Death Stranding تنها در سه سال توسط یک تیم ۸۰ نفره ساخته شده است
تا به الان بازی منحصر به فرد و خاص Death Stranding با تصاویر و ویدئوهای خود، توجه افراد زیادی را جلب کرده است. هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی Death Stranding، نیز در این راستا اطلاعات و جزئیات مختلفی از این عنوان را فاش میکرد. حال به تازگی او اطلاعاتی از تیم سازنده و تعداد آنها منتشر کرده که میتواند برای طرفداران این بازی جالب و جذاب باشد.
به نظر میرسد که ساخت چنین بازی بزرگ و قدرتمندی نیاز به تیمهای پرتعداد و مختلف دارد تا نیروی کافی برای ادامه پروژه را داشته باشند. اما طبق گفتههای کوجیما این موضوع برخلاف تصور بازیبازان و کاربران است. طی مصاحبهای که اخیرا با آقای کوجیما صورت گرفته شد، او اعلام کرده که تیم سازندهی بازی Death Stranding تنها از ۸۰ نفر تشکیل شده است که این واقعا حیرتانگیز و جالب شناخته میشود. او بیان میکند که همیشه در ساخت و ساز بازیهای خود سریع تصمیم میگیرد و آن را عملی میکند که در بازی Death Stranding نیز شاهد چنین موضوعی بودهایم. قابل ذکر است که برخلاف بازی Metal Gear Solid 5، آقای کوجیما نیازی به ساخت یک موتور جدید بازیسازی نداشته است و به جای این کار، از موتور Guerrilla Games’ Decima استفاده کرده و پروژه را به سرعت پیش برده است. او در اینباره میگوید:
دربارهی من اشتباه نکید، من همیشه یک آدم سریع در کارهایم هستم. واقعا الان سه سال شد؟ من در حال حاضر نمیتوانم اطلاعاتی از شرکت سونی منتشر کنم. این پروژه امکان داشت ۸ الی ۱۰ سال طول بکشد. بازی Cyberpunk به مدت ۸ سال است که در حال ساخت و توسعه است. من یک بازی در سه سال ساختم. من برای ساخت بازی Metal Gear Solid 5 نیاز به زمان بیشتری داشتم چراکه در ابتدا باید یک موتور جدیدی را به وجود میآوردم.
اگر به همان سه سال پیش بازگردید، میفهمید که من همان موقع هم برروی طراحی بازی بسیار حساس بودم تلاشهای زیادی برا این بخش میکردم. بهطور کلی دوست دارم تا بازیها را به صورت بهینه بسازم و از کمترین زمان ممکن استفاده کنم.
یکی از دلایلی که باعث میشود کارها سریع پیش برود این است که من تمامی کارهای طراحی، ساخت و برنامهریزی را خودم انجام میدهدم و تمامی این عوامل، من را مجبور میکنند تا سریع باشم. قابل ذکر است که برخلاف تیمهای بزرگ بازیسازی که از ۳۰۰ تا ۶۰۰ نفر تشکیل شدهاند، تیم ما تنها ۸۰ عضو داشت که این نکته یکی از عواملی بود که ما در ساخت این بازی به زمان زیادی نداشتیم.
واقعا جالب است که تیم سازندهی بازی بزرگی مثل Death Stranding تنها ۸۰ عضو داشته و تمامی این کارها را در ۳ سال انجام شده است. بازی Death Stranding قرار است که در تاریخ پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ مصادف با ۸ نوامبر ۲۰۱۹ به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شود. اگر از علاقهمندان به این بازی هستید، میتوانید با دنبال کردن این نشانی، از آخرین اخبار مربوط به این عنوان آگاه شوید.
در ضمن اگر همچنان نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری از این بازی بدانید، پیشنهاد میکنیم که تحلیل ویدئوی گیمپلی منتشر شده از این بازی در جریان کنفرانس TGS 2019 را در از طریق این صفحهی وبسایت گیمفا با قلم ریبین قهرمانی و با عنوان «دیداری با ناگفتهها | تحلیلی بر ویدئوی جدید گیمپلی بازی Death Stranding» مطالعه کنید. برای مشاهده و دریافت تریلر گیمپلی منتشر شده از بازی Death Stranding در طی مراسم TGS 2019، از این صفحهی وبسایت گیمفا دیدن کنید.
