نقطهی کور | نکاتی که هنوز از بازی Death Stranding نمیدانیم
کوجیما یکی از مرموزترین افراد حاضر در صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میشود. فردی که توانست یکی از عمیقترین و جذابترین مجموعههای کل تاریخ را خلق کند و شاهکاری به نام Metal Gear Solid را به بازیبازان هدیه دهد.
کوجیما، کارگردانی که عاشق رمز و راز است و عادت هر روزهاش، تحریک کردن کنجکاوی بازیبازان است. فردی که زمان معرفی نسخهی پنجم سری Metal Gear Solid هیچ اسمی از آن نیاورد و در ابتدا تنها به ما نشان داد که یک آیپی جدید به نام Phantom Pain در دست ساخت است. فردی که باید تقریبا او را در تمامی بازیهایش یک بار نجات دهیم. کسی که منطق را به بازی گرفته و تعاریف جدید در بازیهایش بیان کرده است؛
از یک طرف با داستانی کاملا واقعگرایانه و مسائل مهم روز در بازیهای کوجیما طرف هستیم که نشان از منطق و حس واقعگرایانهی بالای این کارگردان میدهد، از طرفی دیگر در بازیهای او میتوانید در یک جعبهی متحرک مخفی شوید و هیچکس نیز شک نکند که چرا یک جعبه وسط جنگل به مرکز فرماندهی نزدیک میشود.
میتوان یک مقاله تنها در وصف نبوغ یا دیوانگی کوجیما نوشت، ولی امروز بحث چیز دیگری است. جدیدترین ساختهی کوجیما که یکی از مورد انتظارترین عناوین سال نیز محسوب میشود، قرار است چگونه باشد؟ تا به حال اطلاعات زیادی از بازی Death Stranding منتشر شده است ولی امروز به سراغ مواردی میرویم که هنوز اطلاعاتی از آنها نداریم و برای ما در هالهای از ابهام قرار دارند.
- قضیهی بچههای داخل بازی دقیقا چیست؟
از زمانی که بازی به صورت رسمی معرفی شد، این سوال در ذهن همه به وجود آمد که این بچهها چه ربطی به دنیای آخرالزمانی و دیوانهی کوجیما دارند! البته هنوز هم این سوال، پاسخ مشخصی ندارد و در ذهن ما به عنوان یک مسئلهی مبهم باقی مانده است. کوجیما توضیح میدهد که بچهها در این بازی همانند داستان، به گیمپلی گره خوردهاند. حالا این حرف یعنی چه؟ فقط کوجیما میداند و خدای کوجیما.
آیا بچههای موجود در بازی به عنوان نوعی خط سلامتی برای بازیباز عمل میکنند؟ آیا این بچهها کلید سفر در زمان هستند؟ حدسهای زیادی وجود دارد ولی فعلا هیچکدام به قدری مطمئن و موثق نیستند که به عنوان جواب اصلی آن را در نظر بگیریم.
- سفر در زمان به کجا خواهد بود؟
یکی از جالبترین المانهایی که در بازی Death Stranding وجود دارد و ما همه منتظر نوع عملکرد آن هستیم، سفر و دستکاری در زمان است. در یکی از تریلرهای ابتدایی بازی با چیزی به اسم Time Fall روبرو شدیم که به نظر میرسید از یک بعد و زمان دیگر باران میآمد و این موضوع میتواند به صورت کلی محیط زیست و عملکرد طبیعی جهان را به هم بریزد.
در همان تریلر، ما صحنههایی را مشاهده کردیم که به نظر میرسید مربوط به جنگ جهانی اول باشند، با این حال در همین صحنهها، مواردی را مشاهده کردیم که دوباره شک و شبهاتی در ذهن ما ایجاد کردند: وسایل و مواردی در این صحنهها مشاهده شد که به زمان جنگ جهانی اول مربوط نمیشدند.
شاید قسمت جنگ جهانی اول تنها مربوط به یک فلشبک خیلی قدیمی باشد، ولی با شناختی که از کوجیما داریم، باید اقرار کرد که مسائل ساده در بازی او نمیگنجد!
