طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا

طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است

truth seeker
۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا

یکی از اعضای ارشد تیم سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077، در مصاحبه‌ی اخیر خود به موضوع انتخاب زاویه‌ی دید اول‌شخص برای این عنوان پرداخته است. با وجود انتقاد برخی از هواداران، آقای پیرس از تصمیم استودیوی سازنده حمایت کرده و آن را تصمیمی درست خوانده است.

Cyberpunk 2077، ساخته‌ی جدید استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، به طور حتم یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل فعلی است. ساخته‌ی پیشین این استودیوی یعنی The Witcher 3: Wild Hunt توانست با ارائه‌ی یک دنیای گسترده و زیبا، داستانی گیرا و استفاده‌ی درست از المان‌های نقش‌آفرینی، نظر مثبت بسیاری از منتقدین و هواداران را به خود جلب کند. با این حال، فاصله گرفتن ساخته‌ی جدید این استودیو از دنیای Witcher باعث شده است تا برخی از هواداران کمی برای آینده‌ی این بازی نگران باشند. با وجود امکان ساخت یک شخصیت دلخواه در Cyberpunk 2077، تیم سازنده برخلاف ساخته‌ی قبلی خود، تصمیم به استفاده از دوربین اول‌شخص گرفته است. با وجود انتقاد برخی از هواداران نسبت به این تصمیم، طراح مراحل این بازی باور دارد که این انتخابی درست از سوی استودیوی سازنده برای رسیدن به اهداف خود بوده است.

آقای مکس پیرس (Max Pears)، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با VGC بیان کرده که تیم سازنده به خوبی نسبت به نگرانی هواداران در زمینه‌ی انتخاب دوربین اول‌شخص آگاه است. با این حال، آقای پیرس به هواداران اطمینان داده که این تصمیم کاملا درست بوده است. به گفته‌ی آقای پیرس، انتخاب دوربین اول‌شخص به کاربران اجازه می‌دهد ارتباط نزدیک‌تری با شخصیت خود و دنیای بازی داشته باشند.

من امیدوار هستم که مردم متوجه این موضوع باشند که ما نسبت به این موضوع فکر کرده‌ایم و تصمیم ما بی‌دلیل و بی‌منطق نبوده است. ما این تصمیم را به صورت اتفاقی نگرفته‌ایم. زمان بسیار زیادی صرف گرفتن این تصمیم شده است.

در دمویی که پارسال منتشر شد، شما شاهد سیستم مکالمات پویای بازی بودید و دیدید که یک نفر برروی شما اسلحه کشید. من فکر نمی‌کنم که حالت سوم‌شخص تاثیر مشابهی برروی شما داشته باشد.

لحظاتی مانند این هستند که به شما اجازه می‌دهند احساس کنید این شخصیت و داستان خود شما است.

با توجه به این‌که ساخته‌ی جدید استودیوی سی‌دی‌ پراجکت رد شامل یک بخش چندنفره نیز می‌شود، شما همچنان می‌توانید شخصیت خود را برای نمایش به دیگران شخصی‌سازی کنید. بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید دیگر اخبار مربوط به این بازی مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا
طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    بنظر من کاملا تصمیم درستی بود
    تماشای نایت سیتی از دید اول شخص :inlove: صبر کردن واسش سخته :drool:
    راستی دوستان جهان cyberpunk 2077 یک و نیم برابر بزرگتر از جهان gta v هست

  • yusef67 گفت:

    سوم شخص بهتره. از راک استار اسطوره ای یاد بگیرین .مثلgta یاred هر دو وجود داره هم اول شخص هم سوم شخص.تمام مخاطبان سوم شخص رو بیشتر میپسندن.

  • Gordon Ramsay گفت:

    CD Project Red شرکت تازه به دوران رسیده ای هستش

  • با حرفاش کاملا موافقم ولی دیگه در مورد کات سین ها موافق نیستم اما چه کنیم شاید واقعا بهتر باشه

  • اول شخص هم عالیه ولی بنظرم خیلی عالی میشد که هر دو حالت اول شخص و سوم شخص در بازی وجود داشتن و خودم حالت سوم شخص رو برای بازیای این ورلد و مخصوصا این بازی که کاستومایز و شخصی سازی توش خیلی مهمه ترجیح میدم.یکمی تریلر قبلیش بخاطر گرافیک دانگرید شده نسبت به تریلر گیم پلی قبلی و طراحی نه چندان خوب جانی سیلورهند و گان پلی یکمی ضعیفش یکمی ناامیدم کرد ولی به CDPR اعتماد کامل دارم و مطمئنم تا زمان عرضه مشکلات بازی برطرف میشه و احتمالا شاهکار میشه :inlove: :rose:

  • MahdiVirus گفت:

    بعد یه سریا فکر میکنن خیلی عقل کلن
    اخه مگه CDPR احمقه بدون فکر دست به همچین کاری بزنه بعد اینقدر رو شخصی سازی تاکید کنه حتما یه چیزی هس که این تصمیمو گرفتن دیگه..بدون شک موفق میشه :yes: :yes:

  • Shadowwarior22 گفت:

    اسپم : pc گیمرای گل گلاب بازی dirt rally مفت شده تو استیم تا ۲۵ ام فرصت دارید برای همیشه به اکانت استیمتون اضافه کنین 🙂
    بخدا از بس بازی رایگان دادن به ما pc گیمرا هاردمون جا نداره :rotfl:

  • postman گفت:

    به این دلیل که دنیای بازی بیشتر از اینکه مساحت داشته باشه. عمق و ارتفاع داره. به نظر من هم اول شخص بودنش تصمیم درستی بود. توی یک دنیا با این میزان تراکم عمودی نسبت به افقی، القای اون حس غرق بودن و حضور داشتن داخل یه شهر سایبرپانکی از دید اول شخص خیلی تاثیر بیشتری داره. اما از اون طرف به نظرم شاید بهتر بود که در کنار مود اول شخص مود سوم شخص بازی رو هم میذاشتن برای ما طرفدارای پر و پا قرص سوم شخص. درست مثل کاری که راکستار کرد در مورد رد دد. تمرکز اصلیش روی سوم شخص بود ولی اول شخص رو هم گذاشت. اینها هم باید در کنار تمرکزشون روی اول شخص. دوربین سوم شخص هم تعبیه میکردن. هر چند فکر میکنم برای این کار محدودیت بودجه دارن چون نیاز به باز طراحی خیلی از انیمیشن‌ها و کلی تنظیمات دوربین بیشتره.

  • Solid Snake گفت:

    گان پلی بازی داغون بود این خیلی نگران کنندس

  • با اول شخص بودنش مشکلی ندارم فقط سیستم شخصی سازیش به فنا میره و گرنه اول شخص برای ایمینگ عالیه

  • ALIREZAICE گفت:

    تصمیم کاملا درستی بود و توی این بازی که وسط کات سین هم میشه واکنش نشون داد اصلا سوم شخص جالب نیست

  • z for zack گفت:

    دیگه یواش یواش دارم به این فکر می‌افتم که نکنه بیاد و خراب کنه!!
    من از سال ۹۲ هست که سایت رو تعقیب میکنم
    اون موقع بازی شاخی که کلی هم روش مانور داده شد و ازش نیومده تعریف و تمجید شد watch dogs بود که اومد و دیدیم اصلا اون چیزی که می‌خواستیم نیست.
    هرچند که به هیچ عنوان بازی بدی نبود. ولی اونقدری که بوبیسافت با تریلر و صحبت های سازندگانش هایپمون کرد. آخر سر اکثر کسایی که این صنعت رو می‌شناسن فهمیدن که بازی قرار نیست اونجوریام که میگن انقلابی باشه
    الان هم دقیقا همینه. من خودم بی نهایت از این بازی انتظارم بالاست. چون اولا که ساخته قبلیشون ویچر ۳ بوده. و دوما این که هی دارن بازی رو تو چشم طرفداران بزرگتر میکنن.
    درسته که بازی حدود ۷ سال(با احتساب سال عرضه) در دست ساخت بوده. ولی تجربه نشون داده هرچقدر یه چیزی رو بزرگترش کنی. احتمال موفقیتش کمتر میشه
    هر چند که دوتا چیز اینجا منو امیدوار کرده
    سازنده بازی cd project red هست. و اینکه اینا هم میدونن مخاطبشون ممکنه کسی باشه که با انچارتد ۴ نمره ۴ داد و اونم باید از بازی لذت ببره
    شرمنده اگه یکم طولانی نظر دادم

  • mbox گفت:

    دمشون گرم هر کس با اول شخص بودن سایبر پانک مشکل داره قطعا یک نوبه

  • ali.stop گفت:

    بیا دیگه لعنتی جذاب :inlove: :inlove:

  • Senatorbigy گفت:

    واقعا خیلی دوست داشتم مثل بازی های راکستارهم سوم شخص داشتن هم اول شخص ولی خوب نشد که بشه ولی اگه بازیش خوب از آب در بیاد دیگه وقت ترکوندنه :inlove: tnxXx

  • من هروقت میشینم دمو و گیم پلی ۲۰۱۸ رو میبینم بیشتر متوجه میشم برای چی اول شخص کردن
    شما توی دموی امسال نگاه کن وقتی وی داره با ساسکواچ میجنگه و ساسکواچ میاد وی رو هک میکنه ببینید چه تاثیری میزاره روی وی
    چون اول شخص هست راحت میتونیم این تاثیر رو ببینیم و حس کنیم ولی اگه سوم شخص بود نمیشد با این جور حرکات ارتباط بر قرار کرد
    دم CDPR گرم با این تصمیم درستش.

