امید به بیکران | ویژگیهایی که میتواند Halo Infinite را به عنوان موفقی تبدیل کند
بدون شک بازی Halo Infinite، نسخهی بعدی مجموعهی پرچمدار اکسباکس، زیر ذرهبین افراد زیادی قرار خواهد گرفت. Halo یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میشود، اما ظاهراً این سری دیگر آن قدرت و اعتبار سابق را در اختیار ندارد. حال تیم ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) این فرصت را دارد تا به همه ثابت کند که Halo هنوز هم یک مجموعهی افسانهای است.
در ادامه ما پیشنهاداتی را مطرح کردهایم که از نظر ما به موفقیت بازی Halo Infinite منجر خواهند شد. علاوه بر این، معتقد هستیم که با حذف برخی از ویژگیهای بحث برانگیز و عجیب بازی Halo 5، نسخهی جدید این مجموعهی مورد انتظار میتواند دوباره به اوج خود بازگردد. پس در ادامه با ما همراه باشید.
۱۰
مواردی که به آنها نیاز است: سیستم پرجزئیات برای Forge
یکی از تکیه گاههای اصلی سری Halo، سیستم Forge بوده است. این ویژگی انقلابی که کار خود را به عنوان یک «Sandbox» ساده در Halo 3 آغاز کرد، به بازیبازان اجازه میدهد تا حالتهای بازی و نقشههای جدیدی را طراحی کنند.
در نهایت، این سیستم جامعهی بهتری را برای بازی ساخت و محتویات ساخته شده نیز با تنوع بالایی ارائه شدند؛ از سرگرمیهای ساده گرفته تا نقشههای پرجزئیاتی که برای بازیبازان حرفهای و تاکتیکی ساخته شدهاند. علیرغم عملکرد ناامید کنندهی Forge Island، مواردی نظیر میزان دقت قرار دادن آیتمها، متریالهای متعدد و متنوع قابل دسترس و میزان مقیاس ساختههای بازیباز با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.
۹
مواردی که باید کنار گذاشته شوند: استایل هنری
با توجه به اینکه Halo Infinite قرار است تا توسط موتور جدید ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) ساخته شود، تیم توسعه دهنده باید برای بازگرداندن استایل هنری اولیهی مجموعه شهامت کافی داشته باشد. این فقط صحبتهای تکراری یک طرفدار نیست. لباسها میتوانند اطلاعات زیادی را از یک شخص فاش کنند. در واقع این اولین برخورد شماست که مردم آنها مشاهده میکنند.
ظاهراً سری Halo بشدت تلاش کرده است تا هویت خود را کنار بگذارد، اما تغییرات منحصر به فرد اعمال شده برروی مواردی نظیر وسایل نقلیه و دشمنان، باید همان چیزی را نشان دهند که شما قول داده بودید. به جای تلاش برای رفع کردن مشکلی که وجود ندارد، بخش بدون مشکل را نگه داشته و آن را بهبود دهید. این همان چیزی است که بانجی (Bungie) آن را رعایت میکرد.
۸
مواردی که به آنها نیاز است: اسپلیت اسکرین
عدم پیادهسازی حالت اسپلیت اسکرین در بازی Halo 5 واقعاً هجیب و اشتباه بود. همچنین تعداد افرادی که هر طور شده از این موضوع حمایت کردند نیز اصلاً مهم نیست. همانطور که میدانید، به لطف این قابلیت، Halo: CE و Halo 2 به موفقیتهای بسیار بزرگی دست پیدا کردند. این ویژگی نباید برای ارائهی حس نوستالژی به بازی اضافه شود، بلکه توسعه دهندگان باید بپذیرند که دوستان واقعی معمولاً علاقه دارند یک فعالیت را با همکاری و در کنار یکدیگر انجام دهند.
حتی خانوادهها نیز با یکدیگر بازی میکنند، اما امروزه والدین به سختی میتوانند بازیها را با فرزندان خود تجربه کنند. اصرار برروی این که ما فقط باید تنها از طریق بخش آنلاین، شخصیت خود را نشان دهیم، احمقانه است.حالا که ظرفیت ارائهی گرافیک فوقالعاده را در اختیار داریم، پس ما باید به یکی از ویژگیهای مهمی که شخصیت و هویت Halo را نشان میدهد نیز دسترسی داشته باشیم.
