دیوید کیج از اهمیت تکنولوژی رهگیری پرتو در نسل بعدی و برنامههای کوانتیک دریم میگوید
اکثر بازیبازان و هواداران عناوین داستانمحور آقای دیوید کیج (David Cage)، از موسسین استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) و خالق عناوینی همچون Heavy Rain، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human، را به خوبی میشناسند. آقای کیج یکی از حاضرین مراسم کامیک-کان (Comic-Con) امسال در شهر سن دیگو (San Diego) بود و وبسایت گیماسپات (GameSpot) موفق شد برای دقایقی با ایشان مصاحبه کند.
آقای کیج در این مصاحبه به این موضوع اشاره کردند که تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) از اهمیت بسیار زیادی در نسل بعدی برخوردار است و در مقایسه با بافتها و یا دیگر بخشهای گرافیکی، تمرکز بیشتر توسعه دهندگان برروی نورپردازی خواهد بود. با توجه به صحبتهای آقای کیج، به نظر میرسد باید منتظر استفادهی بیشتر استودیوی کوانتیک دریم از این تکنولوژی در ساختههای بعدی آنها باشیم.
با شروع ساخت هر بازی جدید، شما میدانید که تکنولوژی پیشرفت کرده و پلتفرمهای جدیدی وارد بازار خواهند شد و شما میخواهد هر چه بیشتر به سمت واقعگرایانهتر شدن محصول حرکت کنید. ما سالها است که در صنعت بازیهای ویدئویی دربارهی فوتورئالیسم (Photorealism) صحبت میکنیم و در هر بازی تلاش داریم هر چه بیشتر به این موضوع نزدیکتر شویم. من باور دارم که Detroit بهتر از Beyond بود، Beyond از Heavy Rain بهتر به نظر میرسد و الی آخر.به همین دلیل من باور دارم که ما قرار است در بازی بعدی از این هم جلوتر برویم.
به باور من، در این زمینه، نورپردازی کلیدیترین موضوع خواهد بود. یک تکنولوژی جدید به نام رهگیری پرتو ساخته شده است که ما این روزها به وفور دربارهی آن صحبت میکنیم. به نظر من این موضوع بسیار جالبی است؛ چرا که به شما اجازه میدهد بازتاب نور، نورپردازی و سایهها را بهبود ببخشید و به نظر من این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای سالهای طولانی تعداد Polygonهایی که میتوانستید نمایش دهید، به کلیدیترین موضوع تبدیل شده بود؛ پس از آن Shaderها و پس از آن Textureها به کلیدترین موضوع تبدیل شدند و به اعتقاد من، حالا همه چیز به نورپردازی برمیگردد. هر چه نورپردازی دقیقتر، ظریفتر و با جزئیات بیشتری انجام شود، کیفیت نهایی تصویر بالاتر خواهد بود. من میدانم که مردم این روزها دربارهی رزولوشن ۸K و مسائل مشابه صحبت میکنند ولی من فکر نمیکنم رقابت و جنگ اصلی بر سر رزولوشن باشد. من ترجیح میدهم تمرکز خود را برروی نورپردازی قرار دهم.
آقای کیج در ادامه به این موضوع اشاره کردند که استودیوی کوانتیک دریم نه تنها قصد دارد بازیهای خود را شخصا منتشر کند بلکه به دنبال همکاری با دیگر استودیوها به عنوان یک ناشر است. براساس صحبتهای آقای کیج این استودیو در حال حاضر به صورت همزمان برروی چندین پروژه فعالیت میکند. علاوه بر این، آقای کیج در این مصاحبه به دلیل فروش بخشی از سهام استودیوی کوانتیک دریم به شرکت NetEase نیز اشاره کردند.
ما به مدت ۱۲ سال به صورت انحصاری با شرکت سونی کار کردیم و این یک شراکت فوقالعاده و بینظیر بود. ما واقعا از همکاری با آنها لذت بردیم و در کنار داشتن آزادی عمل در زمینه انجام کارهای خلاقانه، این فرصت را داشتیم که بازیهایی را که میخواستیم بسیازیم؛ که این موضوع فوقالعاده بود. با این حال، پس از یک همکاری ۱۲ ساله، ما احساس کردیم که زمان آن فرا رسیده است که راههای جدید را امتحان کرده و کارهای متفاوتی انجام دهیم. علاوه بر این، ما میخواستیم که علاوه بر فعالیت به عنوان یک ناشر و تمرکز بیشتر برروی بازیهای خود، به صورت همزمان برروی بیش از یک بازی کار کنیم. ما میدیدیم که شرایط به سرعت تغییر میکنند. ما ورود پلتفرمهای جدید، گوشیهای هوشمند و تکنولوژی اجرای بازیهای در فضای ابری را میدیدیم و میخواستیم بخشی از این چشمانداز جدید باشیم.