- در جهان بازی چه فعالیتهایی وجود دارد؟
آقای کوجیما در ساخت بازیهای جهانآزاد تجربهی کافی را دارد چرا که عنوانی همچون Metal Gear Solid را برای اولین تجربهی جهانآزاد خود ساخت و عالی ظاهر شد. پس اکنون که تجربهی بیشتری دارد و از اشتباهات قبلی خود آگاه شده، انتظارات از ذهن خلاق او بسیار بالاتر رفته است. شاید نسخهی پنجم سری Metal Gear Solid نتوانسته باشد که داستان این مجموعه را به بهترین نحو ممکن جمعبندی کند، ولی قطعا مکانیزمهای اکشن-مخفیکاری این سری را به بهترین شکل ممکن به یک بازی جهانباز منتقل کرد.
اکنون به Death Stranding میرسیم. به نظر میرسد که تیم سازنده میخواهد تا مرزهای آزادی را در این بازی گسترش دهد. همانطور که میدانید، وظیفهی اصلی شخصیت بازی آن است که وسایل و مواد مورد نیاز را جابجا کند، ولی نمیتوان انتظار داشت که تمام گیمپلی در یک پیادهروی ساده و انتقال مواد به پایان برسد.
تاکنون مبارزات با موجوداتی عجیب و عریب به نام «Beached Things» را در تریلرها مشاهده کردهایم ولی راستش را بخواهید اصلا نمیدانیم که آنها چه بوده و از چه تشکیل شدهاند. از طرفی دیگر قابلیت گشت و گذار بر فراز کوهها، درون آتشفشانها و بسیاری مکانهای دیگر در بازی فراهم شده است. به نظر میرسد که با یک جهان بزرگ و غنی روبرو هستیم که البته با ایدههای دیوانهوار کوجیما ترکیب شده است. لازم به اشاره است که طبق تریلرهای نمایشداده شده، افراد زیادی در جهان این بازی همانند بازیباز بختبرگشته در حال گشت و گذار نیستند.
طبق صحبتهای کوجیما، هر «مرگ» عواقب مخصوص به خود را دارد؛ در نتیجه باید از کشته شدن و کشتن تا حد امکان جلوگیری کنید. البته که در بعضی مواقع مجبور میشوید مبارزه کنید ولی در غیر این صورت باید تلاش کنید که خونی ریخته نشود. پس از همین الان یک قرار بگذاریم: هر کسی را که در جهان Death Stranding مشاهده کردید، با یک تیر کارش را تمام نکنید؛ زندگی او را ببخشید.
- قضیهی بخش چندنفره چیست؟
به صورت کلی، یکی از مبهمترین بخشهای بازی Death Stranding، قسمت چندنفرهی آن است. به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که باعث میشود نگاه دقیقتری به این بخش بیاندازیم.
بخش چندنفرهی بازی حالتی است که بازیبازان از یکدیگر پشتیبانی میکنند. کوجیما بیان کرده است که بازیبازان میتوانند با ارسال لوازم و البته نشان دادن راه درست، به یکدیگر کمک کنند. این بخش واضح است با قسمت چندنفرهی Metal Gear Solid V که حالتی رقابتی داشت، متقاوت است ولی نکتهای که بیشتر توجه ما را جلب میکند، آن است که سیستم پیشروی در بازی مخصوصا بخش چندنفره چگونه است؟ آیا کمک رساندن به دیگر بازیبازان به سود بازیبازان دیگر خواهد بود؟ آیا دنبال کردن راهی که دیگران رفتهاند، در بخش داستانی شما تاثیرگذار است؟
با توجه به هدفهایی که بازی دارد و داستانی که تیم سازنده قول روایت آن را داده است، به نظر نمیرسد که بخش چندنفره تنها به انتقال و اهدای مهمات و لوازم مخصوص محدود شود. احتمالا قبل از انتشار بازی اطلاعات بیشتری در رابطه با این بخش منتشر شود و امیدوارم که دوستان شما در بخش آنلاین، افرادی دست و دلباز باشند تا شما را به خوبی در این راه یاری کنند!