۷
مواردی که باید کنار گذاشته شوند: بازاریابی گمراه کننده
این پیشنهاد بعدی ما بوده که کاملاً واضح است. بدون شک، مردم از سرمایه گذاری برروی چیزی که در ابتدا امیدوار کننده به نظر میرسد، اما در نهایت نمیتواند انتظارات آنها را برآورده کند، متنفر هستند. فیلمها اغلب درگیر این مشکل هستند؛ مخصوصاً زمانی که چیز زیادی برای ارائه به مخاطب ندارند.
فیلم The Village آقای شیامالان (Shyamalan)، یکی از کارگردانان متمایل به گمراه سازی، به عنوان یک فیلم هیولایی در بازار تبلیغ شد، اما در حقیقت این تنها یک داستان عاشقانهی عجیب بود. البته مخاطبین نیز از این موضوع انتقاد کردند. این موضوع برای طرفداران Halo نیز صادق است؛ مخصوصاً زمانی که بخش زیادی از بازاریابی Halo 5 به رویارویی لاک (Locke) و مستر چیف (Master Chief) پرداخته بود. اگر به چیزی که ساختهاید افتخار نمیکنید، حداقل در مورد آن صادق باشید.
۶
مواردی که به آنها نیاز است: داستان درگیر کننده
موردی که همه با آن موافق هستیم، این است که دیالوگها و شخصیتها کیفیتی بالایی در Halo 5 ندارند. بازیبازان این موضوع را پس از عرضهی بازی متوجه شدند و در حال حاضر نیز نظر آنها تغییر نکرده، اما این واقعاً عجیب است؛ چراکه از همان نسخهی اول و همچنین در دنبالههای آن، کیفیت Lore و دنیای سری به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.
حتی با وجود الهام گرفتن از Predator and Aliens در طراحی بازی، این مجموعه همیشه دارای نوآوری و دارای عناصر پایهای درگیر کنندهای بود. حتی کوچکترین شخصیتها نیز ویژگیهایی جذاب و دوستداشتنی داشتند. طوری که حتی با شنیدن دیالوگهای کوتاه و مختصر این افراد نیز میتوانستیم آنها را درک کنیم. بدون یک داستان تأثیر گزار، پایهی کار از همان اول مشکل دارد.
۵
مواردی که باید کنار گذاشته شوند: الهام گرفتن از دیگران
این تقریباً ترکیبی از پیشنهادها دیگر این فهرست محسوب میشود. بدون شک، در حال حاضر Halo از بحران شخصیت رنج میبرد. البته دلیل آن هم احتمالاً این است که داستان شخصیت مستر چیف در بازی Halo 3 به پایان رسیده است.
اما تلاش ناگهانی توسعه دهندگان برای استفاده از ویژگیهای دیگر بازیها، برای مثال سری Call of Duty، سری Halo را به یک چیز ناآشنا تبدیل کرد.هر محصول باید چیزی باشد که خالقان آن فکر میکردند صحیح است. در سرگرمی، تکامل با دورههای زمانی هدف اصلی نیست. هدف این است که دیگران را نیز به سمت جلو سوق دهید.
۴
مواردی که به آنها نیاز است: محتویات هنگام عرضه
اگر زمان بیشتر سبب میشود تا در زمان عرضه به محتویات کافی دسترسی داشته باشیم، پس ترجیج میدهیم برای انتشار بازی صبر کنیم. با توجه به بازیهای فعلی که نسخههای مختلف آنها با قیمتهای بالا منتشر میشوند، ما واقعاً دوست داریم نسخهی کامل یک بازی را از همان اول تهیه کنیم.
آن زمانی که دیسک را وارد کنسول میکردیم و همه محتویات بازی در دسترس بود را به خاطر دارید؟ حالا به دلایلی نامعلوم، بستههای الحاقی بسیاری از مجموعهها به جای اینکه گسترش دهنده باشند، به دردسر تبدیل شدهاند و Halo نیز تحت هیچ شرایطی نباید جزو این عناوین باشد؛ برای مثال، بستهی الحاقی Monster Hunter: World یعنی Iceborne را در نظر بگیرید. پس از یک سال، به جای انتشار یک بهروزرسان برای اضافه کردن محتویات مهمی که باید از همان اول در این عنوان حضور داشته باشند، این بسته داستان بازی اصلی را ادامه میدهد.