    • Behnam.sbs گفت:

      اصلا هم اینطور نیست
      اصلا چه ربطی داره…اگه سوم شخص بود میتونستن با این موتوری که دارن اون صحنه های حساسشو اکشن کنن مثلا دوربیون بیارن کنار صورت طرف یا صحنه های اکشن نشون بدن مثل افکتهایی که استاد کوجیما تو صحنه های بازیهاش میذاره…حالا که اول شخصو تایید کردن…اما باید به احترام سوم شخص بازها این حالتو انتخابی بذارن
      مثل the evil whitin 2 که سوم شخص بود و با یه آپدیت حالت اول شخص اضافه شد و تو تنظیمات بازی میشد تغییر دادش
      این شعور بازیسازو میرسونه که به مخاطب خودش و همه سلایق احترام میذاره یا نه

  • z for zack گفت:

    در مورد اول شخص با سوم شخص بودن هم به نظر من با توجه به حجم عظیم جزئیات داخل بازی و اینکه سوم شخص بودن نیاز به یه طراحی انیمیشن داره. بهتره که این بازی اول شخص باشه
    هرچند که در مورد اینکه شخصی سازی کاراکتر از لحاظ ظاهری ممکنه خرآب بشه با دوستان موافقم

  • bushwhack گفت:

    مثال این بازی، بازی دث استرندینگ هست… دو حالت دارن دوتاشون:
    ۱)یا افتضاح به تمام معنا میشن.
    ۲)یا شاهکارایی با سبک منحصر به فرد خودشون.
    که البته خیلی براشون استرس دارم…
    ولی به نظرم د لست ۲ چشم بسته بهترین بازی سال میشه…
    گوتی امسال هم اگه اتفاق خاصی واسه دث استرندینگ نیفته خودشه در غیر اینصورت بدون شک سکیرو گوتی میشه!

  • ویچر ۳ تو سال عرضه رقیب فالوت شد و یجورایی شکستش داد (من خودم شدیدا عشق فالوتم، ولی حقیقت رو باید گفت) حالا سایبرپانک به عنوان یه بازی شوتر جهان باز در سبک نقش آفرینی میخواد یه رقابت تاریخی با فالوت راه بندازه. تو فالوت هم دوربین اول شخص خیلی بهتر از حالت سوم شخص جواب میداد، اگه سایبرپانک میخواد یه بازی کم نقص بشه، داره راه رو درست میره.

  • Behnam.sbs گفت:

    اصلا هم اینطور نیست…این بدترین تصمیم تو دنیای گیم هست…بازی ای که ۷ ساله زحمت کشیدن فقط این حالت باشه…
    اصلا چه ربطی داره…اگه سوم شخص بود میتونستن با این موتوری که دارن اون صحنه های حساسشو اکشن کنن مثلا دوربیون بیارن کنار صورت طرف یا صحنه های اکشن نشون بدن مثل افکتهایی که استاد کوجیما تو صحنه های بازیهاش میذاره…حالا که اول شخصو تایید کردن…اما باید به احترام سوم شخص بازها این حالتو انتخابی بذارن
    مثل the evil whitin 2 که سوم شخص بود و با یه آپدیت حالت اول شخص اضافه شد و تو تنظیمات بازی میشد تغییر دادش
    این شعور بازیسازو میرسونه که به مخاطب خودش و همه سلایق احترام میذاره یا نه
    آخه یکی نیست به مدیرش بگه آخه مگه شرکتتون چی کم داره از شرکتای دیگه این همه بازی که هم اول شخصن هم سوم شخص مثل…
    GTA V
    RED DEAD2
    SKYRIM
    GHOST REACON
    EVIL WITHIN 1 VA 2
    METAL GEAR V
    Fall Out
    PUBG
    DAY Z
    Star wars battle front 1 va 2و…
    و خیلی خیلی بازیهای دیگه…
    این شرکت باید سوم شخصو اضافه کنه به این بازی وگرنه شکست میخوره