- کنسولهای مقصد
هیچ شکی نیست که به انتهای نسل طلایی پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان نزدیک شدهایم. سونی در تمامی رویدادهایی که حاضر بوده، اشاراتی به نسل بعد کرده است ولی متاسفانه صحبتی از کنسولهای مقصد بازی Death Stranding که در انتهای نسل هشتم عرضه میشود، نشده است. سونی با انتشار انحصاریها در انتهای نسل اصلا غریبه نیست؛ برای مثال بازی God of War 2 برای پلیاستیشن ۲ عرضه شد زمانی که به عرضهی پلیاستیشن ۳ بسیار نزدیک بودیم. چنین رویدادی برای بازی The Last of Us نیز رخ داد و امکان دارد که دوباره شاهد چنین چیزی در رابطه با Death Stranding باشیم. آیا در نسل بعد شاهد یک نسخهی Remastered برای این بازی خواهیم بود یا تنها باید به قابلیت پشتیبانی از نسل قبل کنسول پلیاستیشن ۵ اکتفا کنیم؟ با توجه به این که بازی Death Stranding با موتور قدرتمند استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) ساخته میشود، به نظر میرسد که نسخهی Remastered آن برای نرمافزار نسل بعد بسیار محتمل باشد.
نمیدانم چرا همیشه مقالههایی که مینویسم به اسم کوجیما ختم میشوند! در مقالهی مربوط به رازهای مخفی بازیها، از کوجیما به عنوان یک دیوانهی نابغه یاد کردم. هرچقدر که بیشتر در رابطه با این کارگردان مطالعه میکنم و اطلاعاتم را در رابطه با او افزایش میدهم، به صحت لقبی که به او دادم پی میبرم. در نهایت، باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که این نابغه قرار است چه دیوانهبازیهایی در Death Stranding انجام دهد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ شما چه قسمتهایی از این بازی را برای خود مبهم میدانید؟ نظرات خود را با ما حتما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
استاد کوجیما واقعا تب داره
کوجیما عشقه ولی فک کنم تو بازیش شخصیت های همراه هم باهات باشه مثل metal gear solid phantom pain که d-dog و d-walker و d-hores بهت میاد چون اگه تک باشی خیلی خشک میشه
مطمئنا همینطور خواهد بود.خوب میدونه کوجیما که هرچقدر هم بازی اش خوب باشه به هرحال نیاز به همراه خواهیم داشت تا از کسل کنندگی در بیاد.مگر اینکه جهان باز باشه که اون بحثش جداست
کلا هیچ چیزی از بازیش نمیدونیم
ممکنه به یه چیزی پی برده باشید اما بعد از اتمام تازه میفهمیم که اشتباه کردیم
در کل کوجیما ادم واقعا پیچیده ایه و همین خاصش کرده
آره واقعا
حتی ۰٫۱درصد هم فکر اون پایان متال ۵رو نمیکردم.افتاتحیه و اختتامیه فقط بازی های کوجیما
ولی اون قیافه ای که ساختم فکر میکردم فقط واسه آنلاین که آخرش…
تبشم سگ داره ، گیمر جماعت رو بد میگیره !
سنش داره میره بالا حیف
امید وارم تا وقت هست وارد صنعت سینما هم بشه .
اومدم بگم که
.
.
.
.
.
Only.
.
.
.
.
.
.
.
Sony
روزو شب میگذرونم با موزیک مسته چشات برای کوجیمام. 😎
For ever death stranding only sony.
فقط خدای کوجیما میدونه این قراره چی از آب در بیاد.فکر کنم این هم مثل تابلو مونالیزا بشه.همونقدر عجیب،همونقدر پیچیده،همونقدر جذاب
این بازی از مونالیزا هم بهتر میشه بابا مونالیزا که کاره یکی از هم وطن های خودمونه . نمیدونم بابا اتی بود بابا شاه بود .با توجه به اطلاعات من
بابای خودتون نبوده ؟
من فکر میکنم این بازی روز عرضه از طرف منتقدان و پلیرایی( که آشنایی با کوجیما ندارند) حسابی کوبیده بشه، چون احتمالا اونقدر پیچیده باشه که از بازی چیزی نفهمند ولی به مرور با متوجه شدن مکانیزم های اصلی بازی و از همه مهمتر داستان اصلی اون همه دوستش داشته باشند.