۳
مواردی که باید کنار گذاشته شوند: سیستم REQ
سیستم Requisition وافعاً جالب بود، اما یک چیز قطعی است؛ این سیستم باید کنار گذاشته شود. بااینکه بازیهایی دیگر نظیر Star Wars: Battlefront II تعهد خود را به سیستمهای پیشرفت خطی نشان دادهاند، اما هیچ بازیبازی در دنیا وجود ندارد که از خریدهای درون برنامهای حمایت کند؛ مخصوصاً از سیاستهای Pay-To-Win. این یک تاکتیک بد از سوی ناشرانی است که همین حالا هم به اندازهی کافی پول دارند.
البته مشکل دیگر نیز این است که بستههای REQ به صورت تصادفی هستند. پس در واقع سیستم پیشرفت بازی با گرایند کردن (Grind) جایگزین میشود. حداقل بازی Halo: Reach به شما اجازه میداد تا برای کسب آیتم مورد نظر، امتیاز جمع آوری کنید.
۲
مواردی که به آنها نیاز است: نقشههای چندنفرهی مؤثر
تعداد زیادی از نقشههای قدیمی نسخههای اولیهی مجموعهی Halo به قدری محبوب هستند که نسخههای ریمستر آنها نیز با تمهای جدید در دنبالههای سری قرار گرفتهاند. اما متاسفانه نقشههای جدید در ارائهی تجربهای مشابه ناتوان هستند.
علاوه بر تواناییهای جدید برای جابهجایی، شاهد مشکلات تمام نشدنی قالب نقشه، دردسرهای مربوط به اسپاون شدن (Spawn) و همچنین کاهش کیفیت Big Team Battle هستیم. همچنین با توجه به تمرکز برروی مسابقات رقابتی چندنفره، توسعه دهندگان بازیبازان معمولی را فراموش کردهاند.
۱
مواردی که باید کنار گذاشته شوند: جابهجایی در بخش چندنفره
این موضوع ممکن است بحث برانگیز باشد. بسیاری از بازیبازان ممکن است که برای اولین تجربهی مجموعهی Halo، یکی از نسخههای جدید سری که از تواناییهای جابهجایی بهره میبرند را بازی کرده باشد. قابلیت سریع دویدن یکی از مواردی بوده که باعث ناراحتی طرفداران شده است. البته با ادامه دادن این مسیر و اضافه کردن Ground Pound و Clambering، مشکلات بدتر شدهاند.
در گذشته، حرکات سادهی شما دارای اهمیت استراتژیکی بود. اما حالا یک سیستم حرکت جدید را داریم که مشابه Apex Legends است. زمانی که تواناییهای جدید با ساختار ضعیف نقشهها ترکیب میشوند، یک تیراندازی بزرگ دیگر مانند گذشته به دقت بالای افراد پاداش نمیدهد. در برخی موارد، اضافه کردن جزئیات بیشتر به یک چیز، الزاماً آن را بهتر نمیکند.
بازی Halo Infinite در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسول های اکسباکس وان، اکسباکس اسکارلت و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مرسی خیلی زیبا و دقیق بود…
خواهش میکنم. خوشحالم که از مقاله لذت بردید
خسته نباشید اقای قدیری.
به نظرم یه بازیه بسیار عالی میشه و یه جورایی همه چیز تموم میشه.
و به نظرم بیشتر این ویژگی های بالایی رو داره.اخه هر چی باشه اولا بازی هستش که با لانچ اولین سری xbox عرضه شد و شده پرچم xbox و قراره بازی روز عرضه xbox جدید هم باشه و همیشه مایکروسافت خیلی بهش توجه میکنه و …
پس بنابراین عالی میشه.
خواهش میکنم. خوشحالم که از مقاله لذت بردید.
بله کاملا با صحبت های شما موافقم. این بازی شانس تبدیل شدن به یکی از بزرگترین لانچ های تاریخ رو داره
مورد ۸ اسپلیت اسکرین که سازنده ها تایید کردن هستش :yes:
ثانیه شماری میکنم تا انتشارش :waiting: :pray: :worship:
۳۴۳ به مراتب از بانجی بهتره و اینو با هیلو ۴ ثابت کرد که از تغییر نمیترسه با این بودجه نامحدودی هم که الان در اختیار دارن ۱۰۰ درصد فراشاهکار تحویل میدن :inlove: :yes:
بانجی خیلی خیلی از ۳۴۳ برتره خیلی
با دستینی گند زد بانجی هم
سر تصمیمات غلط اکتیویژن بانجی دستینی رو خوب نزد و البته بانجی دستینی رو برای نمره نساخت وگرنه بخش داستانی شاهکاری میتونیست بسازه
دستینی واقعا شاهکاره گیمپلیش خیلی خیلی خفنه آرتش که روح هیلو رو داره و به یه نگاه قلبا رو تسخیر میکنه در کل خیلی بازی خوبیه ولی منتقدا داستان میخوان دیگه
با لنگوایج و احترام،تنها چیزی که گیره این بازی خواهد امد له شدن توسط لست اف اس ۲ و سایبرپانک، و همینطور کرک باز های pc است.
