صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا

صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی

محسن رضوی فر
۱۵:۳۰ ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا

آقای جان کارمک (John Carmack)، از افراد شناخته شده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی و موسس استودیوی اید سافتور (id Software)، اخیرا صحبت‌هایی در مخالفت با  وجود قانون برای جلوگیری و مقابله با اضافه‌کاری‌های زیاد در توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی انجام داده است و اعتقاد دارد که سازندگان باید اجازه‌ی سخت کار کردن را داشته باشند.

آقای کارمک در مصاحبه‌ی جدیدش که در پادکستی در وب‌سایت VICE انجام گرفته است، اذعان کرد که توسعه‌دهندگان بازی برای ساعات طولانی کار می‌کنند اما در عین حال گفت که فکر نمی‌کند قوانین، جواب و راه‌حل مناسبی برای این موضوع باشند.

وی اظهار داشت:

بحث‌های جدی در مورد این موضوع وجود دارد. برخی از افراد از وجود چنین چیزی در این صنعت نفرت دارند و معتقد هستند که هیچ شخصی نباید به این اندازه کار کند. افراد دیگری وجود دارند که فکر می‌کنند باید قوانینی وجود داشته باشد که از اضافه‌کاری بیش از حد افراد جلوگیری کند.  من همیشه مجبور هستم تا مخالف آن صحبت کنم.  قدرتی برای نوعی وسواس وجود دارد که قادر است زندگی کاری شما را مختل کند. به جای آن که تعادلی میان زندگی و کار شما وجود داشته باشد، این زندگی کاری شما محسوب می‌شود.

کارمک در ادامه پذیرفت که کارهای مربوط به توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی با عدم وجود امنیت شغلی و ثبات همراه است. با این حال، وی فکر می‌کند که بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 نیازمند سخت‌کوشی و اضافه‌کاری‌‌های زیاد هستند.

وی افزود:

این مورد اجازه می‌دهد محصولاتی وجود داشته باشند که در غیر این صورت توسط افرادی که در آن سطح کار می کنند وجود نداشته باشند و به گونه‌ای که در صنایع دیگر مورد حمایت نباشند. بسیاری از عناوین بزرگی که در صنعت بازی‌های ویدئویی تولید می‌شوند تنها در صورتی به این سطح از کیفیت می‌رسند که افراد خود را وارد آن وضعیت (اضافه‌کاری‌های زیاد) کنند.

وی در انتها اظهار داشت:

این امکان وجود دارد که کارمندان برخی از شرکت‌های بزرگ، انتقادات درستی داشته باشند، اما من همچنان فکر می‌کنم که این موضوع بسیار خوب است هنگامی که بخواهند تا این میزان درگیر کار خود شوند. برخی دیگر از افراد هم ممکن است فکر کنند که چنین کاری منطقی است.

نظر شما همراهان گیمفا در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا
صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina5124 گفت:

    آقا به خدا هفته ای ۱۰۰ ساعت کار منصفانه نیست
    حدوداً ۱۴ = ۷ ÷ ۱۰۰
    تازه با احتساب روز های تعطیل
    فرض کنیم روزانه ۵ تا ۶ ساعت هم بخوابن
    یعنی کلا ۴ تا ۵ ساعت وقت آزاد
    حالا مثالی ساده برای ۱۴ ساعت کار در روز
    از ۸ صبح تا ۱۰ شب
    واقعا زیاده برای یه بازی ویدئویی
    حالا میخواد شاهکار رد دد باشه
    میخواد بتل رویال فورتنایت باشه
    حالا من نمیدونم اونجا شیفت هم دارن یا نه
    ولی میدونم بازی سازی کار آسونی نیست

  • mahdi.r گفت:

    ناتی داگ و راکستار و سانتا مونیکا الکی تبدیل به چیزی که الان هستن نشدن اگر استودیویی بخواد از بقیه استودیو ها بهتر باشه باید سخت کار کنه نمیشه ناتی داگ انداره استودیو های دیگه کار کنه ولی ازش بهترین بازی نسلو انتظار داشت

  • GameWorld گفت:

    میتونیم شباهت بدیمش به یه تیم ورزشی که برای قهرمانی و رسیدن به جام مورد نظر باید سخت تر از بقیه و سنگین تر و بیشتر از بقیه کار کنند تا به اون هدفشون برسند و این شرکت های بازی سازی که افراد رو استخدام میکنند هم همینطور هستش که یه هدف دارن مثلا بازی Red Dead 2 که این یه هدف بلند مدت برای تمام کارکنان داخل این شرکت بود که مطمئن هستم تمام افرادی که در ساخته شدن این بازی نقش داشته اند همشون با جون و دل کار میکردند تا اون چیزی که تو ذهنشون هست رو تحویل بازار بدن در زمان معین خوب درسته زیاد کار میکنند اما وقتی هم که زیاد کار میکنند همش هدفشون میاد جلوی چشمشون و موفقیت اون که این باعث میشه سنگینی اون کار کمی از دوششون برداشته بشه و لبخندی به لباشون بیاد بعد موفقیتش و صد البته دستمزد بسیار عالی و خیلی چیزای دیگه
    خیلی بازی های دیگه داریم که الان دارن سخت روش کار میکنن یکیش TLOU 2 هست که خوب اینا هم دارن برای هدفی میجنگن و تمام کارکنان با جون و دل دارن میجنگن تا سطح بازی های ویدیویی رو ارتقا بدن و خوب این هدف اون ها هست و باید هم سنگین براش بجنگن و وقت بذارن ببخشید سرتون رو درد آوردم

