آهنگساز Astral Chain تعدادی نمونه از موسیقیهای بازی را منتشر کرد
آقای ساتوشی ناگوشی (Satoshi Nagoshi)، آهنگساز ارشد Astral Chain، به تازگی در مورد نحوهی ساخت موسیقی برای این بازی صحبت کرده و نمونههایی از کار خود را نیز به اشتراک گذاشته است.
آقای ناگوشی در واقع وظیفهی ساخت موسیقی و طراحی صداهای آیپی جدید پلاتینوم گیمز (Platinum Games) را بر عهده دارد. در پست جدید وبلاگ رسمی این استودیو، وی اطلاعات جالبی را در مورد ساخت هر قطعهی موسیقی و متعادل کردن ویژگیهای آنها ارائه داد.
هستهی اصلی موسیقی Astral Chain از عناصر سه سبک تشکیل شده است: متال، الکترونیک و موسیقی ارکسترال. هرکدام از این سبکها نقش مشخصی را در تطابق بین موسیقی و فضای صحنه ایفا میکنند. آنها را مانند نمودار زیر تصور کنید:
در این نمودار، هر چه که بیشتر به سمت صحنههای دراماتیک حرکت کنید، شاهد موسیقیهای ارکسترال خواهید بود و هر چه که میزان تنش و استرس در یک صحنه بیشتر باشد، موسیقی نیز بیشتر به سبک متال متمایل میشود؛ برای مثال، در مکانهای آرام که دشمنی در اطراف وجود ندارد، موسیقی باید به صورت آرام و جذاب باشد؛ در این مکانها شاهد قطعاتی در سبک الکترونیک خواهید بود.
سپس برای نشان دادن تنوع قطعات موسیقی بازی، آقای ناگوشی پنج نمونه از موسیقیهایی که برای بازی ساخته است را به اشتراک گذاشت. علاوه بر این، وی با ارائهی یک نمودار دیگر، نحوهی تغییرات سبک و ریتم موسیقی را به نمایش گذاشت و در مورد ارتباط این موضوع با داستان بازی توضیح داد:
قطعاتی که آقای ناگوشی به عنوان نمونه ارائه کرده است، علاوه بر پیروی از سیستم مشخص شده در نمودار دوم، براساس نقشی که در بازی ایفا میکنند نیز دسته بندی شدهاند:
- «Task Force Neuron» – این یک موسیقی پس زمنیهی معمولی است؛ پس در دستهی «استیج» قرار میگیرد.
- «Ark Mall» – نسخهی فاقد مبارزه که باز هم یک قطعهی «استیج» است.
- «Ark Mall» (فاز مبارزه) – استرس و تنش بیشتر اما نه برای مبارزه با باس. این به دستهی «مبارزهی معمولی» تعلق دارد.
- «Homunculus α» – این یک نسخهی کامل «مبارزه با باس» است
- [حذف شده] (عنوان این قطعه دارای اسپویل است) – بیشتر از هر چیز در مورد درام بوده و «مبارزهی رویدادی» بهترین دسته بندی برای آن است. البته این قطعه استثنا محسوب میشود و دارای برخی المانهای قوی متال نیز است.
شما میتوانید با مراجعه به این آدرس، به نمونههای ارائه شده گوش دهید.
بازی Astral Chain در تاریخ جمعه ۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ (۳۰ آگست ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
Homunculus α این لامصب خیلی خوبه
یعنی از موسیقی اکشن هک اند اسلش یه همچین چیزی میخوام فقط