کرک باز هایی که امان نمیدن بهت.
اگه تمام اطلاعاتت درباره PC مربوط به کرک هست،
یه فکری به حال خودت بکن
سواد گیمریت رو با این چرت و پرت ها زیر سوال نبر
داش تورو خدا واس tlou دشمن تراشی نکن
این بازی واس ما فقط یه بازی نیست
تلو حرمت داره کاری نکن بقیه به فحش بکشنش بخاطر فن بازی هاتون
خواهشمندم
نمیدونی هیلو چیه حوصله ی جواب دادنم بهت ندارم
خوبه مایکرو یه هالو داره… که بهش بگن انحصاری… البته نیمه انحصاری هم نیست!
اول تلفظش رو یاد بگیر آفتاب پرست
بعد بیا اینجا حرف رایگان بزن
تو لایق عناوینی مثل tlou uc gow و همین هیلو (halo) نیستی
حیف که با اینا چیزی تغییر نمیکنه. چون ما تصمیم گیرنده نیستیم .
به هر حال امیدوارم مستر چیف گل بهتر از همیشه برگرده و گلی بشه تو سبد مایکروفن ها .
یکی از بازی هایی که همیشه ارزوم بود تجربه کنم ولی ps4 داشتم و نتونستم
هیلو گیرز و فورزا اوری
البته از ps4 خیلی راضی ام ولی کیه که دلش نخواد یه شاهکار دیگه رو تجربه کنه
خسته نباشید آقای قدیری
من که هنوز منتظر مسترچیف کالکشنم…امیدوارم infinite هم شاهکار بشه
با توجه به قول هایی که دادن و بودجه بسیار زیادش ، کم تر از یه نسخه شاهکار نباید تحویل بدن
خیلی ممنون دوست عزیز. حتما پیشنهاد میکنم که کالکشن رو تجربه کنید
تا این لحظه که خبر نا امید کننده ای ازش نیومده امیدوارم موفق بشه
خیلی جالبه، واقعا هسلو یه چیز دیگست. تنها بازی هست که دیدم هم مایکرو فن ها ، هم سونی فن ها و هم پی سی فن ها دوستش دارن و اونو ابزاری برای کوبیدن کنسول هم قرار نمیدن. واقعا این بازی چیه؟ چطوری همه بهش به یه دید دارن نگاه میکنن؟ این فوق العاده است این هنر صنعت گیمه که همه یه بازی رو دوست داشته باشند.
من هیلو رو وقتی به طور کالکشن روی وان اومد تجربه کردم و با اینکه خیلی از زمان عرضه شماره های اول گذشته بود از بازی خیلی لذت بردم و امیدوارم این شماره هم همونی که میخوایم بشه.فقط آقای قدیری گفتید مثل مانستر هانتر نباشه که به نظرم بازی که از اول چندین ساعت محتوا داشت و نزدیک دو سال با کراس اور های محتویات رایگان پلیر ها رو نگهداشت و الان هم داره بعد این همه مدت یک دی ال سی با محتویات بیشتر از خیلی از بازیا میده الگوی خیلی خوبی برای دنبال کردنه.
خوشحالم که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.
ببینید دوست عزیز، من یکی از طرفدارای دو آتیشه سری MonHun هستم. اما اصلا از محتویات رایگان پس از عرضه World خوشم نیومد. کاملا واضحه که کپکام به راحتی نمیتونه پشت سر هم محتوای جدید تولید کنه. من به شدت برای Iceborn لحظه شماری میکنم. اما عرضه چند تا هیولا و نسخه Arch Tempered به هیچ وجه محتوای خوب و جدید محسوب نمیشه. فقط کاری که قبلاً انجام میدادیم رو باید دوباره برای یسری زره جدید تکرار کنیم.