به هر حال هم ذهن مریض کوجیما توش دخیله و هم قراره سبک جدیدی عرضهکنه.
.We ❤️ H.K
شاهکار میشه، امیدوارم واسه pc هم بیاد
صرفا جهت یاد آوری برخی دوستان
https://gamefa.com/555703/sony-reaffirms-that-the-last-of-us-part-ii-ghost-of-tsushima-and-death-stranding-are-all-ps4-exclusive/
عزیز اونجا گفته ک حتما اینا برایps4میان تو منبع اگه اشتباهی نکنم حرفی از اینکه death stranding انحصاری کامل ps4 باشه نزده
اصلا
کار عاقلانه اینه ک تا قطعا مشخص نشده انحصاریه هی انحصاری انحصاری نکنیم!
دوتا سناریو هست
یا انحصاری باشه ک شمایی ک میگی انحصاریه ضرر نمیکنی
ولی اگه انحصاری دائمی نباشه تا ۲ سال مایه ی تمسخر فنبوی های xbox قرار میگیرن سونی فنا
پس توصیه من اینه ک فعلا نظر قطعی ندیم تا خودش مشخص بشه هست یا نیست
من به شخصه به نظرم برایpc هم میاد چون علامت only on playstation رو ندیدم روش
سونی مثل کوجیما نیست که بیاد معما طرح کنه و یا گیمرا رو فریب بده اگر قرار بر انحصاری نبودن باشه خود سونی میاد اعلام میکنه که daeth stranding انحصاری نیست . نمیاد که از روی جلد کاور به گیمرا سرنخ بده تا بیان تئوری طرح کنن :-/
مهمترین عاملی که این بازی رو انحصاری نگه میداره انجین دسیما هستش که فقط برای سیستم پلی استیشن ساخته و بهینه شده و اگر قرار بود مولتی پلتفرم باشه سونی این همه هزینه واسش انجام نمیداد و انقدر زمان به کوجیما نمیداد
منم فک کنم انحصاری زمانی باشه ولی بازم انحصاری محسوب میشه یکی از دوستان تو پادکست هفتگیش میگفت این بازی با پول خود کوجیما داره ساخته میشه چون ک کوجیما چند ملیون دلار داده به یه طراح فشن که فقط عینک شخصیت هارتمن رو طراحی کنه
مسلما سونی اینقد پول نمیده واس یه عینک…
۱خلاصه کوجیما که فقط واس ی عینک چندین ملیون دلار میده دیگ خودتون تا تهش برید که چقد دیوانه نابغه برازنده این بشره…
امید چیز بدی نیست 🙂
راستش منم دلم میخواد این اتفاق بیافته چون دوستای pc گیمر زیاد دارم(بخصوص تو این سایت)مثل امین و ac legion که فکر کنم چند وقتی هست رفته از سایت متاسفانه و میخوام اونا هم تجربه کنن بازی رو لذت ببرن مثل ps فنا و اینکه رو کاور only on playstation ننوشته به شایعات مبنی بر انحصاری زمانی بودنش دامن میزنه ولی خب بازم بعیده برا pc بیاد چون بودجه شون رو سونی تامین کرده.موتور بازی سازی اش هم واسه گوریلا گیمزه
در کل باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
مناحساس میکنم که این بازی برای کوجیما از کل سری متالمهمتر باشه
چرا….
چون بعد از بیشتر از بیست سال که با فرانچایز افسانه ای متال گیر خودشو نبوغشو به دنیا ثابت کرد(به نظر من سنگین ترین داستان تاریخ گیم متعلق به عنوان متال هست حتی بالاتر از بایوشاک)
حالا بعد از بیش از بیست سال همکاری با کونامی..