این همان چیزی بود که در آغاز به ما انگیزه داد موارد جدید را بررسی کنیم. ما شروع به صحبت با افراد مختلف کرده و به سرعت شرکت NetEase که پنجمین ناشر بزرگ دنیا است را پیدا کردیم. اگرچه این شرکت به اندازهی دیگر ناشران بزرگ مشهور و شناخته شده نیست ولی آنها بسیار بزرگ و قدرتمند هستند. ما با افرادی آشنا شدیم که از آنها خوشمان میآمد و به خوبی درک میکردند که ما میخواهیم چه کاری انجام دهیم؛ آنها به خوبی ایدهی ما را درک کرده و میخواهند به ما کمک کنند رشد کرده و راههای جدید را امتحان کنیم. این تصمیم به همان اندازه به ما آزادی عمل خواهد داد و حمایت و پشتیبانی لازم برای رسیدن به خواستههای جدیدمان را در اختیار ما قرار میدهد ولی ما میخواهیم از همیشه بلندپروازتر باشیم و به ساخت بازیهایی متفاوت و خاص ادامه دهیم.
ما برروی چندین پروژهی مختلف کار میکنیم و این همان چیزی است که برای مدتها به دنبال آن بودیم. ما همان عشق و علاقه و انگیزه را به کار گرفتهایم و کارهای متفاوت را بررسی میکنیم. یکی از مهمتریم کارهایی که میخواستیم انجام دهیم این بود که به یک ناشر تبدیل شده و انتشار بازیهای خودمان را به عهده بگیریم. این موضوع برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود ولی علاوه بر این، ما میخواستیم با دیگر توسعه دهندگان و نه لزوما در زمینهی بازیهای داستانی بلکه همهی سبکها همکاری کنیم. تا زمانی که یک بازی اصیل، خلاقانه و با کیفیت باشد، آن بازی برای ما جذاب خواهد بود. ما ۲۲ سال است که در این صنعت حضور داریم و به همین دلیل با خود فکر کدیم که شاید بتوانیم این تجربیاتی که به عنوان یک توسعه دهنده در این مدت طولانی به دست آوردهایم را با دیگران به اشتراک بگذاریم؛ شاید بتوانیم دسترسی به مواردی مانند Motion Capture، محیطهای ضبط صدا، بازیگران، افراد با استعداد و تمامی امکانات خود در این صنعت را با دیگران به اشتراک بگذاریم. شاید بتوانیم به دیگر توسعه دهندگان امکان دسترسی به این بازار بینظیر و بازیبازان را بدهیم و تا حد توان خود به بهترین شکل به آنها کمک کنیم.
استودیوی کوانتیک دریم از آن دسته توسعه دهندگانی است که زمان قابل توجهی را صرف ساخت بازیهای خود میکند. بین انتشار دو بازی Fahrenheit و Heavy Rain و همچنین Detroit: Become Human و Beyond: Two Souls حدود ۵ سال فاصلهی زمانی وجود دارد. از این رو، به احتمال زیاد باید تا معرفی و انتشار بازی جدید این استودیو کمی منتظر بمانیم.