همچنین شایان ذکر است که اگر جزو هواداران پر و پا قرص این بازی اکشن هستید، پیشنهاد میکنیم مقالهی جدیدی که تحت عنوان «نقطهی کور | نکاتی که هنوز از بازی Death Stranding نمیدانیم» برروی سایت قرار گرفته را از طریق این صفحه مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
ای کاش از متالگیر هم ازش میپرسیدن ای کاش یه نسخه دیگه ازش ساخته شه البته از نوع solid
چه باحال اندازه rocksteady آدم داشته اینو ساخته
Rocksteady بیشتر از ۲۲۰ نفر کارمند داره البته.
تو اطلاعات بازی پلتفرم های مقصد رو زدید PC و PS4 ولی تو متن نوشته به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر می شود.
دیگه اشتباه میزنه
بازیشون درسته توسط ۸۰ نفر و در سه سال ساخته شده دلیل نمیشه که بشه گفت سایبر با ۳۰۰ . ۴۰۰ نفر در طی ۸ سال ساخته شد کلا متفاوت هستن از یکدیگر
همه منظورمو میدونن و دلیل هاشم خودشون میدونن اگه بخواید میتونم مثالم بزنم
خوب شبیه ساز کولبری خیلی هم زمان زیادی نیاز نداره برای ساختن !
۸۰ نفر نابغه اگه بازی همون چیزی بشه که تصور میکنیم باید به تک تک سازنده ها آفرین گفت
ولی خودمونیم ها با رد دد راکستار مقایسه کنیم که ۳۰۰۰ نفر تو ساخت بازی دخیل بودن!
طرف دیده هایپ الکی کرده و ملت ناراضین میخواد انتظارارو بیاره پایین و کمبود نیرو و امکانات رو بهانه کنه :laugh: ازون طرفم هرکسی بگه بازی فلانه میگه هرمسی بازی رو درک نمیکنه :rotfl: خدا شاهده چون انحصاریه اینطوری نمیگم و فن بوی بازی در نمیارم !
پی نوشت : لطفا این کامنت رو چاپ کنید چون نویسنده فن بویتون ینی سعید بابایی از ما pc گیمرا متنفره و تحت هیچ شرایطی کامنتمپن رو چاپ نمیکنه تو پستاش :no:
اینقدر بخش دوم کامنتت زشت که اصلا نمیتونم منطقی جوابتو بدم
داداش من تجربه نکردی که درک کنی حرفم رو ! من نه ترولم نه فن بویم نه قصد به هم زدن فضای سایتو دارم خیلی از کاربرای قدیمیم منو میشناسن !
ببین داداش حدود دو سال پیش توی یکی از مقالات آقای بابایی من دیدم همه بدون چون و چرا همش دارن تعریف و تمجدید و به به میکنن در حالی که مقالشون کلی غلط املایی داشت … آقا مام خدا شاهده از روی دلسوزی چنتا از اشتباهات تایپی رو نوشتیم که آقایی بابایی اصلاح بکنه و مقاله بی نقص بشه !
اما ایشون چون کلی تعریف و تمجید شنیده بود انتقاد ما بهش برخورد و خیلی عصبانی وار جواب مارو داد ! ( کاش مقالش رو پیدا کنم خیلی دنبالشم هنوز یادم نیست کدوم بود ) از اونموقع توی هر کدوم از پستا که مال اقای باباییه من و یه چنتا از دوستانم که اتفاقا هممون هم pc گیمریم اگه کامنت بذاریم ایشون چاپ نمیکنه !! این فقط یه طرف ماجراس خیلی چیزای دیگم هست که شما خبر نداری پس قضاوت نکن لطفا !