با ناشری به نام سونی داره همکاری میکنه که توو بهترین روزاشه..اولین بازی که غیر از سری متال هست داره کار میکنه..اولین بازی استدیو کوجیما پروداکشن..هزینه ی دث استرندینگ از مجموعه کل سری متال بیشتر خرج برداشته..و هزاران دلیل دیگه
کوجیما با دث این بار نه میخواد خودشو به مردم ثابت کنه
نه به سونی
نه به کونامی
بلکه میخواد خودشو به خودش ثابت کنه…که غیر از متالم من میتونم شاهکار بسازم
(نظر شخصی با احترام)
قطعا همینطوره ک میگی
خود کوجیما هم گفته این قراره بهترین بازیم بشه
این بازی به احتمال قوی موفق میشه.فقط اگه یک گیم پلی به ما نشان بده دیگه همه نگرانی ها تموم میشه.درباره نوزاد تا اینجا متوجه شدیم که با اون می تونیم موجودات ابعاد دیگر را ببینیم.فعلا که این بازی موردانتظارترین بازی برای من است امیدوارم موفق بشه من که اگه فروشش صفر باشه و متاشم ۳۰ و ۴۰ بازهم این بازی را می گیرم.
بابا این بازی خودش یه سوال بزرگه که کلی سوال کوچیک تو خودش جا داده.
این تو همه بازیا کوجیما هست
دوستان حالا ببینین چند تا ایستر اگ هم داخل بازیه دارم منفجر میشم از هیجان
در وصف کوجیما و بازیاش کلمه نمیشه استفاده کرد
هایپم واسش رفته رو یک میلیارد :inlove: از لچگی با بازی های استاد بزرگ شدم و زندگی کردم همین mgsvtpp رو وقتی پلی دادم تا چند روز سراغ هیچ بازی دیگه ای نرفتم و شب و روزم رو مشغول خودش کرد فکر کنم ۳۰۰ ساعتی تا حالا پلی دادمش
پیشنهاد میکنم تا قبل از انتشار بازی کتاب جهان های موازی و فیزیک ناممکن ها را مطالعه کنید ،چون این بازی ارتباط زیادی دار با علم فیزیک
ببخشید زیر این پست مطرح کردم؛ از دوستان پی سی گیمر سوالی دارم؛ یک سیستمی که بتونه تقریبا اکثر بازی های روز رو روی حالت حداقل اجرا کنه؛ تقریبا چه رم و گرافیکی لازمه؟؟؟ در کل برای چنین سیستمی رم باید قویتر باشه یا گرافیک؟؟؟ ممنون میشم اگر جواب بدید چون در این زمینت اصلا وارد نیستم
سلام
سوالتون که رم باید قویتر باشه یا گرافیک از نظر علمی درست نیست
شما با یه رم ۱۶ از نوع ddr4 و یه گرافیک ۱۰۵۰ti از پس همه ی بازی ها برمیای.(راجع به سی پی یو نپرسیدین منم چیزی نمیگم)
کارت گرافیک زیر ۱۰۵۰ti برندارید.در اینده به کارتون نمیاد.بودجه ی بیشتر دارید ۱۰۶۰ بردارید.
هیچوقت نگید بازی رو حداقل اجرا کنه اینجوری تو خیلی از بازیا به مشکل میخورید.اگه واقعا میخواید بازی ها براتون اجرا شه فقط و یه کار اقتصادی هم کرده باشید یه ps4 دست دو بردارید.اما اگه میخواید سیستم ببندید به هیچوجه زیر ۱۰۵۰ti نیاید.توصیه میکنم سی پی یو رو از amd بردارید که اقتصادی تره.
دوستمون نیما حواب درست رو داد . رم ۱۶ باس ۲۴۰۰ و گراقیک ۱۰۵۰ تایتان الان کمترین انتخاب درست هست که میتونه تا دو سال دیگه هم جوابگو باشه . اما اگه واقعا حداقل ممکن قابل بازی بدون اینده نگری منظور شماست رم ۸ و گرافیک ۷۵۰ تایتان هم بازیهای جدید رو راه میندازه ولی ۶ ماه دیگه کم میاره و عقلانی نیست .