با این حال، اگر از طرفداران این استودیو و ساختههای آنها هستید، میتوانید دو بازی Heavy Rain و Beyond: Two Souls را از طریق فروشگاه اپیک گیمز برروی پلتفرم رایانههای شخصی خود تجربه کنید. بازی Detroit: Become Human نیز تا پایان سال جاری میلادی برروی این پلتفرم عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
منتظر بازی بعدیشون هستم :yes: خیلی خوبه که راه تازه ای رو پیش گرفتن و دیگه با سونی کار نمیکنن نمرات دوتا بازی آخرشون Beyond و Detroit نشان از افت کارشون میداد ولی با قطع این همکاری میتونن دوباره اوج بگیرن :yes:
فکر نکنم سنت قد بده که یادت بیاد ولی یه زمانی دیوید کیج رفت پیش مایکرو که بازی بسازه ولی مایکرو ایدشو مسخره کردو قبول نکرد ولی سونی بدون معطلی دیوید کیجو جذب کرد همین اتفاق برای استودیو مدیا مولکول هم افتاد پس بچه جان اگر سونی نبود دیوید کیج به هیج جا نمیرسید خود دیوید کیج بارها گفته که سونی فوق العاده ازشون پشتیبانی میکرده و تو خیلی از کارا کمکشون میکرده آره پس قبل اینکه تلاوت کنی برو ببین کی دست رد به این استعداد بزرگ زده
داداش بیخیال اش شو.خودت میدونی قصدش از این حرفا چیه که.ولش کن بزار خوش باشه محل نزار 😉
حالا من دیگه با اینها و حتی اون جعلیهام کاری ندارم
ولی ره گیری پرتو برای زمانیه که منبع نور باشه و تو محیط باز با اب و هوای دینامیک بهترین نمایششو به جای میذاره
بازی استالکر چند سالذقبل از این چرندیات ره گیری پرتو رو به صورت خفیف اما بهینه وارد کرد و موفقیت امیز هم بود
این چرندیات اینها چیزی بجز هزینه گزاف و عدم بهینگی بر جای نمیذاره
استاکر استاکر استاکر…
یعنی هرچی بشه پای استاکر در میونه،واقعا خیلی جالبه،حتما سیبیل ماریو هم از یکی زا کاراکتر های استاکر الهام گرفتن
:rotfl: :yes:
همش شعار میده
این که لحن و ادبیاتیه؟ چرا همچین کامنتی تایید میشه؟
بهتر که رفت داداش سونی خیلی از این بهتراشو داره
نه خدایی من خودم طرفدار بازی های دیوید کیج بودم ای کاش هیچ وقت نمیرفت 😐
#جعل_نباشیم
فکر کنم حالا بفهمی من چقدر به این سونی فنهای بدرد نخور جاعل میخندم :laugh:
میدونم چی میگی داداش
حالا من کاری ندارم که این جعل ها کار کیه
ولی اینو میدونم هر کی هست از لحاظ عقلی سنش هیچ رشدی نکرده چرا چون اگه به یه بچه پنج ساله هم بری این کارا رو بگی بهت میخنده
دیگه حالا خودت فکر کن اون شخصی که از وقت خودش میگذره و به جای یاد گرفتن چند تا مطلب و علم جدید میاد بقیه رو جعل میکنه تو سایت برای سرگرمی و تفریح خودش دیگه خودت به عمق فاجعه پی ببر
هدف این اشخاص هم مشخصه اینا میخوان فضای سایت رو بهم بریزن تا توی سایتای دیگه گیمفا مورد تمسخر قرار بگیره
من خودم شخصا احتمال میدم اینایی که جعل میکنن نفوذی باشن از سایت های همسایه برای بد جلوه دادن سایت گیمفا
خیلی جالبی میای و سونی فنهای با اخلاق رو جعل میکنی که بگی کار مایکروسافتیهاس و دشمنی درست کنی ؟
عجب روزگار مسخره ای شده والا
هرچی کودک نخالست اومده شده پرو گیمر واسه من
چرا انقد عادت داری تاریخ رو تحریف کنی؟
کیج رو خود مایکرو میخاست، اما وقتی از موضوع بازی مطلع شدن به دلیل سبک بازیش موافقت نکردن و سونی بعد از نمایش دموی Heavy Rain روی PS3 با استاد کیج قرارداد بست
فارنهایت و Omikran که از بهترین ساخته های کیج هستن قبل از همکاریش با سونی بود…پس احتمالا سن شما به این چیزا قد نمیده آقای متعصب
دختره مو سفید، و مضحک، سونی ابر شاهکار ساز هست و only sony،،، onlysony goty.مطمعتم تا بحال حتا یک بازیه از اقای دیوید کیج هم انجام ندادی.
من اولین بارمه یکی از بازی های ایشونو بازی میکنم اونم دیترویت
و واقعا باید دست مریزاد به ایشون بگم
کاذش فوقالعادس شخصیت پردازی بی نظیر باورت نمیشه آلیس رو مثل دختر خودم میدونم
تا حالا همچین تجربه ای نداشتم و بسیار لذت میبرم
دمش گرم واقعا
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.الیس هم یک رباته ولی من خودم اخراش متوجه شدم که کولن پاچیدم، درحالی که تمام بازی ما و کارا فکر میکنه الیس انسانه اخرش کارا متوجه میشه که اون انسان نیست عین خودش یک رباته، اینه دیود کیج .