    • ALIREZAICE گفت:

      bio shock
      cod
      batllefield
      far cry
      metro
      dishonord
      crysis
      fear
      Wolfenstein
      Bulletstorm
      Half Life
      Serious.Sam
      RAGE
      بچه برو دنبال بازیت اینایی که من اسماشونو نوشتم گیمر های واقعی جلو این بازی ها زانو میزنن سوم شخص هم ندارن
      Resident Evil 7

      • Behnam.sbs گفت:

        اولا عمو جون بچه نگم کیه به نفعته…اونموقع که ما آتاری دسته خلبانی بازی میکردیم شما جوجه گیمرا کجا بودین…
        دوما این بازی های که گفتی، شوتکس خان اینا باید اول شخص باشن چون از همون اول این سبکی بودن…دوما اینا همشون بازی خطین یا انلاینن…پس مهم نیستن..اما سایبر پاک اوپن ورده باکلی کوست فرعی…از بازی سر در نمیاری فک نزن سیرابی

    • postman گفت:

      سوم شخص شدن این بازی نیاز به این داره که دوباره تمام انیمیشن‌های گیمپلی رو طراحی کنن برای مود سوم شخص. اینجوری نیست که دوربین بازی رو از تو چشمای شخصیت بیارن پشت سرش و اول شخص به سوم شخص تبدیل بشه. تمام اون بازیهایی که مثال زدی هم اینجوری بودن که جداگانه طراحی داشتن برای حالت اول شخص و سوم شخص. حالا با تمام اینها این نکته رو در نظر بگیر که هیچکدوم از ما از شرایط ساخت بازی توی سیدی پراجکت خبر نداریم و شاید انجام اینکار براشون خیلی هزینه زمانی و مالی داشته باشه. در حالی که همین کار شاید برای راکستار هزینش خیلی کمتر باشه. نمیشه گفت چون اونها انجام دادن پس اینا هم باید انجام بدن.

      • Behnam.sbs گفت:

        یه نکته خدمتتون عرض کنم..اینکه این بازی پروسه ساختش از سال ۲۰۱۲ شروع شد و بنده از اولش دنبال اخبارش بودم…این بازی تا سال ۲۰۱۷ کلا پروسه ساختش به صورت سوم شخص بوده و حدودا ۷۰ درصد ساخت بازی رو با این حالت جلو رفته بودن…اما بعد از اینکه مدیر بخش طراحی بازی عوض شد و نیروی جدید استخدام کردن کلا بازی رو از سوم شخص به اول شخص تغییر دادن بخاطر ایده های این آقایی که جدید اومد تو تیم…حالا هم که کلا طرف گفته تا الان هرچی دید صحنه های سوم شخص توش بودم داریم حذف میکنیم و کلا دوربینو اول شخص میکنیم…جز چند تا صحنه جزیی که اونم شاید باشه…راستی در مورد بودجه خدمتتون عرض کنم که این بازی از نظر مالی هیچ نیازی نداره چون به غیر از خود شرکت بزرگ سی دی پراجکت که از ویتچر کلی پول درآورد به جز این دولت لهستان برای ساخت بازی سایبرپانک به این شرکت کم کرد و گفت هر گونه نیاز مالی رو میتونن از بودجه کشور تهیه کنن…پس با همه ی این توضیحات بدونین که اول شخص کردن این بازی کار احمقانه ای بود…باید سوم شخص میکردن و یا هر دو حالت رو میذاشتن که هر کس هر جور دوست داشت بازی کنه…یا سوم شخص میکردن و زمانی که صحنه های هیجان انگیز و مهم که با دید اول شخص نیاز بود رو اول شخص میکردن…کلی راه بود اما خودشون نخواستن

  • انگار کلافه شدن از دست مردم از بس که گفتن سوم شخص سوم شخص :laugh:

  • 30nabhl گفت:

    من نخوام احساس واقعی تری داشته باشم کیو باید ببینم؟
    بازی اوپن ورلد اول شخص خیلی زاغارته
    من مطمئنم آخرش میان مود سوم شخص رو اضافه میکنن
    بعد میگن:
    “علیرغم اینکه با این موضوع اصلا موافق نبودیم اما بدلیل احترامی که با جامعه گیمرها و سلایق شخصی آنان قائلیم مود سوم شخص را هم به بازی اضافه کردیم. cdpr به همه اقشار گیمرها احترام قائل است. cdpr اینجا cdpr همه جا”
    حالا هرچقدر همم زیاد فروش کنه بازم یه عده بخاطر همین مورد نمیخرن
    آخه کی دوس داره بازیش به خاطر نداشتن یه حالت دوربین اضافه فروش کمتری کنه؟

طراح مراحل Cyberpunk 2077: دوربین اول‌شخص انتخاب درستی برای بازی است - گیمفا