  • Majid گفت:

    علم و هنر معمولا توسط آدم های غیر عادی توسعه پیدا کرده که بیش از حد تلاش کردن
    نباید بهشون گفت چیکار کنند اینا نظم مخصوص خودشون دارن اگه بخوان روزی ۲ ساعت می خوابن و رژیم غذایی مخصوص خود دارن یا به تمام حرف ها پزشک ها گوش می کنن و سلامت زندگی می کنن که حتی در این حالت هم دارن ویژگی های این طور زندگی آزمایش می کنن نه که فقط به حرف دکتر گوش کنند

  • Immortalking گفت:

    متاسفانه کار کردن تو شرکت های بزرگ بازی سازی امروز داره مثل یک کابوس میشه، جوری که بازیسازان زیادی استعفا میدن یا خودشون به استدیو های مستقل می پیوندند(بیشتر قدیمی ها)
    و این افراد جیدید هستن که تازه نفس هستن و جایگزین افراد قدیمی تر میشن، دلیلشم همین نوع ساعات اضافه کاریه هست. بعضی از بازی ساز ها این رو یک نوع برده داری میدونن که زمانی که شما با شرکتی مثل راکساتار قرار داد میبندی موظف هستی زمان هاییی که اون ها بهت میگن کار کنی . حالا می خوان به جای ۳۰۰k در سال به شما ۵۰۰k بدن اما آیای شما حاظر هستی ۵۰۰k در سال پول در بیاری ولی زمانی برای خرج کردن نداشته باشی .
    و زیر فشار کاری متلاشی بشی، جوری که بعضی در زمان های کوتاهی مه سر مار نیستی هم باز هم‌ به فکر پروژه باشی . به این میگن زندگی کاری نه مار و زندگی. شما زندگی نمی کنی کار میکنی. این حرفی هست که منظور آقای کارمک هست.
    بعضی دوستان میگن ما حاظریم جای اونا بیشتر از ۱۰۰ ساعت کار‌کنیم، بله دوست عزیز اما آیا شما در اون شرایط بودید؟ تا حالا یک استدیوی بازی سازی رو از نزدیک دیدین؟ اون ها هم آدم های معمولی هستن بدون رژیم غزایی و خواب منظم و سالام و …
    و‌هیچ وقت کارشون تموم شدنی نیست چون همیشه بعد از یک پروژه ، پروژه بعدی به سرعت شروع میشه.
    این وضعیت عصفناک بیشتر شرکت های بازی سازی الان هست!

  • AmirtheGRB گفت:

    راست میگه دیگه نابرده رنج گنج میسر نمیشود :yes: :yes: :yes:

  • sasuto گفت:

    همین طوریش هی بازی ها تاخیر میخورن و عقب می افتن بعد میخواید اضافه کاری ها کمتر بشه ؟ خو کسی دوست نداره تو این کار زیاد کار کنه اصلا کار نکنه بکشه کنار . ایران نیست که شغل گیر نیاد

  • Gashtal گفت:

    فکر کنم دوستان هیچ ایده ای از تایم کاری ندارن.
    من به عنوان یک نیروی کار اقماری (با ۱۱ سال تجربه کاری در بزرگترین پروژه های صنعتی مملکت) ، باید ماهی ۲۴۰ ساعت کار کنم (بدون تعطیلی ، بدون استراحت. حتی روزهای عید و شهادت و …) یعنی ۲۴ روز ، و هر روز ۱۰ ساعت (شما بخون ۱۳ ساعت. یک ساعت رفت ، یک ساعت برگشت ، ناهاری هم از کارکردت خط میخوره) تا شش روز استراحت داشته باشم. (یه روز رفت ، یه روز برگشت ، با تلفن های وقت و بی وقت کاری ، که نذاره از جو کارگاه خارج شی. عملا تایم استراحت هم کشک).
    بارها پیش میاد به دلیل خودخواهی مدیران گلمون تا ۹۰ روز پشت سر هم کارکردم. وقتی که عرف رو رد میکنم مغزم کلا رد میده (عرفی که زاده برنامه ریزی و تجربه چند صد ساله است) .
    ماه اخر دیگه عملا یه انسان بی فکر و انگیزه و تمرکزم در حد صفر و بازدهی هم کشک.ساعت کاری زیاد فقط سوهان روحه ، این حرف های قشنگ فقط برای کمرنگ کردن حقیقته.
    تایم کاری و استحراحت ، دقیقا پروسه روز و شب بدنه. همه اهمیت خواب رو میدونن ، پس چرا منکر تایم استراحت کاری هستن؟

صحبت‌های جان کارمک در خصوص اضافه کاری‌های زیاد در ساخت بازی‌های ویدئویی - گیمفا