مرسی از دیوید دوست داشتنی و آثار ارزشمندش و مرسی از سونی بخاطر حمایت های بی دریغش منتظر همکاری مجدد شما هستیم
نظرش در مورد تمرکز روی نورپردازی جالب بود :yes:
از ۱۲ سال همکاری عالی با سونی و آزادی عمل بالا صحبت کردن و باید بگم بعیده همچین فرصتی دیگه براشون پیش بیاد
البته امیدوارم موفق باشن و بازی های عالی بسازن
متنفرم از این کارگردان اگه به سینما علاقه داری برو فیلم بساز نه که بازی بسازی فقط توش دکمه بزنی
خب مجبورت نکردن بازی کنی که! چون تو خوشت نمیاد یا این نوع از هنر رو درک نمیکنی، دلیل نمیشه کلا نسازن!
بین صنعت سینما و گیم (به معنی کلاسیکش)، یک فاصله ی زیادی وجود داره که یکی از پر کننده های این فاصله همین سبک بازی هاست. اگر سازنده ها این فاصله رو با سبک ها و طیف های مختلف پر نکنن احمقن.
اما بعضیا هنوز تو تعریف کلاسیک گیم گیر کردن و فقط گیم پلی رو میبینن!
منم از بتل رویال متنفرم. ولی همه جور بازی ای باید باشه تا سلایق مختلفو پوشش بده.
عزیز این سبکشه دوس نداری بازی نکن
این آدم کارگردان بزرگیه دوستان اگه تونستید حتماً بازی های اخیرش رو تجربه کنید خوشبختانه الان روی pc هم موجود شدن ۲تا از بهترین بازیهاش خوراک عاشقان داستان
از دست سونی راحت شدن همه زحماتشون تو این ۱۲ سال رو هیچی کرد سونی براشون
اتش همچنان فواره میزند
واقعا درسته نور پردازی در بازی و رفرش ریت مانیتو بسار مهم تر از رزولوشن هست
یه کم بزن تو کار گیم پلی
فقط همین :/
دترویت رو ۴بار تموم کردم هر ۴ بارم چند پایان و چیز های متفاوت بوجود اوردم. خیلی پایان های دیگه ای هم داشت بیشتر از ۴ تای دیگه.
دیود کیج عزیز واقعن با کریستوفر نولان در یک رنج قرار داری، اگر وارد ساخت فیلم سینما بشه میفهمید ایشون کیه.
کیج و نولان کلاس کاری کاملا متفاوتی دارند
کیج داستان سرایی ساده و روایت سر راستی داره درسته هرچی بیشتر بازی کنید و به جزییات توجه کنید درکتون از آثار ش عمیق تر میشه ولی عین نولان نیست که حداقل دو سه بار باید فیلم رو ببینید تا متوجه شگفتی ها و واقعیات بشین
کیج تو کاری که استاده سرمایه گذاری میکنه یعنی غوطه وری در داستان و جایگزینی گیمر به جای کاراکتر و آروم آروم ریتم آثارش جدی میشن تا به نقطه ای که حقایق آشنا میشه و به قول معروف گیمر ضربه فنی میشه مثلا شروع هوی رین با زندگی عادی و شاداب ایتن مارس و کارای روزمره عین حموم کردن و…. و تولد فرزندش شروع میشه تا بازیکن دقیقا در نقش ethan قرار بگیره و مثلا تو سکانس trial ی که باید انگشت خودتون رو قطع کنید ضربه فنی میشید چون شما تا الان رسما یه پدر شدید یه پدر دلسوز که برای فرزندش هرکاری میکنه هرکاری…..
دقیقا این موضوع برای بیاند و کارا تو دیترویت هم صادقه
نظرش محترمه چون یکی از بهترین بازیسازان دنیاس.
منتظر کاربعدیش هستم
رهگیری پرتو به چه دردی میخوره وقتی اکثر بازیها انلاین محور و بی محتوا شدن
فروش beyond و هوی رین رو pc اعلام نشده؟ خیلی دوس دارم بدونم مردم چقدر استقبال کردن
دمش گرم با دیترویت اش به هفته ای سرگرم بودم تقریبا به ۲ روش مختلف ام تمومش کردم و لذت بردم ولی امیدوارم کاره بعدی تفاوت خوبی با کارهای قبلی داشته باشه.