داداش اگه میشه لطف کن یکی دو مورد از این فن بوی بازی هارو مثال بزنی
بی دلیل نیستش که وقتی یک بازی از کوجیما رو تموم میکنی اسمش رو تک تک جا های بازی میبینی
واقعا کوجیما در کنار کن لوین و شینجی میکامی و دیوید کیج بر صنعت گیم حق دارند.این چهار نفر همگی سعی دارند که یک پرچم رو بالا ببرند اون پرچم هم چیزی نیست جز اینکه ((گیم یک هنره))
دیوید کیج رو خط بزن جاش میاموتو و میازاکی رو بزار
و تاد هاوارد
میازاکی رو یادت رفت 😉
کونامی نامرد اسم کوجیما از روی باکس بازی برداشت و کوجیما در جوابش گفت کاری میکنم که اسم منو حتی بیشتر از اسم بیگ باس توی بازی ببینید
اگر به جای دد استرادینگ یه بازی سبک ترس وحشت درست میکرد یه ای پی جدید میترکوند واقعا….ولی خوب همین دد استرادینگ هم طرفدارا خودش رو داره احتمالا…و حالشو ببرن طرفداراش
من مطمئنم که وقتی کردیت بازی رو ببینم حداقل یه ربع طول خواهدکشید و واقعن نمیدونم ۸۰ نفر راسته یا نه
۳۰۰۰هزار نفر رد دد۲ کجا ۸۰ نفر دث کجا….بدبختا الانم که تو دوران کرانچ هستن امیدوارم مزد زحماتشون رو بگیرن چون دث بازی نو آورانه ای هستیش
پ.ن: الکی نیست راکستار انقدر بازیاش خوش ساخته..وقتی انقدر آدم شب و روز جون میکنن تا شاهکار خروجیشون باشه
امیدوارم به جمع استودیوهای فرست پارتی سونی بپیوندن و نیروهای بیشتری بگیرن برای پروژه های بعدی :yes:
با تمام وجود ارزو دارم بازی elden ring اینقدر طول نکشه
خوب دروغ نیست اگه بگیم موتور Decima بزرگترین دلیل پیشبرد سریع این بازیه تریلر های طراحی محیط بازی horizon zero dawn رو ببینین که یه محیط بزرگ رو چقدر سریع می سازه
نایس :yes:
واقعا فوق العاده است حالا اگر استودیو یا شرکت دیگری بود،طی این مدت زمان فقط فرایند انتخاب بازیگر و موشن کپچر آن ها و طراحی مراحل و محیط ها حالا یکم بیشتر یا یه کم کمتر ساخته شده بود مثل موردی که خودش مثال زد و نیاز داشت تا ۳ یا ۴ سال دیگر روش کار بشه تا به منزله انتشار برسد.
#احسنت
#به امید موفقیت
کوجیما خودش ۲۰۰ نفره :laugh:
حیف که گیمرهای ایرانی جایگاه واقعی کوجیما درک نمیکنن و اونجور که باید این افسانه زنده صنعت گیم نمیشناسن …
ابرشاهکار انحصاری :inlove:
اولا که مرسی بابت نمای جدید سایت فقط حالت شبم هر وقت میام تو سایت باید دوباره روشن کنیم(با گوشی)اولش با رِپلای کردنم مشکل داشتم آخرش فقط باید پاسخ رو بزنید و قسمت بالا کامنت رو بدید،واقعا عالی :yes:
.
.
خوب واقعا عجیبه با هشتاد نفر تو سه سال بازی رو ساختن البته موتور گرافیکیش آماده بود و این خودش خوبه ولی در مقایسه با بعضی از کمپانی مثل راکستار که پنج سال با سه هزار نیرو بازیشون رو ساختن یا حتی سانتا مونیکا که با پنج سال و چهار صد نفر بازیه سال ۲۰۱۸ رو ساختن و … ببینیم چی میشه فقط :inlove: tnxXx
کوجیما تا حالا هیچوقت بازیهای که خودش کارگردانی کرده مشکلاتی اعم از افت فریم یا باگ نداشتند در کل بازیهاش رو با وسواس شدیدی میسازه در کنار دیوید کیج جزء معدود بازیسازانی هستند که بازیهاشون کامل بهینه هستند بدون حتی کوچکترین باگ یا افت فریمی
بله بازی های کوجیما بسیار بهینه هستن اما واقعا انتظار دارین بازی های دیوید کیج با اون همه محدودیت تو زمینه گیمپلی بهینه هم نباشه !!!