به نظرم بازی های رایگان برنامه خیلی بهتری برای عرضه محتویات دارن. کافیه یه نگاه به Warframe یا Fortnite بندازید
mhw
اولین نسخه تو سری بود ک در حد یه عنوان AAA بود از نظر پالیش و گرافیک و جزئیات مناطق و…مسلما برای کپکام غیر ممکن بنظر میرسه محتوای زیادی بتونه براش عرضه کنه
البته همینکه به تنهایی بازیmhw از ۹۹ درصد سایر بازی های پولی بازار عمق گیم پلی بیشتری داره و محتوای زیادی داره به نظرم کافیه تا به کپکام تو این مورد خاص گیر ندیم
مثال های زیادی هست ولی mhw بنظرم نمیتونه مثال درستی از پشتیبانی بد باشه مخصوصا وقتی بازی روز اول اینقدر کامل وکم باگ (حداقل منکه باگی ندیدم) با محتوای فراوان عرضه میشه نباید انتظار محتوای خیلی زیادی بعدش بود
هرچند قیمت اون دی ال سی ice born غیر منطقیه واقعا ۴۰ دلار بدی ۵ تا مانستر بیشتر ارزششو نداره
اگه ۱۵ دلار بود برام قابل هضم تر میشد ?:-) و متاسفانه با این قیمت دلار احتمالا هرگز دستم به دی ال سیش نمیرسه
در مورد وارفریم
یه مدت بازی کردم اتفاقا مشابه مانستر هانتر هم هست از نظر لوت و زره جمع کردن ولی ۱ درصد لذت مانستر هانتر رو بهم نداد
دنیاسازیش خیلی مصنوعی بنظر میرسید و سلاح هاش اون لذت استفاده ی سلاح تو مانستر هانتر رو نداشتن
تو مانستر هانتر کلا با dual bladeکارمیکنم دقیقا حس attack on titan داره 🙂
البته کار توسعه دهنده های وارفریم با توجه به رایگان بودن قابل تحسینه ایکاش بعضی بازی های آنلاین ۶۰ دلاری بی محتوا یکم از وارفریم یاد بگیرن
ببین دوست عزیز، بعد از عرضه بازی، کپکام تنها چهار تا هیولای جدید رو اضافه کرد. به غیر چند تا ایونت جالب مثل ویچر، بقیه محتویات همش در مورد فارم کردن الدر دراگون ها بود. نسخه Arch Tempered هیولاها هم چیز جدیدی برای ارائه نداشت و فقط جون و قدرت ضربات هیولا ها رو زیاد کرده بود.
در مورد iceborne هم باید بگم با اینکه قیمتش ۴۰ دلاره ولی تقریبا دو برابر بازی اصلی محتوا داره و سخت تره. علاوه بر مکانیک های جدید گیم پلی، کلی هیولا هم قراره اضافه بشه. از اون قدیمی های سری گرفته تا چند تا موجود جدید که قراره حسابی سخت باشن. تا الان هم تقریبا ۱۰ تا هیولا برای این بسته تایید شده
در مورد وارفریم هم باید بگم که من لوپ گیم پلی این بازی ها رو مقایسه نکردم. در اصل هدفم نشون دادن نحوه انتشار محتویات جدید بود که وارفریم کارش عالیه.
راستی با اینکه میدونم سلیقه ایه اما پیشنهاد میکنم هر ۱۴ سلاح رو امتحان کنی چون همشون فوق العاده ان
بازی به این خوبی نظرات بسیار کم عجیبه واقعا
حداقل پنج تاش رو قبول ندارم ولی در مجموع مقاله بدی نبود
سپاس از مقاله آموزنده و جالبتون جناب قدیری، قطعا ۳۴۳ اینداستریز عنوان هیلو اینفینیت رو طبق علایق طرفداران هیلو CE و REACH و همچنین HALO 3 شبیه کرده حالا از تمام المان ها گرفته و داستانی قدرتمند ارائه می کند. بنده در همین کامنت بی رفت و برگشت هیلو اینفینیت رو قوی ترین محصول شوتر اول شخص جهان در سال ۲۰۲۰ میدونم که هر گیمی چه از اکتیویژن و چه از الکترونیک آرتز و غیره بخواهد منتشر شود شاید انگشت کوچکه این بازی هم نشوند همونطور که هیلو ۵ الان در صنعت مولتی پلیر در سبک خودش بی رقیبه و قطعا هیلو اینفینیت این رسالت رو تکمیل خواهد کرد.
خواهش میکنم علی جان. امیدوارم که به یکی از بهترین بازی های ۲۰۲۰ تبدیل بشه
این بازی همیشه موفق بوده(:
به سوی بیکران و فراتر از آن :yes: :yes:
لطف کنید و بگید که این مقاله صرفاً یه ترجمه هستش و شما نویسندش نبودین و بلکه مترجمش بودین.