داشت که در مقایسه با سخت افزار محلی، با میزان پاسخ دهی بالاتر و سریعتر برروی تکنولوژی ابری اجرا خواهند داشت؛ قدرت سخت افزار محلی برروی این موضوع تاثیری ندارد.
علی رغم فاصلهی زیاد بین کاربر و دیتا سنترها، گوگل مدعی است که سیستم ابری این شرکت میتواند از سد مشکلات استریم بازیها عبور کند. به طور دقیقتر، آقای باکار توضیح داد که «تاخیر منفی» گوگل میتواند هر گونه تاخیر احتمالی بین بازیباز و سرور را مدیریت کند. به گفتهی مهندس ارشد گوگل، این اصطلاح به میزان بافر تاخیرات پیش بینی شده اشاره میکند؛ موضوعی که مستقیماً با اینترنت کاربر مرتبط است. در این موارد، سیستم استیدیا تلاش میکند تا تاخیر به وجود آمده را رفع سازد؛ برای مثال، میتوان با افزایش سریع نرخ فریم، میزان تاخیر بین بازیباز و صفحه نمایش را کاهش داد. البته استیدیا از یک تکنیک بسیار جالب دیگر هم استفاده کرده که در واقع کلیدهای فشرده شده را پیش بینی میکند.
بله، درست متوجه شدید؛ استیدیا ممکن است حرکت بعدی شما را پیش بینی کرده و حتی آن را اعمال کند. حال زمانی که استیدیا میتواند با بهره بردن از الگوریتمهای پیشرفتهی زبان ماشین، بازی را به طور خودکار انجام دهد، آیا واقعاً شما در حال تجربهی بازی هستید؟
به هر حال دیگر زمان زیادی تا انتشار استیدیا باقی نمانده است. با توجه به بازخوردهای افرادی که تاکنون این پلتفرم را امتحان کردهاند، کاملاً واضح است که تکنولوژی گوگل به خوبی جواب میدهد. حال باید دید که آیا عموم مردم نیز از آن استقبال میکنند یا خیر.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
پول بدی واسه سرویس…
حق اشتراک ماهیانه…
خرید بازی…
پول اینترنت و سرعت بسیار بالا و پایدار…
این چیزا تو خود آمریکا هم پیدا نمیشه!
آره.
تازشم معلومه قوی تره.چند تا ابر کامپیوتر داره خب تابلو که از کنسول قوی تره
این استیدیا سونی و مایکروسافت رو نابود میکنه
همونطور که سامسونگ زد نوکیا رو داغون کرد
چرا؟
چون ارزونه لازم نیس ۱۰ میلیون پول بابتش بدید
۲٫ قابل حمله و همه جا میتونی بازی کنی
۳٫بازی های انحصاری گوگل (نترسید گوگل هم عرضه داره بازی انحصاری بزنه)
واسه ۴k باید پول بدی واسه ۱۰۸۰ قراره رایگان باشه
برای ۴k باید ۲۵ مگ سرعت داشته باشی ولی برای ۱۰۸۰ ۱۵ مگ کفایت میکنه
اینترنت اینجا حجمیه و مصرفش بالا ولی تو اروپا و آمریکا اصلا حجمی درکار نیست
پس میشه فقط با پرداخت پول بازی بدون تجهیزات اضافه راحت از استدیا استفاده کرد
پس عملا سرویس برای خودشون سرویس خوبیه
ما ک با کنسول خودمون حال میکنیم توی دنیای خودمون
کاری هم به سیستم های استریم و سیستم های کامپیوتری نداریم چون ماها انحصاری های درجه۱داریم
از نسل ۸ اره سریع تره ولی میان نسلی ها بازم حرفی برای گفتن دارن جلو استیدیا…ولی نسل ۹ صدرصد بیشتر مردم کنسول هارو انتخاب میکنن حالا حالا کسی سراغ استیدیا و اینجور بازی کردن نمیره شاید نسل بعد…گوگل اعتماد به نفسش بالاست ولی هیچی جای کنسول نمیگیره حداقل برای من همون سی دیش می ارزه به کل استیدیا…امیدوارم استقبال نکنن کشور های پیشرفته ازش که احتمال زیاد نمیکنن….
تا ابد با کنسول :male:
تا ۲۰۲۵ اینطورا پشتیبانی میشه از این نسل…تا اون موقع فیمت کنسول های نسل بعد ماکرو و سونی پایین اومده متعادل شده چند سال ازشون گذشته…میریم کنسول های مورد علاقمون میگیریم…
Xbox :star:
Xbox one s :star:
فکر نکنم کسی که این حرف زده اصلا به کشوری مثل ایران فکر کرده باشه
تو ایران شاید مشکل سرعت حل شده باشه(البته به قیمت زیاد) اما کیفیت و پینگ هنوز مشکل داره
هنوز حداقل استاندارد خیلی کشور ها از از حداکثر استاندارد ما بیشتره
نا سلامتی سرور های آنلاینه ها نه سحتت افزاری
همکاریهای جدید سونی و مایکروسافت که تا قبل در حد صفر بود، نشان از موفقیت استادیا بعد از انتشار داره. هردو شرکت کاملا احساس خطر میکنن چون گوگل تو هر بخشی موفق عمل کرده و یک رابط بین مردم و شرکتها در بخش موبایل هست که این فقط یک بخش این موفقیتهای گوگل هست
گوگل استدیا خوبه ولی هزینه اش سنگینه و امکانات محدود
تازه پینگنت تو این حالت دوبل حساب میشه یکی از ما به استادیا یکی هم استادیا به سرور بازی (البته استادیا به سرور بازی معمولا باید زیر ۱۰ باشه)
پس از این نظر بهتر نیست 🙂