صحبتهای توسعه دهندگان بازی !Shing در رابطه با قدرت کنسولهای اکسباکس وان اکس و پلیاستیشن ۴ پرو
به لطف توانایی نسبتا بالای دو کنسول پلیاستیشن ۴ پرو و اکسباکس وان اکس، توسعه دهندگان معمولا میتوانند توانایی بصری و عملکردی آثار خود را از طریق راههای گوناگون افزایش دهند. بسیاری از بازیها برروی کنسولهای مورد نظر، هردو توانایی بصری و عملکردی را ارتقا میدهند اما برخی از آنها نیز رزولوشن و گرافیک بالا و باکیفیت را فدای نرخ فریم بیشتر میکنند. در واقع این موارد کاملا به طبیعت و سبک بازیهای موردنظر مربوط میشوند.
آقایان گرزگورش کورک (Grzegorz Kurek) و آندر زوگر (Andrzej Sugier)، کارگردان و طراح اصلی بازی !Shing از استودیوی مس کرییشنز (Mass Creations)، طی مصاحبهای از عملکرد اثر خود برروی کنسولهای ارتقاء یافتهی نسل هشتم صحبت کردند. بر اساس صحبتهای این دو، استودیوی مس کرییشنز برای اینکه بتوانند نرخ فریم ۶۰ را به بازیبازان در کنسولهای پلیاستیشن ۴ پرو و اکسباکس وان ارائه دهند، رزولوشن ۴K را فدا کردهاند؛ اما با این حال، برخی از تنظیمات بصری در این دو کنسول نسبت به نسخههای استاندارد بدون هیچگونه افت نرخ فریمی فعال خواهند بود.
بر اساس توضیحات کورک و زوگر، شاهد فعال بودن برخی تنظیمات بصری مانند تاثیر ذرات بر محیط (Particle Effects)، روشنایی حجمی (Volumetric Lighting) و البته نمایش تعداد بسیاری از دشمنان در کنار تکههای بدن پخش شده در میدان نبرد هستیم. آنها برای فعال کردن چنین تنظیمات، باید در ابتدا اطمینان پیدا میکردند که !Shing هیچکونه افت نرخ فریمی را برروی کنسول اکسباکس وان اکس تجربه نکند که در نهایت باعث شد تا استودیوی مس کرییشنز، روزولوشن ۴K برای کیفیت بصری بهتر در کنار روان بودن بازی، فدا کند.
!Shing برروی اکثر پلتفرمها با نرخ فریم ۶۰ اجرا میشود. قدرت اکسباکس وان اکس این اجازه را به ما میداد تا رزولوشن ۴K را در اختیار دارندگان این کنسول قرار دهیم اما در آخر تصمیم گرفتیم تا تنظیمات و قابلیتهای بصری فوق را در کنار نرخ فریم ۶۰ و با استفاده از تمام قدرت اکسباکس وان اکس را با رزولوشن مورد نظر جایگزین کنیم. در واقع استفاده از رزولوشن ۴K در برابر کیفیت بهتر بافتها، انتخابی است که باید با نزدیک شدن به زمان عرضهی بازی بگیریم و یا شاید باید آن را بر عهدهی بازیبازان بگذاریم؟
پس با این اوصاف، تکلیف کنسول پلیاستیشن ۴ پرو چیست؟ در حالی قدرت اکسباکس وان، سازندگان !Shing را در اعمال رزولوشن و تنظیمات گرافیکی باز گذاشته است، وضعیت کنسول پلیاستیشن ۴ پرو نسبتا محدودتر بوده و استودیوی مس کرییشنز برای اینکه رزولوشن !Shing از ۱۰۸۰P کمتر نشود، دست به دامن قابلیت روزولوشن پویا (Dynamic Resolution) شدند.
نرخ فریم !Shing برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو ۶۰ خواهد بود اما رزولوشن هرگز برروی این کنسول جزء الویتهایمان نبوده است. رزولوشن پویا جزء یکی از انتخابها برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو بوده است اما اطمینان داشته باشید که رزولوشن بازی حتی در نبردهای چهارنفره و شلوغ نیز از ۱۰۸۰P کمتر نخواهد شد.
برروی نسخهی پایهی کنسول پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان تنها نرخ فریم ۶۰ در الویت قرار دارد و این استودیو برای اینکه بتواند به هدف خود برسد، حاضر است تا اکثر تنظیمات بصری را فدای هدف اصلی خود کند.
نرخ فریم ۶۰ برروی کنسولهای پایه در الویت قرار دارد. برای رسیدن به چنین هدفی نیز باید برخی کاهشها در رزولوشن و پردازش بافتها ایجاد شد. این موارد، کاهشهای بزرگی به حساب نمیآیند اما با کاهش برخی تنظمیات مانند روشنایی حجمی، میتواند بهبود بسیار زیادی را در نرخ فریم و بهبود عملکرد بازی ایجاد کرد. تجربهی خوب گیمپلی جز برتریهای بازی ما به حساب میآید و ما اطمینان پیدا میکنیم که کاهشهایی که در گرافیک !Shing ایجاد میکنیم، هیچ تاثیر منفی برروی تجربهی بازیبازان نگذارد.
بازی !Shing در سبک بیتام آپ (Beat ’em Up) طی سهماههی اول سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و نینتندو سوییچ و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی عرضه میگردد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اینا بوی کنسول نسل بعد به دماغشون خورده دیگه گ.ش.ا.د کردن 😐