:heart:
فدای شما .
یدونه مادربرد بی ۳۵۰ بردار و یه ۳ یا ۴ تا رم ۴ گیگ پرایستین ۲۴۰۰ ژل بخر و پردازنده رو ۱۶۰۰ و اگه پول نرسید ۱۳۰۰ یا ۲۲۰۰ رایزن بخر
گرافیک اگه ۱۰۵۰ برداری نسبتا تعمینی و اگه بودجت کافی نیست مدل فینکس ایسوز ارزانترینه و اگه پیدا کردی اینو ۳ دی بخر که ارزانترین برنده
اگه پول بود برو ۱۰۶۰ یا ۱۰۷۰ تی ای بخر و پاور هم حتما ۶۰۰ یا بالاتر باشه
حالا من به شما بگم که قلب یک سیستم پردازندست و بعد از پردازش اجازه فریم رو به گرافیک میده
رم هم اول کمک به پردازنده و بعد کمک به گرافیکه و ۱۲ گیگ کافی و ۱۶ گیگ ایده عاله
تئوری های طرفدارا رو نخوندم ولی فکر کنم قضیه نوزادان داخل محفظه همون محموله ای هست که کل بازی بر محور اونه یعنی سم که وظیفه اصلی ش ارتباط بین نقاط مختلف ه مهمترین چیزی که باید با خودش حمل کنه همین نوزادا س
در کل منطقی ترین حالت اینه آدم صبر کنه تا خودش بازی رو تجربه کنه تیوری ها جذابن ولی زیاد برا کوجیما درست از آب در نمیان
با توجه به اپن ورلد بودن بازی هم خیلی دوس دارم بدونم فلسفه ساید کویست ها یا فعالیت هایی از این قبیل چیه گرافیک بازی هم که قطعا شگفت زده مون میکنه طراحی صورت چهره ها واقعا عالی بوده تا جایی که من دیدم
واقعا دلیلی غیر از کوجیما و بازیگراش برای خرید بازی چیه؟اون داستان مخوفش رو هم که فاکتور بگیریم؛ واقعا من چیزی نمیدونم از بازی که ترغیب به خریدش باشم… 🙁 مگر این که من اطلاعات کافی نداشته باشم…
دندون رو جیگر بزارید حالا نمیدونم چقدر با این بشر آشنایی دارین ولی این ذاتش اصلا همینه چیزی از بازی رو لو نده تا نزدیک انتشار قبلا هم بود بخاطر محدودیت های کونامی کمتر به چشم میومد الان تقریبا همه چی دست خودشه هرجور بخواد دیگه تریلر و اطلاعات میده
ولی نگران نباشید درسته فقط یه فرنچایز رو ساخته ولی قسمت به قسمت پیشرفت های قابل توجهی داشته و هرکدوم واقعا یه بازی جدا محسوب میشن مثلا فرق بین اسنیک ایتر و گانز آو د پتریت رو ببینید میفهمید چقدر فرق کرد بازی. کلا کارش درسته کوجیما من که خیالم راحته
واقعا یه راز به تمام معنا هستش همین.
تا جایی که دیدیم وقتی کپسول بچه رو به لباسش وصل میکرد یه دستگاهی شروع به کار میکرد و bt ها رو نشون میداد.
سفر در زمان که یبار جنگ جهانی نشون میداد یبار خیر مثلا همون موقعی که مدس با گروهش از اب میان بیرون اگه دقت کنید میبینید تجهیزات مدس همه مدرن و تجهیزات گروهش مربوط به جنگ جهانی
استاد=شاهکار
این نسل که PCداشتم ولی با این قیمت های نجومی نسل نه به سمت PS5 میرم که همچین شاهکار های رو هم از دست ندم.
حسرت دو بازی تو این نسل رو دارم.یکی GODو یکی هم بلادبورن که امیدوارم نسل بعدی بتونم بازیشون کنم.